LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ineens ben je misdadiger

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
nr40
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:11

Ineens ben je misdadiger

Ongelezen bericht door nr40 »

.
Laatst gewijzigd door nr40 op 11 dec 2009 23:10, 2 keer totaal gewijzigd.

nr40
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:11

Re: Ineens ben je misdadiger

Ongelezen bericht door nr40 »

.
Laatst gewijzigd door nr40 op 11 dec 2009 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Ineens ben je misdadiger

Ongelezen bericht door vroem »

advies? heel simpel: advokaat inschakelen, geen andere keuze, en inderdaad beroep aantekenen, en gelijk een eis indienen voor schadevergoeding ivm gemaakte onnodige kosten. Ik denk dat agent 1 zwaar op de tenen is getrapt door uw wens met zijn collega verder te praten, en het u zo moeilijk mogelijk wil maken, wat aardig aan het lukken is zo te lezen. Dus advokaat.

Machtold
Berichten: 250
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:08

Re: Ineens ben je misdadiger

Ongelezen bericht door Machtold »

Ik lijk af en toe wel een repeteermachien: rechtbijstandverzekering????

Maar idd, meneer had zijn quota zeker nog niet gehaald voor dit jaar.

Sterkte!

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: Ineens ben je misdadiger

Ongelezen bericht door quantas01 »

Er is toch immers plek voor 3? Beetje passen en meten, het hoort niet maar ik was dwars.
Er kwam plots een plekje vrij, ik reed achteruit waarbij de koppeling even slipte i.v.m. versleten koppeling en versleten synchroonmesringen, klinkt dat wat spectaculair. Toen ik eenmaal stond en onderweg in mijn razerne een in het parkeervak liggende fietsband van een dure fiets over het hoofd had gezien, was het hek natuurlijk van de dam. Pfffff, what a lucky day :s
Je bent gefrustreerd dat zie ik ook wel maar vraag me toch enkele dingen af die bij mij erg grote vraagtekens oproepen.

Het plekje kwam vrij en dan ligt er ineens een fietsband van een dure fiets, ik neem aan dat de fiets er nog aanzat dan maar hoe kan die fiets daar liggen er heeft immers net een auto gestaan dus iets in je verhaal klopt al niet.
Dat jij met versleten koppeling rijd is niet toegestaan en is je auto niet verkeersveilig en dient dan ook van de weg gehaald te worden.

U heeft dus gewoon artikel 5 aan uw broek gekregen het zgn kapstok artikel en als ik het zo lees kan ik helaas de politie alleen maar gelijk geven door u opnieuw te laten lessen.

De politie is mijn vriend ook niet heb er ook een zaak tegen lopen maar in dit geval geef ik ze toch gelijk.

Gezien uw reactie en slechte rij vaardigheden onder druk kan ik helaas niks anders concluderen dat u niet geschikt bent om een rijbewijs te mogen hebben.

Tevens maakt u zich nog schuldig aan een misdrijf door te rijden met een ongekeurde onveilige auto.
Er staat dus in dat ze mij een ademtest hebben afgenomen en dat ik een P heb geblazen. Nou was ik niet op mijn best op dat moment en kwam dit geheel totaal ongelegen het is nou eenmaal zo gelopen. Maar dat neemt niet weg dat ik gek ben. Ze schrijven dat ik verknipt overkwam, okay dat kan, ik was boos en reageerde niet op de manier waarop ze hadden verwacht. En weet nog precies wat er die avond gebeurd is. Maar hebben we het hier over een verkeersgevaarlijke.
Dus u heeft wel geblazen zoals ik lees.
Boos en niet weten wat men doet zijn 2 aparte gevallen en ik denk dat u meer richting de 2e optie bent gekomen.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Ineens ben je misdadiger

Ongelezen bericht door jor »

Ik zal je zeker geen misdadiger noemen maar een heel kort lontje heb je kennelijk wel.
nr40 schreef....Toen ik eenmaal stond en onderweg in mijn razerne een in het parkeervak liggende fietsband van een dure fiets over het hoofd had gezien, was het hek natuurlijk van de dam. Pfffff, what a lucky day :s
nr40 schreef....
Enfin, de bom barste ik was hier totaal niet voor in. Verdorie net die brief en nu dit weer. Mensen laat me me rust!! Het had werkelijk waar een vreemde in de supermarkt kunnen wezen die me met een karretje op de hielen kwam, die had de wind van voren gehad. Verbaal ben ik heel sterk
Agenten laten je nu eenmaal niet met rust als je een fiets van een ander plat rijd :wink: .
nr40 schreef....Ook nog eens pech dat ik een examinator tref die mij ooit al eens 2 x heeft laten zakken omdat hij gemiddeld 1 persoon per kalenderjaar wilde feliciteren. Ach, rijleraren praten ook wel eens. Ik was destijds al voorbereid.
Blijkbaar mag betreffende meneer geen examens meer afnemen maar wel rijvaardigheidsonderzoeken, waar hij dan zijn licht op moeten laten schijnen in de vorm van een rapport.

Conclusie: GEZAKT!!
En opnieuw is het een ander zijn fout!
Ik denk helaas voor jou dat je voor je het rijbewijs weer terugkrijgt beter eerst een cursus zelfbeheersing moet gaan doen.
Later hetzelfde verhaal bij het CBR, iedereen is tegen.Dan bij de hoorzitting, iedereen is tegen, zou dat nu aan al die mensen leggen of ben je ook nog in staat om zelf een deel van deze ( door jezelf gecreëerde problemen)voor je verantwoording te nemen?

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: Ineens ben je misdadiger

Ongelezen bericht door quantas01 »

Ik denk in dit geval compleet opnieuw rijles gaan volgen

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Ineens ben je misdadiger

Ongelezen bericht door SJZ »

je parkeert even dubbel, keurig de alarmlichten aan
Dat lijkt me helemaal niet keurig. Dubbel parkeren is niet keurig. En alarmlichten aan maakt dubbel parkeren niet legaal.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Ineens ben je misdadiger

Ongelezen bericht door SJZ »

Na het thuiskomen van mijn werk trof ik een poststuk waar ik niet content mee was. ....... Hij zou het wel even regelen.
Enfin, de bom barste ik was hier totaal niet voor in. Verdorie net die brief en nu dit weer.
Dus omdat jij een brief kreeg waar je boos over was mag de politie jou niet aanspreken op fout rijgedrag?

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Ineens ben je misdadiger

Ongelezen bericht door jor »

nr40 schreef...Ik moest afrijden. Heb ik keurig gedaan, wegens de zenuwen gezakt terwijl ik daarvoor een prima les had gereden.
Conclusie: GEZAKT!!
En in de tweede reactie...
nr40 schreef....Maar ik was me van geen kwaad bewust en reed dus al die tijd gewoon in de rondte zoals de meneer van het CBR tijdens de hoorzitting had gezegd. Tot nader orde mevrouw ;)
Ja hoor STOP POLITIE. Nee, wat nu weer?

Raampje open, jonge agent, dus ik zeg "roept u maar". Euhhhh, uw rij- en kentekenpapieren ajb. Want mijn rijbewijs zou ingevorderd zijn.
Natuurlijk is je rijbewijs ingevorderd en ongeldig verklaard! Waarom zou je anders opnieuw moeten afrijden? Daar ben je voor gezakt en dus rijd je zonder rijbewijs en daardoor automatisch zeker (geldige)verzekering en dat is dus een misdrijf. Of je nu dat oude ( intussen ongeldig ) rijbewijs nog in je bezit hebt of niet je mag niet meer rijden.Krijg je een aanrijding is alle schade ongedekt en kan je in het slechtste geval je leven lang betalen ( je kan iemand per ongeluk doodrijden die een jong gezin heeft ) En het word door niemand betaald.Van mijn kant heb ik er genoeg over gezegd. Sterkte ermee zou ik zeggen.

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: Ineens ben je misdadiger

Ongelezen bericht door quantas01 »

@ Jor,

Rijden zonder geldig rijbewijs is een erg zwaar misdrijf en kan er dus in resulteren dat je nooit meer mag rijden.

Hoewel ik dat nog betwijfel als je wegmisbruikers kijkt af en toe.

Vind persoonlijk wel dat dit soort mensen per direct auto in beslag genomen dient te worden en ook het rijbewijs.

Zoals TS het hier neerzet is ze gezien haar reacties gewoonweg niet geschikt om te rijden cq zich aan te passen aan het verkeer.
nr40 schreef...Ik moest afrijden. Heb ik keurig gedaan, wegens de zenuwen gezakt terwijl ik daarvoor een prima les had gereden.
Conclusie: GEZAKT!!
Door zenuwen zakken is dus gewoonweg niet geschikt om te rijden, moet er niet aan denken als ik op de weg rijd dat er zo 1 voor me zit die zenuwen heeft en bv niet durft in te voegen met het gevolg een ongeluk.

Ik denk idd dat er ook 1 fout gemaakt is en wel deze de TS haar rijbewijs geven na examen.
Want zoals ik het lees en nu dus ook conclusie CBR mevr is gewoonweg niet geschikt om aan het dagelijkse verkeer deel te nemen.

Machtold
Berichten: 250
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:08

Re: Ineens ben je misdadiger

Ongelezen bericht door Machtold »

Quantas en Jor: schijnbaar zijn jullie bij het feit aanwezig geweest en zeer goede bekenden van TS!
Hebben jullie er wel eens aan gedacht dat TS gewoon een keer haar dag niet had? En dat ze misschien gewoon met het verkeerde been uit bed was gestapt?
Nergens heeft TS geschreven dat ze voortdurend zo door het verkeer rijdt.
Dus 1x een beetje uitvallen tegen de mannen met de pet en ze moet maar gelijk voorgoed van weg verbannen worden in de ogen van Quantas.
Zoals gewoonlijk is Quantas weer lekker kort door de bocht. Ik geloof ronduit niet dat jij nooit iemand op hem/haar p ik trapt, zoals TS bij die agent heeft gedaan.

Maar toegegeven: we horen het verhaal alleen van de kant van TS, dus misschien is er op dat moment idd wel veel meer aan de hand geweest en was TS wel wat overspannen. Wie getuige was mag het zeggen, maar om nu meteen te roepen dat TS een gevaar op de weg is????
En ook toegegeven: dat dubbel parkeren is niet netjes. Als de eigenaar van die andere auto was gekomen, had die op haar moeten wachten. En net zoals jouw tijd voor jou belangrijk is, is dat ook zo voor de ander.
Mag ik op het overbekende gezegde wijzen: De heer in het verkeer is meestal een vrouw....

Off topic:
Zoals TS het hier neerzet is ze gezien haar reacties gewoonweg niet geschikt om te rijden cq zich aan te passen aan het verkeer.
Vaak krijg ik dat gevoel juist bij jou als ik je reacties lees....

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Ineens ben je misdadiger

Ongelezen bericht door jor »

Machtold schreef:Quantas en Jor: schijnbaar zijn jullie bij het feit aanwezig geweest en zeer goede bekenden van TS!
Hebben jullie er wel eens aan gedacht dat TS gewoon een keer haar dag niet had? En dat ze misschien gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt was.

Ik ken deze dame uiteraard niet en ga dus af op wat zij hier zelf plaatst.Dus omdat TS met haar verkeerde been uit bed gestapt is mag ze gewoon een ( volgens haarzelf ) dure fiets platrijden.dubbelparkeren enz? Ik wens haar het beste maar zij zal dan toch eerst opnieuw moeten afrijden ( een zeer uitzonderlijke maatregels die maar heel weinig word opgelegd) en dat kan echt niet ontstaan door 1 agent die haar even wilde pakken. Je weet dan dat wanneer toch opnieuw gaat rijden terwijl je geen rijbewijs hebt ( en daar wees ik TS al op )je heel gevaarlijk bezig bent en dat kan TS levenslang in de schulden jagen.Dat TS een vrouw is doet niets terzake, mijn vrouw rijd beter dan ik :wink: Maar ik laat het hierbij want topicstarter weet het nu wel.
nr40 schreef...Toen ik eenmaal stond en onderweg in mijn razerne een in het parkeervak liggende fietsband van een dure fiets over het hoofd had gezien,

nietkundig

Re: Ineens ben je misdadiger

Ongelezen bericht door nietkundig »

Die mevrouw is onheus bejegend door de politie, ik begrijp heel goed waarom ze uit haar dak ging. :shock:

nr40
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:11

Re: Ineens ben je misdadiger

Ongelezen bericht door nr40 »

Dan denk je het verhaal helder neer te tikken :?

Mijn rijbewijs is me nooit afgenomen, ik heb de heren na aanhouding nog de hand geschut, excuus aangeboden etc.

En ik heb nooit bewust in de rondte gereden "zonder" rijbewijs, van de heren van het CBR tijdens heb ik tijdens de hoorzitting toestemming gekregen door te blijven rijden tot nader orde.

Die nader orde is uitgebleven, ik werd van de week van de weg afgehaald.

Maar ik hoop dat jullie allemaal zo keurig zijn als dat jullie je voordoen. Autorijden is een van onze hobby's en daarnaast koesteren wij de liefde voor een bepaald merk. Waardoor je dus altijd al met auto's en het het verkeer bezig bent. Altijd schadevrij gereden, in 8 jaar tijd iets van 3 á 4 boetes ontvangen. Dus zo'n wegmisbruiker ben ik niet.

Over debielen op de weg gesproken! Van de week lees ik in de krant; man 6 x betrapt op rijden met alcohol. En nu? Deze komt zeker alleen met een bonnetje weg? Vrachtwagenchauffeurs die de krant lezen, moeders die zich bemoeien met het kroost op de achterbank. Voorbeelden genoeg.

Hier klopt iets niet en volgens insiders zijn er procedurefouten gemaakt.
We vechten het aan en zien wel waar het schip strand.

Verder adviseer ik het gros hier een baantje bij de politie, ze zoeken nog bonnenschrijvers ;)

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Ineens ben je misdadiger

Ongelezen bericht door jor »

Ook hier schuif je de verantwoording weer op anderen.
Weet je wat? Zoek het lekker uit !
Ik moest afrijden. Heb ik keurig gedaan, wegens de zenuwen gezakt terwijl ik daarvoor een prima les had gereden. Je krijgt eerst nog een zooi theorievragen, volgens de nieuwe regels. Nou heb ik redelijk verkeersinzicht (wie zegt dat niet van zich zelf), maar ik blijf graag bij wat nieuwe regels betreft ;)
Ook nog eens pech dat ik een examinator tref die mij ooit al eens 2 x heeft laten zakken omdat hij gemiddeld 1 persoon per kalenderjaar wilde feliciteren. Ach, rijleraren praten ook wel eens. Ik was destijds al voorbereid.
Blijkbaar mag betreffende meneer geen examens meer afnemen maar wel rijvaardigheidsonderzoeken, waar hij dan zijn licht op moeten laten schijnen in de vorm van een rapport.

Conclusie: GEZAKT!!

Berenice
Berichten: 231
Lid geworden op: 03 nov 2006 13:04

Re: Ineens ben je misdadiger

Ongelezen bericht door Berenice »

http://www.cbr.nl/brochure/VOWEB906.pdf

Deze heb je vast en zeker wel gehad....dat is toch best duidelijk lijkt mij???

nr40
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:11

Re: Ineens ben je misdadiger

Ongelezen bericht door nr40 »

jor schreef:Ook hier schuif je de verantwoording weer op anderen.
Weet je wat? Zoek het lekker uit !
Jij draagt zeker zelf de blauwe pet.

Maar maak hier verder geen woorden meer aan vuil, daar jullie direct al een oordeel klaar hebben. Zonder de persoon te kennen. Knap :wink:

En niemand bekend met faalangst? Waarschijnlijk heersen jullie over een grote mate van zelfverzekerdheid.

nr40
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:11

Re: Ineens ben je misdadiger

Ongelezen bericht door nr40 »

vogels schreef:@machtold: Haar dag niet had?????? Wat ik lees, is dat ze zich op geen enkele manier aan de verkeersregels houdt en dan ook nog eens rustig in de auto stapt zonder geldig rijbewijs!! Rijdt ze iemand overhoop, kan die naar schadevergoeding fluiten, want mevrouw rijdt lekker onverzekerd!
Betwijfel ten sterkste dat als ze jou overhoop had gereden, dat je er dan nog zo over denkt!

Van mij mag ze nog heel vaak zakken voor haar rijbewijs.

En - uit pure luiheid - dubbel parkeren, betekent ook dat fietsers meer in gevaar worden gebracht.
Bedankt voor deze kwetsende reactie! Alsof ik bewust in een auto zou stappen terwijl ik weet dat ik dan overzekerd in de rondte zou rijden. Jij doet alsof ik helemaal dom ben! Ik laat vanaf de laatste aanhouding de auto als staan! Daarvoor hebben ze mij nooit de rijbevoegdheid ontzegd. En ik heb zelf in deze hele kwestie overal achteraan moeten zitten om uberhaupt ook maar duidelijkheid te krijgen.

Maargoed, ik dwaal af en geef vast en zeker weer een ander de schuld. Over kortzichtigheid gesproken :shock:

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: Ineens ben je misdadiger

Ongelezen bericht door quantas01 »

En niemand bekend met faalangst? Waarschijnlijk heersen jullie over een grote mate van zelfverzekerdheid.
Ja ben er mee bekend en ik ben er ook 100% voorstander van deze figuren per direct hun rijbewijs af te pakken en als men examen heeft per direct te laten zakken.

Dit heeft niks met naaierij te maken maar het overige verkeer behoeden voor randdebielen op de weg.

Kom net van een klant terug moet ik ineens vol op mijn remmen rijd een griet van een jaar of 20 in een veel te dure bak 60km per uur op de snelweg en zit angstig om zich heen te kijken en durft gewoon niet harder.

Sorry groot gevaar voor anderen en meteen 3 punten geven en ga maar opnieuw op.

Ts is ook zo'n figuur ook al kennen we haar dan niet wat mij opvalt dat TS verstrikt raakt in haar eigen leugens.

Ze heeft niet geblazen en dan wel
Er stond een auto geparkeerd en ineens ligt daar een dure fiets toch knap of scheet die andere auto een fiets uit of stond die er bovenop.
CBR adviseert niet om door te rijden want op dat moment ben je nl al je rijbewijs kwijt.
Auto is gewoonweg niet geschikt om op de openbare weg te komen, met zo'n auto rijden als je het weet is moedwillig mensen in gevaar brengen.
Bedankt voor deze kwetsende reactie! Alsof ik bewust in een auto zou stappen terwijl ik weet dat ik dan overzekerd in de rondte zou rijden. Jij doet alsof ik helemaal dom ben! Ik laat vanaf de laatste aanhouding de auto als staan! Daarvoor hebben ze mij nooit de rijbevoegdheid ontzegd. En ik heb zelf in deze hele kwestie overal achteraan moeten zitten om uberhaupt ook maar duidelijkheid te krijgen.
Waarschijnlijk door je grote bek heb je delen niet gehoord dat lijkt me meer voor de hand liggend.

En wat Jor ook al zei deze maatregel krijg je echt niet voor dubbel parkeren of een fiets raken.

Gesloten