Hoe kan het zijn dat ik als kleine zelfstandige verplicht ben om mij in te schrijven bij de kamer van koophandel en daar ook nog voor moet betalen, maar dat die KvK wel mijn (privé)gegevens aan iedereen mag verkopen zonder dat ik daar enige zeggenschap over heb?
Ik werk vanaf thuis dus mijn zakelijke gegevens zijn gelijk aan mijn privegegevens maar dat lijkt helemaal geen verschil te maken zodra je een eenmanszaak wordt. Ik vind dit dus echt een misstand waar ik best eens even de aandacht op wil vestigen.
Ze verdienen hiermee dus aan mij door de verplichte bijdrage én vervolgens ook nog eens aan de verkoop van diezelfde gegevens die ik verplicht ben te verstrekken? Ben ik de enige die dit een misstand vind?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KvK m.b.t. Zelfstandigen en verkoop van gegevens
Re: KvK m.b.t. Zelfstandigen en verkoop van gegevens
@
Mogelijk zou je hier................................
http://www.cbpweb.nl/Pages/home.aspx
daarover een klacht kunnen indienen.
Maxiem.
Mogelijk zou je hier................................
http://www.cbpweb.nl/Pages/home.aspx
daarover een klacht kunnen indienen.
Maxiem.
-
Correcte vraag! Als zelfstandig ondernemer wordt men geacht ingeschreven te staan in het handelsregister der kamer van koophandel.
In het Handelsregister van de Kamer van Koophandel worden gegevens over bedrijven en andere niet-natuurlijke rechtspersonen geregistreerd. Het Handelsregister is een openbaar register en daarom is informatie daaruit voor iedereen toegankelijk.
Er zijn omstandigheden waarbij het voor iemand van belang is om te weten wie er achter een bedrijf zit(ten), bijvoorbeeld in kwesties waar sprake is van bestuurdersaansprakelijkheid en de vraag of iemand wel bevoegd is om een bedrijf te vertegenwoordigen (procuratie).
Overigens kun je bij de Kamer van Koophandel geen vragen opver personen kwijt.
Er zijn omstandigheden waarbij het voor iemand van belang is om te weten wie er achter een bedrijf zit(ten), bijvoorbeeld in kwesties waar sprake is van bestuurdersaansprakelijkheid en de vraag of iemand wel bevoegd is om een bedrijf te vertegenwoordigen (procuratie).
Overigens kun je bij de Kamer van Koophandel geen vragen opver personen kwijt.
Het zijn geen prive gegevens maar openbare gegevens...