Sterker nog, de BPM is 45,2%. Als je gaat rekenen, dan schrik je wel eventjes van wat er door de overheid extra wordt ingepikt tijdens aanschaf van een nieuwe auto. Komt neer op een verhoging van bijna 73%!!!. Als bijvoorbeeld een nieuwe auto zonder BPM plus 19% BTW 10.000 kost, dan kost diezelfde auto na verhoging van de overheid 17.300! Even een bedragje van 7.300 in de schatkist.Aanschaf auto zit bijna 40% BPM op;
Vervolgens wordt daar doodleuk nog eens 19% BTW over geheven;
Aande pomp betaal je 70% accijns en daarbovenop komt ook nog eens 19% BTW, dus 89 % gaat rechtstreeks naar de overheid;
Vervolgens betaal je houderschapsbelasting, daarbovenop komen nog eens extra de provinciale opcenten, dus ook dit bedrag vloeit rechtstreeks in de schatkist.
Bij de brandstofprijzen gaat het al net zo, in 2005 gaat zonder tax eventjes 67,3 cent per liter erbovenop door de overheid, over het bedrag wat het dan al kost, wordt nog eens extra 19% geheven. Dit lijkt me toch al een behoorlijk zware heffing. Als ze in Den Haag beweren dat die heffing niet voor de kilometers is, waar is het dan wel voor? Om de burgers nog kaler te kunnen plukken dan ze al zijn?
En zelfs deze moderne vorm van diefstal blijkt de staat niet ver genoeg te gaan, nee, nu willen ze als aardbeien op de taart nog wel eventjes een kilometerheffing invoeren. Zijn ze nu helemaal van de zotte aan het worden bij de overheid?