LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Particulier groen over gemeente grond

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Kokopelli

Particulier groen over gemeente grond

Ongelezen bericht door Kokopelli »

Op dit forum lees ik vragen over regelgeving bij overhangend groen van de gemeente boven particuliere grond. Ik wil het eens omdraaien.
Als wandelaar gaat er geen straat voorbij waar ik het trottoir helemaal kan gebruiken. Heel veel mensen spelen landjepik met bomen en struiken in hun tuin die vaak de helft van een trottoir beslaan. Dan heb ik het niet alleen over bomen en struiken die niet worden onderhouden, nee, deze worden zelfs gesnoeid maar zodanig dat ze zeker zo'n 75 cm van het trottoir in beslag nemen.
Mensen die haagjes als afscheiding hebben geplant, maar dan met de wortels strak tegen de gemeentegrens, zodat de haag feitelijk een deel van het trottoir in beslag neemt. Ik heb dit eens aangekaart bij de gemeente waar ik woon, omdat ik het best wel asociaal vind. Het is soms onmogelijk om naast elkaar over een trottoir te gaan van zo'n 1,50 mtr. breed.
Ik ben sowieso benieuwd wat de gemeente er aan gaat doen en zo niet, wat ik vermoed, wat dan? Kun je een gemeente dwingen dit aan te pakken? Nu laat men het op z'n beloop. Let wel: als iemand een boom zo snoeit dat voetgangers er ruim onder door kunnen lopen, vind ik het prima. Het gaat mij om de doorgang.
Nu kun je in dit leven over vanalles een punt maken, maar herkennen jullie dit en leidt het ook bij jullie wel eens tot irritatie?

manondoris

Re: Particulier groen over gemeente grond

Ongelezen bericht door manondoris »

jeetje wat erg dat u zich daar druk over maakt , en dan ook nog naar de gemeente stappen om te klagen ! vreselijk ik ben blij dat ik zo niet in elkaar zit.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Nu kun je in dit leven over vanalles een punt maken,
Als je niets beters te doen hebt, kun je dat gaan doen
maar herkennen jullie dit en
Nee, ik wordt juist blij van al dat groen
leidt het ook bij jullie wel eens tot irritatie?
Gelukkig niet

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Mij irriteert het pas, als het dusdanig over de weg/stoep hangt, dat het het zicht belemmert en een gevaarlijke situatie ontstaat.
Bij mij in de straat is dit het geval, een buurman heeft zijn struiken dusdanig laten groeien dat er een onoverzichtelijke bocht is ontstaan, waarbij hij zo'n 40 cm. van de openbare weg inneemt met zijn struiken.
Ik heb dit al eens aangegeven tijdens een buurtschouw, maar hier wordt simpelweg niets mee gedaan.
Wat natuurlijk niet alleen stom is, omdat de grond wordt ingepikt, maar ook omdat het onveilige situaties in de hand werkt.

Kokopelli

:D
Laatst gewijzigd door Kokopelli op 22 mar 2011 17:15, 2 keer totaal gewijzigd.

Kokopelli

VioletPrue, wat jij beschrijft is toch ongeveer hetzelfde als waar ik het over heb? Dank voor je reactie.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Als er gevaarlijke of onveilige situaties ontstaan door overhangend groen dan kan je dat bij de gemeente neerleggen, zal inderdaad vaak niets aan gedaan worden TOT DAT er iemand melding maakt die door dat overhangend groen een ongeval heeft meegemaakt.

lostlovey

Ongelezen bericht door lostlovey »

Zolang het geen gevaarlijke situaties oplevert, zal de gemeente niets tot zeer weinig doen.

Mijn haag staat in een bocht (aan een woonerfweggetje) en aangezien ik zelf het weggetje opkom voor die bocht, had ik niet in de gaten dat de haag wel erg dik was geworden en het overzicht in de bocht belemmerde. De buurvrouw wees mij er op en de haag heb ik meteen laten snoeien. Moet er niet aan denken dat ze de gemeente op me had afgestuurd voor zoiets.

Kokopelli

Lostlovey, netjes dat jij dat gelijk oplost, zo hoort het naar mijn mening ook. En nee je stuurt een fatsoenlijke buur niet de gemeente op haar dak. Daar gaat mijn topic ook niet over. Het betreft niet de buren, maar landjepik van vele burgers in de gemeente. Ik wil wel eens zien en horen hoe deze mensen beginnen te gillen als de gemeente een meter grond van hun afneemt. Dan is de wereld te klein en zitten ze bij de Rijdende rechter. Terecht overigens.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Kokopelli schreef:Lostlovey, netjes dat jij dat gelijk oplost, zo hoort het naar mijn mening ook. En nee je stuurt een fatsoenlijke buur niet de gemeente op haar dak. Daar gaat mijn topic ook niet over. Het betreft niet de buren, maar landjepik van vele burgers in de gemeente. Ik wil wel eens zien en horen hoe deze mensen beginnen te gillen als de gemeente een meter grond van hun afneemt. Dan is de wereld te klein en zitten ze bij de Rijdende rechter. Terecht overigens.
Landje pik is wat ver gezocht toch, de mensen hebben er zelf niets aan hoor, en hebben niet een extra stukje grond.
Als je een haag plant dan plant je die nog op jou stuk grond, dat die haag breder en breder wordt als je er niets tot weinig aan doet..

Gesloten