Lijfrentepolis

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Jokl

Lijfrentepolis

Ongelezen bericht door Jokl »

In het verleden heb ik al eens aandacht gevraagd voor de in 2001 veranderde belastingregels voor een lijfrente Garantie Polis. Ik heb deze (op aanraden van de bank) destijds (ingangsdatum 01-12-1996) aangekocht. Dit met dus de GARANTIE levenslang een vaste maandelijkse uitbetaling te ontvangen.
Echter door de veranderde regels diende er in 2021 "afbetaald" te worden en moest bijna de helft van het ingelegde geld worden betaald. Ik heb nog altijd moeite met "De spelregels tijdens het spel veranderen". Waarom het deze mensen (het zijn er niet zo heel veel) het op hun oude dag (waar de voorziening voor was bedoeld) nog zo moeilijk maken. Het sterft uiteindelijk vanzelf uit. Waarom geen zorgplicht in dezen vanuit de bank, die dit uiteindelijk heeft aangeraden.
ik ben benieuwd of er nog anderen last hebben van deze veranderde regels. Ik weet, dat er iemand a.g.v. de stress hieromtrent is overleden.

Speedy123

Re: Lijfrentepolis

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Spelregels veranderen altijd tijdens het grote spel van de overheid.

Zo gaan alle pensioenen over naar een nieuw stelsel. En dan heb je winnaars en verliezers. Daar gaat het gegarandeerde pensioen waar je je leven lang voor betaald hebt.

Ik kocht ooit in 2010 een auto die vrijgesteld was van motorrijtuigenbelasting. Drie maanden later wijzigde de wet, heb daarna alsnog tien jaar motorrijtuigenbelasting moeten betalen.

Of wat dacht u van al die mensen die dure zonnepanelen hebben gekocht en die dachten jarenlang te kunnen salderen?

En is altijd al zo geweest, de overheid wijzigt regels keer op keer. Ook tijdens het spel.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Dat het salderen niet altijd zou blijven wist ik al toen ik ze heb gekocht, in 2013, alleen was er toen nog geen datum vastgezet maar wel de intentie in de politiek aangenomen. En zeker al vijf tot zes jaar staat het al zeker vast dat de salderingsregeling verdwijnt. Alleen over de exacte datum is nog lang gestreden. De laatste verandering van de regering heeft er wel extra haast met gemaakt nadat ze gekozen waren.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Daarnaast is de terugverdientijd nog steeds prima als je de zelf opgewekte stroom gebruikt. Veel goedkoper dan afnemen bij de leverancier. Het is echter niet slim om zonnepanelen te nemen met de insteek er flink veel mee te verdienen door alleen maar terug te leveren op het net, dan ben je inderdaad dom bezig geweest met de wetenschap dat salderen zou verdwijnen. Maar dat kun je niemand anders aanrekenen dan jezelf.

Regels veranderen constant helaas. Zo mocht mijn neefje van de ene op de andere dag als enige uit zijn vriendengroep legaal drinken en mensen die anderhalve maand jonger waren niet.

Morgan le Fay

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Ach de Wet Vermeend en Vreugdenhill heeft er ook lekker in gehakt wat betreft fiscale vrijstelling bij sparen.(1996)

Plaats reactie