LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LBIO en Jeugd en gezin

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
john1962
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mar 2006 13:50

LBIO en Jeugd en gezin

Ongelezen bericht door john1962 »

Hoi allemaal,

Ik ben John,

Ook ik heb problemen met LBIO, Ik heb tijdje terug in de schuldsanering gelopen, en had ondertussen contact met Jeugd en gezin Alkmaar ivm. me oudse zoon.

Er waren diversen keren brieven geschreven naar LBIO voor kwijtschelding cq aanpassing enz enz. Ondertussen is er dus nooit LBIO betaals want hoefde niet. Promt moet ik voor de rechter komen want LBIO wilde geld zien en wilde mij uit de schuldsanering hebben, zodat er beslag gelegd kon worde.

Rechter heeft me in het gelijk gesteld dat ik inderdaad wel wil betalen maar niet kon betalen, schuld blijft staan en achtgervolgd me nog elke dag.

Maar nu is hier wat tegen tedoen. Ik heb geluisterd naar adviesen van instanties die het allemaal zo goed wisten, later pas kreeg ik ook tehoren dat je Moet betalen. Maar nu ik verhaal wil halen op hun beleid zijn ze niet thuis. en geven gewoon mij de schuld, terwijl het hun advies was.

Ik moet 110.07 euro in de maand betalen, en krijg zoiets van 270 euro kinderbijslag, dat is tekort om 3 maanden van tebtalen.

ik vang 820 euro in de maand aan wao, mijn al mijn vaste lasten hou ik niks meer over.

Ik kreeg van de week weer brief voor executie verkoop, want ze wilden geld zien.

Wat is hier nu mee tedoen, ik wil betalen maar geld is er gewoon weg niet.

Mag je gerust weten, mijn leven is aardig naar de knoppen hierdoor.

John

lizetteke
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2013 08:38

Re: LBIO en Jeugd en gezin

Ongelezen bericht door lizetteke »

Lbio...wat moet je ermee... ik zou bijna zeggen ik ben al 10 jaar lid van de lbio!
10 jaar geleden de lbio ingelicht omdat ik gekort werd op mijn uitkering. De allimentatie werdt er gewoon afgehaald,terwijl mijn ex het niet betaalde. Ik kan zeggen dat ik armoe heb ontdekt en wat een hel is dar met 2 kinderen die naar dw middelbare school gaan!
Nu,10 jaar later doet de lbio er nog steeds zo makkelijk over!
Wanneer ik ze mail met de vraag of er nog wat binnen komt, krijg ik zo'n standaard brief dat de deurwaarder er mee bezig is!
Nou ben ik een vrouw die haar ex niet wil kaal plukken (€250 per maand voor 2 kinderen) maar dat hij financieel bij draagt voor zn kinderen is toch logisch?
Jammer dat de lbio mij aan het lijntje houd.
Ik wou dat ik er iets aan kon doen,want 10 jaar is toch wwl lang genoeg?
Ik ben in ieder geval ontevreden en teleurgesteld in de LBIO!

meave
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 jan 2012 14:15

Re: LBIO en Jeugd en gezin

Ongelezen bericht door meave »

Wat je nog zou kunnen doen is een verzoek bij de rechtbank indienen voor vermindering/nihilstelleng voor je alimentatie. Je moet dan aantonen dat je onder een bepaalde grens zit qua inkomen. Hiervoor kan je het beste in contact treden met een advocaat (waar je weer gesubsidieerde rechtsbijstand voor kan krijgen) en die kan je het beste adviseren hoe en wat. Je kan deze nihilstelling of vermindering ook met terugwerkende kracht aanvragen.

Gesloten