LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laat je niet gek maken met het energielabel!

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
mercvrivs

Laat je niet gek maken met het energielabel!

Ongelezen bericht door mercvrivs »

Ik was bezig met mijn voorlopig energielabel om te zetten naar een definitief label op de website van
energielabel.nl (maar ik ga mijn huis niet verkopen of verhuren)Echter ik ben halverwege gestopt bij de vraag om een energie-expert te kiezen.Ik wilde eigenlijk een expert die samenwerkt met vereniging eigen huis.Echter de VEH raadt eigenaren af om een energielabel aan te vragen als je je huis niet verkoopt of niet verhuurt.Laat je gewoon niet gek maken!Dat scheelt ook een hoop ellende zoals ik in dit forum gelezen heb!

Geip Suusje

Re: Laat je niet gek maken met het energielabel!

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Als je huis een slecht energielabel heeft gekregen van de gemeente, dan is de WOZwaarde waarschijnlijk te hoog vastgesteld...

Een goede reden om eens met de gemeente te praten.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

En als je een goed energielabel hebt, is de WOZ-waarde misschien wel eigenlijk te laag. En dat wil je toch liever zo houden?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Omdat mijn huidige woning in 33 jaren oud steeds aanpassingen kreeg zou ik dus met vorige eigenaren mee dan 7x een nieuw label hebben moeten aanvragen?

Ik heb nieuwe HR+++ glas in kunststof kozijnen besteld maar de Heat Pipe voor warm water komen pas 2016.... dus elk jaar een nieuwe?
Nee, ik doe het wel vlak voor de verkoop omdat het wettelijk verplicht is.

De enige reden waarmee ik het wel telkens zou aanvragen is als ze op zuinige dus milieu vriendelijke woningen korting op OZB zouden geven zodat je label terug kunt verdienen!
Dat is de manier om als regering of gemeente te zien of iemand iets verbeterde.

Gesloten