ik heb 2,5 jaar op de wachtlijst gestaan voor een parkeervergunning in Amsterdam Westerpark. In mei ontvang ik van parkeerbeheer Cition een brief waarin mij een vergunning wordt toegekend. Bijgesloten zit een factuur die ik direct betaal. Op de factuur staat dat het vergunning 3 dagen na betaling geactiveerd wordt.
Het vergunning wordt echter niet geactiveerd en bij navraag zegt cition dat de toekenningsbrief foutief is verstuurd. Hierdoor ben ik terug op de wachtlijst geplaatst.
Niemand bij Cition is behulpzaam om dit probleem fatsoenlijk op te lossen. Immers de brief gaf mij het opgewekt vertrouwen dat ik recht zou hebben op een vergunning. Hierdoor heb ik mijn garage opgezegd en staat mijn auto alvast op straat, maar nu moet ik ook nog parkeerkaartjes betalen. Ik had nooit kunnen weten dat de brief onjuist zou kunnen zijn, daar er geen indicatie voor de wachtlijst periode kan worden afgegeven (fannius Scholtenbuurt):
http://www.cition.nl/main.php?obj_id=442832490
Een bezwaar/beroep procedure duurt erg lang, misschien even lang als de wachtlijstperiode die rest.
De ombudsman zegt dat ik een sterke zaak heb, maar vertelde dat Cition zich weinig aan zal trekken van hun advies.
Cition accepteerd van niemand anders fouten en legt direct boetes op, nu maken ze zelf een fout en moet ik als burger daar voor boeten.
Wie heeft er soort gelijke ervaringen met Cition (Stadstoezicht) van Amsterdam?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Parkeervergunning toekenning wordt geweigerd (Cition A'dam)
-
Re: Parkeervergunning toekenning wordt geweigerd (Cition A'dam)
Ik zou Cition aansprakelijk stellen voor de kosten die u nu maakt.
Immers, na de toekenningsbrief heeft u (heel normaal) uw garage opgezegd, maar maakt nu onnodige kosten door hun fout.
Heeft u een rechtsbijstandsverzekering?
Die zou ik eens bellen en hen een brief laten sturen dat u de kosten op Cition verhaald.
Eens kijken hoe snel die vergunning rond is.
Immers, na de toekenningsbrief heeft u (heel normaal) uw garage opgezegd, maar maakt nu onnodige kosten door hun fout.
Heeft u een rechtsbijstandsverzekering?
Die zou ik eens bellen en hen een brief laten sturen dat u de kosten op Cition verhaald.
Eens kijken hoe snel die vergunning rond is.