hoi hoi
ik heb nog een vraag .
als ik mijn (ex)man onze woning laat houden heeft dat gevolgen voor mijn uitkering .
als we het huis moeten verkopen dan blijven we met een hoop schult zitten.
ze zeggen dat mijn uitkering in gevaar komt als hij de woning heeft.
groetjes petra
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] koophuis
Re: koophuis
Als je (ex) man in het huis blijft zitten zal hij jou moeten uitkopen, omdat je anders nog steeds recht hebt op de helft van het huis.
Het bedrag wat je ontvangt zal je eerst moeten opmaken voor je weer aan je uitkering toekomt. Dus ik als leek denk inderdaad dat het gevolgen zal hebben voor je uitkering.
Het bedrag wat je ontvangt zal je eerst moeten opmaken voor je weer aan je uitkering toekomt. Dus ik als leek denk inderdaad dat het gevolgen zal hebben voor je uitkering.
Beste Karr-2,Als je (ex) man in het huis blijft zitten zal hij jou moeten uitkopen, omdat je anders nog steeds recht hebt op de helft van het huis.
Jij gaat er dus vanuit dat de waarde van het huis hoger is dan de schuld.
Hoe verklaar jij dan de zin van Petra:
als we het huis moeten verkopen dan blijven we met een hoop schult zitten.
En als ze op huwelijkse voorwaarden getrouwd zijn geweest, ligt het weer anders.
Ik zou maar naar een rechtswinkel/loket, of hoe heet dat tegenwoordig, gaan om alles financieel te laten uitdokteren.
Ik zou maar naar een rechtswinkel/loket, of hoe heet dat tegenwoordig, gaan om alles financieel te laten uitdokteren.
Hoe verklaar je dan ONS huis...En als ze op huwelijkse voorwaarden getrouwd zijn geweest, ligt het weer anders.
Ik zou maar naar een rechtswinkel/loket, of hoe heet dat tegenwoordig, gaan om alles financieel te laten uitdokteren
Je ex-man het huis laten houden is nooit verstandig, tenzij je alles tot in het uiterste laat beschrijven bij de notaris, want heb je er al over nagedacht dat als hij over bijvoorbeeld 10 jaar als nog het huis zou verkopen maar dan zonder schulden dat jij er dan niks van krijgt en hij alles zou kunnen krijgen... Terwijl jij er dan evt nog steeds recht op zou hebben..
Vraag inderdaad om advies bij een advocaat en/of notaris hoe dit het beste geregeld kan worden, want het is begrijpelijk dat je geen van beiden met de schuld wilt komen te zitten,
maar zoals ik het nu begrijp zul jij petra ook mee moeten blijven betalen aan het huis, want anders zou het alsnog verkocht moeten worden...
[/quote]