LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] parkeergarage Karperton, Alkmaar

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
marcel Heistek

parkeergarage Karperton, Alkmaar

Ongelezen bericht door marcel Heistek »

Geachte redactie,

In de nacht van 25 en 26 maart jl. is tussen 00:30 en 02:00 de auto van mijn vriend geheel leeg geroofd van zijn maar voornamelijk mijn persoonlijke bezittingen. De auto is totaal leeggeroofd onder het "toeziend oog" van een groot aantal camera's en levende bewakers. Gezien de hoeveelheid wat gestolen is, leek het mij onwaarschijnlijk dat dit totaal niet bemerkt is door een van beveiligingcamera's of door het personeel. Naast 3 jassen (die waarempel in de achterbak lagen), 2 autoradio's, een veertigtal cd's, schooltas en enkele waardevolle attributen, heeft de dief zelfs m'n dekbed + kussen kunnen ontvreemden. Al met al, dit heeft niet 1 min. gekost, maar zeker langer. (ik weet, een dief is snel)

Direct na de constatering van de inbraak hebben we contact opgenomen met de politie Alkmaar om aangifte te doen. Deze adviseerde ons de parkeergarage te benaderen om de gemaakte camera-opnamen vast te houden. Deze beelden blijken normaal maar 1 week bewaard te worden. De auto hadden we overigens bij toeval op de begane grond kunnen neerzetten. Dit is een toeval, want de kans is vaak groter dat je de auto een aantal verdiepingen hoger moet zetten, helemaal rond dat tijdstip. Vanwege het feit dat de dief dus de nodige tijd heeft moeten hebben om de auto totaal leeg te roven, dachten wij een kans te hebben dat hij op een van de camra's was vastgelegd. Vrijdag 26 April hebben wij tijdens de aangifte ook naar voren gehaald dat er camera-toezicht is geweest. Dus wij wilde graag de beelden zien. Dit mochten wij dus niet, en volgens het personeel en volgens de politie ivm de wet op de privacy. Met de wetenschap dat de beelden precies een week na het voorval gewist zouden worden heb ik 7x!? gebeld en ben ik 2x persoonlijk langs de parkeergarage en de politie gegaan, om bijna te smeken of zij alsjeblieft naar de beelden wilden kijken. Uiteindelijk, nadat ik het vervelende mannetje bleek bij de politie, heb ik woensdag 31 maart eindelijk iemand te pakken gekregen die volgens zijn zegge wel wat tijd had... Deze meneer van de recherche belde mij 's ochtends, om mij vervolgens een 2 uur later mede te delen dat er niets op de banden was gevonden....punt.

Hierbij wil ik het dus niet bij laten zitten en wel om de volgende punten:

1.
Het feit dat je kiest voor een parkeergarage met permanent cameratoezicht en persoonbeveiliging dan dat je je auto neerzet in een straat in het centrum van Alkmaar klinkklare onzin is!
2.
Bij het lezen van het bordje "bewaakte parkeergarage" wordt de consument misleid. De camera's die er hangen leggen alleen de in en uitrit vast en het zogenaamde trappen(/lift)huis vast. Er is geen cameratoezicht over de auto's. Dieven hebben dus vrijspel, want weten dat zij toch niet vastgelgd worden.
3.
Wij hadden de mazzel de auto te kunnen neerzetten op de begane grond, en dit nog wel op een drukke donderdagavond. Dat de dief zijn auto daar neer heeft kunnen zetten zou heel veel toeval zijn. Als de dief zijn auto maar 1 verdieping hoger heeft moeten neerzetten moet hij geregistreerd zijn geweest door de camera bij het trappenhuis. Ik mag aannemen dat de persoonbeveiliging zowiezo sliep...

Al met al de consument (ik dus) trekt dus wederom aan kortste eind. Want ik ben bestolen (en mijn vriend) van goederen met een waarde van bijna € 2000,- omdat ik mijn auto in een BEWAAKTE garage neer heb gezet.

Wat ik wil bereiken met dit alles is puur dat ook "de auto's" bewaakt worden in parkeergarages en met name in de parkeergarage (Karperton) in Alkmaar. De bordjes die je ziet staan van, "we nemen geen verantwoording voor vermissingen en/of schade aan voertuigen" slaan eigenlijk helemaal nergens op. Waarom hangen er dan camera's en waarom loopt er dan beveiliging rond...........

Ik hoop dat er met dit verhaal iets gedaan wordt, want op zich zijn jullie mijn laatste hoop om dit alles onder de aandacht te krijgen. Ik wil puur mensen in de toekomst behoeden voor wat ons is overkomen. Wellicht een 2e keer nadenken om je auto wel in een parkeergarage neer te zetten is een overweging waard. Het blijkt maar weer dat de geoefende dief hier vrijspel heeft.

Met vriendelijke groet,

Marcel Heistek
Boksland 6
1566 GC ASSENDELFT

075-6877882
06-21270529

[email protected][/b]

t.leijen

Re: parkeergarage Karperton, Alkmaar

Ongelezen bericht door t.leijen »

Schandalig zeg, op deze wijze te worden behandeld.
Men krijgt zo het idee dat het bewakingspersoneel uw spullen zelf uit de auto heeft "gehaald" in samenwerking "met" Kriminalpolizei??
In Alkmaar heeft men duidelijk er nog geen KAAS van gegeten om er achter te komen hoe het wel hoort.
Tuurlijk moeten daar beelden van zijn en die hoort men vrij te geven, op zijn minst weer te geven in Opsporing Verzocht!!

Stelletje Kaaskijkers!

Gesloten