LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Parkeervergunning Gemeente Rotterdam
-
Parkeervergunning Gemeente Rotterdam
Ik ben al dagen/weken bezig met het aanvragen van een parkeer vergunning. Het gaat om een zakelijke parkeer vergunning voor onze winkel. Volgens de gemeente kunnen zij de aanvraag niet in behandeling nemen, omdat het adres niet klopt in hun systeem. Volgens de KVK staat alles goed en KVK zelf vind het ook raar dat ik geen vergunning krijgt, omdat ik de eigenaar bent van mijn bedrijf en als ik een uittreksel opvraag staat alles accuraat daarin. Het kost ons 15 euro parkeren van Maandag tot Vrijdag en dat tikt dus op naar 300 euro per maand.
- Ik wil met SPOED mijn parkeervergunning
- ik EIS alle kosten terug die ik onnodig maakt elke dag (15 euro per dag), omdat jullie je werk niet (goed) doen!!!
Iemand tips hoe ik dit moet oplossen?
Zie klacht ook op:
https://www.klacht.nl/gemeente-rotterda ... aanvragen/
- Ik wil met SPOED mijn parkeervergunning
- ik EIS alle kosten terug die ik onnodig maakt elke dag (15 euro per dag), omdat jullie je werk niet (goed) doen!!!
Iemand tips hoe ik dit moet oplossen?
Zie klacht ook op:
https://www.klacht.nl/gemeente-rotterda ... aanvragen/
-
Re: Parkeervergunning Gemeente Rotterdam
Is een zakelijk probleem. En dit is een consumentenforum. Handiger om op een zakelijk forum te gaan kijken wat de mogelijkheden zijn.
-
Ik waardeer je antwoord, maar door het vastlopen door een bureaucratisch geval in onze samenleving vind ik onacceptabel ook al is dit zakelijk of particulier. Snap gewoon niet wat er zo moeilijk aan is om een vergunning af te geven als alle informatie zwart op wit op papier staat! Nederland moet eens wakker gaan worden en hun bureaucratische samenleving onder de loep gaan nemen, want ik ben alles beu hier met papierwerk om jezelf vast te zetten terwijl heel veel geneuzel onnodig is.
Dus het vorige advies opvolgen, hier is men daar niet in thuis, dit is een consumentenforum, op een forum voor ondernemers kan men u gerichtere antwoorden geven op al uw vragenMasterunix schreef:Ik waardeer je antwoord, maar door het vastlopen door een bureaucratisch geval in onze samenleving vind ik onacceptabel ook al is dit zakelijk of particulier. Snap gewoon niet wat er zo moeilijk aan is om een vergunning af te geven als alle informatie zwart op wit op papier staat! Nederland moet eens wakker gaan worden en hun bureaucratische samenleving onder de loep gaan nemen, want ik ben alles beu hier met papierwerk om jezelf vast te zetten terwijl heel veel geneuzel onnodig is.
alhoewel ik consument ipv ondernemer ben, lijkt het mij slimmer om elders (gratis?) te parkeren, om zo de parkeerruimte voor de winkel beschikbaar te houden voor klanten.
-
“omdat het adres niet klopt in hun systeem” Doe een WOB verzoek voor een uitdraai van hun systeem. (alleen dat gedeelte dat betrekking heeft op jouw straat) je kan hieraan in ieder geval zien of de informatie die ze geven correct is. Je kan dit vergelijken met de gegevens van het kadaster.
Ik weet echter niet of de gemeente is gebonden aan een wettelijk termijn voor het afhandelen van de uitgave van een zakelijke parkeervergunning. Is dit wel het geval dan zou je een schadeclaim kunnen indienen.
Ik weet echter niet of de gemeente is gebonden aan een wettelijk termijn voor het afhandelen van de uitgave van een zakelijke parkeervergunning. Is dit wel het geval dan zou je een schadeclaim kunnen indienen.
-
En de Nederlandse bureaucratie kennende, zullen de regels (en loketten) voor consumenten en zakelijke gebruikers ongetwijfeld anders zijn...puma73 schreef:Dus het vorige advies opvolgen, hier is men daar niet in thuis, dit is een consumentenforum, op een forum voor ondernemers kan men u gerichtere antwoorden geven op al uw vragenMasterunix schreef:Ik waardeer je antwoord, maar door het vastlopen door een bureaucratisch geval in onze samenleving vind ik onacceptabel ook al is dit zakelijk of particulier. Snap gewoon niet wat er zo moeilijk aan is om een vergunning af te geven als alle informatie zwart op wit op papier staat! Nederland moet eens wakker gaan worden en hun bureaucratische samenleving onder de loep gaan nemen, want ik ben alles beu hier met papierwerk om jezelf vast te zetten terwijl heel veel geneuzel onnodig is.
Het lijkt mij uw eigen beslissing om voor de winkel te willen parkeren terwijl u nog geen vergunning heeft. Ik kan me niet voorstellen dat er geen andere oplossingen zijn zoals het OV of iets verder lopen. Een schadevergoeding eisen voor deze kosten lijkt me dan ook niet echt realistisch.
-
Adressen worden vastgesteld door de gemeente. Mogelijk heeft iemand zelf een huisnummer toegekend aan de winkel, dan kun je geen parkeervergunning krijgen.
Je kunt op de bagviewer kijken of het adres van de winkel een officieel adres is: https://bagviewer.kadaster.nl/lvbag/bag ... index.html
Je kunt op de bagviewer kijken of het adres van de winkel een officieel adres is: https://bagviewer.kadaster.nl/lvbag/bag ... index.html
Als je vastloopt in de bureaucratie van de gemeente Rotterdam kun je altijd nog naar de Gemeentelijke Ombudsman. Die heeft vaker met dit bijltje gehakt. Volgens mij heeft de Gemeentelijke Ombudsman van Rotterdam op dinsdagmorgen een inloopspreekuur op hun adres aan de Meent.
-
Als het een bedrijfsauto is waar je misschien meerdere keren per dag bij moet zijn (afhankelijk van het soort winkel), zijn dat niet per definitie bruikbare oplossingen....Jefdus schreef:Ik kan me niet voorstellen dat er geen andere oplossingen zijn zoals het OV of iets verder lopen.
jammer, je had onder voorbehoud parkeer vergunning een pand moeten huren of kopen.
Nu is het lastiger en als er leegstand is zal de eigenaar pand meer achter de gemeente aanzitten dan nu het te laat is.
Ik heb zo gelijk met de sleutel en tekenen contract gelijk een vergunning voor 1 voertuig gekregen, en anders was er leegstand geweest.
Ja, zo moet je wel vooral regelen dat ze aan alle eisen voldoen, anders was het niet doorgegaan.
Nu is het lastiger en als er leegstand is zal de eigenaar pand meer achter de gemeente aanzitten dan nu het te laat is.
Ik heb zo gelijk met de sleutel en tekenen contract gelijk een vergunning voor 1 voertuig gekregen, en anders was er leegstand geweest.
Ja, zo moet je wel vooral regelen dat ze aan alle eisen voldoen, anders was het niet doorgegaan.
Doe als riet in de wind: meebuigen, dan breekt het niet.
Oftewel vraag een parkeervergunning aan op het huisnummer dat volgens de gemeente klopt.
Plak dat huisnummer desnoods onder je huidige huisnummer.
2 huisnummers op je huis, best sjiek toch.....?
Oftewel vraag een parkeervergunning aan op het huisnummer dat volgens de gemeente klopt.
Plak dat huisnummer desnoods onder je huidige huisnummer.
2 huisnummers op je huis, best sjiek toch.....?