LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] PRIVACY aangetast
PRIVACY aangetast
Hallo Iedereen,
Na het een en ander gelezen te hebben over privacy regelgeving van tegenwoordig ben ik erg geïnteresseerd geraakt met het onderwerp privacy. Veel over gevallen gelezen waarin de privacy van mensen ernstig werd aangetast. Nu ben ik op zoek naar verhalen van mensen die in hun privacy zijn aangetast! Dit kan van alles zijn; instanties, regering, wetgeving, etc. Van afgetapte telefoon tot de ov-chipkaart. Graag hoor ik je verhaal! (ook via prive-berichten etc.)
Groeten,
Lotte
Na het een en ander gelezen te hebben over privacy regelgeving van tegenwoordig ben ik erg geïnteresseerd geraakt met het onderwerp privacy. Veel over gevallen gelezen waarin de privacy van mensen ernstig werd aangetast. Nu ben ik op zoek naar verhalen van mensen die in hun privacy zijn aangetast! Dit kan van alles zijn; instanties, regering, wetgeving, etc. Van afgetapte telefoon tot de ov-chipkaart. Graag hoor ik je verhaal! (ook via prive-berichten etc.)
Groeten,
Lotte
Re: PRIVACY aangetast
Van mij mogen ze alles weten, behalve mijn pincode!!!!!!!!!
En wat is het belang om je verhaal aan Lolou te vertellen?
Nieuwsgierigheid of een poging interessant te doen?
Ga echt niet mijn verhaal aan een onbekende vertellen, als je nu nog niet weet dat bedrijven, overheid enz heel veel van je weten dan snap je iets niet.
Als je met je pin betaalt weet de bank waar je koopt, bij de gemeente/overheid zijn al je gegevens bekend én op internet kun je van alles over jezelf vinden.
Dat doen we allemaal zelf...Lekker belangrijk.
Ik voorspel een ellenlang, nietszeggend topic van,denk ik, een pagina of 30....
Nieuwsgierigheid of een poging interessant te doen?
Ga echt niet mijn verhaal aan een onbekende vertellen, als je nu nog niet weet dat bedrijven, overheid enz heel veel van je weten dan snap je iets niet.
Als je met je pin betaalt weet de bank waar je koopt, bij de gemeente/overheid zijn al je gegevens bekend én op internet kun je van alles over jezelf vinden.
Dat doen we allemaal zelf...Lekker belangrijk.
Ik voorspel een ellenlang, nietszeggend topic van,denk ik, een pagina of 30....
Beste Anita,anita1971 schreef:Van mij mogen ze alles weten, behalve mijn pincode!!!!!!!!!
Wat doe je in je dagelijks leven? Welke TV programma's kijk je? Wat eet je zoal? Wat is je geloof? Op welke politieke partij stem je? Wat is je seksuele voorkeur?
En wat doe je er dan mee. Publiceren ergens of zo. Dan is pas een aantasting van mijn privacyVeel over gevallen gelezen waarin de privacy van mensen ernstig werd aangetast. Nu ben ik op zoek naar verhalen van mensen die in hun privacy zijn aangetast!
Ik wil hier even antwoorden over de spreuk ze mogen alles van mij weten behalve mijn pinpas.
Nou daar zou ik dan toch maar mee oppassen als ik u was.
Iemand heeft mij bij vaak bij loterijen aangemeld via internet bijvoorbeeld bij de postcodeloterij,gewoon omdat die persoon mijn emailadres gebruikte en mijn geboortedatum en adres opgaf en ook mijn bankrekening nummer dus ik kreeg loten waar ik niet om gevraagd had en de bank betaald zoiets niet terug.Je hebt ze toch besteld en dat met een minimum uitkering.
Denk dat het mijn ex is geweest of ja bewijs het maar eens zelfs mijn ip adres klopte dus ja alles kan tegenwoordig.
Maar ik ben maanden bezig geweest om van die loterijen af te komen want dat gaat ook zo moeilijk maar iemand die dus kwaad willend is en computer deskundig is kan zo van alles met je uithalen.
Dus ik zou maar oppassen met de uitspraak ze mogen alles van mij weten behalve mijn pincode.
Zelfs een ov pas weten ze te kraken dus waarom een pc niet.
Bewijs maar eens dat je ex of wie dan ook het heeft gedaan zo werd het ook tegen mij gezegd.
En dat de bank zoiets niet terug betaald belachelijk gewoon vooral voordat het voor de trekkings datum is en dan nog niet terug betalen.
Oppassen dus zou ik zeggen.
Alles valt te kraken tegenwoordig.
Nou daar zou ik dan toch maar mee oppassen als ik u was.
Iemand heeft mij bij vaak bij loterijen aangemeld via internet bijvoorbeeld bij de postcodeloterij,gewoon omdat die persoon mijn emailadres gebruikte en mijn geboortedatum en adres opgaf en ook mijn bankrekening nummer dus ik kreeg loten waar ik niet om gevraagd had en de bank betaald zoiets niet terug.Je hebt ze toch besteld en dat met een minimum uitkering.
Denk dat het mijn ex is geweest of ja bewijs het maar eens zelfs mijn ip adres klopte dus ja alles kan tegenwoordig.
Maar ik ben maanden bezig geweest om van die loterijen af te komen want dat gaat ook zo moeilijk maar iemand die dus kwaad willend is en computer deskundig is kan zo van alles met je uithalen.
Dus ik zou maar oppassen met de uitspraak ze mogen alles van mij weten behalve mijn pincode.
Zelfs een ov pas weten ze te kraken dus waarom een pc niet.
Bewijs maar eens dat je ex of wie dan ook het heeft gedaan zo werd het ook tegen mij gezegd.
En dat de bank zoiets niet terug betaald belachelijk gewoon vooral voordat het voor de trekkings datum is en dan nog niet terug betalen.
Oppassen dus zou ik zeggen.
Alles valt te kraken tegenwoordig.
Dat klopt ze kunnen van buiten uit in je computer inbreken, en al je gegevens opzoeken. En het gebeurd vaker dan de meeste mensen zich kunnen voorstellen.Zelfs een ov pas weten ze te kraken dus waarom een pc niet.
-
- Contacteer:
Tip 1: verander je bankrekeningnummer - of verander van bank.Jo1962 schreef: Iemand heeft mij bij vaak bij loterijen aangemeld via internet bijvoorbeeld bij de postcodeloterij,gewoon omdat die persoon mijn emailadres gebruikte en mijn geboortedatum en adres opgaf en ook mijn bankrekening nummer dus ik kreeg loten waar ik niet om gevraagd had en de bank betaald zoiets niet terug.Je hebt ze toch besteld en dat met een minimum uitkering.
Tip 2: dien een klacht in bij de loterij - en eis dat zij bewijzen dat jij je hebt opgegeven - en indien ze dit niet kunnen/willen - je alle reeds betaalde bedragen terug wilt.
Zeker als een kwaadwillend persoon jouw gegevens misbruikt, zou ik zowiezo bij de bank langsgaan en dit melden, en vragen om een ander rekeningnummer.
-
Als alles lijkt te kloppen kunnen ze toch ook niet terugbetalen?Jo1962 schreef:En dat de bank zoiets niet terug betaald belachelijk gewoon vooral voordat het voor de trekkings datum is en dan nog niet terug betalen.
Als ze daar aan zouden moeten gaan beginnen, is het eind zoek.
Dat is waar wat je Violet maar de loterij zegt zelf voordat de trekking gedaan is dan kan je het terugtrekken maar die zijn zo uitgekookt om pas te reageren als de trekking voorbij is en ik heb vele malen geprobeerd een klacht in te dienen maar hun trekken zich daar niets van aan.
En de banken hebben er een verbod op zitten om loterij trekkingen terug te boeken en logisch ook want anders gaat iemand na een trekking en als die niets gewonnen heeft zijn geld terughalen want alles elke keer nakijken voor de bank of een trekking al geweest daar gaat teveel tijd in zitten dus wel logisch.
Ik heb inderdaad mijn bankrekeningnummer gewijzigd en toch blijf ik heel alert want inderdaad wat anderen ook zeggen hier op het forum ze kunnen zo in je ip adres gegevens komen tegenwoordig.
Ik reageerde op de opmerking van iemand van ze mogen alles weten behalve mijn pinpas nou ik zou maar oppassen met die opmerking.
Het was maar een grappige opmerking van diegene maar niet geldend meer voor dit tijdperk.
Het was een waarschuwing om jullie voor iets te behoeden wat mij is overkomen.
En de banken hebben er een verbod op zitten om loterij trekkingen terug te boeken en logisch ook want anders gaat iemand na een trekking en als die niets gewonnen heeft zijn geld terughalen want alles elke keer nakijken voor de bank of een trekking al geweest daar gaat teveel tijd in zitten dus wel logisch.
Ik heb inderdaad mijn bankrekeningnummer gewijzigd en toch blijf ik heel alert want inderdaad wat anderen ook zeggen hier op het forum ze kunnen zo in je ip adres gegevens komen tegenwoordig.
Ik reageerde op de opmerking van iemand van ze mogen alles weten behalve mijn pinpas nou ik zou maar oppassen met die opmerking.
Het was maar een grappige opmerking van diegene maar niet geldend meer voor dit tijdperk.
Het was een waarschuwing om jullie voor iets te behoeden wat mij is overkomen.
-
- Contacteer:
Maar, TS geeft juist aan dat het niet klopt.VioletPrue schreef: Als alles lijkt te kloppen kunnen ze toch ook niet terugbetalen?
Als ze daar aan zouden moeten gaan beginnen, is het eind zoek.
Dus, zou men op zijn minst onderzoek moeten doen - en aantonen dat het TS is geweest die de aanvraag gedaan heeft.
Het belangrijkste stuk wetgeving op het vlak van privacy is de wet bescherming persoonsgegevens.