LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inloggen DigID werkt niet, nieuw ww werkt ook niet

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
0361336

Inloggen DigID werkt niet, nieuw ww werkt ook niet

Ongelezen bericht door 0361336 »

Beste,

Ik heb het volgende probleem hieronder in stappen uitgelegd en vraag mij af of er meerdere mensen zijn die hetzelfde ervaren of ervaren hebben:

1) Om mijn belastingopgave door te voeren probeerde ik in te loggen op mijn DigID (wat hiervoor nooit gelukt is), met mijn geldige gebruikersnaam. Mijn wachtwoord werkte echter niet, waarop ik een herstelcode (per brief, 5 dagen) heb aangevraagd en deze heb ontvangen. Deze stap heb ik voor vandaag al drie maal eerder gedaan!

2) Ik heb met behulp van de herstelcode in de brief mijn wachtwoord weten te veranderen (hier heb ik een bevestiging van gehad op het scherm na wijziging van wachtwoord), echter lukte het nog steeds niet om in te loggen op mijn DigID. Ik kan op dit punt uitsluiten dat dit te maken heeft met een verkeerde gebruikersnaam, omdat deze bij het wijzigen van de wachtwoord ingevoerd dient te worden met de bijbehorende BurgerServiceNummer (oude sofi-nummer) en bij een verkeerde koppeling tussen gebruikersnaam en BSN niet zou werken.

Laat duidelijk zijn dat het wachtwoord bestaat uit twee voornamen uit ons gezin (foutloos) en een jaartal met leesteken. Ik kan dus vrijwel zeker stellen dat het wachtwoord correct is ingevoerd.

3) Ik bel hierop met DigID supportdesk, waar ik een dame met Duits accent te spreken krijg. Deze dame doorloopt natuurlijk de stappen op haar scherm, die ik heel braaf (maar tegen beter weten in) heb uitgevoerd. Deze dame kon uiteindelijk bij de laatste stap van haar 'call-script' geen andere oplossing aandragen dan mijn aangifte's per papier in te leveren bij de instantie waar ik deze dien door te geven. Zij opperde dit omdat zij verder geen tools/programma's/ingangen heeft om clienten van de overheid met dergelijke problemen verder te helpen.

Nu ben ik natuurlijk met stomheid geslagen omdat de overheid ons een systeem probeert te laten gebruiken, waar fraude en misbruik al eerder in is aangetoont en nu zelfs blijkt dat er geen fail-save systeem is ingebouwd om dit soort problemen te verhelpen.

Hoe krijg ik nu mijn DigID weer werkende? Want via de site lukt het niet, het wijzigen van wachtwoord heeft geen uitwerking (tot drie maal aan toe) en de supportdesk van DigID zelf heeft ook geen oplossingen buiten hun 'call-script' om en het meest kwalijke is dat er geen ingang is voor de mensen van de supportdesk om in contact te komen met programeurs/beheerders van het DigID systeem om dit soort zaken op te lossen...

Wie kan mij helpen?

witte angora

Re: Inloggen DigID werkt niet, nieuw ww werkt ook niet

Ongelezen bericht door witte angora »

Nieuwe DigiD aanvragen.

0361336

Ongelezen bericht door 0361336 »

witte angora schreef:Nieuwe DigiD aanvragen.
Dit heb ik eerder al gedaan, zonder succes, dit is mijn tweede DigID account...

brieziet

Ongelezen bericht door brieziet »

Heb je ook al ergens anders (bij een andere instantie) proberen in te loggen met je digiD? Zou niks uit mogen maken, maar ja... wie weet?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

brieziet schreef:Heb je ook al ergens anders (bij een andere instantie) proberen in te loggen met je digiD? Zou niks uit mogen maken, maar ja... wie weet?
Of geprobeerd op een andere computer? Kan prima aan de beveiligingsinstellingen kunnen liggen, of eventuele cookies.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

0361336 schreef:
witte angora schreef:Nieuwe DigiD aanvragen.
Dit heb ik eerder al gedaan, zonder succes, dit is mijn tweede DigID account...

Dan ben ik er van overtuigt, dat de gebruikersnaam niet correct ingegeven is.
Da je zeker bent, dat de namen van jullie voornamen juist zijn, is de combinatie met jaartal en teken niet in overeenstemming.
Twee Digi´s zouden fout zijn, dat denk ik in geen geval, die is een gebruikerskwestie.

Laat duidelijk zijn dat het wachtwoord bestaat uit twee voornamen uit ons gezin (foutloos) en een jaartal met leesteken. Ik kan dus vrijwel zeker stellen dat het wachtwoord correct is ingevoerd.

Vincenti

Ongelezen bericht door Vincenti »

Been there, done that :evil:

Wat ik heb gedaan is gewoon doorgaan met nieuwe digiD wachtwoorden aanvragen.

Bij mij is het de vierde keer gelukt.

Erg frustrerend: hoe hard je ook roept dat je de juiste code hebt ingetyped, je weet gewoon dat de figuur aan de andere kant van de lijn je niet gelooft.....

nevermind

Vincenti schreef:Been there, done that :evil:

Wat ik heb gedaan is gewoon doorgaan met nieuwe digiD wachtwoorden aanvragen.

Bij mij is het de vierde keer gelukt.

Erg frustrerend: hoe hard je ook roept dat je de juiste code hebt ingetyped, je weet gewoon dat de figuur aan de andere kant van de lijn je niet gelooft.....
En als de gebruikersnaam fout is, heb je niets aan nieuwe WW.
Dan meteen een nieuwe DigiD aanvragen, met een andere gebruikersnaam. :wink:

mverco

Ongelezen bericht door mverco »

De digi-d code met gebruikersnaam en wachtwoord werkt echt niet.
Ik heb speciaal mijn gebruikersnaam en wachtwoord keurig opgeslagen in een word-document.
Ook eerst uitgetest op hoofdletters en kleine letters en toen kwam ik er toch weer niet in.
Ik heb met andere sites van banken en andere instanties totaal nooit een probleem.
Ook heb ik de controle gedaan voor mijn pc of die geschikt is en die was goed.
Het is een gebruikersonvriendelijk systeem en ik vind het ook een schending van de privacy dat elke overheidsinstantie je gegevens maar doorgeeft aan digi-d.
Dat zou eigenlijk ook niet mogen vind ik, zeker als je dan ook nog niet eens in je eigen gegevens kan.
Digi-d, WEG ERMEE!

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

mverco schreef:De digi-d code met gebruikersnaam en wachtwoord werkt echt niet.
Ik heb speciaal mijn gebruikersnaam en wachtwoord keurig opgeslagen in een word-document.
Ook eerst uitgetest op hoofdletters en kleine letters en toen kwam ik er toch weer niet in.
Ik heb met andere sites van banken en andere instanties totaal nooit een probleem.
Het is een gebruikersonvriendelijk systeem en ik vind het ook een schending van de privacy dat elke overheidsinstantie je gegevens maar doorgeeft aan digi-d.
Dat zou eigenlijk ook niet mogen vind ik, zeker als je dan ook nog niet eens in je eigen gegevens kan.
Digi-d, WEG ERMEE!

Ik heb daar geen last van en het werkt prima bij me Digi-d.

mverco

Ongelezen bericht door mverco »

Het is toch raar dat het bij de een wel werkt en bij de ander niet!

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

mverco schreef:Het is toch raar dat het bij de een wel werkt en bij de ander niet!
Kopieer je de inlogcode en het wachtwoord mischien ?

rollertje

Ongelezen bericht door rollertje »

Er is op het moment een storing bij de belastingdienst. Zou het daar misschien aan kunnen liggen?

nevermind

mverco schreef:De digi-d code met gebruikersnaam en wachtwoord werkt echt niet.
Digi-d, WEG ERMEE!
Heb je de caps lock aanstaan?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

dat elke overheidsinstantie je gegevens maar doorgeeft aan digi-d.
DigiD IS (van) de overheid :lol: :lol:

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

Inloggen DigID werkt niet, nieuw ww werkt ook niet
waarschijnlijk zit dat nieuwe ww al in de WW

Silliej

Ongelezen bericht door Silliej »

Beste,

Ik vroeg mij af of dit probleem al opgelost is. Ik zit namelijk met exact hetzelfde probleem.

Ik heb afgelopen dinsdag een nieuw wachtwoord aangevraagd middels een herstel code.
Vanmiddag mijn wachtwoord veranderd. Ging allemaal prima.

Vervolgens wil ik inloggen bij DigiD met het zojuist aangemaakte wachtwoord. Dit resulteerde in een melding dat mijn gegevens verkeerd waren.

Iemand advies, tips?

bvd

nevermind

Silliej schreef:Beste,

Ik vroeg mij af of dit probleem al opgelost is. Ik zit namelijk met exact hetzelfde probleem.

Iemand advies, tips?

bvd

Alle adviezen van hier boven opgevolgd?

Silliej

Ongelezen bericht door Silliej »

Dank voor de reactie!

Heb mijn vorige post aangepast terwijl je de reactie gaf dus hier kan wat onduidelijkheid over ontstaan.

Het rare is dat ik op het ene moment, mijn inlog naam en bsn invoer, vervolgens mijn herstel code gebruik en mijn wachtwoord verander naar alle eisen die er aan zitten.

Op de site krijg ik een bevestiging dat het wachtwoord veranderd is.

Vervolgens wil ik inloggen, met exact dezelfde inlog naam en het zojuist gewijzigde wachtwoord.

error?

nevermind

Silliej schreef:Dank voor de reactie!

Heb mijn vorige post aangepast terwijl je de reactie gaf dus hier kan wat onduidelijkheid over ontstaan.

Het rare is dat ik op het ene moment, mijn inlog naam en bsn invoer, vervolgens mijn herstel code gebruik en mijn wachtwoord verander naar alle eisen die er aan zitten.

Op de site krijg ik een bevestiging dat het wachtwoord veranderd is.

Vervolgens wil ik inloggen, met exact dezelfde inlog naam en het zojuist gewijzigde wachtwoord.

error?

Het inloggen bij DigiD werkt alleen met een gebruikersnaam en wachtwoord.

Ook al een nieuwe DigiD aangevraagd?

Gesloten