Als je met zijn tweeën woont betaal je € 243,21
Ik vind het pure diefstal.
![Shocked :shock:](./../images/smilies/icon_eek.gif)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Dit is heel gewoon, kijk maar naar de heffing van het waterschap en allerlei andere heffingen. Maar woon je met 8 man op hetzelfde adres is het bedrag ook 243,21 euro. Er wordt ook niet gesproken over 2 persoonshuishouding, maar over meerpersoonshuishouden.Teckeltoos schreef:In Leeuwarden betaal je als je alleen woont € 62,14 p.j.
Klopt,maar dan heb je de andere heffingen, welke Puma heeft aangehaald, nog niet ontdekt.Teckeltoos schreef:In Leeuwarden betaal je als je alleen woont € 62,14 p.j.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het eerlijk is of toegestaan. In feite slaat het nergens op.eleven schreef:Klopt,maar dan heb je de andere heffingen, welke Puma heeft aangehaald, nog niet ontdekt.Teckeltoos schreef:In Leeuwarden betaal je als je alleen woont € 62,14 p.j.
Ook in andere gemeentes is het niet anders, dan in Leeuwarden.
En waarom slaat dit nergens op??olaf79 schreef:Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het eerlijk is of toegestaan. In feite slaat het nergens op.eleven schreef:Klopt,maar dan heb je de andere heffingen, welke Puma heeft aangehaald, nog niet ontdekt.Teckeltoos schreef:In Leeuwarden betaal je als je alleen woont € 62,14 p.j.
Daarom schreef ik ook als antwoord:klopt, dat het pure diefstal is.olaf79 schreef:Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het eerlijk is of toegestaan. In feite slaat het nergens op.eleven schreef:Klopt,maar dan heb je de andere heffingen, welke Puma heeft aangehaald, nog niet ontdekt.Teckeltoos schreef:In Leeuwarden betaal je als je alleen woont € 62,14 p.j.
You miss the point. Omdat iets al jaren gebeurd wil dat niet zeggen dat het dan maar oke is.puma73 schreef:En waarom slaat dit nergens op??
Het is een feit en er wordt hier regelmatig ophef over wordt gemaakt.
Je hebt eenpersoonshuishoudens en meerpersoonshuishoudens. Elke gemeente en elke organisatie int op deze wijze en doen dit al jaren. Nog nooit veranderd.
puma73 schreef:We kennen jouw eigen idee over sociale verdeling met zaken in dit geval niet anders. Nogmaals het is al jaren zo en zal tot in de einder der tijden zo blijven hoe hard je ook roeptoetert.olaf79 schreef:You miss the point. Omdat iets al jaren gebeurd wil dat niet zeggen dat het dan maar oke is.puma73 schreef:En waarom slaat dit nergens op??
Het is een feit en er wordt hier regelmatig ophef over wordt gemaakt.
Je hebt eenpersoonshuishoudens en meerpersoonshuishoudens. Elke gemeente en elke organisatie int op deze wijze en doen dit al jaren. Nog nooit veranderd.
Een belasting als afvalstoffenheffing zou naar gebruik moeten gaan. Het is oneerlijk en onredelijk dat 2 mensen 4x zoveel belasting betalen voor dezelfde dienst als 1 persoon. Mag het 2 persoons huishouden de kliko ook 4x zo vaak aanbieden, is zijn riool 4x zo schoon. Daar zit mijn punt dat het nergens op slaat.
Deze "misstanden" bestaan al minstens 30 jaar als het niet langer is, in die tijd is er nog nooit iets aan gedaan. Er is nog nooit een rechtszaak geweest voor zover ik weet. En simpel bezwaar maken voor je eigen situatie helpt ook niet.eleven schreef:
Of het altijd zo blijft, is er aan ons, om in actie te komen, om deze misstanden op een eerlijke manier te laten gebeuren.
Maar iedereen zegt gewoon, het zij zo en de schaapjes volgen.
puma73 schreef:Deze "misstanden" bestaan al minstens 30 jaar als het niet langer is, in die tijd is er nog nooit iets aan gedaan. Er is nog nooit een rechtszaak geweest voor zover ik weet. En simpel bezwaar maken voor je eigen situatie helpt ook niet.eleven schreef:
Of het altijd zo blijft, is er aan ons, om in actie te komen, om deze misstanden op een eerlijke manier te laten gebeuren.
Ik zou zeggen start iets tegen deze "rechtsongelijkheid", ik heb er geen last van ik heb een eenpersoonshuishouden.
+1eleven schreef:puma73 schreef:Deze "misstanden" bestaan al minstens 30 jaar als het niet langer is, in die tijd is er nog nooit iets aan gedaan. Er is nog nooit een rechtszaak geweest voor zover ik weet. En simpel bezwaar maken voor je eigen situatie helpt ook niet.eleven schreef:
Ik zou zeggen start iets tegen deze "rechtsongelijkheid", ik heb er geen last van ik heb een eenpersoonshuishouden.
Daarom schreef ik ook, iedereen volgt de schaapjes, en in jouw geval is het niet van toepassing omdat je een eenpersoonshuishoudens hebt, maar als je eens met twee personen komt te staan, dan kom ook jij tot opstand.
Jouw instelling is zoals de solidariteit hier in Nederland is, ik heb er geen nadeel, dus laat de rest maar ......
Mijn punt is, iedereen komt hier bij tijd en wijle wat roepen en vinden over dit onderwerp en nog nooit is er een initiatief geweest om tegen deze "rechtsongelijkheid" op te staan. Als je het zo'n groot onrecht vindt, onderneem dan iets i.p.v. hier maar iets te roeptoeteren.Daarom schreef ik ook, iedereen volgt de schaapjes, en in jouw geval is het niet van toepassing omdat je een eenpersoonshuishoudens hebt, maar als je eens met twee personen komt te staan, dan kom ook jij tot opstand.
Jouw instelling is zoals de solidariteit hier in Nederland is, ik heb er geen nadeel, dus laat de rest maar ......
Ik niet, maar dat is natuurlijk subjectief. De vraag is alleen waarom dit zo is, en dat is geen simpele om te beantwoorden. Maar goed, elke gemeente heeft wel een afdeling klantenservice oid, stel daar deze vraag zou ik willen voorstellen.Teckeltoos schreef:In Leeuwarden betaal je als je alleen woont € 62,14 p.j.
Dan kunnen we beter een heffing invoeren die gebaseerd is op werkelijk gebruik. Dat we dan omkomen in een administratieve chaos is niet erg (met bijbehorende kosten). Het is immers wel eerlijk....olaf79 schreef: Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het eerlijk is of toegestaan. In feite slaat het nergens op.
Nou misschien heb je wel eens van technologie gehoord die dat in een paar seconde voor je oplost. In duitsland en zwitserland gaat dat al jaren zo. Je betaalt een vast bedrag en als je meer dan x kilo aanbiedt betaal je per kilo nog wat extra.GJvdZ schreef:Dan kunnen we beter een heffing invoeren die gebaseerd is op werkelijk gebruik. Dat we dan omkomen in een administratieve chaos is niet erg (met bijbehorende kosten). Het is immers wel eerlijk....olaf79 schreef: Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het eerlijk is of toegestaan. In feite slaat het nergens op.