| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rijbewijs ingenomen OM neemt geen beslissing
-
Anne231987
Rijbewijs ingenomen OM neemt geen beslissing
Goedemiddag,
Op 21 september is mijn rijbewijs ingenomen nu heb ik mail contact met het OM en krijg ik de volgende reacties;
Nu is het zo dat het OM binnen tien dagen moet beslissen over mijn rijbewijs, wat is de beste reactie die ik kan geven op onderstaande mail van 08.10.2014 12.51?
Alvast bedankt.
Groet Anne
----------------------------------------------------------------------------------
From:
To:
Subject: RE: Status rijbewijs invordering
Date: Wed, 8 Oct 2014 12:51:32 +0000
Geachte
De Officier heeft nog geen beslissing genomen in deze zaak, zodra deze bekend is neem ik contact op met u.
Met vriendelijke groet,
Arrondissementsparket Oost-Brabant
Afdeling bijzondere administratie
Tel: 088-6991800
Van:
Verzonden: woensdag 8 oktober 2014 11:57
Aan: . (AP Oost-Brabant)
Onderwerp: RE: Status rijbewijs invordering
Geachte mevrouw
Graag ontvang ik uw reactie op mijn verzonden mail van gisteren, dinsdag 7 oktober om 13.37 uur.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
From:
To:
Date: Tue, 7 Oct 2014 13:37:23 +0200
Geachte mevrouw
Hartelijk dank voor uw reactie.
Ik zie de uitslag graag tegemoet.
Graag ontvang ik nog een reactie op mijn opmerking; 'Nu staat er in de formulieren die ik heb ontvangen van de politie dat justitie binnen tien dagen moet oordelen over mijn rijbewijs.'
10 dagen beslissingstijd officier van justitie
De officier van justitie moet binnen een termijn van tien dagen beslissen wat er vervolgens met uw rijbewijs gaat gebeuren. Deze termijn start 1 dag na de invorderingsdatum.
Drie mogelijke beslissingen
De officier van justitie kan drie verschillende besluiten nemen:
1.) Het OM besluit dat u uw rijbewijs terugkrijgt
Als het OM binnen 10 dagen geen besluit heeft genomen, ontvangt u automatisch uw rijbewijs terug. U mag dan gewoon weer deelnemen aan het verkeer. Let op: wij raden u aan te wachten met verkeersdeelname tot het moment dat u uw rijbewijs daadwerkelijk weer terugheeft. Het kan namelijk zo zijn dat het OM een beslissing heeft genomen (om uw rijbewijs nog niet terug te geven), maar het even duurt voordat u daarvan bericht krijgt. U kunt ook altijd telefonisch contact opnemen met het OM.
Ik ontvang graag uw reactie.
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
From:
To:
Date: Tue, 7 Oct 2014 11:24:46 +0000
Geachte
We hebben uw zaak kunnen traceren en hebben deze retour ontvangen van het CVOM.
We gaan er zo snel mogelijk mee aan de gang.
Ik hou u op de hoogte van de uitslag over het ingevorderd rijbewijs.
Met vriendelijke groet,
Op 21 september is mijn rijbewijs ingenomen nu heb ik mail contact met het OM en krijg ik de volgende reacties;
Nu is het zo dat het OM binnen tien dagen moet beslissen over mijn rijbewijs, wat is de beste reactie die ik kan geven op onderstaande mail van 08.10.2014 12.51?
Alvast bedankt.
Groet Anne
----------------------------------------------------------------------------------
From:
To:
Date: Wed, 8 Oct 2014 12:51:32 +0000
Geachte
De Officier heeft nog geen beslissing genomen in deze zaak, zodra deze bekend is neem ik contact op met u.
Met vriendelijke groet,
Van:
Verzonden: woensdag 8 oktober 2014 11:57
Aan: . (AP Oost-Brabant)
Onderwerp: RE: Status rijbewijs invordering
Geachte mevrouw
Graag ontvang ik uw reactie op mijn verzonden mail van gisteren, dinsdag 7 oktober om 13.37 uur.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
From:
To:
Date: Tue, 7 Oct 2014 13:37:23 +0200
Geachte mevrouw
Hartelijk dank voor uw reactie.
Ik zie de uitslag graag tegemoet.
Graag ontvang ik nog een reactie op mijn opmerking; 'Nu staat er in de formulieren die ik heb ontvangen van de politie dat justitie binnen tien dagen moet oordelen over mijn rijbewijs.'
10 dagen beslissingstijd officier van justitie
De officier van justitie moet binnen een termijn van tien dagen beslissen wat er vervolgens met uw rijbewijs gaat gebeuren. Deze termijn start 1 dag na de invorderingsdatum.
Drie mogelijke beslissingen
De officier van justitie kan drie verschillende besluiten nemen:
1.) Het OM besluit dat u uw rijbewijs terugkrijgt
Als het OM binnen 10 dagen geen besluit heeft genomen, ontvangt u automatisch uw rijbewijs terug. U mag dan gewoon weer deelnemen aan het verkeer. Let op: wij raden u aan te wachten met verkeersdeelname tot het moment dat u uw rijbewijs daadwerkelijk weer terugheeft. Het kan namelijk zo zijn dat het OM een beslissing heeft genomen (om uw rijbewijs nog niet terug te geven), maar het even duurt voordat u daarvan bericht krijgt. U kunt ook altijd telefonisch contact opnemen met het OM.
Ik ontvang graag uw reactie.
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
From:
To:
Date: Tue, 7 Oct 2014 11:24:46 +0000
Geachte
We hebben uw zaak kunnen traceren en hebben deze retour ontvangen van het CVOM.
We gaan er zo snel mogelijk mee aan de gang.
Ik hou u op de hoogte van de uitslag over het ingevorderd rijbewijs.
Met vriendelijke groet,
-
stofzuigertje
Re: Rijbewijs ingenomen OM neemt geen beslissing
In theorie heeft U volkomen gelijk maar.....
Waarom is het ingenomen, want bij onverzekerd rijden of zo, of harder dan 50 KM en loopt er nog onderzoek dan krijgt ook hij uitstel voor de 10 dagen.
Dus vermeld ook hier de reden want de juristen die hier zitten hebben die info er bij nodig.
Zomaar innemen mag niet dus waarom is het ingenomen.
Of het terecht ingenomen is of fout politie beslist hij en bij te laat een onterecht ingenomen rijbewijs terug geven kunt U zelfs een schadeclaim indienen.
Waarom is het ingenomen, want bij onverzekerd rijden of zo, of harder dan 50 KM en loopt er nog onderzoek dan krijgt ook hij uitstel voor de 10 dagen.
Dus vermeld ook hier de reden want de juristen die hier zitten hebben die info er bij nodig.
Zomaar innemen mag niet dus waarom is het ingenomen.
Of het terecht ingenomen is of fout politie beslist hij en bij te laat een onterecht ingenomen rijbewijs terug geven kunt U zelfs een schadeclaim indienen.
-
Anne231987
Dank je wel Stofzuigertje..
Ik heb een fietser geschept, godzijdank heeft hij niets, met drank in het spel..
Ik heb een fietser geschept, godzijdank heeft hij niets, met drank in het spel..
-
stofzuigertje
op zul je zwaarder gestraft worden en bij snelle beslissing vragen is de kans groot dat hij gedwongen word een langere termijn te geven.
Wacht op de rechtszaak en snel terug, als je drank op had, welke hoeveelheid......
Dat is bepalend hoe lang je het kwijt bent en tevens de overige straf.
Als de fietser dronken was en jij nuchter is innemen zeldzaam dus wie had drank op?
En als jij het was, hoeveel gemeten....
Wacht op de rechtszaak en snel terug, als je drank op had, welke hoeveelheid......
Dat is bepalend hoe lang je het kwijt bent en tevens de overige straf.
Als de fietser dronken was en jij nuchter is innemen zeldzaam dus wie had drank op?
En als jij het was, hoeveel gemeten....
http://www.politie.nl/onderwerpen/alcohol.html
Ik zou dit doorlezen, u weet zelf hoeveel alcohol u op had. Daar bovenop komt natuurlijk het aanrijden van een fietser. Nuchter is men al schuldig als men een fietser aan rijdt, dus lijkt me veel zwaarder gestraft te worden. Ik ga hier niet (meer) de moraalridder uithangen. Ervan uitgaande dat U alcohol gedronken had.
Ik zou dit doorlezen, u weet zelf hoeveel alcohol u op had. Daar bovenop komt natuurlijk het aanrijden van een fietser. Nuchter is men al schuldig als men een fietser aan rijdt, dus lijkt me veel zwaarder gestraft te worden. Ik ga hier niet (meer) de moraalridder uithangen. Ervan uitgaande dat U alcohol gedronken had.
-
Anne231987
Netjes afwachten is dus het beste.. Volgt er altijd een rechtszaak?
Ik had een promillage van 1.008. Daarnaast heb ik van het CBR te horen gekregen dat ik een alcohol cursus moet volgen.
Moraalridden hoef je niet uit te hangen, ik weet dat ik fout ben en neem ook alle schuld op me.
Ik had een promillage van 1.008. Daarnaast heb ik van het CBR te horen gekregen dat ik een alcohol cursus moet volgen.
Moraalridden hoef je niet uit te hangen, ik weet dat ik fout ben en neem ook alle schuld op me.
In plaats van afwachten en schuldig voelen... kan je beter je rechtsbijstandsverzekering op de hoogte brengen!Anne231987 schreef:Netjes afwachten is dus het beste.. Volgt er altijd een rechtszaak?
-
stofzuigertje
Als stevige drinker weet ik wat het risico is als ik met tekort bloed in mijn alcohol ga rijden.....
Ze zien dit soort ongevallen als poging tot moord soms...
Eerdere uitspraken zijn tenminste 3 maanden, en gezien uw percentage eerder half jaar of langer.
Dus binnen 10 dagen terug kun je vergeten.
Als je dit wel eis wat wettelijk is toegestaan gaan ze meestal vooruitlopende op de uitspraak bij zitting naar de maximale periode die voor rijden met drank op staat.
Hierbij word niet gekeken of je al eerder een veroordeling had en of de fietser ook dronken was dus gelijk maximale termijn.
Ik weet helaas dat het nu al terug eisen van rijbewijs betekend dat hij de maximale termijn gaat instellen waardoor het juist extra lang gaat duren en terug draaien opgelegde doen ze zelden.
Ga lekker fietsen en ik zal U niet aanrijden, want ik weet uit eerdere berichten in kranten dat mijn eigen rijbewijs niet wil missen....
Ik mag alleen met drank op auto rijden als het een auto van Bart Smit is....
Probeer het eens, met de auto naar de kroeg en zet tegen sluitingstijd een parkoers uit met lege flessen....
Iedereen die schadevrij kon rijden was de avond gratis... nog nooit zoveel ongelukken gezien....
Zelfs de Politie die kwam kijken kon ondanks dat ze onder werktijd waren niet eens 100% nuchter dit volbrengen dus best leuk, rijden met drank op mits het een afstand bestuurbaar schaalmodel is....
Ze zien dit soort ongevallen als poging tot moord soms...
Eerdere uitspraken zijn tenminste 3 maanden, en gezien uw percentage eerder half jaar of langer.
Dus binnen 10 dagen terug kun je vergeten.
Als je dit wel eis wat wettelijk is toegestaan gaan ze meestal vooruitlopende op de uitspraak bij zitting naar de maximale periode die voor rijden met drank op staat.
Hierbij word niet gekeken of je al eerder een veroordeling had en of de fietser ook dronken was dus gelijk maximale termijn.
Ik weet helaas dat het nu al terug eisen van rijbewijs betekend dat hij de maximale termijn gaat instellen waardoor het juist extra lang gaat duren en terug draaien opgelegde doen ze zelden.
Ga lekker fietsen en ik zal U niet aanrijden, want ik weet uit eerdere berichten in kranten dat mijn eigen rijbewijs niet wil missen....
Ik mag alleen met drank op auto rijden als het een auto van Bart Smit is....
Probeer het eens, met de auto naar de kroeg en zet tegen sluitingstijd een parkoers uit met lege flessen....
Iedereen die schadevrij kon rijden was de avond gratis... nog nooit zoveel ongelukken gezien....
Zelfs de Politie die kwam kijken kon ondanks dat ze onder werktijd waren niet eens 100% nuchter dit volbrengen dus best leuk, rijden met drank op mits het een afstand bestuurbaar schaalmodel is....
-
stofzuigertje
Rechtsbijstand...?
Liever niet, Alcomobilisten zijn na veroordeling vaak moeilijk verzekerbaar en hebben hier nog jarenlang last van....
Je betaald dan indien je ze je nog accepteren meestal flink meer en ooit geweigerd?
Dus vooral niets tegen verzekeraar zeggen en alleen wat echt nodig is claimen.
Eventueel de schade aan fiets en kleding zelf betalen, houd je no claim en zij weten niets.
Een helaas ervaringsdeskundige en ik neem er nu nog 1... of was het nu 1 fles...

Liever niet, Alcomobilisten zijn na veroordeling vaak moeilijk verzekerbaar en hebben hier nog jarenlang last van....
Je betaald dan indien je ze je nog accepteren meestal flink meer en ooit geweigerd?
Dus vooral niets tegen verzekeraar zeggen en alleen wat echt nodig is claimen.
Eventueel de schade aan fiets en kleding zelf betalen, houd je no claim en zij weten niets.
Een helaas ervaringsdeskundige en ik neem er nu nog 1... of was het nu 1 fles...
Nou, dat wordt een duur geintje. http://www.verkeersstrafrecht.nl/CBRAnne231987 schreef:Netjes afwachten is dus het beste.. Volgt er altijd een rechtszaak?
-
Anne231987
Oke dank je wel stofzuigertje, ik had ook zeker niet verwacht dat het rijbewijs binnen tien dagen terug zou krijgen, eerder na een jaar! Maar ik hoorde dat het OM binnen de gestelde tien dagen een uitsluitsel moest doen vandaar dat ik deze vraag stelde..
Gelukkig heeft de fietser geen blijvend letsel dat staat boven alles!
Gelukkig heeft de fietser geen blijvend letsel dat staat boven alles!
ik denk dat je helemaal niet hoeft te wachten. Je hebt met een stuk in je kraag een fietser aangereden.
denk je nu echt dat je je rijbewijs terug zal krijgen??
ik zou er gewoon van uit gaan dat de officier de juiste beslissing neemt.. Ontzegging van de rijbevoegdheid voor een maand of 6 ( om mee te beginnen), vergoeding van alle schade, flinke boete en uiteraard alcomobilisten cursus bij CBR. je zal je rijbewijs pas terugkrijgen als uit testen ( bloed/urine/haar) blijkt dat je geen alcohol meer gebruikt.
denk je nu echt dat je je rijbewijs terug zal krijgen??
ik zou er gewoon van uit gaan dat de officier de juiste beslissing neemt.. Ontzegging van de rijbevoegdheid voor een maand of 6 ( om mee te beginnen), vergoeding van alle schade, flinke boete en uiteraard alcomobilisten cursus bij CBR. je zal je rijbewijs pas terugkrijgen als uit testen ( bloed/urine/haar) blijkt dat je geen alcohol meer gebruikt.
-
Anne231987
Dank je Kokka, het is geheel helder..
mocht je overigens die molen van dat testen ingaan, ik ken iemand die dat heeft gehad.. wees streng voor jezelf, als ze je haar testen kunnen ze vrij lang terugzien dat je gedronken hebt. deze jongen heeft totaal bijna een jaar zonder rijbewijs gezeten.
-
Anne231987
Wanneer het OM mij iets oplegt, zal ik dit opvolgen. Dank voor de tip
Maar je mag toch wel thuis een wijntje drinken? Niet grappig bedoelt, maar "als ze je haar testen"; tjeetje, kan dat lang teruggezien worden? Zo leert men nog eens wat.kokka schreef:mocht je overigens die molen van dat testen ingaan, ik ken iemand die dat heeft gehad.. wees streng voor jezelf, als ze je haar testen kunnen ze vrij lang terugzien dat je gedronken hebt. deze jongen heeft totaal bijna een jaar zonder rijbewijs gezeten.
nu ik er over nadenk, twijfel ik.. ik ken er twee, eentje met alcohol en eentje met drugs.. misschien dat ik de boel door elkaar haal.. ik weet zeker dat bij een van de twee haar analyse werd gedaan.tenormin schreef:Maar je mag toch wel thuis een wijntje drinken? Niet grappig bedoelt, maar "als ze je haar testen"; tjeetje, kan dat lang teruggezien worden? Zo leert men nog eens wat.kokka schreef:mocht je overigens die molen van dat testen ingaan, ik ken iemand die dat heeft gehad.. wees streng voor jezelf, als ze je haar testen kunnen ze vrij lang terugzien dat je gedronken hebt. deze jongen heeft totaal bijna een jaar zonder rijbewijs gezeten.
Nou ja, hoef me over beide 'artikelen' geen zorgen te maken.kokka schreef:nu ik er over nadenk, twijfel ik.. ik ken er twee, eentje met alcohol en eentje met drugs.. misschien dat ik de boel door elkaar haal.. ik weet zeker dat bij een van de twee haar analyse werd gedaan.
Anne231987 schreef:
Jij mag God op je blote knieën danken dat de fietser niet dood is. Ik hoop eerlijk gezegd dat je het nooit terug krijgt. Heb totaal geen begrip voor alcohol in het verkeer!
-
Bob Schurkjens
Topicstarter toont volle verantwoordelijkheid voor de gemaakte overtreding. Dat is meestal een heel stuk anders: "alco" huilebalken vol zelfmedelijden hebben we ook op dit forum voorbij zien komen. Ik vind dat topicstarter en tweede kans verdient en wie zonder zonde is werpe de eerste steen. Dus gewoon niet meer met een slok op achter het stuur, EMA cursus volgen en overgaan tot de orde van de dag.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... et-verkeer
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... et-verkeer