LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.

De nieuwe wet Kinderopvang is bedoeld om werkende moeders weer thuis te krijgen en werklozen aan het werk!

Peiling eindigde op 29 okt 2004 11:30

Waar
2
29%
Niet waar
5
71%

Totaal aantal stemmen: 7

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

noelle ik lees de opmerking van simone k toch anders ik vind dat iedereen maar wat vriendelijker tegen elkaar moet zijn

noelle

Ongelezen bericht door noelle »

dat ben ik ja heb je goed gezien,

en ik zal je even zegen waarom ik zo hart ben geworden dat is eigelijk nood gedwongen,

om dat ik er een beetje gek van werd om uit gemaakt te worden voor kind en dat ik niets weet bla bla bla bla,

je kan wel hart zijn maar je hoeft niet zo te worden dat je gelijk hoeft te beginen over leeftijd en dat een ander dom is een diskusie beginen oke en vel worden ook oke maar over mn leeftijd te beginen en over andere dingen die echt niet kunnen,

daar staat dit los van

Gast

erg slim kom je ook niet over

noelle

als dat jou mening is prima

Gast

Ik vraag me af of Noelle minstens haar naam goed kan spellen!

Gast

Noelle, ik word nu toch wel nieuwsgierig. Ik kom jouw naam vaak tegen op dit forum en al verschillende keren is er een opmerking gemaakt over jouw leeftijd. Deze moet wel erg wonderlijk zijn, dus hoe oud ben je eigenlijk? :?:

noelle

21 bijna 22

henk10

Ongelezen bericht door henk10 »

Nou, Noëlle, één ding staat vast: jouw Nederlands is van een kaliber dat jouw kinderen misschien wel normen en waarden bijgebracht worden maar dat ze het niet zullen kunnen spellen. Hahahahahahahahaha :D

Elisa

Ongelezen bericht door Elisa »

Er moet op bezuinigd worde aangezien kinderopvang geen noodzaak is, is het goed maar dat de overheid maatregelen neemt.

Een moeder hoort thuis te zijn en haar kinderen op te vangen
... en zo heb ik nog meer van deze misselijkmakende opmerkingen gelezen. Deze mensen beseffen kennelijk niet dat er een economie is die draaiende gehouden moet worden. Als moeders maar weer terug gaat naar het aanrecht na jaren gestudeerd te hebben (wat de overheid ook een hoop centjes kost) brengen ze totaal niets terug in de economie. Bovendien is het erg ouderwets maar te denken dat vrouwen altijd maar thuis moeten blijven. Dat is beledigend, bekrompen en zeer ouderwets.

Ik ben een ondernemer en heb een aantal waardevolle krachten in dienst waaronder een aantal moeders en zelf ben ik ook een werkende moeder. Wij hadden een prima regeling met onze werknemers m.b.t. de kinderopvang die voor beide partijen financieel draagbaar was. Door de nieuwe regeling gaat in dit geval zowel onze werknemer als bedrijf erop achteruit en dat loopt in de honderden Euro's per persoon. Mijn werkneemsters zien zich genoodzaakt hun baan op te zeggen omdat de kosten niet meer te betalen zijn en voor mij als werkgever betekent dat een groot verlies voor het bedrijf. Tevens vind ik het zo krom na al het roepen door de overheid om loonmatigingen ik als enige tegemoetkoming een absurde salarisverhoging kan bieden om de kosten voor mijn werkneemsters te dekken. Dit betekent dat de loonkosten volgend jaar per persoon, schrik niet, met 80% zullen gaan stijgen!! Dit is natuurlijk absurd en niet reeel. Ik zie dus met pijn in mijn hart mensen vertrekken die een uistekende bijdrage leveren aan onze economie en noodgedwongen maar thuis moeten gaan zitten.

Ging het nou ook niet erg slecht met de economie? En moesten wij niet allemaal hard(er) gaan werken om de economie er weer een beetje bovenop te gaan krijgen. Moeten de werkeloosheidcijfers niet omlaag?
Laten we dan ophouden te roepen dat moeders maar prioriteiten moeten stellen en maar terug naar het aanrecht moeten want daarmee helpen we de economie er niet bovenop.

Als ondernemer verdien je misschien (als je het goed doet) een bovenmodaal salaris en woon je misschien in dat grote huis met hoge hypotheek, vergeet echter niet dat deze mensen dat echt niet zomaar kado hebben gekregen en er echt wel hard (geen 36-urige of 40-urige werkweek) voor moeten werken en veel risico's en verantwoordelijkheden moeten nemen en dragen. Wij zorgen ervoor dat de economie draaiende blijft, u werk en een inkomen hebt en een product of dienst leveren waar u wellicht behoefte aan heeft. Voor ondernemers bestaat er geen zgn. uitkering als de onderneming op zijn gat gaat, een ondernemer moet zelf maar zijn oude dag voorziening regelen enz. Dus voordat u roept dat deze groep bovenmodaal maar (weer) wat meer op moet hoesten voor bijvoorbeeld de kinderopvang, denk eerst dan even na.

Al met al, niemand heeft recht op een vergoeding, het is een voorrecht dat er in Nederland zoiets bestaat. Maar beste overheid, denk wel even na of u met de nieuwe regeling wel de juiste weg inslaat, want u sluit op deze wijze een waardevolle groep mensen uit van de arbeidsmarkt.

Gast

Besparing voor de overheid las ik???????? Begrijp ik niet helemaal
Vanochtend in het nieuws gehoord dat werkgevers de nieuwe wet aangrijpen om geen bijdrage meer te doen in de kinderopvang!
Moet de overheid meer gaan betalen!
En wat te denken aan de werklozen die gaan vallen in de kinderopvang???

Tomtidom

Ongelezen bericht door Tomtidom »

Persoonlijk vind ik die nieuwe regeling helemaal geweldig (op de administratie na)
Wij zijn 2 verdieners met een torenhoge hypotheek en 2à3xmodaal inkomen. Voor onze 2 kinderen hebben we 4 dagen opvang en 2 dagen BSO.
Doordat het toetsings inkomen waarop de overheid zijn bijdrage baseert bij ons door de hypotheek last geweldig veel lager ligt dan ons bruto inkomen betaald de overheid keurig 1/3 mee.
Mijn werkgever betaald 1/6 en de werkgever van mijn vrouw ook. Kortom wij gaan per 1/1/05 stukken minder betalen aan opvang.
Misschien toch maar die extra ski-vakantie boeken, ik geloof dat ze daar ook kinderopvang hebben. Dan kunnen wij lekker gaan skieen. :D

Victoria

Ongelezen bericht door Victoria »

Doordat het toetsings inkomen waarop de overheid zijn bijdrage baseert bij ons door de hypotheek last geweldig veel lager ligt dan ons bruto inkomen betaald de overheid keurig 1/3 mee.
Tomtidom: hoe kom jij er in hemelsnaam bij dat je je hypotheeklasten mag aftrekken van jullie brutoinkomen om tot het toetsingsinkomen te komen? Volgens mij klopt dat niet. ik zou het nog maar eens een keer nakijken/navragen want anders kom je tot wellicht vervelende verrassingen te staan en gaat je skivakantie wellicht niet door...

Eric 2

Ongelezen bericht door Eric 2 »

Toch heeft ie gelijk; voor de berekening van de bijdrage gaat de fiscus uit van je belastbaar inkomen, dus NA aftrek van aftrekposten zoals ziektekosten, lijfrenten e.d. en hypotheek.

Voorbeeld:
Bij iemand die 30.000 euro verdient en 10.000 euro hypotheekrente aftrek heeft wordt zijn bijdrage berekend op basis van 20.000 euro.
Bij Iemand in een huurhuis die 30.000 euro verdient wordt de bjdrage op basis van 30.000 euro berekent.
Conclusie: bij gelijk inkomen krijg je een hogere bijdrage als je een koophuis hebt of andere aftrekposten.

henk10

Ongelezen bericht door henk10 »

Dus het motto is eigenlijk: Koop een veel te groot huis en de overheid vergoedt toch de kosten voor kinderopvang. Nou, dat wordt dus toch met z'n 2 werken en een heel groot huis.

Kunnen de thuisblijvers weer lekker jaloers worden. :D

Nee, gekheid, maar ik vind dit wel hel krom.

Mw. Van de Ven

Ongelezen bericht door Mw. Van de Ven »

Ben het helemaal met Lizette eens! Werken loont niet meer.

Hoort een vrouw dan thuis te zitten? In een verstandige samenleving zouden de talenten van vrouwen toch ingezet moeten worden? Met de vergrijzing en grote hoeveelheid professionele thuiszitters ook onontbeerlijk. Iemand moet het werk toch doen?

Bovendien heb je weinig keuze: alles is zo duur dat je of twee salarissen moet hebben of allebei steun trekken en de overheid alles laten regelen. Met een uitkering heb je geen verplichtingen en dus ook weinig kosten zoals vervoer of nette kleding en kun je het nog wel rooien.

Kinderlozen betalen mee aan andermans kinderhobby? Mijn kinderen betalen straks jullie AOW, want de AOW-premie is totaal niet dekkend voor de werkelijk kosten!

Tweeverdieners zat geld? Nee dus. Wij moeten alles voor onszelf betalen en ook nog eens voor die 60% van de (potentiële) beroepsbevolking die thuiszit. Je wordt door alle instanties minimaal geholpen en maximaal geplukt.

Kleiner huis, kleinere auto? Een kleiner huis staat altijd in een werkelozenbuurt. Daar houdt men er geen rekening mee dat je 's nachts wilt slapen (herrie, feestjes). Wij hebben één oude tweedehands auto en moeten veel omrijden om elkaar op het werk af te zetten. Nog minder? Openbaar vervoer is geen oplossing buiten de randstad.

En als wij allebei gemiddeld 9,5 uur per dag werken mogen we toch ook wel een beetje comfort hebben? Ik heb 10 jaar in krotten gewoond met niks te makken (studietijd, werkeloosheid, ziekte). Nu heb ik een baan en wil daar ook graag enig plezier van hebben.

E. vd Pick

Ongelezen bericht door E. vd Pick »

Het word tijd dat de hier aanwezigen hun verantwoordelijkheid nemen voor wat betreft kinderopvang. Kinderopvang kan men niet op derden af wenden. En naar mijn mening zit het ook in het instinct van vrouwen om voor hun kroost te zorgen.

noelle

voor de geboorte van bjarne werkte ik ook fulltime en betaalde ik ook mee aan de opvang van andermans kinderen,
en dan word er nu een probleem gemaakt als je zegt ik zit thuis bij mn kind,
je word hier gezien als lui en verwend en je kan en wilt niets dat is zon onzin sorry dat ik het zeg maar het enige waar jullie aan denken is werken werken werken ,
en dat er word gezegd als je een duurder huis koopt dan betaalt de overheid als nog mee nou nou dan moet je trots op je zelf zijn hoor,
als mijn kinderen straks op school zitten ga ik ook weer werken dan betaal ik tot mn pensioen toch ook mee aan jullie kinder op vang ik snap die ophef niet dat je niet zo als het hoort bij je kinderen wilt zijn,

tomtidom

Ongelezen bericht door tomtidom »

Hoe bepaalt u het toetsingsinkomen?Het toetsingsinkomen is het totaal van uw geschatte inkomen uit werk en woning (box 1), uw inkomen uit aanmerkelijk belang (box 2) en het inkomen uit sparen en beleggen (box 3). Deze schatting kunt u maken op basis van uw meest recente definitieve aanslag.
Quote komt uit de helpfile van het aangifteprogramma van de belastingdienst.

Oftewel. Gezamelijk inkomen 65000€ per jaar. Hypotheekrente €20000 pj. geeft een toetsingsinkomen van 45000€ pj.

Hieruit volgt dat ipv 9.4% bijdrage van het rijk er plotseling 33.5% door het rijk wordt bijgedragen voor het 1ste (duurste) kind.

Sander25

Ongelezen bericht door Sander25 »

Ik begrijp dat je na al die ellende graag werkt. Daar kan ik helemaal mee inkomen. Maar ik ben het er niet mee eens dat je allebei MOET werken.

Het is ook maar net hoe hoog je de lat legt. Ik ben een eenverdiener en ik heb een prima koophuis met 3 slaapkamers. Ik kan me daar prima in vinden. Ik fiets 's ochtends naar het station en neem van daar de trein naar mijn werk. We hebben gewoon een normaal leven. Het enige dat ik momenteel nog niet heb is een auto, omdat ik nog geen rijbewijs heb.

Mijn gezin komt niks te kort en wij redden ons prima. Het is dus meer een geestelijk iets dan dat het daadwerkelijk zo is. Men draagt natuurlijk naar evenredigheid af. Rijke mensen dus meer dan arme mensen.Verder hoef je je niet kapot te werken. Daark kies je zelf voor. Ik werk 36 uur in de week en heb een prima huis met prima meubels.

Sander

simone k

Ongelezen bericht door simone k »

Let op: voor het toetsingsinkomen wordt ook wel verwezen naar het verzamelinkomen op je laatste definitieve aangifte inkomstenbelasting. Op dit moment is dat dus je aangifte van 2003 maar hierin is de aftrekpost "uitgaven voor kinderopvang" nog meegenomen en die komt nu natuurlijk te vervallen!

Gesloten