LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rijbewijs, ondeugdelijke papierkwaliteit

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Steven van der Minne
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2007 17:47

Rijbewijs, ondeugdelijke papierkwaliteit

Ongelezen bericht door Steven van der Minne »

Mijn rijbewijs zou nog tot 2014 geldig zijn. Ik heb het altijd netjes in mijn portemonnee en nu is dit rijbewijs gescheurd, precies bij de vouw. Gebeld met de gemeente. Blijkt dat ik dit rijbewijs moet vervangen en dat ik dan net zo veel moet betalen als wanneer de geldigheidsduur verlopen is. Dat vind ik niet eerlijk. Ik verwacht dat de overheid de papierkwaliteit toch zo goed regelt dat dit niet gebeurt.
Of is dit een ordinaire manier om de burgers extra te belasten?
Inmiddels zijn er kleine pasjes, misschien willen ze dat we daraop over gaan, maar ik vind dit geen stijl.

Wie heeft dit probleem ook?
Als er veel lotgenoten zijn, gaar Radar er misschien aandacht aan besteden. Ik wil best iets betalen voor zo'n pasje, maar niet het volle bedrag terwijl ik nog niet eens op de helft van de termijn van mijn rijbewijs ben.

Steven

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rijbewijs, ondeugdelijke papierkwaliteit

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsja, dan moet je voorzichtiger zijn met je rijbewijs. Hij is toch niet 'spontaan' gescheurd...
Als je papiergeld in je broek laat zitten en die in de was doet, ga je dan ook de staat aanklagen omdat het papier niet sterk genoeg is?

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Rijbewijs, ondeugdelijke papierkwaliteit

Ongelezen bericht door roerganger »

Tsja... je hoort je rijbewijs ook te omwikkelen met eerst een laagje piepschuim, vervolgens een laag foam en dan van dat bolletjesplastic. Hadden ze dat niet gezegd bij de gemeente dan? Foi Foi. :wink:

Steven van der Minne
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2007 17:47

Re: Rijbewijs, ondeugdelijke papierkwaliteit

Ongelezen bericht door Steven van der Minne »

Ik kan me voorstellen dat je het misschien niet direct gelooft, en dat is ook de reden dat ik dit op het forum geplaatst heb.

Ik moet mij wel eens legitimeren als ik voor mijn werk een bedrijf bezoek, maar ook voor verkeerscontroles. Ik had ook niet verwacht dat de vouwnaad zo dun is dat het zo maar scheurt, maar het papier is daar gewoon verweerd. Ik heb mijn rijgewijs altijd in mijn portemonnee en doe mijn portemonnee niet in de was.

Ik durf te beweren dat geldbriefjes steviger zijn dan een rijbewijs, terwijl ze nog beter beveiligd zijn tegen namaak ook. Wat dat betreft, bedankt voor de technische oplossing. Nu nog het principe dat ik moet betalen voor de ondeugdelijke kwaliteit van dit stukje staatseigendom.

Groet, Steven

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Rijbewijs, ondeugdelijke papierkwaliteit

Ongelezen bericht door roerganger »

Nou, ik geloof je wel degelijk, maak je maar geen zorgen. Ik was alleen een beetje aan het stangen. Dat het vervangen geld kost is een feit; daar doe je niks tegen. De burger moet zelf zijn spullen goed beheren, zo niet, dan kost het geld, is de redenatie. Vandaar mijn bolletjesplastic, foam en wat dies meer zij, expres een beetje overdreven. Omdat ik het ook onzin vindt dat een burger de kosten van het vervangen van een versleten rijbewijs moet betalen.

Dat bankpapier steviger is dan rijbewijspapier klopt wel. Daar zit katoen in en nog het een en ander. Rijbewijspapier had eigenlijk ook van zoiets gemaakt moeten zijn. Maar goed, we krijgen nu pasjes, dus dat probleem is ook opgelost. Denk ik.

Maar de overheid krijgt van mij toch wel een dikke :evil:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rijbewijs, ondeugdelijke papierkwaliteit

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je zo vaak je rijbewijs moet laten zien, dan had je het ook in een goed beschermhoesje kunnen doen. Overal waar je portemonees kunt kopen, hebben ze ook portemonees met rijbewijshoesjes.

Ander voorbeeld, als je niet goed en voorzichtig met je bankpasje omgaat, dan heb je ook grote kans dat die buigt of niet meer werkt. Als je pasje het niet meer doet, dan kun je ook een nieuw pasje aanvragen, wat vaak ook geld kost.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Rijbewijs, ondeugdelijke papierkwaliteit

Ongelezen bericht door roerganger »

Was jij daar ook al achter? En als op iedere spam gereageerd wordt krijg ik de mail-box nog een keer vol.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Rijbewijs, ondeugdelijke papierkwaliteit

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Mijn rijbewijs is nu denk ik 5 jaar oud en die ziet er nog goed uit. Ik laat hem altijd opgevouwen in een apart mapje dan mijn portemonee zitten. Ik pak hem enkelt wanneer er om gevraagd wordt en meer niet en zo sla je hem ook niet nodeloos open.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Rijbewijs, ondeugdelijke papierkwaliteit

Ongelezen bericht door Martin1976 »

het 'oude' rijbewijs was inderdaad gevoelig voor scheuren en dun worden op de vouwlijnen, 'k heb toen mijn rijbewijs 1 jaar oud was hem preventief verstevigd met sterk doorzichtig tape. Het oude rijbewijs is nu vervangen door een pasje, de kwaliteit daarvan lijkt me goed, bij gewoon gebruik moet die onbeschadigd 10 jaar meekunnen....

djintara
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 okt 2007 21:02

Re: Rijbewijs, ondeugdelijke papierkwaliteit

Ongelezen bericht door djintara »

hai Steven,

Nou, pas maar op... mijn man had dit ook. NIET omdat hij hem onzorgvuldig gebruikt heeft (!!) maar - net als jij- hij moet hem vaak laten zien en bij de bank moet hij uit het hoesje (jawel daar zit dat papiertje ook nog eens ter bescherming in).
Een paar weken geleden werd hij staande gehouden op de weg; controle. Het rijbewijs moest uit het hoesje en wat bleek.... 2 helfden waren het. Precies op dat "snijvlak" doormidden.
kassa..... 20 euro boete! :evil:

Miss M
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 jun 2005 14:52

Re: Rijbewijs, ondeugdelijke papierkwaliteit

Ongelezen bericht door Miss M »

Zou het absoluut niet zelf gaan plastificeren of met plakband omwikkelen, want dat maakt het rijbewijs ongeldig.

derrickamat
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2009 10:02

Re: Rijbewijs, ondeugdelijke papierkwaliteit

Ongelezen bericht door derrickamat »

nou steve ben ook staande gehouden bij een verkeers controlle en keer een boete omdat mijn rijbewijs gescheurd was precies op de vouw.
EEn boete van 30 euro gehad ik vindt dit gewoon een vorm van de melkkoe!!!! alle gegevens waren duidelijk te lezen maar het was gescheurd belachelijk!!!!!!!!!

The Sandman
Berichten: 137
Lid geworden op: 12 feb 2009 21:44

Re: Rijbewijs, ondeugdelijke papierkwaliteit

Ongelezen bericht door The Sandman »

Ja, alles was duidelijk te lezen.....het is alleen niet na te gaan of alle onderdelen wel bij elkaar horen, daar zit de kneep.

Voorts reageer je op een toch van 2007. U kan beter een eigen topic aanmaken, dan hele oude topics omhoog schoppen.

Snake-lady
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 mei 2008 10:10

Re: Rijbewijs, ondeugdelijke papierkwaliteit

Ongelezen bericht door Snake-lady »

Toen ik mijn rijbewijs had opgehaald kreeg ik er nog netjes een plastic-achtig hoesje omheen, hier zit mijn rijbewijs gewoon ongeschoven, mocht ik hem ooit ergens moeten laten zien kan ik dat hoesje openvouwen zonder het rijbewijs eruit te halen.
@Steven van der Minne, had jij er geen hoesje omheen zitten?

Gesloten