LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Sharon Tate schreef:Diverse partijen willen een nieuw soort kijk- en luistergeld invoeren. Alleen gaan ze dat omroeptaks noemen. Begint met 8 euro maar waar het tarief zal eindigen is onbekend.

Misschien moeten de heren politici eens stoppen met het uitkleden van de burger en in plaats daarvan eens wat bezuinigen op salarissen van presentatoren, producenten, directeuren, managers en interim consultants en bezuinigen op veel te dure programma's zoals Studio Sport eredivisie.

edit: spelfout en slecht lopende zin aangepast

Idd ben het er volledig mee eens,eerste reactie was dus ook,oke dat komt dus weer bij ons..
Want ze willen dat het neegelegd wordt bij bv upc maar wie gaan daar voor opdraaien! Juist..
Ik zei ook nou,dus gewoon weer kijk en luister geld..

Dan zie je die :evil: gladjanussen van de tweede kamer als die nou eens wat inleveren omnd,allemaal...moet je eens kijken hoe ver we komen...
Naar neeeeeeeeee die werken hard...jan met de korte achternaam niet die wordt overal op gepakt..
Eigenlijk ben je maat een jan lull.etje als je buiten den haag werkt.....daarbinnen ( poltiek ) zit je goed...

En dan durft meneer rutte nog te zeggen.....dit is het beste kabinet ooit..HOE KRIJGT IE HET ZIJN STROT UIT....

Al met al ben het met je eens...maar geloof hey of niet,we zijn de pineut...welja...

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ongelezen bericht door ruud_a »

Sharon Tate schreef:Diverse partijen willen een nieuw soort kijk- en luistergeld invoeren. Alleen gaan ze dat omroeptaks noemen. Begint met 8 euro maar waar het tarief zal eindigen is onbekend.

Misschien moeten de heren politici eens stoppen met het uitkleden van de burger en in plaats daarvan eens wat bezuinigen op salarissen van presentatoren, producenten, directeuren, managers en interim consultants en bezuinigen op veel te dure programma's zoals Studio Sport eredivisie.

edit: spelfout en slecht lopende zin aangepast
het is een nieuwe truc van de overheid
omdat de overheid nieuwe belastingen voor de burger niet meer durft te verkopen, verschuilen ze zich nu achter anderen om de belasting voor hen te innen
die begon met die huurverhoging om geld bij de woningcooperaties weg te kunnen halen
nu willen ze een belasting gaan heffen bij de kabelaars die het dan weer in rekening brengen bij de consument
in de statistieken valt de belastingheffing bij de bevolking dan mee
ze belasten immers de burger niet??

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ongelezen bericht door Shine »

Het is een voorstel van de PvdA. Overigens een belachelijk, kwalijk voorstel. Vooralsnog steunt de VVD dit belachelijke voorstelplan niet. Die zeggen namelijk (terecht): dat het een kwestie is tussen de kabelaars en de publieke omroep.
Zie: http://www.elsevier.nl/Cultuur--Televis ... -1266286W/
Ruud-a heeftde taktiek van de overheid in deze goed door. Uiteindelijk zullen kabelaars hun bedragen middels een soort van heffing gaan doorvoern. En hiermee lijkt het dan alsof er minder belasting door de overheid wordt geheven. Iets van Kip, ei, en Lood en oud ijzer.

De laatste tijd zijn trouwens tal van omroepen (weer ouderwets) driftig bezig met het werven van leden. Ik heb er al verschillende aan de deur gehad.

witte angora
Berichten: 30843
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ongelezen bericht door witte angora »

En ja, ik maak me al langere tijd zorgen over hoe het reilt en zeilt in Nederland. Wat de effecten zijn van de huurverhoging per 1 juli weet nog geen mens, dat weten we pas per 1 juli. En ondertussen worden er weer de nodige dingetjes op ons los gelaten. Niet alleen deze 8 euro, maar Dijsselbloem heeft het ook al over een nieuwe bezuinigingsronde. En dan weet je wel welke kant het weer op gaat.

Vorige week was ik even in een andere stad. Vakantiegeld was net binnen, maar je zag haast geen mens op straat, ondanks de opruiming. Slechts één vrouw die voor een flink bedrag kleding insloeg bij de CenA. En ik wist hier en daar het een en ander te scoren. Maar voor de rest was het erg stil. Niet alleen in die stad, maar ook hier in het dorp. Mensen houden de hand op de knip.

En dan denk je, want er zijn er velen die niet met vakantie gaan, dan heb je een extraatje, maar kennelijk kunnen/willen/durven ze het niet te besteden aan dingen die je toch ook nodig hebt.

Voor mijn gevoel maken veel meer mensen zich veel meer zorgen over hun financiële toekomst dan we denken. En die voorgestelde 8 euro helpt toch echt niet om die zorgen weg te nemen.

*Edit: wijziging aangebracht vanwege niet meer van toepassing.
Laatst gewijzigd door witte angora op 29 mei 2013 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ongelezen bericht door Josephien12 »

De nieuwe omroeptaks zou zijn om de bezuinigingen bij de publieke omroep van 100 miljoen te verzachten. Wat een belachelijk voorstel. Het wordt eens tijd dat daar de bezem doorheen gehaald wordt. Allereerst de balkenende norm invoeren daar en vervolgens kan van die norm ook nog wel wat af. Presentatoren en commissarisjes hebben nog genoeg lucratieve nevenverdiensten om dan toch de balkenende norm te halen.

En als we dan toch bezig zijn: hef dat derde net op. Kun je de andere twee netten reclamevrij maken.

witte angora
Berichten: 30843
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ongelezen bericht door witte angora »

Shine schreef:
De laatste tijd zijn trouwens tal van omroepen (weer ouderwets) driftig bezig met het werven van leden. Ik heb er al verschillende aan de deur gehad.
Ik heb ze nog niet aan de deur gehad. Kennelijk is het een voordeel in een flat te wonen waarvan bekend is dat er veel jongeren wonen die zelden thuis zijn.

Wat mij betreft mag van de weet ik veel hoeveel Nederlandstalige zenders minstens drie kwart verdwijnen. Ofwel is het bagger, ofwel is het een kopie van een kopie van de zoveelste kopie van een Amerikaans programma. En anders krijg je wel de zoveelste herhaling van een herhaling van weet ik veel wat.

Zolang de omroepen zo weinig nieuws te bieden hebben kunnen ze wat mij betreft de pot op. Niks geen 8 euro per maand uit mijn protestemonnee. Overigens kunnen de Vlamingen het ook met twee publieke zenders. Waarom moeten er hier, naast al die commerciële pulp, dan drie zijn?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ongelezen bericht door nevermind »

witte angora schreef:@ Dat een trol vaak onzinberichten neerzet betekent toch niet dat hij alléén maar onzinberichten neerzet? Op normale berichten kan toch ook normaal gereageerd worden?

En ja, ik maak me al langere tijd zorgen over hoe het reilt en zeilt in Nederland. Wat de effecten zijn van de huurverhoging per 1 juli weet nog geen mens, dat weten we pas per 1 juli. En ondertussen worden er weer de nodige dingetjes op ons los gelaten. Niet alleen deze 8 euro, maar Dijsselbloem heeft het ook al over een nieuwe bezuinigingsronde. En dan weet je wel welke kant het weer op gaat.

Vorige week was ik even in een andere stad. Vakantiegeld was net binnen, maar je zag haast geen mens op straat, ondanks de opruiming. Slechts één vrouw die voor een flink bedrag kleding insloeg bij de CenA. En ik wist hier en daar het een en ander te scoren. Maar voor de rest was het erg stil. Niet alleen in die stad, maar ook hier in het dorp. Mensen houden de hand op de knip.

En dan denk je, want er zijn er velen die niet met vakantie gaan, dan heb je een extraatje, maar kennelijk kunnen/willen/durven ze het niet te besteden aan dingen die je toch ook nodig hebt.

Voor mijn gevoel maken veel meer mensen zich veel meer zorgen over hun financiële toekomst dan we denken. En die voorgestelde 8 euro helpt toch echt niet om die zorgen weg te nemen.

Klopt, is aan dit verhaal te zien, wat helemaal niets met het onderwerp te doen heeft.


Trouwens is het niet meer dan weer bangmakerij voor de bevolking, want dit soort berichten kan alleen de Telegraaf weer in de wereld zetten.


Ik lees dan ook het volgende en ga er vanuit, dat dit juist is, anders worden deze uitspraken niet openlijk gedaan:
PvdA-Kamerlid Martijn van Dam spreekt het bericht in De Telegraaf tegen. Van Dam zegt in de Volkskrant dat de PvdA geen concreet plan heeft voor de tv-taks.

http://www.elsevier.nl/Cultuur--Televis ... -1266874W/

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

witte angora schreef:@ Dat een trol vaak onzinberichten neerzet betekent toch niet dat hij alléén maar onzinberichten neerzet? Op normale berichten kan toch ook normaal gereageerd worden?

En ja, ik maak me al langere tijd zorgen over hoe het reilt en zeilt in Nederland. Wat de effecten zijn van de huurverhoging per 1 juli weet nog geen mens, dat weten we pas per 1 juli. En ondertussen worden er weer de nodige dingetjes op ons los gelaten. Niet alleen deze 8 euro, maar Dijsselbloem heeft het ook al over een nieuwe bezuinigingsronde. En dan weet je wel welke kant het weer op gaat.

Vorige week was ik even in een andere stad. Vakantiegeld was net binnen, maar je zag haast geen mens op straat, ondanks de opruiming. Slechts één vrouw die voor een flink bedrag kleding insloeg bij de CenA. En ik wist hier en daar het een en ander te scoren. Maar voor de rest was het erg stil. Niet alleen in die stad, maar ook hier in het dorp. Mensen houden de hand op de knip.

En dan denk je, want er zijn er velen die niet met vakantie gaan, dan heb je een extraatje, maar kennelijk kunnen/willen/durven ze het niet te besteden aan dingen die je toch ook nodig hebt.

Voor mijn gevoel maken veel meer mensen zich veel meer zorgen over hun financiële toekomst dan we denken. En die voorgestelde 8 euro helpt toch echt niet om die zorgen weg te nemen.

Internetaankopen zijn hier mede debet aan. Daarbij vergelijk ik prijzen met UK, vele malen goedkoper dan in NL. UK kennis neemt paar keer per jaar mn bestellingen mee.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ nevermind

Oke telegraaf komt er dan weer mee,maar was ook op journaal...

Maar stel alleen telegraaf,meestal wordt het dan eerst ontkracht en later boem zijn we toch de...en komt het er toch...

Is het niet links om dan denken ze ach de burgers pakken we toch wel dan rechtsom...!

Tja dat mensen minder te besteden hebben,sommige groepen idd,maar is weer andere discussie en kan je echt ver op doorgaan...
We doen (ik bedoel met we heel ned bevolking) ook zelf..


Neem glazen huis..oh we hebben zo slecht!!! Zooooooo slecht bedrijven ook ( is ook zo bepaalde takken)
Maar er wordt miljoenen voor rode kruis opgehaald! Oh denkt regering,als dat nog kan....tja..


Idd van mag publieke omroep indimmen,als de heren minder gaan verdienen,wat dus blijkbaar al niet mag,maar toch gedaan wordt!!, paul de leeuw,mathijs van nieuwkerk,bedragen wordt je eng van!! Betalen wij straks en nu al!!

Er zijn leuke en boeiende programma,s eerlijk is eerlijk! Maar ook een hoop bagger!!!
Paul de leeuw die met iedereen de draak steekt zij tijd heeft gehad.,enz enz enz..
Gooi het idd maar naar 1 of twee zenders...

Maar ach.....de burger mag stemmen,maar eigenlijk...HEBBEN WE GENN MOER TE ZEGGEN

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ongelezen bericht door nevermind »

rozemarijntje schreef:@ nevermind

Oke telegraaf komt er dan weer mee,maar was ook op journaal...





Maar ach.....de burger mag stemmen,maar eigenlijk...HEBBEN WE GENN MOER TE ZEGGEN
Het journaal geeft als bron de Telegraaf aan.


Zo is het, dus druk maken over iets wat NOG niet is, is bangmakerij! :mrgreen:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ongelezen bericht door tenormin »

Gaan we zeker weer terug naar vroeger, poeh, was ook streng hoor. Kreeg je voor een jaar belasting kijkgeld te betalen maar...je mocht wel blijven kijken als je een nieuwe t.v. had aangeschaft. Gaf je de oude t.v. echter weg, dan moest je vertellen waar die naar toe ging. Vandaar dat het woord "zwartkijken" in het leven werd geroepen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ongelezen bericht door ciske »

Gaf je de oude t.v. echter weg, dan moest je vertellen waar die naar toe ging. Vandaar dat het woord "zwartkijken" in het leven werd geroepen.
Het moet niet gekker worden in dit land, nog effe kan je geen scheet laten zonder dat ze het moeten weten :mrgreen:

geencenttemakken
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 feb 2013 00:22

Re: nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ongelezen bericht door geencenttemakken »

Van mij mogen ze die best invoeren. Heb geen kabel.
Kom op mensen, wie betaald er nog voor de kabelboer. Dat is zoooo 1980.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ongelezen bericht door tenormin »

Ciske, tik maar eens in de zoekbalk kijk-en luistergeld in. Kom je o.a. op een site van Marcels TV Museum (krijg de link niet voor elkaar) maar is echt waar, hoor.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ongelezen bericht door ciske »

tenormin schreef:Ciske, tik maar eens in de zoekbalk kijk-en luistergeld in. Kom je o.a. op een site van Marcels TV Museum (krijg de link niet voor elkaar) maar is echt waar, hoor.

Ik geloof je wel tenormin, maar het is gewoon bezopen dat ze dit weer in willen voeren. Betaal aan mijn provider , vind ik wel genoeg.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ongelezen bericht door tenormin »

Is ook bezopen, maar hier zal het echt niet bij blijven. Ze kunnen niet veel in Den Haag maar er zitten wel een stelletje inventieve mensen: die schudden de ene na de andere idioterie uit de mouw.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ongelezen bericht door tenormin »

Nee, waarom zou je het Koningshuis betrekken in je Topic en reageren op andere topics over hen, zodra het over geld gaat. Voegt niets toe aan wat dan ook.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Josephien12 schreef:Allereerst de balkenende norm invoeren daar en vervolgens kan van die norm ook nog wel wat af. Presentatoren en commissarisjes hebben nog genoeg lucratieve nevenverdiensten om dan toch de balkenende norm te halen.
Dat sommige presentatoren bij de PO een idioot hoog salaris krijgen klopt, maar door dat te verlagen haal je natuurlijk nooit die paar honderd miljoen die moet worden bezuinigd. Daar bezuinig je misschien net 2 miljoen mee als je die veelverdieners op een Balkenende salaris zet.

Maar mevrouw Hertsenberg kan best wat minder krijgen dan die 376k die ze nu krijgt. Het is natuurlijk van de gekke dat een TV presentatrice van een onbeduidend programma 2 keer zoveel verdient dan de minister-president of een ziekenhuisdirecteur die de eindverantwoordelijkheid heeft over een paar duizend personeelsleden en een budget van 100-en miljoenen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ze gaan ons kaal plukken, omroeptaks whahaha tjah ze moeten iets verzinnen he...
en wat gaat er nog allemaal meer komen voor een onzin.

En dan vinden ze het hier maar raar in NL dat de economie niet omhoog gaat, nee mensen hebben
geen geld meer om uit te geven !
Meer bedrijven failliet, meer mensen in de ww/bijstand dus minder inkomen.

Ze draaien daar volledig door daar in Den Haag ! :twisted:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

GJvdZ schreef:
Josephien12 schreef:Allereerst de balkenende norm invoeren daar en vervolgens kan van die norm ook nog wel wat af. Presentatoren en commissarisjes hebben nog genoeg lucratieve nevenverdiensten om dan toch de balkenende norm te halen.
Dat sommige presentatoren bij de PO een idioot hoog salaris krijgen klopt, maar door dat te verlagen haal je natuurlijk nooit die paar honderd miljoen die moet worden bezuinigd. Daar bezuinig je misschien net 2 miljoen mee als je die veelverdieners op een Balkenende salaris zet.

Maar mevrouw Hertsenberg kan best wat minder krijgen dan die 376k die ze nu krijgt. Het is natuurlijk van de gekke dat een TV presentatrice van een onbeduidend programma 2 keer zoveel verdient dan de minister-president of een ziekenhuisdirecteur die de eindverantwoordelijkheid heeft over een paar duizend personeelsleden en een budget van 100-en miljoenen.

Nou ja alles presentators bij elkaar is het toch flink wat,wat denk je wat die lodiers verdient bij bnn!!!
Bizar gewoon!!!

Gesloten