Hallo,
na drie jaar in Zwitserland te hebben gewoond zijn wij, vrouw en kinderen, omdat de kinderen naar school moeten, terug gekomen naar Nederland. Mijn man is in CH blijven werken. Hij komt elk weekend terug naar huis. Hij betaald beslasting in zwitserland en reed een zwitsers kenteken. De douane heeft hem aangehouden en hij moest de auto op Nl kenteken zetten. CH daarentegen vind het niet goed dat hij met Nl kenteken rijdt. Wat te doen?? Is er echt geen mogelijkheid voor hem om met CH kenteken te rijden?? Het klinkt krom en onlogisch.
Misschien weet iemand iets.
met vriendelijk groet
Nicole K.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] met buitenlands kenteken rijden in nederland
Re: met buitenlands kenteken rijden in nederland
Een beetje raar verhaal dat dit niet mag.
Ik heb een buurman die ook nog huis heeft in Belgie maar die rijdt gewoon met een Belgisch Kenteken evenals zijn zoon die bij ons wel eens in de flat woont.
Ik zal dit eens goed gaan uit zoeken of ze nu wel goed bezig zijn bij de douane .
Zwitserland zit wel niet ,zo als u weet ,in de EU maar ik denk dat er niks mee te maken heeft.
Ik heb een buurman die ook nog huis heeft in Belgie maar die rijdt gewoon met een Belgisch Kenteken evenals zijn zoon die bij ons wel eens in de flat woont.
Ik zal dit eens goed gaan uit zoeken of ze nu wel goed bezig zijn bij de douane .
Zwitserland zit wel niet ,zo als u weet ,in de EU maar ik denk dat er niks mee te maken heeft.
van wie is de auto ?
van de werkgever, dan kan u man een ontheffing aanvragen.
immers de werkgever verschaft de auto en daar heeft u man geen keuze in.
Is u man zelf de werkgever kunt u geen ontheffing aanvragen simpelweg omdat u man als werkgever zelf kan beslissen waar hij de auto koopt integenstelling tot een werknemer die heeft deze keuse niet.
de ontheffing geld alleen voor de werknemer, die is de enige die hier in mag rijden met dit zwitserskenteken.
familieleden mogen hier dus niet in rijden (als bestuurder), doen ze dit wel en worden ze tijdens een politiecontrole aangehouden krijgt u van de belastingdienst een naheffing en boete opgelegt.
van de werkgever, dan kan u man een ontheffing aanvragen.
immers de werkgever verschaft de auto en daar heeft u man geen keuze in.
Is u man zelf de werkgever kunt u geen ontheffing aanvragen simpelweg omdat u man als werkgever zelf kan beslissen waar hij de auto koopt integenstelling tot een werknemer die heeft deze keuse niet.
de ontheffing geld alleen voor de werknemer, die is de enige die hier in mag rijden met dit zwitserskenteken.
familieleden mogen hier dus niet in rijden (als bestuurder), doen ze dit wel en worden ze tijdens een politiecontrole aangehouden krijgt u van de belastingdienst een naheffing en boete opgelegt.
mijn man komt uit belgië en had ook een belgische kentekenplaat.
hij woont nu in nederland en werkt nog steeds in belgië.
hij werd aan gehouden door de douane, hij moest zijn auto invoeren.
wij wonen 7 km van de grens en wij rijden meer in belgië dan in nederland.
toch moesten wij de auto invoeren extra kosten van 5.000 euro.
plus dat de belasting hier hoger is . in belgië 450 euro per jaar in nederland 1200 euro per jaar
dus de nederlandse regering melkt zijn inwoners wel uit.
maar ja in belgië gaat het beter dan in nederland.
hij woont nu in nederland en werkt nog steeds in belgië.
hij werd aan gehouden door de douane, hij moest zijn auto invoeren.
wij wonen 7 km van de grens en wij rijden meer in belgië dan in nederland.
toch moesten wij de auto invoeren extra kosten van 5.000 euro.
plus dat de belasting hier hoger is . in belgië 450 euro per jaar in nederland 1200 euro per jaar
dus de nederlandse regering melkt zijn inwoners wel uit.
maar ja in belgië gaat het beter dan in nederland.
Als Uw man in Zwitseland woont mag hij rustig op dat kenteken blijven rijden !
Hij mag dan NIET in Nederland ingeschreven zijn !!!!!!!!
P.
Hij mag dan NIET in Nederland ingeschreven zijn !!!!!!!!
P.