LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PVV

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Maarten1234

PVV

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

PVV komt met motie van wantrouwen
DEN HAAG (ANP) - De Partij voor de Vrijheid (PVV) dient volgende week tijdens het debat over de regeringsverklaring een motie van wantrouwen in tegen de staatssecretarissen Ahmed Aboutaleb (Sociale Zaken) en Nebahat Albayrak (Justitie).

Dat zegt fractievoorzitter Geert Wilders van de PVV zaterdag in NRC Handelsblad. Hij vindt het onacceptabel dat beide PvdA-bewindslieden, die deze week werden beëdigd, een tweede paspoort hebben. Aboutaleb heeft ook een Marokkaans pasoort, Albayrak een Turks.

De motie maakt geen kans omdat alle andere partijen tegen zijn. Maar het is in de parlementaire geschiedenis uniek dat bewindslieden een motie van wantrouwen aan hun broek krijgen, nog voor zij een woord met de Tweede Kamer hebben gewisseld.

Haha die Wilders kan het ook overdrijven. Al moet ik zeggen dat hij wel een punt maakt. Hij wilt voorkomen dat het Kabinet dalijk meerlandig wordt. Hij is niet tegen de Moslim, maar wel tegen het feit dat een Kamerlid of ander landvertegenwoordiger enkelt maar 1 nationaliteit mag hebben nl: Nederlands en niet meer.

bot321

Re: PVV

Ongelezen bericht door bot321 »

wordt. Hij is niet tegen de Moslim, maar wel tegen het feit dat een Kamerlid of ander landvertegenwoordiger enkelt maar 1 nationaliteit mag hebben nl: Nederlands en niet meer.
Weet je wat het is Maarten1234.
Als je als Nederlander vind dat Nederland door
Nederlanders vertegenwoordigd moet worden
dan krijg je weer een hele lading over je heen
dat je ik weet niet wat bent en op zijn minst een
vriendje van Wilders.Dus zal er maar weinig reacties komen
van mensen die dat ook vinden terwijl ik zeker weet
dat het er een boel zijn. :wink:

Sometimes

Ongelezen bericht door Sometimes »

Volgens mij is het toch redelijk simpel. Een minister/staatssecretaris mag ook geen commissariaat bij een bedrijf hebben om belangenverstrengeling te voorkomen. Maar een paspoort van een ander land mag wel...? Toch raar, want zoveel verschil zit er niet in het risico.

Ik heb helemaal niets tegen Aboutaleb of Albayrak maar de situatie is wat krom. Wordt er niet beter op als het onderwerp niet eens besproken mag worden. Het gaat niet om elke in een ander land geboren persoon die nu een Nederlands en een ander paspoort heeft, maar uitsluitend om mensen die daaraan voldoen én het land gaan vertegenwoordigen.

bot321

Wat ik al raar vind een buitenlander met een
Nederlands paspoort.Als je een Nederlands paspoort
heb dan ben je Nederlander.Een Marrokaan kan geen
andere nationaliteit aan nemen is bij de wet verboden
in Marroko .Dus geen Ned. paspoort voor een Marrokaan.
Een Turkse kan het wel maar wil het niet.
Laten we dus eerlijk wezen deze mensen komen in eerste
instantie voor hun eigen groep op.Zou iedereen doen?
Zoiets komt natuurlijk alleen weer in Nederland voor
en de regering hoor je nu alweer om het hards schreeuwen
tegen Wilders maar een reden hoor ik niet.
Ik zou zeggen kom eens met argumenten waarom Wilders
ongelijk heeft zonder het woord discriminatie
in de mond te nemen want daar zijn wij hier in Nederland
o zo goed mee.

Sometimes

Ongelezen bericht door Sometimes »

Ben het toch niet helemaal met je eens bot321. Marokkanen kunnen wel een Nederlands paspoort krijgen, het is alleen niet mogelijk om de Marokkaanse identiteit op te geven. Voor Turken kan dit inderdaad wel, maar is ook bepaald geen eenvoudig proces.
Begreep van een stukje van de hoofdredacteur van Volkskrant Banen (Turk van geboorte) dat hij zijn Turkse nationaliteit opgegeven heeft om niet in beide landen in militaire dienst te hoeven.

Maar ik zou zeker niet willen stellen dat deze mensen (Aboutaleb en Albayrak) in eerste instantie voor hun oorspronkelijke landgenoten opkomen. Dat is juist een schijn die je door middel van het verbieden van een dubbele nationaliteit voor volksvertegenwoordigers zou willen voorkomen lijkt mij.

Miss M

Ongelezen bericht door Miss M »

Mensen met een dubbele nationaliteit kiezen hier niet altijd voor. Die nationaliteit krijgen ze door geboorte. Als je ouders allebei een verschillende nationaliteit hebben, krijg je als kind vaak beide nationaliteiten.

Verder is volgens mij in Nederland de Tweede Kamer een volksvertegenwoordiging. Feit is dat in Nederland onderhand veel verschillende bevolkingsgroepen met verschillende achtergronden wonen. Waaronder dus ook mensen met meerdere nationaliteiten. Het zou krom zijn als deze mensen niet vertegenwoordigd zouden zijn.

Bovendien hoeveel mensen die in Nederland woonachtig zijn, zijn oorspronkelijke Hollanders? Een groot deel van de inwoners hier stamt af van de Friezen, weer een ander deel is oorspronkelijk afkomstig uit Duitsland, er wonen nazaten van mensen die ooit gevlucht zijn uit Frankrijk en ga zo maar door. Er wonen mensen met drie nationaliteiten en meer hier. Dat hoort toch bij Nederland???
Het opvallende is dat dit soort gezeur alleen maar boven komt, wanneer het gaat om mensen met een Marokkaanse of Turkse nationaliteit.

Bovendien slaat de uitdrukking 'paspoort' (als in het hebben van 'twee paspoorten') al helemaal nergens op. Iemand met de Turkse nationaliteit hoeft helemaal geen Turks paspoort te hebben. Net als de Nederlanders die vinden dat ze voldoende hebben aan een rijbewijs, zijn er ook Turken die het niet nodig vinden om een paspoort aan te vragen.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Een groot deel van de inwoners hier stamt af van de Friezen, weer een ander deel is oorspronkelijk afkomstig uit Duitsland, er wonen nazaten van mensen die ooit gevlucht zijn uit Frankrijk en ga zo maar door.
Maar dat zijn mensen met de Nederlandse nationaliteit hoor.

Ik zal je een geheimpje verklappen: Friezen hebben gewoon een Nederlands paspoort.

hoeksteenvanhetmuurtje

Ongelezen bericht door hoeksteenvanhetmuurtje »

Ik ben blij dat we in een parlementaire democratie leven en dat het merendeel van Nederland het niet met de PVV eens is. En dat terwijl, ik blond, blank, universitair geschoold ben en dus mijn zaad mag doneren

Het gaat hier niet om dubbele nationaliteit, het gaat om het feit dat er moslims in de regering zitten. Helaas kennen we alweer een tijdje vrijheid van godsdienst art 5 GW.

In art 3 van de GW staat "alle Nederlanders zijn op gelijke voet in openbare dienst benoembaar"
Maar wie is dan Nederlander? Dat is geregeld in de Rijkswet op het nederlanderschap In deze wet staat nergens dat je geen moslim mag zijn. Ook staat in deze wet die door Beatrix is goedgekeurd in '85 nergens dat je geen dubbel paspoort zou mogen hebben.

Nou onderzoeken de Friezen serieus of je naast je Nederlandse staatburgerschap ook een Friese Nationaliteit zo mogen aannemen. Mogen Friezen dan ook niet meer in het Kabinet?

Miss M

Oh nee, je meent het: zijn Friezen ook Nederlanders???? Dat had ik nou nooit gedacht.... Weer wat geleerd.

En de betreffende bewindslieden niet?

hoeksteenvanhetmuurtje

Je leest niet goed. Friezen willen Nederlands/Fries staatsburgerschap en een Frieze Nationaliteit. Evenredig met Marokkanen die Nederlands/Marokkaans staatburgerschap hebben en de Nederlandse Nationaliteit.

De vraag is dan gelegitimeerd of voor beide groepen dus hetzelfde zal gelden in de ogen van de PVV'ers

Miss M

Ik doelde niet op jouw reactie, maar op die erboven. Sterker nog: ik vind dat je een goed punt hebt.

bot321

hoeksteenvanhetmuurtje

Geplaatst op 25 Feb 2007 15:26 door hoeksteenvanhetmuurtje

Ik ben blij dat we in een parlementaire democratie leven en dat het merendeel van Nederland het niet met de PVV eens is. En dat terwijl, ik blond, blank, universitair geschoold ben en dus mijn zaad mag doneren
Haal ik nergens uit op hoor het merendeel van Nederland
het niet eens is met de PVV.
Het merendeel zwijgt hierover omdat ze dan meteen een
etiket opgeplakt krijgen.

Geplaatst op: 25 Feb 2007 15:26 Onderwerp: democratie

Het gaat hier niet om dubbele nationaliteit, het gaat om het feit dat er moslims in de regering zitten. Helaas kennen we alweer een tijdje vrijheid van godsdienst art 5 GW.

De vraag gaat echt over dubbele nationaliteit en door dit
soort opmerkingen gaat het dus weer helemaal verkeerd
dus stop ik er maar weer mee.
Heb al niet zo'n beste naam wat buitenlanders betreft
hier op het forum ondanks dat ik in geen van mijn berichten iets over
discriminatie lees.

bot321

Maarten1234 hier een reactie van jou.
Haha die Wilders kan het ook overdrijven. Al moet ik zeggen dat hij wel een punt maakt. Hij wilt voorkomen dat het Kabinet dalijk meerlandig wordt. Hij is niet tegen de Moslim, maar wel tegen het feit dat een Kamerlid of ander landvertegenwoordiger enkelt maar 1 nationaliteit mag hebben nl: Nederlands en niet meer
En hier nog een over de boerka.
Ik vind ze een beetje tegenstijdig hoor.

Wederom idioterie en blijk dat wij Nederlanders ons maar moeten aanpassen. Er wordt misbruik gemaakt van de Vrijheid van Godsdienstuiting en ook een niet nader te noemen wetgeving dat het verboden is om het gelaat onherkenbaar te vermommen dmv kleding of masker. Deze regels en wetten, die lange tijd nog voor dat deze mensen hier naar toe kwamen, al stonden, worden dalijk zogenaamd op grond van godsdienst toegestaan.

In eigen land is het zelfs verboden om hiermee rond te lopen en hier laten wij het weer toe. Laten wij in die landen eens een kerk uit de grond komen, moet je eens kijken hoe snel dat van de hand gewezen wordt, want dat is in strijd met hun wetten en leefregels

hoeksteenvanhetmuurtje

Haal ik nergens uit op hoor het merendeel van Nederland
het niet eens is met de PVV
In een Parlementaire democratie kiezen we een parlement wat het volk vertegenwoordigd. De traditie van parlementaire democratie ontspringt bij William the conqueror en door de beschrijvingen van Montesquie in de l'esprit de lois en door Locke in diverse werken komt ook in de Nederlanden het besef van Parlementaire democratie.

De essentie is dat de afvaardiging is gekozen dor het volk en stemt voor het volk.

Aangezien niet heel veel partijen Wilders zullen steunen in zijn motie (geen enkele ander partij, maar niets is uit te sluiten) heeft de vertegenwoordiging van het volk, en daarme het volk geen probleem met het Albayrak en Aboutaleb.

En omdat de PVV 9 van de 150 zetels in de tweede kamer heeft en vooralsnog en voorlopig ook nog wel 0 in de eerste. kan je ervan uit gaan dat....
we in een parlementaire democratie leven en dat het merendeel van Nederland het niet met de PVV eens is.
De waarheid is.

Immers 9/150 is geen meerderheid.

Wel beangstigend overigens dat 6% wel gelooft in de tsunami die Moslims heet. Maar gelukkig mag ik mijn zaad doneren.

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

Hij is niet tegen de Moslim, maar wel tegen het feit dat een Kamerlid of ander landvertegenwoordiger enkelt maar 1 nationaliteit mag hebben nl: Nederlands en niet meer.
daarom was 'ie ook zo stil zeker toen de dubbele nationaliteit van Prinses Máxima ter sprake kwam...
Als lid van het Koninklijk Huis is zij natuurlijk ook "landvertegenwoordiger" nietwaar?

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

Uiteindelijk gaat het om regelgeving van het land-van-herkomst
wat is het land-van-herkomst van een in Nederland geboren Marokkaan (Turk, Argentijn, Surinamer, mij om het even welke nationaliteit uit een land die het niet toelaat de "eigen" nationaliteit op te geven)
Het beste lijkt mij, dat die bestuurders-met-2-paspoorts eerst maar in hun moederland actie gaan voeren, om aldaar de - naar hun mening - onjuiste wetgeving te (doen) veranderen en dan in kamer terug te keren
Volgens de huidige wet- en regelgeving staat niets bestuurders-met-2-paspoorten in de weg om zitting te nemen in de Kamer of de regering. Het beste lijkt mij dat de heer W. (die opmerkzame jongeman die dit immers bespreekbaar heeft gemaakt) met wetsvoorstellen komt om de vigerende wet- en regelgeving dusdanig aan te passen dat bestuurders-met-2-paspoorten tot het verleden gaan behoren.
Als "het merendeel van Nederland" hier vóór is, moet dat toch niet zo'n probleem zijn?
Overigens, bedoelde Kamerleden waar alles om lijkt te zijn begonnen, zijn juist voor bepaalde bevolkingsgroepen (die zij mede vertegenwoordigen) een lichtend voorbeeld van integratie. Dat wil "het merendeel van Nederland" toch graag? Dat er geïntegreerd (liefst geassimileerd) wordt?

bot321

Geplaatst op 25 Feb 2007 20:08 door hoeksteenvanhetmuurtje

In een Parlementaire democratie kiezen we een parlement wat het volk vertegenwoordigd. De traditie van parlementaire democratie ontspringt bij William the conqueror en door de beschrijvingen van Montesquie in de l'esprit de lois en door Locke in diverse werken komt ook in de Nederlanden het besef van Parlementaire democratie.

De essentie is dat de afvaardiging is gekozen dor het volk en stemt voor het volk.
Geen enkele partij had de meerderheid dus die afvaardiging
wordt door de partijen zelf gekozen door water bij de wijn te doen.
Nu is het dus mogelijk dat door de inbreng van een hele kleine
partij (CU) een beslissing genomen gaat worden waar het overgrote
deel van de bevolking het niet mee eens is.

hoeksteenvanhetmuurtje

Geen enkele partij had de meerderheid dus die afvaardiging
wordt door de partijen zelf gekozen door water bij de wijn te doen.
Nu is het dus mogelijk dat door de inbreng van een hele kleine
partij (CU) een beslissing genomen gaat worden waar het overgrote
deel van de bevolking het niet mee eens is.
Jij zijn dom ik nog een keer uitleggen 9 van 150 zetels is GEEN meerderheid.

Echt is dit het niveau is van de blanke Hollander dan ben ik blij dat er wat ander bloed bij komt.

mylo1

Ongelezen bericht door mylo1 »

Ik maak het heel kort ..en dan weet iedereen hoe ik er over denk..3de generatie in Nederland geboren ..is nederlander en NIKS geen 2de paspoort meer!
En in het kabinet met 2 paspoorten NEEEEEEE..vind ik niet kunnen..er zijn namelijk andere belangen in het spel
Dus deze dame stemt volgende keer wilders :wink:

Maarten1234

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ik ben niet tegenstrijdig. Ik noemde eerst hetgeen wat Wilders wilt voorkomen.

Wilders heeft een afschuw aan Moslims en laat dat duidelijk merken en wilt voorkomen dat Nederland wordt geregeerd door enkelt Moslims met alle bijkomstige gevolgen van dien.

Mijn boerka stelling staat er volledig los van, want die moet verbannen worden en is mijn mening, want ik vind het bijzonder irritant, onvriendelijke kledij, omdat ik niet zie wie het is en dat ik niet wens tegen een gordijn te praten. Ik heb geen afschuw aan niemand niet en geef een ieder, moslim of niet gelijke kansen, maar als je met een gordijn als kledingstuk tegenover mij komt te staan en doet of je geen nederlands kan praten dan is het gesprek meteen teneinde, want ik kan dat niet serieus nemen.

Ook ik wil geen VERKEERDE moslims in ons Kabinet hebben zitten. Met verkeerde bedoel ik Moslims die hun geloof willen opleggen en volgens de Koran de wetten willen gaan maken. Voor de Moslims die zich hebben aangepast en zich willen aanpassen heb ik alleen maar goede woorden over. Deze mogen van mij overal zitten en ook in het Kabinet.

Gesloten