LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Raadsel.... Wie weet het antwoord ?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: Raadsel.... Wie weet het antwoord ?

Ongelezen bericht door Gast »

Tjonge, jonge, jonge, wat een aanames.

Laten we even wat feiten op een rij zetten:
Balkenende is in 2002 of 2003 premier geworden.
De euro is voor zijn tijd ingevoerd, door Wim Kok.
Daar kan je hem dus neit de schuld van geven.
Er wordt veel gesneden, heel veel.
Maar is dat de schuld van de huidige premier, of van zijn voorgangers die teveel hebben uitgegeven waardoor er nu minder geld is?

Er komen steeds meer telgen bij het koningshuis. Klopt.
Maar hoeveel worden nog door de staat onderhouden?
Behalve Amalia en Maxima groeit dat aantal niet.

Economie zakt in. Maar doet dat wereldwijd. is dat ook de schuld van Balkenende en Zalm en Duisenberg?

Ja, we worden geacht tot ons 65e door te werken. Hebben we een keus? Kunnen we de pensioenen van iedereen die et 55 wil stoppen dan nog wel te betalen?
Alles wat minimaal 52 % belasting betaald zijn de hogere inkomensgroepen en ongeacht of je miljoenair of multimiljoenair bent het blijft bij 52%...!!

Het lijkt veel wat zij moeten betalen... maar dat is de schijn... want door allerlei regeltjes kunnen behoeven zij per saldo minder belastingen te betalen...

Als je heel veel geld hebt dan kun je heel veel uitgeven om boven de aftrekdrempels te kunnen komen en daarmee de gemaakte kosten van de belastingen af te trekken.
Sorry, jongens aan al die aftrekposten zijn grenzen gesteld.
Ik vind 52% nog steeds een hoog percentage, en NEE ik haal dat percentage niet.
Maar wat denk je dat er gebeurt als alle "rijken"wegvluchten door de hoge belastingen. Wie blijven er dan nog over?
Kunnen al deze mensen wel de kosten van ons land ophoesten?

Gast

Leuk om op z`on oude topic weer te regearen .Maar deze regering voegt echt niks toe voor onze economie.
Als de lage en midden inkomens steeds minder kunnen besteden zal er nooit een impuls komen.
De koopkracht daalt flink ook de onzekerheid .Wie het nog kan gaat sparen de rest dit helemaal niet.
Minder omzet is minder belasting voor de staat .
En zo gaan we maar door.
Omzet verhogen kan je doen door te bezuinigen en te investeren maar dit kabinet bezuinigt te veel en investeert in straaljagers en nu weer in raketten (als enigste land in de EU) .Of je daar mee het teroisme kan bestrijden.
De olieprijzen , door het niet meer oplosbaar conflict in Irak, geeft daarbij nog een grotere probleem waarom het herstel niet of nauwelijks gebeurt .

En verder:
Maar is dat de schuld van de huidige premier, of van zijn voorgangers die teveel hebben uitgegeven waardoor er nu minder geld is?
Hebben deze (ja dat was ook Zalm) ook niet de hoge belastinggroepen naar 52% verlaagd ..Voor de Euro(toen nog ECU geheten) was een grote meerderheid maar dat was onder Lubbers 2 waarbij kok minister van Financien was .
Dat onze bijdrage te hoog is aan die zelfde EU is al heel lang bekend .

Geldoverschrijdingen is niks van deze tijd .Van Oosterscheldekering,RSV tot nu de Betuwelijn en wat is de volgende . Een maasvlakte? Het gaat me niet eens over het nut maar er zijn bij zulke projecten of subsidies is totaal geen kostenbeheersing iets wat in het bedrijfleven vaak een faillisement betekent maar ja de overheid .
Verantwoording niet nodig en je kan nog altijd van je wachtgeld leven mocht je ooit toch nog moeten aftreden.

Great Bear

Ongelezen bericht door Great Bear »

Geplaatst op 12 Sep 2003 11:08 door gerard van der horst

--------------------------------------------------------------------------------

Daarom bepleit ik voor een president ,want doet die het niet goed ,dan kan je hem de laan uitsturen en een nieuwe aanvragen
Ik geloof eerlijk gezegd niet zo, dat je een President meteen de laan uit kan sturen.
Kijk maar naar america, Bush heeft er een rotzooitje van gemaakt, onschuldige slachtoffers, economie in America is achteruit gegaan maar die viezerik heeft ondanks dat hij een oorlogsstoker is, toch 4 jaar volgehouden, die viezerik is ondanks dat hij er een rotzooitje van gemaakt heeft, toch weer herkozen geworden.
Het Koningshuis mag wat mij betreft wel blijven, maar dan moet het zo zijn, dat alleen de Koningin geld ontvangt en de rest niet, zo is het ook met de 2e kamer, er zijn teveel regeringspartijen, dat moet dus behoorlijk gehalveerd worden naar 2 partijen.
Inderdaad zoals de situatie nu is, kost het ons een vermogen.
Wat de recessie betreft van Nederland, Balkenende kan er niet alleen wat aan doen, voor die ellende waarin wij zitten, hij heeft 1 grote fout gemaakt, hij had niet samen met de VVD moeten gaan.
Legiodrama: Balkenende is ook niet de schuldige aan die puinhoop waarin wij verkeren, voordat die Balkenende aan het bewind kwam was er al rotzooi in Nederland, de wet zit best mooi inelkaar alleen word het niet goed uitgevoerd.
De vraag is: Wie heeft er een puinhoop van gemaakt, zijn dat de vorige kabinetten of is dat het huidige kabinet.?
Als de sheriff corrupt is en een grote dief, dan haal je de Marshall erbij, of de bevolking komt in opstand en grijpen de Sheriff; een Sheriff kan niks beginnen tegen zo'n grote menigte.
Ik las ook, het recht in eigenhand nemen, daar denk ik ook vaak aan, maar iemand die alleen staat en geen mensen kan krijgen die hem willen helpen, begint ook niks.
Maar aan de andere kant moeten we ook zo zien, als er geen wetten bestonden, dan zouden we nu wild west taferelen hebben.
Ik moet er niet aan denken, dat als voorbeeld: Ik zou een conflict hebben met iemand; er bestaan geen wetten, dus iedereen mag zijn eigen wet hanteren, dan zou het pief paf poef worden.
Dat is ook niet de bedoeling.
Ander verhaal: Stel dat er geen democratie zou bestaan maar zoiets als IRAK; republiek onder leiding van Saddam Hoessein, waar je afgemaakt zou worden als je in opstand komt of iets zegt wat niet gehonereerd word, zouden we dan gelukkig zijn.?
Denk het niet!
Dus rest de vraag van: Waarmee moeten we gelukkig zijn.?
Vragen vragen vragen!
Niemand weet het, toch denk ik, dat wij gelukkig moeten zijn met wat wij nu hebben, ondanks zo'n rot kabinet.
Zou het beter gaan, als die rooie honden aan de macht zijn?
Ik ben bang van niet!

Get Real

Ongelezen bericht door Get Real »

stop met fantaseren of ga naar de ombudsman

MrT

Ongelezen bericht door MrT »

Tatarata tata ta, tatarata tadadadaah, wat dacht je van het Ateam

Great Bear

Ongelezen bericht door Great Bear »

Geplaatst op 04 Dec 2004 16:10 door MrT

--------------------------------------------------------------------------------

Tatarata tata ta, tatarata tadadadaah, wat dacht je van het Ateam

Cool!

Gast

Natuurlijk is Bush een viezerik...echt een schoft, die niet deugt.

Totdat we hier zitten te janken en onze eigen boontjes niet meer kunnen doppen, dan zijn we maar wat blij met die grote broer aan de andere kant van de oceaan, die bereid is zijn kinderen voor ons een oorlog in te sturen.... :shock:

Gast

Totdat we hier zitten te janken en onze eigen boontjes niet meer kunnen doppen, dan zijn we maar wat blij met die grote broer aan de andere kant van de oceaan, die bereid is zijn kinderen voor ons een oorlog in te sturen.... Shocked
Natuurlijk moet je terreur bestrijden .Daar is de grote meerderheid het wel mee eens maar niet op deze manier en zeker niet met leugens.
Sadam was een gek voor de bevolking (niet de enigste in de wereld waar de VS banden mee hebt of had) maar Irak was stabiel en dat kan je nu niet meer zeggen . Voor de mensenrechten zijn ze daar zeker daar niet voor binnen gevallen .
Ondertussen gaat stiekum de nucleaire handel gewoon door vanuit Pakistan en is Iran en nog meer landen gewoon bezig een kernwapen te maken omdat de europeese landen hun verguningen op onderdelen niet goed controleren .Een totaal verbod is veel beter maar onze regering en andere landen zie nog te veel $$$$.

Gast

Geplaatst op 05 Dec 2004 20:29 door Gast
precies gast van bovensttande datum tijdstip 20.29u.
dus ik zeg het zeelfde als grote beer, schieten we wat op met een pressident.
een president kan best goed zijn, maar dan moet je geen gek hebben als bush, zou de koningshuis plaatsmaken voor een president, dan moet je maar afwachten wie je krijgt.
ik moet er niet aan denken dat wij iemand zouden hebben als bush.
god bewaar mij.

Gast

Nederland loopt 10 jaar achter. Zelfs bij de Oekraïne. kijk wat daar gebeurt en je hebt het antwoord (hoop ik, anders is het echt revolutie).
Waarom we achter lopen? de corruptie is hier net zo sterk doorgewoekerd als daar. Het verschil is dat de gemiddelde Nederlander het simpelweg nog te goed heeft. Maar na nog een betuweroute, bouwfraude of betonklinkersaffaire kan dat wel eens heel anders zijn... Dan is zelfs het zwarte geld op.

Gast

topic starter, waarom reageer jij niet meer?

Gast

topic starter, waarom reageer jij niet meer?
Dit als al van 07 Sep 2003 .
[email protected] staat er bij zijn mail .
Of het nog steeds werkt moet je zelf maar kijken.

Gesloten