LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem Ziektewetuitkering Acture

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Warnaar
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2011 17:33

Probleem Ziektewetuitkering Acture

Ongelezen bericht door Warnaar »

14 januari heb ik een bedrijfsongeval gehad waarbij mijn rechter elleboog verbrijzeld is. Het uitzendbureau heeft per 1 januari afstand genomen van het UWV en de ziektekosten via Acture laten lopen.

Volgens Acture zou er 4 tot maximaal 6 weken overheen gaan voor ze tot uitbetaling over zouden gaan. Dit zou te maken hebben met de gegevens overdacht van het UWV naar Acture. (wat volgens het UWV helemaal niet waar is)

6 weken later nog geen stuiver ontvangen van dit zooitje ongeregeld terwijl er door het contactpersoon van het uitzendbureau geregeld zou zijn dat de eerste 4 weken vorige week donderdag overgemaakt zou worden.

Nu heb ik gebeld naar Acture en word er gezegd; ja we betalen per 4 weken en de volgende betalingsronde is pas over 2 weken.

Met andere woorden mijn laatste loon was 165 euro en daar moet ik maar 8 weken mee doen. Menselijk zijn ze daar niet want ze zeggen letterlijk je moet maar zien wat je doet (Sander van de financieele administratie van Acture).Voorschot doen ze niet aan zeggen ze.

Ik kan niet naar de fysiotherapie omdat ik gelijk moet betalen en totaal geen geld heb.

Dit lijkt me niet normaal kan ik hier iets tegen doen?

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Probleem Ziektewetuitkering Acture

Ongelezen bericht door renegade66 »

dit is pertinent niet waar dat ze per 4 weken uitbetalen.
ze betalen per week uit.

ik zou ook zeer zeker je dagloon zelf berekenen want dit doen ze ook niet goed.

ik heb zelf heel veel problemen met ze gehad, en moest constant achter ze aan zitten. geloof me ze zijn nog erger dan UWV.

als je hulp nodig hebt zeg je het maar. ik weet hoe ik ze nu moet aanpakken.

Warnaar
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2011 17:33

Re: Probleem Ziektewetuitkering Acture

Ongelezen bericht door Warnaar »

@ renegade66
Ja ze zijn zeker vele malen erger als het UWV, via het UWV had ik in december nog een ziekmelding lopen vanaf de 8ste tot de 12de zo ongeveer en 23 december is er uitbetaald zonder gezeik.

Jij zegt te weten hoe je deze onmenselijke lui aan moet pakken.
Dit zou ik graag horen van je

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Probleem Ziektewetuitkering Acture

Ongelezen bericht door renegade66 »

trouwens ze betalen wel een voorschot uit, heb ik op een gegeven moment ook gehad.

schrijf een brief waarin je alles uitlegt en hun aansprakelijk stelt voor alle schade die je vanaf dit moment oploopt.

denk aan, huurachterstand, energie achterstand, zorgverzekering, etc. etc. indien je hierdoor een incassobureau op je dak krijgt, hun hier ook voor aansprakelijk stellen.

dit heeft bij mij heel goed geholpen, ik kreeg toen ineens een voorschot.
zij moeten er voor zorgen dat je niet in de problemen komt omdat hun administratief zo laks zijn.

Warnaar
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2011 17:33

Re: Probleem Ziektewetuitkering Acture

Ongelezen bericht door Warnaar »

Oke hier kan ik wel wat mee.

Ik heb nu net de eigenaar van het uitzendbureau aan de telefoon gehad en die gaat morgen nog 1 poging wagen om hier op een normale manier uit te komen.

Hij zegt ook dat het hem niet uitmaakt welke instantie de ziekte kosten van zijn uitzendbureau regelt en dat hij zo weer overstapt naar een andere instantie als ze niet heel gauw over de brug komen.

Dus ik wacht het nog heel even af tot morgen en gebeurd er niets ga ik verdere stappen ondernemen.

Bedankt voor je reactie in ieder geval en ik hou je op de hoogte

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Probleem Ziektewetuitkering Acture

Ongelezen bericht door renegade66 »

mag ik vragen welk uitzendbureau dit is?

deed mijn werkgever dit maar, want geloof me dat gaat wel zeker werken.

verder wens ik je veel succes met acture en je elleboog.

Warnaar
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2011 17:33

Re: Probleem Ziektewetuitkering Acture

Ongelezen bericht door Warnaar »

Aangezien het uitzendbureau mij nooit benadeeld heeft en met Acture in zee is gegaan met het oprechte idee dat Acture een verbetering zou zijn voor uitzendkracht en uitzendbureau, zal ik deze niet bij naam noemen als je het niet erg vind.

Dit zou de relatie tussen mij en het uitzendbureau waar ik al aanzienlijke tijd met veel plezier werk mogelijk schaden.

Bedankt voor de informatie in ieder geval en ik laat nog weten hoe dit afloopt.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Probleem Ziektewetuitkering Acture

Ongelezen bericht door renegade66 »

het uitzendbureau wordt er niet voor op aangekeken hoor,
die probeert iets goeds voor zijn personeel te bereiken.
het is bekend dat UWV straks afstapt van de ziektewet.
dit gaat allemaal over naar dit soort bureau's als acture.
het is wel bekend dat UWV hier niet altijd makkelijk in meewerkt.

maar ik respecteer je mening.
het uitzendbureau laat in ieder geval wel zien dat ze achter je staan.
en daar heb ik zeker respect voor.

Warnaar
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2011 17:33

Re: Probleem Ziektewetuitkering Acture

Ongelezen bericht door Warnaar »

Zelfs het uitzendbureau krijgt het niet voor elkaar om ze tot uitbetaling over te laten gaan. Tevens was dit al de tweede keer in een maand tijd dat dit probleem zicht voordoet vertelde het uitzendbureau (het uitzendbureau betaald dus voor diensten die niet geleverd worden)

Uiteraard reactie van Acture: Je moet je morgen gelijk weer melden bij de bedrijfsarts.

Dit is op een locatie die voor mij niet te bereiken is zonder openbaar vervoer en aangezien ik zonder geld zit door Acture moet ik dus weer geld gaan lenen bij iemand om naar de bedrijfsarts toe te kunnen gaan.
De reactie van Acture daarop is je moet maar zien hoe je er komt, kom je niet krijg je helemaal niets uitbetaald.

Het beleid van Acture is dus eerst zo lang mogelijk uithongeren zodat je bijna verplicht bent om weer aan het werk te gaan om aan de eerste levensbehoefte te voldoen. Dan dreigen met je krijgt helemaal niets.

Het is bizar dat dit allemaal gewoon maar kan in Nederland.
Ik betaal al jaren de premies voor de ziektewet maar als je dan een keer wat hebt word je direct afgestraft.
Laatst gewijzigd door Warnaar op 03 mar 2011 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Probleem Ziektewetuitkering Acture

Ongelezen bericht door renegade66 »

dit is werkelijk te zot voor woorden,

wanneer ben je voor de laatste keer naar de arboarts geweest?
en jou een dag van te voren zeggen dat je naar de arbo arts moet?

dit is pure intimidatie door acture. dit zou ik niet pikken en er een melding van maken bij de arbo.
zeggen dat je zwaar onder druk wordt gezet door acture door dreigingen en niet uitbetalen van de ziektewet.

je kan ook tegen acture zeggen dat je je ziektewet door UWV gaat laten regelen wegens wanprestatie.
dit heb ik ook gedaan, ik had namelijk een stuk over voorwaarden gelezen van een eigenrisico dragerschap.

ik zoek de link wel even voor je op als ik even de tijd heb.

fitzgerald44
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2012 09:59

Re: Probleem Ziektewetuitkering Acture

Ongelezen bericht door fitzgerald44 »

ik las wat er gezegd werd ,helpt het echt om te dreigen met allerlei zaken
ik ben al sinds 19 jan tot 27 feb ziek geweest en ik heb nog geen stuiver gekregenen toe heb ik tegen die vent van acture gezegd dat hij zijn medische kennis wat op moest vijzelen omdat hij geen enkele medesche kennis had en wat meer begrip moest tonen .
toen werd hij een beetje boos en gooide de telefoon erop
lekker professioneel

SimplyRed
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2012 11:15

Re: Probleem Ziektewetuitkering Acture

Ongelezen bericht door SimplyRed »

L.s,
ik heb ook een probleem met de uitbetaling van Acture, wellicht dat iemand weet wat ik hiermee kan...

Ik ben werkzaam via een uitzendbureau sinds begin november en ben de eerste week van dit jaar (2012) ziek geweest, te weten 2 jan - 6 jan. Destijds heb ik contact gehad met mijn uitzendbureau en acture over wanneer de uitbetaling plaatsvindt. Er werd mij verteld dat Acture wacht op de loongegevens van het uitzendbureau / uwv en er om de 4 weken een betaling gedaan wordt, in week 2 / 6 /10 etc. Deze week heb ik geld van Acture gekregen, een bedrag van 52,74.
Dus ik Acture gebeld voor uitleg.... Zij doen een dagloonberekening en gebruiken daarvoor het totale loon wat ik in het jaar voorafgaand aan de ziekmelding heb verdiend en daar het gemiddelde van. Maar doordat ik dus pas 2 maanden in dienst was, is mijn dagloon op een gemiddelde van 20 euro uitgekomen. Zij zeggen dat zij de berekening doen aan de hand van wet en regelgeving. Maar het kan toch niet zo zijn de de wet- en regelgeving dit zo bedoeld heeft?

Dusssszzz ik weet niet echt waar ik met dit probleem terecht kan, aangezien Acture én het uitzendbureau mij van het kastje naar de muur sturen. Iemand suggesties?
Bij voorbaat dank !

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Probleem Ziektewetuitkering Acture

Ongelezen bericht door renegade66 »

acture maakt heel veel fouten, alles moet nagerekend worden.

Het dagloon kun je berekenen door het jaarloon te delen door 261.
dus met jaarloon bedoelen ze wat je het jaar voor ziekte hebt verdiend.

daarvan krijg je 70%

20 euro p/d lijkt me een beetje weinig.

m.konur
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:04

Re: Probleem Ziektewetuitkering Acture

Ongelezen bericht door m.konur »

ik ben ziek sinds 23-10 bij acture wat zijn dat voor mensen als ik daar heen bel word er gezegt je word terug gebeld maar gebeurt niet en dan bel ik weer en dan word er gezegt dat het mijn schuld is dat ik nog geen geld heb gekregen wat een waardelooze bedrijf ik zou me kapot schaamen als ik een onderdeel van dat bedrijf zou zijn

Gesloten