| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] rekeningnummer in buitenland achterhalen
-
Sunshine74
rekeningnummer in buitenland achterhalen
Hoe kun je een rekeningnummer van iemand achterhalen die een rekening in het buitenland geopend heeft? Ik heb alleen een naam van de persoon en de plaats waar de rekening geopend is.
Re: rekeningnummer in buitenland achterhalen
Je kan het hem vragen.
Dat is de beste manier, tenminste als je geld wilt overmaken, anders heb je het nummer niet nodig.Winterman schreef:Je kan het hem vragen.
-
Sunshine74
Klopt...probleem is dat ik dat niet krijg...
Dan maar geen geld overmaken naar die persoon als die zijn/haar rekeningnummer niet wil geven.Sunshine74 schreef:Klopt...probleem is dat ik dat niet krijg...
Ben je wel geld verschuldigd, of wil je beslag laten leggen,omdat u zelf een vordering heeft.Sunshine74 schreef:
Bij het laatse kan ik me voorstellen dat u dat nummer niet zomaar krijgt.
gr Henk
Prima toch. Dan is het zijn probleem dat je niet kan betalen.Sunshine74 schreef:Klopt...probleem is dat ik dat niet krijg...
Helaas (voor de schuldenaar) is de schuldenaar verplicht dergelijke informatie aan de deurwaarder te verstrekken. De 'straf' van dit niet doen is een sterke reductie van de beslagvrije voet. Als het om een zeer grote vorderingen gaat kun je altijd nog gijzeling (in de gevangenis totdat betaald wordt) proberen, maar ik weet niet wanneer dat voor het laatst is gedaan.henk51 schreef:Ben je wel geld verschuldigd, of wil je beslag laten leggen,omdat u zelf een vordering heeft.Sunshine74 schreef:
Bij het laatse kan ik me voorstellen dat u dat nummer niet zomaar krijgt.
gr Henk
-
Sunshine74
Ik weet dit via via en heb dus geen bewijsstukken van de rekening. Ik begrijp uit jouw antwoord ArneLH dat iemand altijd verplicht is om rekeningen in het buitenland op te geven. Wat als dit dus niet gebeurd? En ja, het gaat om een behoorlijk bedrag.
Als de deurwaarder de schuldenaar vraagt waarop beslag kan worden gelegd (bankrekeningen etc.) dan moet de schuldenaar die gegevens aan de deurwaarder geven. Dus ook buitenlandse rekeningen. Helaas is er niet echt een straf voor als je dat niet doet. Het enige wat dan kan veranderen is de beslagvrije voet bij loonbeslag. Als je wel de bank weet, maar niet het rekeningnummer dan heb je waarschijnlijk ook voldoende informatie om bankbeslag in het buitenland voor elkaar te krijgen, maar dit is buiten de EU erg lastig. Bovendien heb je wel een europese executoriale titel nodig (hier moet al bij de zaak om verzocht worden) anders moet de rechtbank in dat land zich waarschijnlijk ook nog over de zaak buigen.
Als je een vonnis van de rechtbank hebt kun je in een uiterst geval dus proberen of je met gijzeling betaling kunt afdwingen, dit komt alleen zeer zelden voor omdat het natuurlijk een nogal zwaar middel is. Bovendien lijkt me advies van een expert op dat gebied wel aan te raden.
Als je een vonnis van de rechtbank hebt kun je in een uiterst geval dus proberen of je met gijzeling betaling kunt afdwingen, dit komt alleen zeer zelden voor omdat het natuurlijk een nogal zwaar middel is. Bovendien lijkt me advies van een expert op dat gebied wel aan te raden.