LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kiezersbedrog is consumentenbedrog, is hier wat aan te doen?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.

Vind u direct nieuwe verkiezingen bij niet-opvolgen kiezersmandaat redelijk?

JA! De kiezer moet DIRECT een her-kansing krijgen, als een coalitie minder dan 60% (90 zetels) haalt, ter voorkoming, dat 40% van de bevolking anders buitenspel wordt gezet.
3
43%
NEE, het huidige systeem van HM-formatie-opdrachten, al dan niet, op basis van adviezen van wijze mannen/vrouwen, is niet voor verbetering vatbaar
3
43%
ergens tussenin
1
14%
 
Totaal aantal stemmen: 7

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Ongelezen bericht door SJZ »

Het klopt niet dat HM er een kabinet uitperst.

1. De Tweede Kamer heeft tegenwoordig zelf het recht een informateur aan te wijzen. Alleen, dat lukt ze daar meestal niet. Ook nu na 22 november lukte dat niet. Dan moet je toch weer naar een ander persoon toe om een informateur aan te wijzen. In feite gingen de fractievoorzitters met hangende pootjes naar de koningin en vroegen: "wilt u alstublieft doen waar we zelf niet uitkomen".

2. Uiteindelijk moet een kabinet steunen op een meerderheid in de Tweede Kamer. Niet de koninging bepaalt welk kabinet er komt, maar de meerderheid van de volksvertegenwoordiger.

3. In het verleden kwam het wel voor dat de koningin aan een informateur de opdracht gaf om een kabinet te formeren dat kan steunen op een zo "groot mogelijke steun van het parlement". Vervolgens frusteerden de partijen de formatie, en moest de koningin dan maar een nieuwe opdracht afgeven: een kabinet formeren dat kan steunen op een een vruchtbare samenwerking met het parlement.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: kiezersbedrog is consumentenbedrog, is hier wat aan te doen?

Ongelezen bericht door SJZ »

Op 22-11-2006 koos de consument duidelijk voor CDA-PvdA-SP coalitie
Dat klopt niet, de SP had al aangegeven niet met het CDA te willen regeren, dus de kiezers op de SP wilden echt geen CDA-PvdA-SP coalitie.

ALS de SP voor het CDA had gekozen, dan was dat regelrecht kiezersbedrog geweest.

De SP-fractie krijgt nu maandelijks 250.000 euro voor vrij risicoloos oppositievoeren en vooral weinig bereiken.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: kiezersbedrog is consumentenbedrog, is hier wat aan te doen?

Ongelezen bericht door SJZ »

Kennelijk heb je nog steeds niet door dat HM helemáál niks beslist, maar dat de Tweede Kamer beslist.

Overigens is Marijnissen voor de verkiezingen duidelijk geweest dat het niet met het CDA in zee wilde, en na de verkiezingen heeft hij gezegd dat de huidige CDA-fractie voor hem ook niet echt acceptabel is.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: kiezersbedrog is consumentenbedrog, is hier wat aan te doen?

Ongelezen bericht door sprokkel »

De heer Wijffels laat dan elke keer doorschemeren dat de formatie goed verloopt maar het is maar wat je goed vindt.
Ik las nu dat het CDA geen concessies wil doen en dat betekent dus dat de twee andere onderhandelingspartners met een kluitje in het riet worden gestuurd, of zich laten sturen. Dat betekent ook dat de heer Marijnissen een goede kijk op de informatie had toen hij besloot niet met het CDA in een kabinet te gaan zitten.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: kiezersbedrog is consumentenbedrog, is hier wat aan te doen?

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik las nu dat het CDA geen concessies wil doen
Ik ben benieuwd in welke leugenkrant je dat gelezen hebt.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: kiezersbedrog is consumentenbedrog, is hier wat aan te doen?

Ongelezen bericht door kiz »

Ik ben benieuwd in welke leugenkrant je dat gelezen hebt
Die stelling is ontleend aan het partijprogramma van het CDA voor de Provinciale Staten.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: kiezersbedrog is consumentenbedrog, is hier wat aan te doen?

Ongelezen bericht door SJZ »

Die stelling is ontleend aan het partijprogramma van het CDA voor de Provinciale Staten.
Ik geloof geen barst van jouw stelling die ook te belachelijk voor woorden is. Als het CDA geen consessies wil doen, waarom zijn PvdA en CU dan nog aan het onderhandelen? Dan waren ze al lang boos weggelopen.

Kun je een bron noemen voor jouw leugens? Waar vind ik dat document?

En trouwens: welk partijprogramma bedoel jij? Iedere provincie heeft z'n eigen programma bij elke partij.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: kiezersbedrog is consumentenbedrog, is hier wat aan te doen?

Ongelezen bericht door kiz »

Ik geloof geen barst van jouw stelling
Be my guest... het was overigens niet "mijn" stelling maar dat terzijde.
Kun je een bron noemen
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/) ... an_cda.xml
Waar vind ik dat document?
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/) ... zingen.pdf
Ik refereer slechts aan wat in het nieuws is geweest, dit is geenszins mijn persoonlijke stelling of mening. "Don't shoot the messenger" zou ik zeggen... je aantijging aan mijn adres over "leugens" laat ik geheel en al voor jouw rekening SJZ.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: kiezersbedrog is consumentenbedrog, is hier wat aan te doen?

Ongelezen bericht door SJZ »

In de door jou aangehaalde links staat nergens dat "het CDA geen consessies wil doen."

Jij kiest ervoor om een nieuwsbericht zo te verdraaien dat het een leugen wordt, maar je bent te laf om de verantwoordelijkheid op je te nemen. Je noemt jezelf "messenger", maar je hebt het bericht zelf verzonnen. (op basis van een heel ander bericht).

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: kiezersbedrog is consumentenbedrog, is hier wat aan te doen?

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

CDA blijft eigenwijs. Verhagen van de VVD zit er ook nog steeds bij. Wat doet hij daar.... Op deze manier wordt Balkenende gewoon beinvloed en voelt hij zich gesterkt. Mijn grote angst is gewoon dat Balkenende zinspeelt op weer een coalitie met VVD, want dat is toch een stabiele regering werd er altijd gezegd. Wouter Bos die voelt dat en blijft hangen, want hij weet dat enkelt CDA en VVD te weinig zetels nodig hebben. Hij wilt zich nu niet laten wegsturen en maakt concessies in het CDA zijn voordeel.

Gewoon heel de boel weer opblazen en weer van voor af aan beginnen, want er is geen wilskracht.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: kiezersbedrog is consumentenbedrog, is hier wat aan te doen?

Ongelezen bericht door Jonjo »

@ Maarten uit welk land bij jij geimporteerd? Verhagen van de VVD. Pak je spullen en ga weer naar huis. SUKKEL.

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: kiezersbedrog is consumentenbedrog, is hier wat aan te doen?

Ongelezen bericht door C200K »

@Maarten,

heb je dan echt nergens verstand van?!?!?!

Je bent blijkbaar echt een blaaskaak zonder verstand!

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: kiezersbedrog is consumentenbedrog, is hier wat aan te doen?

Ongelezen bericht door SJZ »

Mijn grote angst is gewoon dat Balkenende zinspeelt op weer een coalitie met VVD,
Die twee partijen hebben samen 63 zetels ....

gerrit dekzeil
Berichten: 110
Lid geworden op: 04 jun 2006 21:40

Re: kiezersbedrog is consumentenbedrog, is hier wat aan te doen?

Ongelezen bericht door gerrit dekzeil »

Maarten krijst als een kip zonder kop
Verhagen van de VVD zit er ook nog steeds bij.
De VVD is niet eens in beeld bij deze formatie. Maxime Verhagen is fractievoorzitter van het CDA.
Begrijpend lezen is een gave die helaas niet voor iedereen is weggelegd. Helaas wordt er te veel selectief en subjectief gelezen, waardoor zaken uit hun verband worden gerukt. Men leest helaas wat men wil lezen. Wouter de boskabouter is al zeer tevreden dat hij straks wellicht als minister van Financien in het pluche mag plaatsnemen.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: kiezersbedrog is consumentenbedrog, is hier wat aan te doen?

Ongelezen bericht door kiz »

@SJZ:
Ik heb de stelling geponeerd noch verdedigd, slechts gemeld waar ik er kennis van heb genomen, namelijk hier:
http://www.rtl.nl//actueel/rtlnieuws/)/ ... an_cda.xml en daar staat als kop en 1e alinea het volgende:
laatst gewijzigd: 13-01-2007 14:17
CDA-plan lekt uit: geen concessies
Het CDA doet op belangrijke punten géén concessies aan PvdA en ChristenUnie in de gesprekken over een nieuw kabinet. Dat blijkt uit een geheim CDA-stuk dat in handen is van RTL Nieuws.
Ik nodig je uit te quoten waar ik nieuwsberichten verdraai.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: kiezersbedrog is consumentenbedrog, is hier wat aan te doen?

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik nodig je uit te quoten waar ik nieuwsberichten verdraai.
Het bericht was oorspronkelijk:

Het CDA doet geen consessies op het punt van hypotheekrenteaftrek en AOW-premie voor 65+'ers.

Jij maakt daarvan:

"Het CDA doet geen consessies"

Daarmee heb je de essentie van de zin veranderd, verdraaid en is het een leugen geworden.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: kiezersbedrog is consumentenbedrog, is hier wat aan te doen?

Ongelezen bericht door kiz »

nogmaals, SJZ, die stelling was niet van mij.
Geplaatst op 13 Jan 2007 19:18 door sprokkel
De heer Wijffels laat dan elke keer doorschemeren dat de formatie goed verloopt maar het is maar wat je goed vindt.
Ik las nu dat het CDA geen concessies wil doen ...
daarop vroeg jij je af waar dat vandaan komt, en slechts dat heb ik vermeld op 13 Jan 2007 22:33 met de toevoeging dat de stelling daar aan is ONTLEEND.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: kiezersbedrog is consumentenbedrog, is hier wat aan te doen?

Ongelezen bericht door SJZ »

met de toevoeging dat de stelling daar aan is ONTLEEND
Wat bedoel je te zeggen, dat je niet gelogen hebt maar dat je "slechts" de waarheid verdraaid hebt?

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: kiezersbedrog is consumentenbedrog, is hier wat aan te doen?

Ongelezen bericht door kiz »

geen van beide SJZ, daar de stelling niet van mij was. De oorspronkelijke stelling was van sprokkel.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: kiezersbedrog is consumentenbedrog, is hier wat aan te doen?

Ongelezen bericht door sprokkel »

Ja ik was ook zeer verheugd met alle commotie die het veroorzaakte, zo zie je maar dat men nooit te vroeg over een ander moet oordelen., en eerst je eigen fouten moet onderzoeken voor je een ander ergens van beschuldigd.
Het is namelijk dezelfde strategie die Balkenende de afgelopen jaren gebruikt heeft.

Gesloten