LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Politie slecht telefonisch bereikbaar !!!!!!!!!!

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Politie slecht telefonisch bereikbaar !!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Tijdens mijn werkzaamheden, werd ik vandaag op de openbare weg, binnen een woonkern (te Coevorden), aangesproken door 2 buitenlands sprekende mensen.
Ze kwamen aangereden in een grote, nieuwe uitziende, bestelbus en vroegen of WIJ Duits of Engels spraken??.
Gelukkig was er ook een collega van een ander bedrijf bij aanwezig en kon je spreken van een verdacht feit en dit met eventueel meerdere getuigen.
Men vertelde ons, dat ze van plan waren om vandaag terug te keren naar Engeland en ons iets aan te bieden hadden.
Ze begonnen over electrische gereedschappen (van een bekent merk), we konden dit voor een prijsje kopen.
De andere collega stapte naar voren en zei: "Oh ik heb hier iets over gehoord, NEE HOOR GEEN BELANGSTELLING en de beiden reden weg.
Bij ons kwam direkt op, om ons burgerplichtsgevoel in te zetten en de Politie te gaan bellen!!
Ik pakte mijn mobile telefoon en draaide het Landelijk nummer 09008844, dit werd eerder gebruikt om direkt te worden geschakeld naar de Politie in de provincie waarin je bent (Drente in dit geval).
Het duurde ongeveer 4 minuten en we kregen een dame, van een callcenter aan de lijn, we vertelden de situatie met het verzoek om ons door te verbinden met de Politie Drente.
Dit doorschakelen heeft al met al, in twee ondernomen pogingen, plus minus 20 minuten geduurd en toen waren deze duistere gasten al ver weg en verdwenen.

We hebben uiteindelijk onze poging om hiervan melding te maken maar gestaakt, want we kregen geen kontakt met de Politie (advies probeert u het later nog eens een keer)!!!!

Ik kan hier nog wel eens enkele voorbeelden benoemen, waarbij je wel direkt te maken krijgt met de Politie, maar dat heeft nu geen enkele zin (en sorry voor onze collega S.Z.)

Dus niet alleen huisartsen, maar ook Politie in bijzondere situatie's niet of moeilijk bereikbaar.

Mvg G.J. K. te Coevorden

Gast

Re: Politie slecht telefonisch bereikbaar !!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Ja als je hennip teelt of 10 km te hard rijdt, dan zijn ze er wel als de kippen bij.
Er zit betreffende prioriteit stellen ook nog een verschil in het, of snelheids controle uitvoeren of boeven vangen en financieel blijkt dit ook nog wat uit te maken.
Dus de beide boeven hebben geluk gehad?

denslu

Re: Politie slecht telefonisch bereikbaar !!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door denslu »

Als u met spoed politie nodig heeft, zoals in uw verhaal dan belt u 1-1-2. Het landelijke nummer 0900-8844 is voor GEEN spoed, wel politie.

Dit is voor veel mensen niet te begrijpen, omdat de brandweer en ambulance bij levensreddende handelingen ook hierop te bereiken zijn.

Dus: u ziet autoinbraken, vechtpartijen, zakkenrollers of maakt het bovenstaande mee, (en alle andere strafbare incidenten waar de daders c.q. verdachten niet op de politie wachten) belt u 1-1-2.

Gesloten