Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid
-
- Berichten: 2005
- Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45
Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid
Beland je hier via Twitter of Facebook, dan kom je standaard terecht op de oudste berichten. De jongste bijdrage vind je dan op de laatste pagina onderaan.
Assurantie Magazine: Kifid wacht tevergeefs op antwoord van overleden woekerpolisklant
Das Kapital: Het Kifid heeft best wel een groot probleem
Klagen bij Kifid? Het duurt op dit moment alleen al meer dan drie maanden voordat überhaupt een behandelaar is toegewezen:
Beland je hier via Twitter of Facebook, dan kom je standaard terecht op de oudste berichten. De jongste bijdrage vind je dan op de laatste pagina onderaan.
Assurantie Magazine: Kifid wacht tevergeefs op antwoord van overleden woekerpolisklant
Das Kapital: Het Kifid heeft best wel een groot probleem
Klagen bij Kifid? Het duurt op dit moment alleen al meer dan drie maanden voordat überhaupt een behandelaar is toegewezen:
Beland je hier via Twitter of Facebook, dan kom je standaard terecht op de oudste berichten. De jongste bijdrage vind je dan op de laatste pagina onderaan.
Laatst gewijzigd door ClaimConcept op 13 nov 2018 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 5206
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid
En de vraag is?
Re: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Re: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
-
- Berichten: 2005
- Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45
Re: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid
Waarom gaat het hier nu alleen om de vorm en reageren jullie niet inhoudelijk? Het gaat niet om mij, maar over gerechtigheid!
Noodgedwongen op basis van een succesbeloning (no cure no pay) vertegenwoordig ik al jarenlang vele tientallen klagers die geen geld (over) hebben voor een advocaat op uurtarief en/of dure gerechtelijke procedures. Juist voor die mensen is het Kifid opgericht als laagdrempelige en snelle buitengerechtelijke klachtmogelijkheid, onder eindverantwoordelijkheid van onze Minister van Financiën.
Ik sta nog steeds pal achter dit principe, maar dan wel op een gelijkwaardig speelveld. Ik ben nog altijd volledig gerechtigd om deze slachtoffers van Aegon c.s. ook te vertegenwoordigen bij de iets duurdere kantonrechter, maar die switch maak je uiteraard na al die jaren niet nu nog eens in het zicht van een succesvolle finish bij Kifid.
De huidige klacht over Aegon Vliegwiel uit 2002 speelt al sinds 2009, die ik na langdurig intensief onderhandelen in 2012 aan Kifid heb voorgelegd en waar ik begin 2015 de tussenpersoon veroordeeld krijg voor € 42.176 (met rente inmiddels opgelopen tot € 45.000). Dit is na een uitspraak van de Hoge Raad eind 2016 tevens de vordering op Aegon in dit 100% kansrijke hoger beroep, klaagster heeft echter anno 2018 zelf nog altijd nooit meer iets vernomen van dit Kifid. Vinden jullie dat normaal?
De wetgever heeft op grond van Europese regelgeving een exclusief buitengerechtelijke geschilleninstantie opgericht waar jaarlijks ruim 7.000 klachten worden behandeld. Is dan enige zorgvuldigheid en consumentenbescherming teveel gevraagd?
Noodgedwongen op basis van een succesbeloning (no cure no pay) vertegenwoordig ik al jarenlang vele tientallen klagers die geen geld (over) hebben voor een advocaat op uurtarief en/of dure gerechtelijke procedures. Juist voor die mensen is het Kifid opgericht als laagdrempelige en snelle buitengerechtelijke klachtmogelijkheid, onder eindverantwoordelijkheid van onze Minister van Financiën.
Ik sta nog steeds pal achter dit principe, maar dan wel op een gelijkwaardig speelveld. Ik ben nog altijd volledig gerechtigd om deze slachtoffers van Aegon c.s. ook te vertegenwoordigen bij de iets duurdere kantonrechter, maar die switch maak je uiteraard na al die jaren niet nu nog eens in het zicht van een succesvolle finish bij Kifid.
De huidige klacht over Aegon Vliegwiel uit 2002 speelt al sinds 2009, die ik na langdurig intensief onderhandelen in 2012 aan Kifid heb voorgelegd en waar ik begin 2015 de tussenpersoon veroordeeld krijg voor € 42.176 (met rente inmiddels opgelopen tot € 45.000). Dit is na een uitspraak van de Hoge Raad eind 2016 tevens de vordering op Aegon in dit 100% kansrijke hoger beroep, klaagster heeft echter anno 2018 zelf nog altijd nooit meer iets vernomen van dit Kifid. Vinden jullie dat normaal?
Het jongste nieuwe voorbeeld over noodzakelijke verbeterpunten bij Kifid is een totaal andere klacht die in september 2017 is voorgelegd en waar de eigenlijke klachtbehandeling nog steeds niet is begonnen. Of vinden jullie het ook normaal bij een snelle laagdrempelige procedure dat het meer dan drie maanden duurt voordat überhaupt pas een behandelaar is toegewezen?ClaimConcept schreef:Assurantie Magazine: Kifid wacht tevergeefs op antwoord van overleden woekerpolisklant
Das Kapital: Het Kifid heeft best wel een groot probleem
De wetgever heeft op grond van Europese regelgeving een exclusief buitengerechtelijke geschilleninstantie opgericht waar jaarlijks ruim 7.000 klachten worden behandeld. Is dan enige zorgvuldigheid en consumentenbescherming teveel gevraagd?
Re: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Re: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid
Aangezien je de zelfde berichten ook in andere, al bestaande, topics dumpt, lijkt het mij logisch dat daar ook inhoudelijk gereageerd kan worden. En dat mensen zich afvragen waarom je daar bovenop nog een nieuw topic opent.ClaimConcept schreef:Waarom gaat het hier nu alleen om de vorm en reageren jullie niet inhoudelijk?
Re: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid
Omdat het ook alleen over de vorm gáát. De inhoud kan je ook kwijt in de -tig andere Kifid-topics. Je kunt je vormkeuze niet goedpraten met inhoud - laat staan met (jouw) gerechtigheid.ClaimConcept schreef:Waarom gaat het hier nu alleen om de vorm en reageren jullie niet inhoudelijk? Het gaat niet om mij, maar over gerechtigheid!
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Re: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid
Ik ben het volledig eens met Jelle van ClaimConcept, die menig gedupeerde consument inhoudelijk serieus verder helpt met bijzonder nuttige expertise. Waar is de rest?
Hier wordt terecht het functioneren van Kifid aan de kaak gesteld, en zoals we hem kennen, altijd wel met een geheel nieuw actueel voorbeeld.
Ook ik vind het niet normaal dat een gepropageerde snelle laagdrempelige procedure tegen Aegon inmiddels meer dan 5 jaar kan duren.
Ook ik heb precies dezelfde ervaring, dat grote financiële instellingen procedures eindeloos mogen rekken: mijn klachtbehandeling gaat net zo stroperig. Ik houd vol, maar menigeen zou allang totaal ontmoedigd het bijltje erbij neer hebben gegooid.
Ook ik vind het niet normaal dat Kifid keer op keer verbetering belooft, maar het simpelweg niet waarmaakt ondanks plechtige beloftes aan Tweede Kamer en de Minister van Financiën: het wordt telkens alleen maar erger.
Wie hier steunt Kifid? Wie deelt zijn ervaring hier? Zodat KifId kan leren van onze steun en ervaring!!!
Joep
Hier wordt terecht het functioneren van Kifid aan de kaak gesteld, en zoals we hem kennen, altijd wel met een geheel nieuw actueel voorbeeld.
Ook ik vind het niet normaal dat een gepropageerde snelle laagdrempelige procedure tegen Aegon inmiddels meer dan 5 jaar kan duren.
Ook ik heb precies dezelfde ervaring, dat grote financiële instellingen procedures eindeloos mogen rekken: mijn klachtbehandeling gaat net zo stroperig. Ik houd vol, maar menigeen zou allang totaal ontmoedigd het bijltje erbij neer hebben gegooid.
Ook ik vind het niet normaal dat Kifid keer op keer verbetering belooft, maar het simpelweg niet waarmaakt ondanks plechtige beloftes aan Tweede Kamer en de Minister van Financiën: het wordt telkens alleen maar erger.
Wie hier steunt Kifid? Wie deelt zijn ervaring hier? Zodat KifId kan leren van onze steun en ervaring!!!
Joep
Re: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid
En waarom dat rechtvaardigt het zoveelste nieuwe topic over het niet-functioneren; van hetzelfde instituut?
Re: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid
[Bericht verwijderd door moderator. Het bericht bevat ongepast taalgebruik]
-
- Berichten: 5206
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid
Inderdaad Moneyman, ik denk niet dat het kifid hier meeleest.
GOSEWIJN: volgens mij is TS een bedrijf. Dit forum is niet voor bedrijven maar voor consumenten. Trouwens de website van TS is bijna niet door te komen en met een beroerde opmask maar dat is mijn persoonlijke mening
GOSEWIJN: volgens mij is TS een bedrijf. Dit forum is niet voor bedrijven maar voor consumenten. Trouwens de website van TS is bijna niet door te komen en met een beroerde opmask maar dat is mijn persoonlijke mening
-
- Berichten: 2005
- Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45
Re: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid
Dank je @Joep en jazeker wel @juliomariner, Kifid leest wel degelijk mee (tegenpartijen ook trouwens). En inderdaad, onze website is sterk verouderd qua opmaak, meer een naslagwerk voor onszelf. Nieuwe zieltjes? Nee hoor, niet nodig @goosewijn, maar ik kan er voorlopig inderdaad even niet van leven @Mucha.
En @Moneyman, andere topics over Kifid zijn zo omvangrijk geworden dat je daar door de bomen het bos niet meer ziet. Het verbeteren van Kifid gaat iedere consument aan, maar eerder tromgeroffel lijkt domweg niet te kloppen en daar zullen we toch Kifid en ook onze overheid op mogen/moeten kunnen aanspreken? Overheid en regelgeving?
Diezelfde overheid die eerder nog tevreden achterover wilde leunen na een ogenschijnlijk juichend Evaluatierapport eind 2016?
Ook een versterkte directie per 1 januari 2017 leek eerst nog zo veelbelovend. Dat het soms echt wel beter en sneller kan, blijkt overigens uit een klacht van maart 2017 over Aegon met binnen 4 dagen een behandelaar en waar november 2017 al volledig kon worden geschikt inclusief rente!
Of was dat slechts 1 zwaluw, een tijdelijke oprisping? Want waarom anders moest opeens op 1 juni 2017 Algemeen directeur Bas de Groot Kifid halsoverkop verlaten?
Maar goed, de belofte tot verbetering op die dag in 2017 is/was toch onmiskenbaar ambitieus op het Kifid lustrumcongres, inspiratiebron voor klachtbehandeling 2.0
Alleen, dit alles strookt dus absoluut niet met de sterk opgelopen doorlooptijden anno 2018, en zeker niet alleen bij ons.
Het personeelsverloop is groot, de ambitie strookt bovendien al helemaal niet met die schandalig lange affaire uit 2012 waar Aegon zo opzichtig de hand boven het hoofd wordt gehouden. Daar mogen ook jullie best wat van vinden, toch?
Ik heb voor de toekomst echt nog alle vertrouwen in die nieuwe directie, maar we hebben allemaal ook nu al belang bij een beter Kifid. Dus kom op met je tips, kom op met je ervaringen!
En @Moneyman, andere topics over Kifid zijn zo omvangrijk geworden dat je daar door de bomen het bos niet meer ziet. Het verbeteren van Kifid gaat iedere consument aan, maar eerder tromgeroffel lijkt domweg niet te kloppen en daar zullen we toch Kifid en ook onze overheid op mogen/moeten kunnen aanspreken? Overheid en regelgeving?
Diezelfde overheid die eerder nog tevreden achterover wilde leunen na een ogenschijnlijk juichend Evaluatierapport eind 2016?
Ook een versterkte directie per 1 januari 2017 leek eerst nog zo veelbelovend. Dat het soms echt wel beter en sneller kan, blijkt overigens uit een klacht van maart 2017 over Aegon met binnen 4 dagen een behandelaar en waar november 2017 al volledig kon worden geschikt inclusief rente!
Of was dat slechts 1 zwaluw, een tijdelijke oprisping? Want waarom anders moest opeens op 1 juni 2017 Algemeen directeur Bas de Groot Kifid halsoverkop verlaten?
Maar goed, de belofte tot verbetering op die dag in 2017 is/was toch onmiskenbaar ambitieus op het Kifid lustrumcongres, inspiratiebron voor klachtbehandeling 2.0
Alleen, dit alles strookt dus absoluut niet met de sterk opgelopen doorlooptijden anno 2018, en zeker niet alleen bij ons.
Het personeelsverloop is groot, de ambitie strookt bovendien al helemaal niet met die schandalig lange affaire uit 2012 waar Aegon zo opzichtig de hand boven het hoofd wordt gehouden. Daar mogen ook jullie best wat van vinden, toch?
Ik heb voor de toekomst echt nog alle vertrouwen in die nieuwe directie, maar we hebben allemaal ook nu al belang bij een beter Kifid. Dus kom op met je tips, kom op met je ervaringen!
Re: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid
Diverse off-topicreacties verwijderd. Graag de discussie on topic vervolgen.
Re: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid
Diverse berichten verwijderd vanwege het noemen van persoonsgegevens.
-
- Berichten: 2005
- Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45
Re: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid
ClaimConcept schreef:jazeker wel @juliomariner, Kifid leest wel degelijk mee (tegenpartijen ook trouwens).
Radar schreef:Diverse berichten verwijderd vanwege het noemen van persoonsgegevens.
-
- Berichten: 2005
- Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45
Re: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid
ClaimConcept schreef:belofte tot verbetering onmiskenbaar ambitieus op het Kifid lustrumcongres, inspiratiebron voor klachtbehandeling 2.0
Gelijk speelveld? De consument – met aan de andere kant bank en/of verzekeraar Achmea, Aegon en Dexia cs ondersteund door Zuidas-advocaten - stap voor stap aan de hand meegenomen in de klachtbehandeling? Voorzitter?2 juni 2017, Kifid schreef:“Banken, verzekeraars en financieel adviseurs en intermediairs maken het voor consumenten nu wel heel complex. Hun producten en diensten zijn soms lastig te doorgronden. Het is begrijpelijk dat consumenten daarin soms vastlopen. Wanneer ze er met hun financieel dienstverlener niet uitkomen, kunnen ze terecht bij het Kifid. Ik vind het belangrijk dat wij in onze klachtbehandeling een gelijk speelveld creëren voor consumenten en financieel dienstverleners. De consument die zich zonder advocaat bij ons meldt – met aan de andere kant een bank of verzekeraar ondersteund door Zuidas-advocaten - nemen we stap voor stap mee in de klachtbehandeling. In begrijpelijke taal en op een manier die voor consument en financieel dienstverlener volstrekt helder is”
10 januari 2018 aan de noodzakelijke nieuwe vertegenwoordiger, Kifid schreef:In verband met de mondelinge behandeling van de klachten van uw cliënten A, B en C op 18 januari aanstaande, is van de kant van uw cliënten aangekondigd dat daarbij aanwezig willen zijn [de oude gemachtigde] in de hoedanigheid van getuige-deskundige (..)
In verband met het tijdstip waarop deze zaken bij Kifid aanhangig zijn gemaakt (CC: begin 2012) en de overgangsbepalingen in nadien vastgestelde reglementen, is op de behandeling van deze zaken toepasselijk het in oktober 2011 van kracht geworden Reglement Ombudsman & Geschillencommissie Financiële Dienstverlening. Blijkens art. 39.4 van dat Reglement dient de partij die een deskundige wenst te doen horen dit kenbaar te maken binnen een door de Commissie te stellen termijn, onder vermelding van hetgeen door de verklaring van de deskundige zou kunnen worden bewezen. De Commissie is volgens dezelfde bepaling bevoegd het horen van de deskundige niet toe te staan.
Begrijpelijke taal en op een manier die voor consument volstrekt helder is?Voor zover de Commissie bekend, is door of namens uw cliënten geen opgaaf gedaan van hetgeen met een verklaring van [die oude gemachtigde] als deskundige bewezen zou kunnen worden. Het staat uw cliënten uiteraard vrij tijdens de mondelinge behandeling een (nader) bewijsaanbod te doen. De verwerende partij zal zich daarover vanzelfsprekend mogen uitlaten, en vervolgens zal de Commissie bezien of in dit stadium van de procedure nog gelegenheid tot bewijslevering moet worden geboden. Indien de Commissie daarbij vaststelt dat een goede beoordeling van het geschil gediend kan zijn met het inwinnen van een deskundig oordeel, zal de Commissie ook bepalen hoe dat met inachtneming van de belangen van alle partijen moet geschieden.
6 augustus 2015, de op 21 maart 2016 verbannen gemachtigde schreef:Geachte [Secretaris Kifid],
Ik ben zelf in 1998 als accountmanager van Levob Bank en Verzekeringen aanwezig geweest bij de gezamenlijke presentatie met cliëntenremisier H, waar ik klager A voor het eerst persoonlijk heb ontmoet. De eigen versie van de tussenpersoon is niet meer te achterhalen, maar bijgaand treft u wel een hand-out van Levob uit mijn eigen archief. Over verlies van inleg werd niet gesproken, integendeel: er werd in de geest van die tijd zelfs betoogd dat de rendementsprognoses van 12% aan de voorzichtige kant waren! Geen opzettelijke misleiding, wel dwaling.
Ik beroep mij daarbij nadrukkelijk op ons recht om getuigen of deskundigen te doen horen krachtens artikel 39.3 Reglement. De door mij hier beschreven advisering kan dan worden bevestigd door tussenpersoon H, clientenremisier K en klager M
Wat denkt u, zou Kifid de huidige directeur BKR inmiddels al wel hebben opgeroepen om te getuigen?en bovenal [Z], destijds directeur van Levob Bank en Verzekeringen. Zeker de laatste, tegenwoordig directeur BKR, kan uit onverdachte hoek de authenticiteit van bijgaande presentatie bevestigen.
-
- Berichten: 2005
- Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45
Re: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid
ClaimConcept schreef:Maar goed, de belofte tot verbetering op die dag in 2017 is/was toch onmiskenbaar ambitieus op het Kifid lustrumcongres, inspiratiebron voor klachtbehandeling 2.0
Alleen, dit alles strookt dus absoluut niet met de sterk opgelopen doorlooptijden anno 2018, en zeker niet alleen bij ons.
Het personeelsverloop is groot, de ambitie strookt bovendien al helemaal niet met die schandalig lange affaire uit 2012 waar Aegon zo opzichtig de hand boven het hoofd wordt gehouden. Daar mogen ook jullie best wat van vinden, toch?
Moet ik uit het gebrek aan reacties concluderen dat het Kifid inmiddels goed functioneert? Of ten dode opgeschreven?Ik heb voor de toekomst echt nog alle vertrouwen in die nieuwe directie, maar we hebben allemaal ook nu al belang bij een beter Kifid. Dus kom op met je tips, kom op met je ervaringen!
-
- Berichten: 1353
- Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03
Re: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid
Nee hoor. Allebei onjuist.ClaimConcept schreef:Moet ik uit het gebrek aan reacties concluderen dat het Kifid inmiddels goed functioneert? Of ten dode opgeschreven?
Er is geen merkbare wijziging in de positie van het KiFiD. Dus ook geen aanleiding daar méér woorden aan vuil te maken.
Het wachten is op een spontane frisse wind, een ingrijpen van de politiek, of een flater van epische grootte waardoor er een algemene verontwaardiging ontstaat.
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Re: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid
Zo lang wachten al veel gedupeerde consumenten op KIFID.arvandongen schreef:Het wachten is op een spontane frisse wind, een ingrijpen van de politiek, of een flater van epische grootte waardoor er een algemene verontwaardiging ontstaat.
Enige kans op "winst" lijkt schikking met geheimhoudingsclausule = Kifid streeft voor consumenten en financiele instellingen naar beter een half ei dan een lege dop...
Hoe wordt door wie gemeten of KIFID hierin succesvol is?