LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Naamswijziging IB-Groep naar DUO

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
student538

Naamswijziging IB-Groep naar DUO

Ongelezen bericht door student538 »

Mensen moesten welke via deurwaarderstraject liepen moesten voor de naamswijziging van deze instantie geld betalen, de deurwaarder kwam dan langs om mede te delen dat de naam gewijzigd was. Mensen die klachten hierover hebben kunnen het geld weer terug krijgen bij deze betreffende instantie.

FHV

Re: Naamswijziging IB-Groep naar DUO

Ongelezen bericht door FHV »

Eh. Ik begrijp je stelling niet helemaal..

student538

Je hebt een schuld lopen bij de IB-Groep. De naam is terwijl je een schuld had gewijzigd naar DUO. De deurwaarder komt bij je aan de deur langs om te aan te kondigen dat de naam is gewijzigd deze kosten moet de klant betalen.

Pavlova

Ongelezen bericht door Pavlova »

Nee, het klopt wel: Nu de IB Groep DUO is geworden, dient dit te worden aangezegd aan degenen tegen wie reeds een dwangbevel is betekend in verband met een betalingsachterstand. Dit kost wel geld, maar moet volgens de wet gebeuren.
Ik heb overigens niets erover gehoord dat je het geld dat met de aanzegging gemoeid is bij DUO terug kan vragen?

student538

@d Pavlova: Ib-Groep geeft daar geen ruchtbaarheid aan, dat klopt. Mensen met lage inkomens worden hierdoor de dupe.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

[quote Mensen met lage inkomens worden hierdoor de dupe.][/quote]

Kun je even uitleggen waarom mensen de dupe worden van een naamsverandering?

student538

Voor de naamswijziging moeten mensen die een schuld hebben geld betalen aan de deurwaarder wat ik eerder ook al gezegd heb. De deurwaarder komt persoonlijk langs. Daarvoor (weet het bedrag niet) astronomisch hoog bedrag voor betalen. Het is belangrijk dat de naam wel doorgegeven wordt anders komt het met de schuld niet in orde. Fijn dat je de tekst op een vriendelijker manier verwoord hebt.

Simpeltoch

Ongelezen bericht door Simpeltoch »

Als dit waar is, dan zou het echt te belachelijk voor woorden zijn.

Ik heb het zowieso een beetje gehad met DUO en hun rentepercentages gebasseerd op het jaar van afstuderen. Maar dat is een ander verhaal :)

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

student538 schreef:Voor de naamswijziging moeten mensen die een schuld hebben geld betalen aan de deurwaarder wat ik eerder ook al gezegd heb. De deurwaarder komt persoonlijk langs. Daarvoor (weet het bedrag niet) astronomisch hoog bedrag voor betalen. Het is belangrijk dat de naam wel doorgegeven wordt anders komt het met de schuld niet in orde. Fijn dat je de tekst op een vriendelijker manier verwoord hebt.

het maakt helemaal geen drol uit dat de naam is veranderd. In de stukken wordt dat vermeld en is dus totaal niet relevant....
Denk je dat ze bij de schuldinning niet weten dat de IB-groep nu DUO heet?

student538

DHC kun je ook op een normale manier communiceren? Het maakt wel DEGELIJK uit omdat de deurwaarder niet voor niets zomaar persoonlijk bij mensen langskomt om dit mede te delen. En daar nota bene ook nog kosten voor in rekening brengen.

Miss Tascha
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

student538 schreef:DHC kun je ook op een normale manier communiceren? Het maakt wel DEGELIJK uit omdat de deurwaarder niet voor niets zomaar persoonlijk bij mensen langskomt om dit mede te delen. En daar nota bene ook nog kosten voor in rekening brengen.
Heb je dan geen brief erover ontvangen?

Ik heb ook een lening bij IB-groep/OCW DUO, maar ik heb er brieven over gekregen.
Maar de enige deurwaarder die bij mij ooit is geweest, kwam ook voor de vorige bewoner, dus ik heb daar geen ervaring mee.

Guusje61
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guusje61 »

dhc schreef:
student538 schreef:DHC kun je ook op een normale manier communiceren? Het maakt wel DEGELIJK uit omdat de deurwaarder niet voor niets zomaar persoonlijk bij mensen langskomt om dit mede te delen. En daar nota bene ook nog kosten voor in rekening brengen.

Als jij onzin blijft verkondigen zal ik op gepaste wijze blijven reageren!
Je lariekoek en apekool verhaal rammelt aan alle kanten! Nogmaals, het maakt geen drol uit of de IB-groep een naamsverandering heeft ondergaan, de vordering blijft!
Welterusten en veel plezier verder met je eigenwijzigheid!
de vraag is niet zozeer dat de naam gewijzigd is maar dat dit via een deurwaarder moet en dat daar kosten aan verbonden zijn.
dus dhc lees de onderliggende vraag goed dan kan je de vraag normaal beantwoorden

Guusje61
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guusje61 »

de naamswijziging op zich is geen probleem, het lastige is dat bij de invoering van de naamswijziging vergeten is een extra regeling toe te passen.
als in de regeling de rechtsovergang (door de overheid!) beter was geregeld had het niet nodig geweest iedere student per exploot hiervan op de hoogte te stellen. een enkele brief was dan voldoende geweest.

voor degene die het betreffen, schrijf een brief naar DUO en maak bezwaar tegen de kosten. In hoeverre zij de kosten in mindering brengen kan ik geen uitspraak over doen, maar als je het niet probeert weet je zeker dat de kosten blijven staan.

student538

Naar ik meen dat je geen bezwaar kon maken tegen de kosten, je dient het in vorm van een klacht te doen. De kosten worden als het goed is volledig vergoed.

popo

Ongelezen bericht door popo »

nee, waar het hier om gaat is de kosten van vòòr 1 januari 2010, (toen het nog IBG was)

heirover zijn aanmaningen etc. kwijt geraakt, en word dus zonder dat mensen dit weten plots de deurwaarder ingeschakeld.

tevens is vaak het geval, dat hun administratie zegt dat je b.v. de maand oktober niet betaald hebt, en alle maanden daarna wel, hun systeem blijft dan dit gat van oktober zien, en daar word de deurwaarder over ingeschakeld.
mij lijkt dit eerder een tekortkoming van hun systeem, want als je een verkeerd kenmerk ingeeft, word deze automatisch wel op de oudst openstaande geboekt.
als je echter hierna telkens het juiste kenmerk gebruikt, blijft de oude maand dus openstaan, en schakelen ze hier gewoon een deurwaarder over in, en de mensen die je mails met vragen hierover beantwoorden, zijn ook alles behalve behulpzaam hierin.
Op hun site is wel te lezen (na enig zoeken) dat dit schijnbaar vaker gebeurt, en je hiervoor een klacht in dient te geven (zie veelgestelde vragen)
ik zet hem, voor iedereen die dit dus heeft ook hierin:

Ik moet extra kosten aan de deurwaarder betalen omdat mijn achterstallige schuld van de IB-Groep naar DUO is gegaan. Kan ik hier iets tegen doen?

Stuur een brief naar de afdeling Klachten van DUO, Antwoordnummer 392, 9700 VB in Groningen, waarin u aangeeft het niet eens te zijn met het in rekening brengen van de extra kosten. Stuur een kopie mee van het exploot van de deurwaarder waarop deze betekeningskosten zijn vermeld. DUO vergoedt vervolgens de gemaakte extra kosten.

mich24

Ongelezen bericht door mich24 »

Kijk,dit is nuttige info. Ik werd hier ergens in juni van op de hoogte gesteld, mocht ik ffies 82,48 explootkosten extra betalen! aso's ;);)

student538

Fijn om te horen!

Gesloten