| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rijbewijs C achter B niet meer geldig
Rijbewijs C achter B niet meer geldig
Ben nu vanaf half dec. 2009 bezig om mijn rijbewijs C terug te krijgen. Was half dec. druk bezig de voorraad kerstbomen naar huis te rijden toen ik werd aangehouden door de politie. Vroeg om rij en kenteken bewijs, heb de agent dit gegeven. Kwam terug met het verhaal dat ik in overtreding was, niets vermoedend zeg ik heb ik een lampje kapot, nee antwoorde hij je mag niet rijden met deze aanhanger omdat je geen E achter B hebt. Ik direct "je hebt dit verkeerd ik heb in 1989 mijn E gehaald" dus kijk maar eens goed. De agent liet mij zien dat ik geen stempel achter mijn E had staan wat mij nog nooit was opgevallen. (je kijkt ook niet elke dag op je rijbewijs). Advies van de agent om het CBR aan te schrijven met het hele verhaal. Dit gedaan kreeg een brief van het CBR dat ik dit bij het RDW moest regelen. Daar stond dat ik rijbewijs A-B-C had en geen E. (moest wel eerst betalen voordat ik informatie kreeg). Ben naar het gemeentehuis geweest bij ons in het dorp en deze man kwam met de volgende verklaring na het één en ander te hebben uitgezocht.
In 1989 heb ik mijn rijbewijs gehaald, direct mij E rijbewijs erachter aan gedaan, half jaar later mij A rijbewijs en in 1992 mij C rijbewijs gehaald. In 2002 mijn rijbewijs laten verlengen, dus niets verkeerd gedaan. Nu blijkt dat de gegevens tot 1996 zijn bewaard, alles daarvoor bestaat niet meer. De medewerker van de gemeente het RDW gebeld en kwam tot de conclussie dat in 1992 misschien de medewerker van de gemeente mijn E er niet heeft opgezet. (gebeurde nog handmatig) tegenwoordig gaat het met de computer, dus kan er nu zoals ze zeggen niets meer verkeerd kan gaan. Het RDW reageerde "van meneer heeft geen bezwaar ingediend destijds dus als meneer zijn E weer wil hebben moet hij weer examen doen". (Nu moet ik in 2012 weer mijn bijbewijs verlengen, kan ik dan in bezwaar gaan dat het niet goed is gegaan) Ik mag er toch vanuit gaan als ik een rijbewijs verleng of er een nieuwe cat. erbij op wil laten zetten dat dit goed gebeurd. Heb mijn rechtsbijstandverzekering gebeld, die kwam direct al met sorry meneer Rinus wij kunnen niets voor u doen. Dit was de 3de keer dat ik door mij rechtsbij. het lid op m'n neus kreeg (2 keer een andere zaak) dus direct bij Univé deze beeindigd.
De rijscholen hebben ook geen adm. meer liggen dat ik daar examen heb gedaan.
Wie heeft voor mij een advies om mijn E terug te krijgen.
Groet,
Rinus
In 1989 heb ik mijn rijbewijs gehaald, direct mij E rijbewijs erachter aan gedaan, half jaar later mij A rijbewijs en in 1992 mij C rijbewijs gehaald. In 2002 mijn rijbewijs laten verlengen, dus niets verkeerd gedaan. Nu blijkt dat de gegevens tot 1996 zijn bewaard, alles daarvoor bestaat niet meer. De medewerker van de gemeente het RDW gebeld en kwam tot de conclussie dat in 1992 misschien de medewerker van de gemeente mijn E er niet heeft opgezet. (gebeurde nog handmatig) tegenwoordig gaat het met de computer, dus kan er nu zoals ze zeggen niets meer verkeerd kan gaan. Het RDW reageerde "van meneer heeft geen bezwaar ingediend destijds dus als meneer zijn E weer wil hebben moet hij weer examen doen". (Nu moet ik in 2012 weer mijn bijbewijs verlengen, kan ik dan in bezwaar gaan dat het niet goed is gegaan) Ik mag er toch vanuit gaan als ik een rijbewijs verleng of er een nieuwe cat. erbij op wil laten zetten dat dit goed gebeurd. Heb mijn rechtsbijstandverzekering gebeld, die kwam direct al met sorry meneer Rinus wij kunnen niets voor u doen. Dit was de 3de keer dat ik door mij rechtsbij. het lid op m'n neus kreeg (2 keer een andere zaak) dus direct bij Univé deze beeindigd.
De rijscholen hebben ook geen adm. meer liggen dat ik daar examen heb gedaan.
Wie heeft voor mij een advies om mijn E terug te krijgen.
Groet,
Rinus
Re: Rijbewijs C achter B niet meer geldig
Topic titel is wel amusant.. C achter B.
Misschien niet leuk om te horen: opnieuw examen doen.
Reden: Bij nieuwe afgifte in 1996 had u inderdaad bezwaar moeten maken. U had uw rijbewijs beter moeten controleren. U kunt niet aantonen dat u E achter B, of E achter C heeft.
Controle of u lessen heeft gehad zegt uiteraard niets over wel/ niet slagen. Aangezien er geen bewijs voor handen is, wordt het nagenoeg onmogelijk om te bewijzen dat u in uw recht staat.
Rechtsbijstandverzekering: kijk goed in de voorwaarden of ze wel ondersteunen tegen geschillen met de overheid (veelal niet).
Misschien niet leuk om te horen: opnieuw examen doen.
Reden: Bij nieuwe afgifte in 1996 had u inderdaad bezwaar moeten maken. U had uw rijbewijs beter moeten controleren. U kunt niet aantonen dat u E achter B, of E achter C heeft.
Controle of u lessen heeft gehad zegt uiteraard niets over wel/ niet slagen. Aangezien er geen bewijs voor handen is, wordt het nagenoeg onmogelijk om te bewijzen dat u in uw recht staat.
Rechtsbijstandverzekering: kijk goed in de voorwaarden of ze wel ondersteunen tegen geschillen met de overheid (veelal niet).
begrijp ik nu goed dat de ambtenaar had uitgezocht dat u in 89 uw E gedaan heeft? dan staat het dus wel ergens op papier!en deze man kwam met de volgende verklaring na het één en ander te hebben uitgezocht.
In 1989 heb ik mijn rijbewijs gehaald, direct mij E rijbewijs erachter aan gedaan,
Lijkt mij trouwens onzin dat gegevens er niet meer zouden zijn, zelfs archiven uit oorlogstijd zijn er nog....
Misschien kan de ombudsman u helpen? dus klacht indienen tegen eea.
@ Puck15: U had al door dat het E achter B moest zijn
@ Vroem: verkeerd begrepen, ze kunnen niet verder alles nakijken tot 1996.
Ja misschien iets voor de ombudsman, ze hebben mij ook het advies gegeven om het provinciehuis aan te schrijven.
Beide bedankt voor de reactie
Groet,
Rinus
@ Vroem: verkeerd begrepen, ze kunnen niet verder alles nakijken tot 1996.
Ja misschien iets voor de ombudsman, ze hebben mij ook het advies gegeven om het provinciehuis aan te schrijven.
Beide bedankt voor de reactie
Groet,
Rinus
Ik denk dat er weinig mogelijkheden zijn. Het is niet alleen slordig van de gemeente, maar ook van jezelf, dat je bij het verlengen niet hebt gecontroleerd of alles wel goed was. Als je na meer dan 15 jaar daar pas achterkomt, dan is het niet gek dat die gegevens er niet meer allemaal zijn. En als je zelf ook geen bewijs meer hebt dat je ooit E achter B hebt gehaald, dan is er ook voor de gemeente/RDW/CBR dus weinig grond om aan te nemen dat je het wél had.
Dus ik zou mij bij je rechtsbijstand willen aansluiten, sorry meneer Rinus wij kunnen niets voor u doen.
Dus ik zou mij bij je rechtsbijstand willen aansluiten, sorry meneer Rinus wij kunnen niets voor u doen.