LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Illegalen hier aan het werk helpen zeer slechte zaak

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Legaal werkende

Illegalen hier aan het werk helpen zeer slechte zaak

Ongelezen bericht door Legaal werkende »

Zeer slecht zet de mensen aan het werk die van de SOOS beuren voor het zelfde geld (wat ze nu met niets doen ontvangen) en nog nooit hebben gewerkt altijd bij hebben kunnen beuren.Die zijn er genoeg. Dan hebben wij ook minder mensen in de WW. Ik werk ook voor mijn centjes zelfs minder als dat ik van de SOOS zou krijgen maar ik werk graag om niet afhankelijk te zijn............. maar als werkende wordt je ook nog de dupe van alle kortingen die ze opleggen zoals huursubsidie en duurdere ziekenfonds en alles wat duurder wordt. Als ik ontslagen wordt moet ik met minder dan 70% van het huidige rondkomen en dat kan hier niet in dit dure landje

voorstander

Re: Illegalen hier aan het werk helpen zeer slechte zaak

Ongelezen bericht door voorstander »

Ik mag niet discrimineren hebben ze me geleerd maar ben er wel mee eens dat je eerst moet zorgen dat de mensen die hier het handje open houden om dat het zo gemakkelijk ging aan het werken gezet moeten worden. Werk weigeren niet beuren van de SOOS anders maar wat minder. Ik heb ook geen luxe leventje met het beetje wat ik de baas in de zorg beur met werken

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Illegalen hier aan het werk helpen zeer slechte zaak

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Discrimineren mag niet, vind ik in een democratisch land niet meer dan rechtvaardig. Echter heb ik zo wel het een en ander aan onrecht ervaren. Als ik zo eens om mij heen kijk, dan zie ik dingen die echt niet kloppen. Hoe kan iemand in een wagen rijden welke ik nog nooit heb kunnen kopen of onderhouden. Meestal zijn dat mensen tussen 20 en 30 jaar en van sommigen weet ik dat zij nog nooit hebben gewerkt. Ik kon op die leeftijd nog niet eens een nieuwe fiets kopen en was vanaf de MTS op mijn 17 jaar al aan het werk. Aan werken heb ik nooit een hekel gehad want als ik zo alles bij elkaar genomen aan uren heb staan, dan kom ik aan zo'n 60 uur per week gemiddeld. Begrijp mij niet verkeerd, ik klaag niet, maar breng alleen een paar feiten naar voren. Ik kan best de zon in het water zien schijnen, maar er zijn van die dingen die in mijn ogen totaal niet kloppen. Ik vind dat er eens wat meer controle moet worden gedaan naar de herkomst van de dure auto's waar de heren in rond rijden. Zelf heb ik met al mijn werken nog nooit dergelijke wagens kunnen rijden en zelfs na mijn pensioen is het voor mij onmogelijk gemaakt om mijn Citroën AX uit 1990 te kunnen behouden. Zo gaat deze maatschappij om met mensen welke nog nooit iemand ook maar voor een dubbeltje hebben benadeeld. Voor mij betekent het dat ik verder alleen nog maar achter de geraniums kan gaan zitten, gewoon omdat het nu onmogelijk is geworden om eens lekker naar buiten te gaan. Lekker naar de waterkant om te vissen is er dus niet meer bij, of varen met mijn model zeilbootje kan ik ook wel vergeten. Zo gaat deze maatschappij om met vakmensen, omdat een technisch beroep tegenwoordig niet genoeg geld meer aan de economie bijdraagt. In mijn ogen een totaal verkeerde ontwikkeling.

Vr. Gr. Hans.

Gast

Re: Illegalen hier aan het werk helpen zeer slechte zaak

Ongelezen bericht door Gast »

Hans, kijk dat bedoelde ik nou het zit inderdaad verkeerd in elkaar hierzo> Ik heb nog nooit op vakantie kunnen gaan want dat kan ik nog niet eens veroorloven, met dat beetje wat ik verdien. Terwijl er uitkerings trekkende een grote caravan diure auto hebben en inderdaad nooit hebben gewerkt. Vandaar verplicht die aan het werk te gaan ook al zijn het geen leuke baantjes. Mijn baantje is lichamelijk zwaar werk maar dat heb ik nooit willen missen, terwijl ik toen ik ging scheiden het beter had kunnen laten schieten had ik nu meer poen gehad van de SOOS maar zo zit ik niet in elkaar om te profiteren van ander de ruggen. Maar ik word dan wel als werkende gesnaaid door dit soort praktijken want dan kan de baas dadelijk nog goodkoper aan personeel komen als dit zo doorgaat.

Arm

Re: Illegalen hier aan het werk helpen zeer slechte zaak

Ongelezen bericht door Arm »

Het is te makkelijk om te oordelen over een ander als je niet wat er aan de hand is.
Maar er zijn inderdaad mensen die zo van school komen en nog nooit wat hebben uitgevoerd.Dat is al wat strenger geworden de laatse jaren maar dat ligt ook een beetje hoe de gemeente dat aanpakt .
En daarin zitten grote verschillen.

Ik heb wel jaren gewerkt en ook genoeg overwerkt .
Ben nu gedeeltelijk in de WAO gekomen waar ik zelf niet zo blij mee
bent.
Maar probeer eens wat vinden want het lijkt wel of ik ineens een besmetelijke ziekte heb.Als je de reacties hoort van sommige mensen.Trouwens genoeg pogingen gedaan om werk te vinden maar door al die beperkingen lukt het gewoon niet.
Dat er met de nieuwe plannen van dit kabinet totaal geen verschil wordt gemaakt is te erger.

Dat je illegalen aan het werk helpt kan ik wel iets bij voorstellen waarom ze dat doen.
Want als je deze maar laat rondzwerven geven ze erg veel overlast in de steden.Dan heb ik het niet over polen of andere arbeiders die maar eventjes komen werken en dan weer teruggaan.
Dat was anders dan hier alleen maar komen om te stelen.
Daarvoor moet illegaal zijn strafbaar worden als je weer terug komt.
Maar dat geldt voor alle figuren die steeds maar in de herhaling vallen.

Gast

Re: Illegalen hier aan het werk helpen zeer slechte zaak

Ongelezen bericht door Gast »

Met deze zin bedoel ik:

Maar er zijn inderdaad mensen die zo van school komen en nog nooit daarna wat hebben uitgevoerd.

Gast

Re: Illegalen hier aan het werk helpen zeer slechte zaak

Ongelezen bericht door Gast »

Je moet de illegalen niet binnen halen. Kijk naar de uitzendbureau's die uit Polen en die landen hier de mensen heen halen dat is toch ook niet nodig. Zorg er eest voor dat de mensen die dan vrijwillig van de steun beuren werken Die echt profiteren en niet voor het zelfde geld willen werken omdat ze meer verdienen met beunen erbij. En wij werkende minderbetaalde overal worden we gekort op en moeten maar bezuinigen geen loonsverhoging alles duurder. En ook dure ziekenfonds, belasting huur en vaste lasten moeten betalen krijgen nergenskorting op. Zie huursubsidie die ze korten.

Gast

Re: Illegalen hier aan het werk helpen zeer slechte zaak

Ongelezen bericht door Gast »

Trouwens het gaat niet dat de WAO ers aan het werk moeten die het vaak niet kunnen maar de echte profiteurs en die zijn er genoeg. En laat ook de oudere met rust die vaak wel al krom hebben gelegen en die ten onrechten in de WW beland zijn. Maar er zijn mensen van rond de50 en 40tig die nog nooit gewerkt hebben maar alleen van de steun gebeurd hebben en wel bij beunen. Hoe kun je als je van de steun beurt dure auto en grote caravan hebben en rijden. Dit is mij nooit gelukt om iets over te houden van het loontje wat ik beur om ook maar iets extra's te doen. Maar als ze hier de illegalen aan het werk zetten of binnen halen dan komt de baas op het idee doe het dure personeel de deur uit en werk met de goedkope krachten.

verwende gasten

Re: Illegalen hier aan het werk helpen zeer slechte zaak

Ongelezen bericht door verwende gasten »

:? Het probleem in Nederland is dat er ook een hoop mensen zijn die zich te beroerd voelen om produktie- of schoonmaakwerk te doen.
Wat dat betreft zijn Polen bijvoorbeeld een stuk makkelijker: niet zeuren en gewoon aan de slag> aanpakken die handel....

Er is bij veel bedrijven productiewerk genoeg, maar onvoldoende animo.

Gast

Re: Illegalen hier aan het werk helpen zeer slechte zaak

Ongelezen bericht door Gast »

Gewoon niet werken geen geld zo moeten ze dat maar aanpakken. Ik heb ook geen baan waar ieder zou willen werken maar ik wil zelf omdat ik geen profiteur ben zit niet in het aardje van het beestje.

Gast

Re: Illegalen hier aan het werk helpen zeer slechte zaak

Ongelezen bericht door Gast »

Als hij maar werkt...toch??????? dan is er toch geen problemen...maar zwart werken....Daar ben ik op tegen..ga eerlijk je geld verdienen of werk gewoon niet!

Gast

Re: Illegalen hier aan het werk helpen zeer slechte zaak

Ongelezen bericht door Gast »

Het gaat erom dat er werkgelegenheid genoeg is als ze hier de illegalen willen laten werken. Dus vandaar dat ze maar eerst hier de mensen aan het werk moeten zetten die van de steun beuren en nooit een vinger uit hebben gestoken en er alleen maar zwart erbij verdienen. Pak die aan en laat die werken voor het bedrag wat ze van de steun krijgen

Arm

Re: Illegalen hier aan het werk helpen zeer slechte zaak

Ongelezen bericht door Arm »

Dat is allemaal leuk gesteld allemaal .Maar dat werkt zo niet want welke werkgever wil nou mensen die niet willen werken of ontzettend traag zijn.Je hebt gewoon niks aan zulke werkelozen.
Die polen werken en daarom willen ze graag.Dat zal dadelijk alleen maar erger zijn als Polen bij de EU komt.
Het zwartwerken bij tuinders wordt tegenwoordig heus wel aangepakt meer zelfs dan al die overlastgevende illegalen die aan de drugs zijn.
Ben ook tegen illegale arbeid maar het is niet zo makkelijk als het lijkt.

En over werkelozen:
Hoe weet je nou of iemand werkloos is want hij kan wel eens af en toe bij een uitzendbureau werken.Of gaan ze dat gewoon tegen je vertellen.
Het is wel triest dat als ze een hennepkwekerij erbij hebben, bij bepaalde gemeentes er niks aan wordt gedaan.Want elke strafbaar delict of misdrijf is nooit goed te praten.

Gast

Re: Illegalen hier aan het werk helpen zeer slechte zaak

Ongelezen bericht door Gast »

Maar dat blijven die Polen ook niet doen hoor dat weet ik uit ervaring. Genoeg in de omgeving gezien. Die werken alleen omdat ze daar niets hebben als ze daar niet werken krijgen ze ook niets. Maar hier is het te gemakkelijk gemaakt. Als ik niet zou werken voor hongerloontje moet ik het nu met minder doen want de WW betaald minder als dat ik nu verdien. Is toch ook niet eerlijk daar heb ik dan altijd voor gewerkt. Dus pak ze aan. Ik weet ook dat er weinig van die mensen werken die steun beuren ook niet voor uitzend bureau want dan leveren ze het wel verdiende poen in van de steun krijgen ze dan minder. Maar als nog die Illegalen en uit die andere landen moeten hier niet komen werken want wij raken daar onze banen kwijt. En dat wordt niet beschermd

ja ja

Re: Illegalen hier aan het werk helpen zeer slechte zaak

Ongelezen bericht door ja ja »

Kijk maar eens naar OTTO uitzendburo in Venray

Elke week minstens 2000 buitenlanders die hij speciaal hierheen haald om te werken, aan de slag bij hem was laatst op L1 tv te zien
En dat terwijl onze eigen mensen NIET aan de bak komen

Wat moet dat dadelijk worden als die oostblokkers er nog eens bij komen ???????????????????????????????????????????????????????

Sluiten die HAP zou ik zeggen

Gast

Re: Illegalen hier aan het werk helpen zeer slechte zaak

Ongelezen bericht door Gast »

Dat meen iik ook sluiten die hap het is al erg genoeg dat onze mensen in de problemen komen doordat zij die (goedkope arbeidskrachten ) hierheen halen. Maar het blijkt ook dat sinds die OTTO deze mensen hierheen haalt ook de criminaliteit daar groter is geworden en meer vals geld in omloop is

ja ja

Re: Illegalen hier aan het werk helpen zeer slechte zaak

Ongelezen bericht door ja ja »

@gast
Was je dat ook al opgevallen ! hi

En dat zal dadelijk alleen nog maar erger worden vrees ik
En komen de "heren" die die eenwording regelen ons dan ook beschermen ??????

Ik heb alvast een knuppel in de gang klaar staan

Gast

Re: Illegalen hier aan het werk helpen zeer slechte zaak

Ongelezen bericht door Gast »

welk land was dat ook al weer ...... Zwitserland ? Daar moeten alle allochtone mensen die daar gaan wonen binnen 3 maanden een baan hebben, lukt niet ? Moet je terug, op zich is dat een goeie zaak ....

derbyan
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jan 2004 02:00

Re: Illegalen hier aan het werk helpen zeer slechte zaak

Ongelezen bericht door derbyan »

En dan bedenken dat in mei nog een aantal landen bij de EU aansluiten.
De Polen hebben hun koffers al ingepakt om naar Nederland te komen.
De werkgevers zullen ze massaal aannemen tegen een karig salarisje, wat nog steeds veel geld is voor de poolse begrippen. Ze zullen overnachten in fabriekshallen en caravan's.
Een prettig idee nu het zo goed gaat met de economie!
WW'ers en Wao'ers komen dan helemaal niet meer aan het werk.

Theo

legaal werkende

Re: Illegalen hier aan het werk helpen zeer slechte zaak

Ongelezen bericht door legaal werkende »

Ja en dat is nou wat ik bedoel. Degene die nog werken hierzo tegen minium loontje worden als het zo door gaat op straat gezet en dan nog tegen 70% van je laast verdiende loon en zij hier de man uit gaan hangen. Laat ze a.u,b daar zorg eerst dat ons volk hier aan het werk zijn. dan pas als je echt tekort aan personeel heb kun je verder kijken. Of doe het zo inderdaad als Zwitserland.

Gesloten