LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is DIT nu normaal ?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
L.Rozenwater

Is DIT nu normaal ?

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

APV zegt, dat honden aangelijnd moeten zijn, behalve op daarvoor aangewezen plaatsen, welke worden aangeduid d.m.v. een bord waarop vermeld staat: Hondenuitrenplaats.
Lokale politie is van mening dat loslopende honden gewoon getolereerd kunnen worden...

Op bepaalde wandelpaden (als zodanig aangeduid door officiele borden) wordt volop gefietst, gebromt en motor gereden.
Lokale politie is van mening dat e.e.a. getolereerd kan worden.....

Op fietspaden welke zijn aangeduid met het bekende blauwe bord, wordt volop door bromfietsers geraced en zelfs op sommige plaatsen als gewone weg gebruikt (auto's !)
Lokale politie is dit verschijnsel bekend maar wordt getolereerd.......

Bovenstaande zaken zijn door mij persoonlijk met de wijkagent besproken en zijn reacties (zoals hier gemeld) deden mij echt de wenkbrouwen stevig fronsen :shock:

Zit ik me af te vragen waarom de wet niet wordt aangepast in de zin van: alles wat wettelijk verboden is wordt getolereerd :shock:

Of zou de wet al voorzien in gedoogzones voor bovenstaande zaken ?

Ulbe

Re: Is DIT nu normaal ?

Ongelezen bericht door Ulbe »

Het is overal het zelfde!, :(

Op alle slakjes zout leggen is ook voor de onderbezette politie ondoenlijk!, :)

Snelheids- en parkeerbekeuringen brengen meer in het laadje dan constant beambten te laten patrouiëren, :(

Het is inderdaad knap waardeloos dat hondenbezitters de hond laten schijten in de grasperken of zelfs op de stoep!, en er dan zelf met een "onschuldig " stalen gezicht bijstaan!, :evil:

Waneer je er wat van zegt hoor je meestal deze reactie; "ik betaal belasting voor die hond(en)!, :x

Zelf bekruipt me soms het gevoel om zo'n "hondenliefhebber" te confronteren met mijn dubbelloops jachtgeweer! :twisted:

De hond kan er niks aan doen, de eigenaar des te meer!, :evil:

Het is natuurlijk vervelend wanneer kindjes aan het spelen zijn in het grasperk, en iedere keer met de handjes in de schijterij zitten!, smerig!, bah!, :evil:

Hou er helaas maar rekening mee dat hier weinig aan veranderd!, de kosten van controleren zijn hoger dan de baten van de boete's die uitgeschreven worden!, parkeer- en snelheidsboete's brengen veel meer in het laadje!, :(

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

L.Rozenwater

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Ulbe,

"op alle slakjes zout leggen": Wil je zo vriendelijk zijn wat voor de wet de "slakjes" zijn en wat niet ? In de meeste APV's staat aangaande de uitwerpselen van een hond op openbaar gebied dat dit direct door de bezitter/begeleider opgeruimd dient te worden. En eh.. nee, dat gebeurt veelal ook niet en is gewoon een smerige bedoening.

Je gaat echter alleen in op het genoemde hondenprobleem en niet op de andere 2 genoemde kwesties. Mag ik daar uit opmaken, dat je dat ook als "slakjes" beschouwt ?

Zal ik alvast met wat "slakjes" beginnen: (waar de politie dus geen tijd voor heeft of wil(?) maken)

Het niet voeren van deugdelijke verlichting (fietsers).
Het veelal roekeloze verkeersdeelname; de meeste verkeersregels negeren door fietsers en vele bromfietsers.
Het stelen van b.v. een fiets
Het massaal drugsdealen en runnen specifiek uitgevoerd door bepaalde groepen allochtonen.
Het terroriseren van buurten/wijken door vergelijkbare groepen eerder genoemd.
Andere strafbare feiten, gepleegd door groepen eerder genoemd.
Direkte aanpak van strafbare feiten gepleegd door groepen hooligans. (We willen de zaken toch niet verder laten escaleren ?)

Waar hebben we in vredesnaam nog (straf)wetten voor in Nederland als vele wetsovertreders gedoogd worden omdat voor die wetsovertreders geen tijd is. Volgens mijn menig is het niet altijd de factor "tijd" die de hoofdrol speelt om geen aktie te ondernemen. Ook de factor "angst" speelt een rol in dezes vooral als het om bepaalde groepen wetsovertreders gaat naar mijn persoonlijke mening.
Tenslotte speelt de factor "kassa" een rol in de vorm van b.v. controles met de welgekende lasergun :shock:

In welke wet staat overgens, dat politiewerk financieel rendabel dient te zijn en dat er liefst met winst gedraaid moet worden ?? :shock:

Inter

Ongelezen bericht door Inter »

Misschien wat meer controleren op de hondenbelasting die er hoop nog steeds niet betalen.
Jammer bestaat hier nog Catscan voor maar de ouderwetse hondenpennig of andere maatregelen weer invoeren om het beter te kunnen controleren zal een stuk helpen.

Maar ja , als je de auto maar als melkkoe kan gebruiken is het wel goed.
Om het maar over het parkeerbeleid van sommige gemeentes te hebben.
Alternatieven zijn er vaak niet ,dus je moet gewoon betalen.

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste L.Rozenwater,

Je hebt volledig gelijk dat het een dikke bende is met het uitvoeren van de regels,

Ik pakte slechts de hondenpoepproblematiek er bij, maar er zijn natuurlijk nog veel meer problemen die opgelost moeten worden,

Zeer waarschijnlijk speelt onderbezetting en te weinig financiële speelruimte hier bij een rol,

De overheid kan hier natuurlijk wat aan doen, helaas wordt dit niet gedaan, getuige de problemen in de steden en dat de burgers angstig worden over wat er in de straten gebeurd,

Jij gaat in op de wangedrag van fietsers en kapotte verlichting, deze problemen horen inderdaad keihard aangepakt te worden, zelf heb ik veel fietstsers het leven gered door een snelle reatie mijnerzijds om autoschade te voorkomen!, die fietser weet theoretisch waar hij/zij mee bezig is!, en waneer zo'n sufferd hiet ziekenhuis in gereden wordt, heb ik het nog gedaan!, :evil:

Ook fietsendieven weten dat stelen lonend is, voor een nieuwe nette fiets moet je soms wel een maandloon voor neerleggen!, met stelen heb je die dure fiets veel sneller!, en dat zonder besteding van je eigen geld!, :evil:

Bepaalde autochtonen, allochtonen en oost europeanen wanen zich hier in het "Walhalla", nergens kunnen ze de bende zo gemakkelijk flessen als hier in Nederland, de cellen zijn vol, en een goede registratie ontbreekt, de uitkering is laag, maar wanneer ze wat "zwart bijverdienen" hebben ze meer geld te besteden dan menig Nederlander met een normale baan!, m.a.w. "prettig geregeld!", de politie heeft het te druk met andere dingen, en grijpt alleen in wanneer het echt te gek gaat met deze malafide en criminele zaken,

de criminelen zijn vaak slecht te achterhalen, en vooral in de grote steden is bestrijding vaak niet mogelijk door onderbezetting,

Er is in Nederland nog heel wat te doen, zolang misdaad loont blijft deze ellende bestaan!. :cry:

Gesloten