LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stadswacht bij vuurwerk.

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
VioletPrue

Re: stadswacht bij vuurwerk.

Ongelezen bericht door VioletPrue »

ciske schreef:
VioletPrue schreef:
denmar schreef:Nee, degene die nu vuurwerk afsteekt overtreedt ook de wet en daar wordt niet tegen opgetreden door de stadswacht of politie.
Dus ligt uw frustratie meer bij het gegeven dat de vuurwerkafstekers niet beboet worden en u wel, dan bij het feit dat er vuurwerk wordt afgestoken.

Sorry VP , vuurwerk mag pas afgestoken worden op oudjaarsdag vanaf 10.00 uur tot 2.00 uur, en ik vind dat TS terecht klaagt, denk aan de vele huisdieren die doodsbang zijn.
Ik ben het helemaal met je eens hoor, ik zit al dik twee maanden in de (@!&$*(!@knallen.
Ik woon naast een hangplek en mijn kat is al tijden over de **** en dat duurt nog wel tot half februari.
Kan dat beest moeilijk elke avond kattenvaluim geven.
Politie bellen heeft geen zin want als die überhaupt al komen duurt het dusdanig lang dat de vogels al weer gevlogen zijn.
En zelf mijn mond open doen doe ik al tijden niet meer, dat heeft mij al een tuinset gekost....

Maar mijn punt was meer dat ik het frappant vond dat TS niet per sé klaagt over het vuurwerk, maar over het feit dat vuurwerkafstekers niet en hij/zij zelf wèl beboet wordt bij het overtreden van de wet.
En dan verlies je naar mijn mening het recht om te klagen.
Als je zelf de wet niet breekt, mag je klagen.
Doe je het zelf ook, moet je je mond houden.
Iets met een balk en een splinter. :wink:

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Ik snap je punt VP :wink:

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Precies, mijn hond zit nu al weer te trillen
Watjes die honden, mijn katten lopen gewoon naar buiten en komen alleen binnen als het ECHT dichtbij komt :mrgreen:

ciske

bprosman schreef:
Watjes die honden, mijn katten lopen gewoon naar buiten en komen alleen binnen als het ECHT dichtbij komt :mrgreen:
:lol: Jij bent erg, hoezo watjes??? Weet jij wat er is voorgevallen?

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

bprosman schreef:
Nou ja, zoals al eerder geschreven: als weerman Peter Timofeeff gelijk heeft blijven ook je katten lekker binnen. Maar jij hebt natuurlijk uitzonderlijke katten: die zijn dol op de fikse (voorspelde??) regenbuien?

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Als een hond niets heeft meegemaakt qua vuurwerk zal het er in
principe niet bang voor zijn MAAR dat ligt er helemaal aan hoe de
baasjes reageren op vuurwerk.

Mensen die katten hebben en die buiten los laten lopen horen ze nu
binnen te houden alleen al voor de angst die de katten kunnen oplopen
of nog erger.
Maar dat is mijn mening en dat zou ik doen als ik een kat had, al zou trouwens
niet 1 kat van mij buiten van de buurt kunnen genieten. :wink:

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

VioletPrue schreef:Maar mijn punt was meer dat ik het frappant vond dat TS niet per sé klaagt over het vuurwerk, maar over het feit dat vuurwerkafstekers niet en hij/zij zelf wèl beboet wordt bij het overtreden van de wet.
En dan verlies je naar mijn mening het recht om te klagen.
Als je zelf de wet niet breekt, mag je klagen.
Doe je het zelf ook, moet je je mond houden.
Iets met een balk en een splinter. :wink:
Dan mag niemand klagen, want iedereen doet wel eens iets dat (vlgs de wet) niet mag.

Ik lees het punt van TS anders: dat hij zich er aan stoort dat de stadswachten blijkbaar selectief optreden: bij bepaalde overtredingen zeer actief, bij te vroeg vuurwerk afsteken niet/te wenig in actie komen.

VioletPrue

Chocomelk schreef:Als een hond niets heeft meegemaakt qua vuurwerk zal het er in
principe niet bang voor zijn MAAR dat ligt er helemaal aan hoe de
baasjes reageren op vuurwerk.

of nog erger.
Maar dat is mijn mening en dat zou ik doen als ik een kat had, al zou trouwens
niet 1 kat van mij buiten van de buurt kunnen genieten. :wink:
Bingo!
Als je een hond uitgebreid gaat aaien na een knal, onder het roepen van 'Ahhhhh, gossie, doe maar rustig schatje, het is goed koetsjiekoe' dan máák je hem bang.
Mijn kat komt nooit buiten maar schrikt echt van elke knal.
Wat hij nog erger vindt, zijn de gillende keukenmeiden, dan krimpt hij echt in elkaar.
Vuurwerk heeft hem waarschijnlijk al een achterpoot gekost (voordat hij bij mij kwam) dus hij is gewoon erg bang.
Ik troost hem niet, haal hem niet extra aan, laat hem rustig zijn gang gaan.
Alleen als hij echt mij opzoekt en troost wil (wat weinig gebeurd, hij zit onder de bank), dan haal ik hem aan.
Ik vind het doodzielig dat zo'n fijne 'traditie' dieren zo over de pis helpt, zoveel afval en vernieling veroorzaakt en mensen ledematen en levens kost.
Wat een fantastisch feest toch, dat vuurwerk!

ciske

@choco , niet altijd , het logeetje wat ik hier heb is een asielhondje wat mishandelt is, dus die is voor meer dingen bang.

Ook heb ik een hond gekend die angst door vuurwerk kreeg omdat het achter de hond werd gegooid( snap het baasje niet want ik had je afgemaakt) Dus er zijn veel redenen voor angst.

Wat je punt voor katten betreft ben ik het met je eens, ik zou ze ook nu binnen houden.

bprosman

of nog erger.
Op oudjaarsavond houd ik ze wel binnen. En wat angst oplopen betreft, als ze zelf naar buiten blijven gaan en niet rillend onder de bank blijven zal het wel meevallen.
die zijn dol op de fikse (voorspelde??) regenbuien?
Inderdaad, met regen gaan ze graag naar buiten. Nu weet ik van dat laatste niet of dat de kat dat echt prettig vind of "iemand" mijn wens voor een "natte poes" verkeerd interpreteert.

Computert

Ongelezen bericht door Computert »

denmar schreef:Net als het vorige jaar om deze tijd valt het me op dat er geen stadswacht te zien is om deze tijd van het jaar hier in rotterdam alexander. Er wordt hier al volop vuurwerk afgestoken hier in het prinseland park maar er is geen stadswacht te zien...
Hieronder staan specifieke zaken waar de stadswachten van Stadstoezicht op handhaven:

- Aanhangwagens
- Aanlijn- en opruimplicht honden(poep)
- Autowrakken en defecte auto's
- Bedrijfsafvalcontainers
- Fietswrakken, hinderlijk geparkeerde fietsen, onbeheerde fietsen, verkeerd geparkeerde fietsen
- Huisvuil
- Terrassen
- Wildplakken
- Winkeluitstalling
- Flyeren

Nee...controle op illegaal afsteken van vuurwerk rond de "oud en nieuw" periode staat er niet bij :roll:

Wellicht kan je contact met ze opnemen http://www.rotterdam.nl/handhaving?sma=1342510 om te vragen of die "handhaving" ook in het lijstje gezet kan worden :idea:
Laatst gewijzigd door Computert op 29 dec 2012 15:52, 2 keer totaal gewijzigd.

tenormin

@bprosman, "jij bent me er twee, zou Herman Finkers zeggen! Denkt iedereen ingetogen, komt hij weer met zo'n opmerking :lol: .

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik had vroeger een hond (nou ja, mijn ex dan) die was dol op vuurwerk. Stak op straat gewoon dr neus erin tijdens het afgaan :lol:

Mijn katten zijn ook wel bang deze dagen, maar ach, ze overleven het wel weer.

ciske

Nee...controle op illegaal afsteken van vuurwerk rond de "oud en nieuw" periode staat er niet bij
Wordt het tijd dat het er eens op komt te staan, het geknal is nu al niet om aan te horen.

Aso's steken nu al af, wat ze op oudjaarsdag doen kan je niet tegenhouden( helaas), maar aandacht aan dat punt zou wel eens nodig en goed zijn.

VioletPrue

Nee...controle op illegaal afsteken van vuurwerk rond de "oud en nieuw" periode staat er niet bij
Via Twitter zie ik reglematig oproepen van onze wijkagenten om 0900-8844 te bellen bij vuurwerkoverlast.
Ze hebben nu extra (bike)teams ingezet om de vloed aan meldingen aan te kunnen.
Simpel antwoord is dus dat stadswachten niet voor vuurwerkoverlast zijn, daarvoor moet je de politie bellen.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

denmar schreef:
GJvdZ schreef:
sjoegel schreef:Inderdaad, lafaards zijn het.
Makkelijk he, mensen beledigen van achter je veilige computer.
Je kunt ook gewoon inhoudelijk reageren natuurlijk op de stelling maar blijkbaar heb je daar geen mening over.
Ik vind het erg makkelijk om mensen als lafaard te bestempelen zonder dat je van de hoed en de rand weet. Jouw openingsbericht vind ik van een niveau dat nog geen eens op de telegraaf site wordt geplaatst.

Fleurtjuh666

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Ik heb zelf voor 2 euro sterretjes gekocht, that's it :lol:

We hebben zelf ook huisdieren, 3 honden, eentje is "gelukkig" 14 en bijna doof, een reutje wordt er heel zenuwachtig van, en het jongste teefje kunnen we niet eens uitlaten rond oudjaar, ze springt zowat in je nek als ze ook maar denkt een rotje te horen (beestje doet letterlijk meer dan een dag lang haar behoefte niet), en helaas wordt er nogal veel geknalt bij mijn ouders in de wijk....het heeft geen zin het te melden, want 'ze kunnen er niets aan doen'. Ik weet precies wie het zijn, waar ze wonen en hoe de rotjochies heten, maar blijkbaar is dat niet voldoende....ook al eens meegemaakt dat ze rotjes naar mij gooiden terwijl ik met 2 honden op het veldje was, wat was ik
blij dat ik ze aangelijnd had, anders waren ze zo de weg op geracet!

Eerlijk gezegd kan ik me ook niet voorstellen waar ze het geld vandaan halen, ze staan vaak al een week vantevoren te knallen, allemaal een rugzakje op dat gevuld is met rotjes, en ze staan aan één stuk door af te steken, gewoon belachelijk!

Ook bij ons op stal kunnen de paarden en pony's rond oud en nieuw niet naar buiten, omdat er altijd wel een paar malloten zijn die het grappig vinden om vuurwerk in de weides te gooien.
Ik kan er gewoon NIET bij dat er "mensen" zijn die niet begrijpen hoe gevaarlijk het kan zijn, gewoon in- en intriest.
Normaal ben ik niet zo gewelddadig, maar iedereen die 'volwassen' genoeg is om met vuurwerk naar mens en dier te gooien, zou ik met líéfde een paar rotjes op de hand (of andere plekken) vastlijmen.

ciske

Ik kan er gewoon NIET bij dat er "mensen" zijn die niet begrijpen hoe gevaarlijk het kan zijn, gewoon in- en intriest.
Normaal ben ik niet zo gewelddadig, maar iedereen die 'volwassen' genoeg is om met vuurwerk naar mens en dier te gooien, zou ik met líéfde een paar rotjes op de hand (of andere plekken) vastlijmen.
Hetzelfde zou ik ook willen doen, gelijk heb je Fleur helaas kan je ondanks dat je weet wie het zijn er bitter weinig tegen doen.

Hier knallen ze ook al als gekken , oudjaar moet nog komen.

bprosman

boodschappenkarretje gepakt met ordner van alle belangrijke papieren e.d. in de hal
Scannen en op een stick :-)

tenormin

bprosman schreef:
boodschappenkarretje gepakt met ordner van alle belangrijke papieren e.d. in de hal
Scannen en op een stick :-)
Klinkt goed, maar je moet inmiddels weten dat ik geen bal begrijp van "scannen en stick". Kan nog maar ruim een jaar p.c.'tje spelen, dus laat mij lekker oud en blij zijn dat ik nog wat kan tikken. (om de afkatters maar voor te zijn: "dat kan je OOK niet").

Gesloten