LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onterechte bekeuring geen gordel dragen

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
gerben78
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2008 13:57

onterechte bekeuring geen gordel dragen

Ongelezen bericht door gerben78 »

Hallo,

Vandaag ben ik aangehouden, met de medeling dat ik een bekeuring zou ontvangen voor het niet dragen van de autogordel als bijrijder. Dit zou geconstateerd zijn door een medewerker, welke een paar 100 meter voor de andere agent stond.
Nu wil het geval dat ik wel degelijk mijn autogordel omgedaan heb bij het wegrijden met de auto. De agent, welke mij de bekeuring heeft uit geschreven heeft dit ook bij mij geconstateerd, maar gaat af op de waarneming van zijn collega.
Na de bekeuring in ontvangst te hebben genomen, zijn wij terug gereden naar de desbetreffende agent voor een nadere verklaring. Maar deze wou niet met ons in discussie en zei dat een andere collega van haar dit ook gezien heeft.
Deze collega stond 10 meter voor het punt waar wij naar de kant zijn gehaald. Hij zat in een auto, ongeveer 5 meter van de weg af. Hij kon dit onmogelijk gezien hebben.
Ze bleef erbij, dat ik geen gordel droeg en hield vast aan haar standpunt. Ik heb haar verteld, dat mijn gordel erg laag zat, een donker colbertje aan heb, de achterramen wat geblindeerd zijn (hierdoor had zij het gezien?!) en wat naar voren leunde op dat moment om door het linker zijraam te kijken.
Ik ben verbijsterd over het hele gebeuren. Als ik hem niet om had, dan had ik de bekeuring in ontvangst genomen en mijn verlies geaccepteerd, maar dit slaat echt alles. Ik heb nu wel een bon van 90 euro!
Wat moet ik hiermee aan? Misschien dat iemand van jullie dit ook hebben meegemaakt?

Groet Gerben

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: onterechte bekeuring geen gordel dragen

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Je hebt pech.

Daar een agent een algemeen opsporingsambtenaar is welke een eed heeft afgelegd, heeft deze, ook al constateert deze dat in zijn of haar eentje. Anders kan een agent ook niet in zijn of haar eentje bekeuren.

Deze heeft dus, gezien de wetgeving, een streepje voor.

Jij moet maar bewijzen dat je de gordel niet droeg. Het is geconstateerd, je bent aangehouden en hebt een beschikking gehad.

Dit is volkomen wettig.

Miss M
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 jun 2005 14:52

Re: onterechte bekeuring geen gordel dragen

Ongelezen bericht door Miss M »

Ik zou in ieder geval bezwaar maken. Zet je hele verhaal zo uitgebreid mogelijk op papier, eventueel met een tekeningetje om de situatie te verduidelijken. Een collega heeft een vergelijkbare bekeuring gehad en ook bezwaar gemaakt. Het heeft een hele tijd geduurd, maar ze heeft haar geld terug gekregen.

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: onterechte bekeuring geen gordel dragen

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Je kan altijd bij CVOM te Utrecht in beroep gaan zodra je de beschikking heb ontvangen. De adresgevevens van CVOM staat op de beschikking. Duurt wel 6 a 8 weken voordat je die ontvangt.

handelaar
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 jan 2008 00:40

Re: onterechte bekeuring geen gordel dragen

Ongelezen bericht door handelaar »

De agent, welke mij de bekeuring heeft uit geschreven heeft dit ook bij mij geconstateerd, maar gaat af op de waarneming van zijn collega.

Gezien bovenstaande zou ik zeker niet berusten en in beroep gaan. Als je er zeker van bent geen overtreding te hebben begaan is het van de gekke dat je een bestraffing krijgt.[/quote]

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: onterechte bekeuring geen gordel dragen

Ongelezen bericht door MLF »

In beroep gaan, sommige agenten zij een beetje de weg kwijt.

Lunajoy
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2008 12:52

Re: onterechte bekeuring geen gordel dragen

Ongelezen bericht door Lunajoy »

Gisteren reed ik bij ons in het winkelcentrum mijn arm leunend op het portier mijn hoofd steunde op mijn hand.
Dus vrij lastig te zien in het voorbij rijden of ik wel of niet een gordel droeg
Komt mij een politieauto tegenmoet maar deze rijd ook verder.
Ik rijd ongeveer een kilometertje verder zie ik ineens weer een politiewagen achter mij .
Ik denk me er niks bij en draai mijn straat in waarop ik vervolgens aan de kant word gezet.
Ze constateerde dat ik in het winkelcentrum mijn gordel niet om had.
Deze had ik wel degelijk om maar dat kon hem niet veel intresseren.
Dus ik kreeg een boete 90 euro.
Nu schreef hij sowieso ook nog een verkeerde straatnaam op de bekeuring.
Mijn vraag is moet ik niet meteen staande worden gehouden als ze zoiets constateren en hoe zit dat nu met die verkeerde straatnaam.
Kan iemand mij hier iets mee over vertellen :(

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: onterechte bekeuring geen gordel dragen

Ongelezen bericht door MLF »

Nou ja!!!!! Sommigen zijn echt de weg kwijt hoor.

Ik ga eens ff navragen op het politiebureau, maar tot nu toe weet ik niet meer als mijn vorige bericht.
maar ja, bewijs dat maar weer.....

eric58
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2009 16:45

Re: onterechte bekeuring geen gordel dragen

Ongelezen bericht door eric58 »

Mij overkomt vanochtend bij een grote verkeerscontrole hetzelfde, één van de motoragenten die bij de oprit Houten aan de A-27 richting Breda stonden zou gezien hebben dat ik geen gordel droeg...terwijl ik hem wel droeg!
Even later wordt ik door een motoragente ingehaald en van de weg gehaald, terwijl ze me inhaalde heeft ze niet eens gekeken of nu wel of niet een gordel droeg het was blijkbaar voldoende dat haar collega het had gezien toen ik langs hem reed op de oprit.
Het was even over negen nog een beetje mistig en bewolkt en het motregende af en toe een beetje, ik droeg een donkere grijsblauwe trui met daar over heen de donkergrijze veiligheidsgordel.
Op mijn vraag of haar collega zich misschien vergist had kwam prompt het antwoord dat dat onmogelijk was
Ik heb later de gezichtshoek van de motoragenten tov mijn voertuig nog eens gereconstrueerd en de reflectie van de omgeving in de autoruiten is eigenlijk verbijsterend, maw hoe kun je zo zien of iemand een gordel draagt?
Ik vind deze manier van bekeuren schandalig!
Tenslotte droeg ik zoals altijd mijn gordel, het voordeel van de twijfel zou toch wel het minste zijn onder deze slechte visuele omstandigheden...
Je voelt je gewoon bestolen!

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: onterechte bekeuring geen gordel dragen

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ik heb een tijdje geleden een bekeuring gekregen voor het rijden met 1 werkende koplamp... De plaatsaanduiding klopt niet, de straat klopt niet, sterker nog mijn auto stond bij een vriendin van mij in de garage en ik was bij haar op visite. De bekeuring is uitgeschreven op mijn kenteken en meer niet. Er heeft nooit een staandehouding plaatsgevonden. Ik ben in beroep gegaan en heb nog niets, dan behalve uitstel, te horen gekregen. Als het rechtsysteem in Nederland niet zo erg krom is dan vragen zij haar om reactie en bevestiging. Zo niet dan laat ik het voorkomen.

Gesloten