| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Post wordt verstuurd via je DIGID? UWV
-
gezondheid
Post wordt verstuurd via je DIGID? UWV
Het UWV stuurde een brief waarin staat dat voortaan de berichten via de berichtenbox worden verzonden en niet meer via de post. Wil je dat de post wel bezorgd blijft dan moet je daar een hele goede reden voor hebben. Bijvoorbeeld dat je niet kunt omgaan met de computer. Kan dit niet anders? Misschien dat ik anders maar mijn DIGID maar moet stopzetten?
Re: Post wordt verstuurd via je DIGID? UWV
DigID heb je voor veel meer dingen nodig dan de "mijn overheid" berichtenbox waarin de communicatie van oa het UWV terecht gaat komen. Denk aan post/aanslagen van de gemeente, het waterschap, de SVB en de belastingdienst. Ook moet men via die manier steeds vaker simpele gemeentetaken digitaal doen, denk aan het opvragen van een uittreksel van het geboorteregister, of een afspraak maken om een paspoort of rijbewijs te verlengen.gezondheid schreef:Het UWV stuurde een brief waarin staat dat voortaan de berichten via de berichtenbox worden verzonden en niet meer via de post. Wil je dat de post wel bezorgd blijft dan moet je daar een hele goede reden voor hebben. Bijvoorbeeld dat je niet kunt omgaan met de computer. Kan dit niet anders? Misschien dat ik anders maar mijn DIGID maar moet stopzetten?
En in jouw geval zou ik het met beide handen dankbaar aangrijpen, gezien je terugkerende betaalproblemen met bijvoorbeeld de motorrijtuigenbelasting. Kan je belangrijke post meer kwijt raken.
Bijkomend voordeel is dat je de soms matige postbezorgers buitenspel zet, met minder verdwijnende post als gevolg. Of financieel niet capabele mensen een excuusmogelijkheid ontzegt, want "die rekening/aanmaning heb ik niet gehad' is dan ook geen excuus meer.
-
gezondheid
Ik geef liever belangrijke post de voorkeur via de post. Dan heeft het een extra attentie waarde. Promovendum stuurde onlangs een rekening van meer dan 500 euro naar mij toe zonder specificatie waarvoor het is. Deze rekening komt binnen via de e-mail. Maar mijn gmail ziet soms bepaalde e-mails niet en plaatst ze in de spambox. Dan ontgaat je die e-mail. Nee, ik heb liever het gewoon via de post en niet via het internet.
-
moederslink
O jeetje, groot probleem!
Alles gaat digitaal en behalve als je 103 jr oud bent (
) moet dat anno 2015 geen probleem zijn, toch?
Ook ik houd van post ontvangen, heerlijk, spannend , POST , papieren geknisper.....fijn!!
( ik krijg nog steeds genoeg post hoor, keurig bezorgd )
Je DigiD eruit gooien lijkt me allesbehalve slim , is toch wel errug handig hoor voor allerlei overheids/ gemeentezaken etc etc.
Alles gaat digitaal en behalve als je 103 jr oud bent (
Ook ik houd van post ontvangen, heerlijk, spannend , POST , papieren geknisper.....fijn!!
( ik krijg nog steeds genoeg post hoor, keurig bezorgd )
Je DigiD eruit gooien lijkt me allesbehalve slim , is toch wel errug handig hoor voor allerlei overheids/ gemeentezaken etc etc.
Dit is een redenatie die compleet nergens op slaat, Je gooit je spambox toch niet klakkeloos leeg, je controleert toch eerst of er geen belangrijke post inzit. Bovendien kun je met één muisklik bepalen of de post naar je inbox moet en daar in de toekomst naar toe moet blijven gaan.gezondheid schreef:Ik geef liever belangrijke post de voorkeur via de post. Dan heeft het een extra attentie waarde. Promovendum stuurde onlangs een rekening van meer dan 500 euro naar mij toe zonder specificatie waarvoor het is. Deze rekening komt binnen via de e-mail. Maar mijn gmail ziet soms bepaalde e-mails niet en plaatst ze in de spambox. Dan ontgaat je die e-mail. Nee, ik heb liever het gewoon via de post en niet via het internet.
Dit is echt een topic om aandacht te vragen. Radar, slotje er op of verwijderen.
-
gezondheid
Via de e-mail kan ik dingen snel verkeerd wegklikken foetsie. Ik wil gewoon de keuze hebben dat ik de post gewoon fysiek ontvang. Ik vind niet dat je mensen moet verplichten om internet te hebben en daarop je berichten te moeten lezen. Er zijn ook mensen die alleen DIGID hebben om de belastingaangifte te doen. Je kunt dan niet verplichten de post via de DIGID op te sturen.
Ik weet niet of je die "mijn overheid" berichtenbox wel eens bekeken hebt, maar juist het "snel wegklikken" is er niet bij, omdat het om belangrijke berichten/meldingen gaat. Lijkt me juist een goed middel om de belangrijke berichten te scheiden van de bonusmails van AH etc.gezondheid schreef:Via de e-mail kan ik dingen snel verkeerd wegklikken foetsie. Ik wil gewoon de keuze hebben dat ik de post gewoon fysiek ontvang. Ik vind niet dat je mensen moet verplichten om internet te hebben en daarop je berichten te moeten lezen. Er zijn ook mensen die alleen DIGID hebben om de belastingaangifte te doen. Je kunt dan niet verplichten de post via de DIGID op te sturen.
Maar goed, alle belangrijke brieven staan er als pdf in, die kan je altijd nog uitprinten als je zelf in de handen wil houden.
Weer zo'n drogreden, u heeft altijd nog een map genaamd prullenbak waar u het te snel weg geklikte onderwerp kunt terughalen. U zoekt allemaal redenen (die overigens geen stand houden) om dit topic zin te geven. Er wordt niemand verplicht om internet te hebben, maar in Nederland hebben de meeste mensen toegang tot internet en email op diverse manieren.gezondheid schreef:Via de e-mail kan ik dingen snel verkeerd wegklikken foetsie. Ik wil gewoon de keuze hebben dat ik de post gewoon fysiek ontvang. Ik vind niet dat je mensen moet verplichten om internet te hebben en daarop je berichten te moeten lezen. Er zijn ook mensen die alleen DIGID hebben om de belastingaangifte te doen. Je kunt dan niet verplichten de post via de DIGID op te sturen.
Wilt u het niet op die manier ontvangen stuur dan een brief naar het UWV dat u het via de fysieke post wilt ontvangen.
+1puma73 schreef:Dit is een redenatie die compleet nergens op slaat, Je gooit je spambox toch niet klakkeloos leeg, je controleert toch eerst of er geen belangrijke post inzit. Bovendien kun je met één muisklik bepalen of de post naar je inbox moet en daar in de toekomst naar toe moet blijven gaan.gezondheid schreef:Ik geef liever belangrijke post de voorkeur via de post. Dan heeft het een extra attentie waarde. Promovendum stuurde onlangs een rekening van meer dan 500 euro naar mij toe zonder specificatie waarvoor het is. Deze rekening komt binnen via de e-mail. Maar mijn gmail ziet soms bepaalde e-mails niet en plaatst ze in de spambox. Dan ontgaat je die e-mail. Nee, ik heb liever het gewoon via de post en niet via het internet.
Dit is echt een topic om aandacht te vragen. Radar, slotje er op of verwijderen.
Een ander topic is verwijderd, dus open maar weer de volgende..
Prima toch? Geen kans meer dat het kwijt raakt in de post, veel sneller, en ook nog eens veel goedkoper voor de overheid. Ik heb liever dat de overheid geld uitgeeft aan dingen die er toe doen dan aan papier en postzegels.
Print ze uit, gooi de mail weg, doe m in een envelop en gooi m door de brievenbus. Kun je net als Mr Bean een enthousiast / verrast gezicht trekken dat je post hebtMaar goed, alle belangrijke brieven staan er als pdf in, die kan je altijd nog uitprinten als je zelf in de handen wil houden.
Volgens mij hebben we daar een woord voor : "Handelingsonbekwaam" .Via de e-mail kan ik dingen snel verkeerd wegklikken foetsie.
De keuze is niet aan jou. Het UWV gaat zijn beleid niet aanpassen omdat jij niet om kan gaan met mail...gezondheid schreef:Via de e-mail kan ik dingen snel verkeerd wegklikken foetsie. Ik wil gewoon de keuze hebben dat ik de post gewoon fysiek ontvang. Ik vind niet dat je mensen moet verplichten om internet te hebben en daarop je berichten te moeten lezen. Er zijn ook mensen die alleen DIGID hebben om de belastingaangifte te doen. Je kunt dan niet verplichten de post via de DIGID op te sturen.
En wat was de reactie van het UWV toen je daar je "klacht" had gemeld?
Laatst gewijzigd door Radar op 17 mar 2015 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Op de man spelen; bericht aangepast
Reden: Op de man spelen; bericht aangepast
Je raakt je post zo niet kwijt, want de berichten zelf blijven gewoon in de map bij UWV staan. Je raakt alleen je mail kwijt die je er op wijst dat je een nieuw bericht hebt.gezondheid schreef:Via de e-mail kan ik dingen snel verkeerd wegklikken foetsie. Ik wil gewoon de keuze hebben dat ik de post gewoon fysiek ontvang. Ik vind niet dat je mensen moet verplichten om internet te hebben en daarop je berichten te moeten lezen. Er zijn ook mensen die alleen DIGID hebben om de belastingaangifte te doen. Je kunt dan niet verplichten de post via de DIGID op te sturen.
Met deze methode voorkom je dus juist dat mensen hun post (voor of na bezorging) kwijtraken.
-
Mucha
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
-
Barre Barry
Zeg gewoon je internet op. Dan moeten ze het wel via de post gaan sturen.gezondheid schreef:Via de e-mail kan ik dingen snel verkeerd wegklikken foetsie. Ik wil gewoon de keuze hebben dat ik de post gewoon fysiek ontvang. Ik vind niet dat je mensen moet verplichten om internet te hebben en daarop je berichten te moeten lezen. Er zijn ook mensen die alleen DIGID hebben om de belastingaangifte te doen. Je kunt dan niet verplichten de post via de DIGID op te sturen.
-
gezondheid
Bij Tros Radar kwam naar voren dat studenten opeens een deurwaarder op hun dak kregen omdat de rekening via de e-mail werd verzonden, zonder dat zij hiervan af wisten. Inmiddels kunnen de gedupeerden het geld weer terug krijgen van de OCW DUO.
-
Barre Barry
Zonder dat zij er van af wisten. Wou jij je daar ook op beroepen???gezondheid schreef:Bij Tros Radar kwam naar voren dat studenten opeens een deurwaarder op hun dak kregen omdat de rekening via de e-mail werd verzonden, zonder dat zij hiervan af wisten. Inmiddels kunnen de gedupeerden het geld weer terug krijgen van de OCW DUO.
-
witte angora
Die wisten inderdaad niet dat ze even in die berichtenbox moesten kijken. Jij wel. Ik heb die brief trouwens niet gehad... Zal straks dus toch maar even voor de zekerheid in mijn Digid kijken, je kan nooit weten.gezondheid schreef:Bij Tros Radar kwam naar voren dat studenten opeens een deurwaarder op hun dak kregen omdat de rekening via de e-mail werd verzonden, zonder dat zij hiervan af wisten. Inmiddels kunnen de gedupeerden het geld weer terug krijgen van de OCW DUO.
-
witte angora
Hier in het dorp komt 20% gewoon niet goed aan. Laat het dan maar via een melding in mijn mailbox komen. Lijkt me veel beter en zekerder dat het aan komt.gezondheid schreef:Ik geef liever belangrijke post de voorkeur via de post.
Misschien moet voortaan alles maar digitaal, kunnen alle incapabele postbezorgers de laan uit worden gestuurd. De paar goede die overblijven kunnen dan de rouwpost en andere zaken doen die nu eenmaal niet via de mail kunnen.