Ja Bodemosje43, als het gaat om hypotheekrenteaftrek zijn we de uitgangssituatie inmiddels ver voorbij. Stimulering van het eigen woning bezit. Praktijk is dat 20% van de mensen 80% van de totale belastingaftrek heeft. De andere kant is dat jij aan iedere euro die je meer gaat verdienen minder belasting afdraagt dan aan iemand die in de hoogste belastingschijf zit. Ieder nadeel hep se voordeel zegt nummer 14 altijd maar.
Deze reactie begrijp ik dus niet.
Ik ben iemand die behoorlijk beneden modaal zit, qua inkomen. En die situatie zal de komende jaren echt niet veranderen.
Ik ben zielsgelukkig dat ik MAG en KAN werken voor mijn geld, ik heb er bijna 15 jaar voor moeten vechten: te oud, te weinig ervaring. Uiteindelijk lukte het me om via een WSW baan vast werk te vinden, ver beneden mijn opleidingsniveau, maar ik moest wat. Ik wilde niet mijn hand gaan ophouden bij de sociale dienst.
Dus de regelingen die er zijn, om mij te laten wonen waar ik graag wil, daar maak ik gebruik van. Ik zeg het niet om zielig te doen, want dat ben ik helemaal niet.
Waar ik dus wel erg kwaad om kan worden: mensen met een inkomen ruim boven de ton, die hun inkomen kunstmatig zover omlaag schroeven, dat ze aanspraak maken op allerhande regeltjes, die niet voor hen bedoeld zijn.
Ik kan me geen gekke dingen veroorloven. Ik kan niet 6 keer per jaar op vakantie, en dat hoeft ook niet voor mij. Maar ik werk voor mijn geld.
En ik behoor niet tot die 20 procent waar jij het over hebt, en daar ben ik trots op.