| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nieuwe LIP sigaretten verplicht ! ( Troep )
-
VioletPrue
Re: Nieuwe LIP sigaretten verplicht ! ( Troep )
Ik zou zegen: geef zinnig advies en bemoei je er verder niet mee.
Wat kan het u persoonlijk nou schelen of TS rookt?
Tja zo lust ik er nog wel een paar, wat kan het mij persoonlijk schelen of iemand failliet gaat aan zijn of haar telefoonrekening, wat kan het mij schelen dat iemands wasmachie instort.Wat kan het u persoonlijk nou schelen of TS rookt?
Ik heb gewoon het beste voor met de mensheid en TS in het bijzonder
Banoman schreef:Ik merk al een tijdje dat mijn sigaretten vreemd smaken en steeds uitgaan .
Nu blijkt dat dit de nieuwe LIP sigaretten zijnja die lip sigaretten die nu verplicht zijn binnen heel europa
![]()
Kan de regering zoiets niet van te voren goed duidelijk maken ?ik rook nu al bijna 2 weken die smerige troep ! Wat zit er nu precies in dat de sigaretten uitgaan ? Waarom heb ik als roker NIETS te zeggen ? IK HAAT die smerige troep sigaretten ! Die as valt er constant vanaf ,ze gaan steeds uit en smaken verschrikkelijk !
Heeft het kabinet geen betere dingen te doen ? ongelovelijk![]()
![]()
Ik dacht steeds je bent niet-roker?
-
VioletPrue
De mensheid is beter af als er door gerookt wordt.bprosman schreef:Tja zo lust ik er nog wel een paar, wat kan het mij persoonlijk schelen of iemand failliet gaat aan zijn of haar telefoonrekening, wat kan het mij schelen dat iemands wasmachie instort.Wat kan het u persoonlijk nou schelen of TS rookt?
Ik heb gewoon het beste voor met de mensheid en TS in het bijzonder
Kijkt u wel eens naar 'De Rekenkamer'?
Tuurlijk dus als iets geld oplevert is het ook meteen gezond en goed voor de mensheid ? Zo moe als u wordt van de "stoppen met roken" opmerkingen word ik moe van de "rokers zijn goed voor de economie" lobby.De mensheid is beter af als er door gerookt wordt.
Misschien ZIJN rokers goed voor de economie maar NIET voor de gezondheid.
Maar ieder is vrij die afweging voor zichzelf te maken.
-
VioletPrue
Juist!bprosman schreef:Tuurlijk dus als iets geld oplevert is het ook meteen gezond en goed voor de mensheid ? Zo moe als u wordt van de "stoppen met roken" opmerkingen word ik moe van de "rokers zijn goed voor de economie" lobby.De mensheid is beter af als er door gerookt wordt.
Misschien ZIJN rokers goed voor de economie maar NIET voor de gezondheid.
Maar ieder is vrij die afweging voor zichzelf te maken.
Die hebben uw opmerkingen over stoppen met roken dus niet nodig.
Denkt u vaker voor anderen ?Die hebben uw opmerkingen over stoppen met roken dus niet nodig.
Stoppen is nu eenmaal een hekel puntje voor rokers.
Hoe kom je daar nou bij?bprosman schreef: Stoppen is nu eenmaal een hekel puntje voor rokers.
Ehhh was zomaar een idee/gevoel dat ik op wat gevoelige , eventueel gelakte, teentjes getrapt zou hebbenHoe kom je daar nou bij?
-
manondoris
als je niet rookt zul je nooit en te nimmer een advies kunnen geven over de lip sigaret , dus beste niet rokers WAT DOEN JULLIE HIER . of rook een lip sigaret en geef je mening hierover of move 
Ik vond het zinnig. Het kan mij geen gapend gat schelen of TS rookt of niet. Je wil niet weten wat voor een ellende het kan oproepen als iemand stopt met roken. Voor zichzelf, maar ook zeker voor zijn omgeving.
Btw: ik rook (helaas nog).
VioletPrue schreef:Ik zou zegen: geef zinnig advies en bemoei je er verder niet mee.
Valt wel mee, ben zelf 8 jaar geleden gestopt na 20 jaar gerookt te hebben. Kwestie van willen.Je wil niet weten wat voor een ellende het kan oproepen als iemand stopt met roken. Voor zichzelf, maar ook zeker voor zijn omgeving.
Nog even een andere knuppel in het hoenderhok , het valt me op (ook in mijn familie) dat het vooral de vrouwen zijn die de meeste moeite hebben om te stoppen en de meest creatieve smoezen bedenken waarom roken "goed" is voor hun zelf en de omgeving
Als een sigaret vies gaat smaken lijkt me dat nou juist DE gelegenheid.
Het ging me niet zozeer over de verslaving en/of de wilskracht om te stoppen, het ging me des te meer om de bijkomende symptomen. In mijn geval, ik heb heel erg de neiging snel geirriteerd te raken, simpelweg niet te genieten. Da's niet leuk voor de mensen om me heen.
En nee, roken is nooit goed. Zonder nico is nog altijd beter dan met.
En ja, ik ben een mietje
En nee, roken is nooit goed. Zonder nico is nog altijd beter dan met.
En ja, ik ben een mietje
bron: http://www.beta-tankstations.nl/view.cfm?page_id=40481Let u op: alle sigaretten die u per 17 november gaat verkopen moeten (wettelijk verplicht in de hele EU) gemaakt zijn met een nieuw soort papier, waardoor de sigaret dooft als hij wordt weggelegd. Deze nieuwe eisen gelden NIET voor sigaren, shag en hulstabak. De smaak verandert niet door het nieuwe papier.
Deze zelfdovende sigaretten, heten in het Engels LIP (lower ignition propensity). De grote fabrikanten gaan binnenkort dit nieuwe papier gebruiken en sommige (grote) fabrikanten gaan al vanaf juli de nieuwe sigaretten uitleveren. Maar kleine fabrikanten gaan waarschijnlijk pas veel later over op de nieuwe sigaret. Pas dus op met bestellen, zeker van uw slow movers want vanaf 17 november mag u geen enkel ‘oud’ pakje meer verkopen. Dat zal betekenen dat u oude pakjes weg moet gooien, en dat kost veel geld. De boetes zijn hoog, vanaf 795 euro per overtreding, dus let er goed op dat u de oude sigaretten allemaal hebt verkocht, ruim voor 17 november.
Natuurlijk zullen de grote merken geen problemen vormen, want de huidige oude pakjes van de hardlopers verkoopt u snel, en fast movers (nieuwe) LIP-sigaretten worden binnenkort al geleverd.
Er zijn nog een aantal zaken onduidelijk waar wij u later antwoord op gaan geven, zoals het retourbeleid (hoe en in welke vorm stemmen fabrikanten dat af met de groothandel?), herkenbaarheid (de EAN-codes blijven hetzelfde, hoe kan de winkelier het verschil zien?), en de manier waarop u bij de groothandel kunt ’eisen’ dat vanaf een bepaald moment (stel 15 juli) alleen nog maar LIP-sigaretten worden geleverd.
Wij houden u natuurlijk op de hoogte.
Smaakt dus wel anders dan als hierboven beschreven word ?
Wat is het nu van die LIP sigaret dan, niet erg prettig dat die continue uit gaat.
Is toch hetzelfde idee als rijstpapier?
100% mee eens, een beter advies is er nietbprosman schreef:Stoppen met roken is ook een optie.
Dat heeft bijna iedereen, troost je... dat is met een paar dagen over.In mijn geval, ik heb heel erg de neiging snel geirriteerd te raken, simpelweg niet te genieten. Da's niet leuk voor de mensen om me heen.
Ik denk dat ik een uitzondering ben... was al ooit voor een paar maanden gestopt maar dat ging niet van harte 
JtC, kwam t iedere maand terug ? 
wat wij hier doen? lezen? en ik bijvoorbeeld een vraag stellen aangezien ik niet wist wat LIPsigareten waren..manondoris schreef:als je niet rookt zul je nooit en te nimmer een advies kunnen geven over de lip sigaret , dus beste niet rokers WAT DOEN JULLIE HIER . of rook een lip sigaret en geef je mening hierover of move
ook al rook ik niet wil ik toch wel bepaalde dingen weten..
het is mijn recht hier te zijn en te lezen net zoals het jou recht is om een sigaretje te roken
laten we het niet een welles nietes rook topic van maken want volgends mij was dat niet de bedoeling van TS