LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met bewindvoerder

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
kristy50

Problemen met bewindvoerder

Ongelezen bericht door kristy50 »

Ik heb problemen met mijn bewindvoerder, waarvoor kan ik hier terrecht??? En wie o wie kan mij helpen??
Alvast hartelijk dank!

roro25

Re: Problemen met bewindvoerder

Ongelezen bericht door roro25 »

misschien iets meer info. Kan je dan misschien helpen...

kristy50

Ongelezen bericht door kristy50 »

Ik heb al een aantal jaar een bewindvoerder. Deze houdt zich niet aan de afspraken. Hij laat mij o.a. met een ongekeurde auto rijden enz. en zo zijn er meerdere dingen. Als ik iets extra's vraag zoals afgesproken bij het begin gaat er meestal 3 maand overheen. Ik ben erg ziek, zit zonder telefoon, deze mocht ik houden en die liet hij zonder medeweten afsluiten. Hij reageert nergens op als ik iets stuur per email. Enz..Het is echt niet meer te doen. Na 3 jaar zou ik er vanaf zijn, nou ik zie dit niet gebeuren. Ik begrijp niet waar die mee bezig is. Er is ingebroken bij me en er zijn ook spullen van mijn zoon gestolen. Dit is opgegeven aan de verzekering, had gevraagd het geld te storten op een andere rekening, dit hebben ze niet gedaan. Hij houdt dit geld en ik moet mijn zoon zijn spullen terug geven daar hij deze hard nodig heeft voor school, maar ik heb geen cent. En zo kan ik nog wel even door gaan.

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

o.k. een bewindvoerder is altijd verantwoording schuldig aan de kantonrechter die de bewindvoering heeft uitgesproken. Der halve zou ik als ik u was een lijst maken met klachten, en dit met een brief toesturen aan de verantwoordelijk rechter, deze kan dan de bewindvoerder aanpakken.

Overigens is het rijden met een auto die niet apk gekeurd is niet slim: u bent namelijk niet verzekerd! En het is uw eigen beslissing om achter het stuur te kruipen, dus ook uw eigen eindverantwoordelijkheid.

lucrecia

Ongelezen bericht door lucrecia »

Als je problemen heb met je bewindvoerder kan je altijd dit aan de rechter-commisaris die de WSNP heeft uitgesproken melden. Hij/zij zal je huidige bewindvoerder dan vervangen.

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

lucrecia,
Als je problemen heb met je bewindvoerder kan je altijd dit aan de rechter-commisaris die de WSNP heeft uitgesproken melden.
Het is geen rechter-commissaris die een bewindvoering uitspreekt, maar een kantobrechter.

kristy50
Je schrijft dat je al een paar jaar onder bewind staat.
Heb je nooit eerder gemerkt dat er iets niet klopte, of zijn alle problemen waar je over schrijft pas in de laatste maanden ontstaan.?

Ik ben zelf bewindvoerder geweest en moest 1 maal per jaar alle (bank) papieren overleggen bij de griffier van het kantongerecht.
Bij één van deze controles kwam toen zelfs naar voren dat er een fout was gemaakt door de SVB.

Dus zoals Walter van V al schrijft een brief sturen naar de kantonrechter die het bewind heeft uitgesproken.

lucrecia

Ongelezen bericht door lucrecia »

Correctie, de rechter-commisaris die is benoemd. Daar kan je een klacht indienen als je bewindvoerder zijn of haar werk niet goed doet.

Je kan je klacht schriftelijk voorleggen aan de rechter-commisaris
Art. 317 FW

Voor meer info kijk maar hier: http://www.wsnp.rvr.org/frames/fr_faq2.htm

Gesloten