LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Stel dat je de absolute macht had in Nederland....
Re: Stel dat je de absolute macht had in Nederland....
Wat een topic zeg.
Hier raken we nooit over uitgesproken.
Dat er zoveel werkelozen zijn heeft perhaps te maken met de immigranten in ons land.
Eigen verantwoordelijkheid,ja daar zegt u wat .
Soms heb je dat niet in eigen hand.
Daar bedoel ik mee echtscheidingen.
Dan kom je pas in een andere wereld terrecht.
enz enz
Hier raken we nooit over uitgesproken.
Dat er zoveel werkelozen zijn heeft perhaps te maken met de immigranten in ons land.
Eigen verantwoordelijkheid,ja daar zegt u wat .
Soms heb je dat niet in eigen hand.
Daar bedoel ik mee echtscheidingen.
Dan kom je pas in een andere wereld terrecht.
enz enz
Nee, sommige zaken heb je zeker niet in de hand, maar je kunt er wel alles aan doen om er het beste van te maken en niet teveel te gaan leunen op overheid en instanties.
Hier bedoel ik niemand persoonlijk mee, is gewoon iets wat mij in zijn algemeenheid opvalt.
Goh, lijkt erop, in een ideale wereld is er geen politieke macht nodig.
Een ieder is in staat zijn eigen verantwoording te dragen en zijn zaakjes op te lossen.
Hier bedoel ik niemand persoonlijk mee, is gewoon iets wat mij in zijn algemeenheid opvalt.
Goh, lijkt erop, in een ideale wereld is er geen politieke macht nodig.
Een ieder is in staat zijn eigen verantwoording te dragen en zijn zaakjes op te lossen.
Laatst gewijzigd door S. op 01 feb 2006 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Het gaat me in dit topic om JOU. Heb JIJ ideeen? Het gaat me niet om jou mening over de regering. Het gaat erom of jij ideeen hebt om bijvoorbeeld. werkgelegenheid te creeeren.Als de regering wil dat iedereen werkt die er toe in staat is, dan moeten ze werk creeëren. En als ze niet weten hoe ze dat doen moeten, dan zoeken ze maar iemand die het wel weet.
Hmmz... wanneer kan je je financieel redden? Wat moet je kunnen kopen?
Zou volgens jou iedereen hetzelfde moeten verdienen, of mag er verschil zijn in beloning?
Jah, das wel heel makkelijk. Je hebt de macht, je wil dat het goed gaat met iedereen in dit land en je laat de mensen met het geld wat je nodig hebt gewoon vertrekken?Ik hou ze niet tegen.
Zoals ik al in ander berichtjes gezegt hebt, als men naar hoge inkomens kijkt wijst men naat het westen, wanneer men het hebt over de lagelonen kijkt men naar het oosten.
Maar volgens mij zijn de booschappen voor beide loonsgroepen even duur/goedkoop.
Zou volgens jou iedereen hetzelfde moeten verdienen, of mag er verschil zijn in beloning?
Kortom, je zult je enigzins moeten aanpassen aan de grootmachten, de invloedrijke landen om ons heen. Ook zij hebben een norm en wanneer die voor sommige mensen beter uitpakt dan kan dit een reden zijn voor emigratie.
Geen absolute macht dus. Je zult als machthebber ook naar het buitenland moeten kijken en daar rekening mee houden.
Het lijkt wel een cursus politiek bewustzijn.
Geen absolute macht dus. Je zult als machthebber ook naar het buitenland moeten kijken en daar rekening mee houden.
Het lijkt wel een cursus politiek bewustzijn.
Tien je krijgt van mij ook een tien(dmv dit topic)
Werkgelegenheid valt niet zomaar te creeren,niet zolang iedereen in ons land welkom is.
We kunnen wel heel veel doen met vrijwilligers.
Wel of niet gedwongen.
Ik ben van mening dat er zeer veel uitkeringsgerechtigden zijn die graag iets voor de maatschappij willen betekenen.
Maar die moeten dan ook wel de kans krijgen.
Werkgelegenheid valt niet zomaar te creeren,niet zolang iedereen in ons land welkom is.
We kunnen wel heel veel doen met vrijwilligers.
Wel of niet gedwongen.
Ik ben van mening dat er zeer veel uitkeringsgerechtigden zijn die graag iets voor de maatschappij willen betekenen.
Maar die moeten dan ook wel de kans krijgen.
Als ik het voor het zeggen had zou ik de werkdagen verlengen naar 10 uur per dag en de werkweek verkorten naar 3o uur.
Dat levert voor iedere arbeidsplek een part time baan op van 20 uur per week.Ik weet zeker dat er 350.000 van de 700.00 arbeidsloze op deze manier aan de slag kunnen.
-
Tienepien,
allereerst een compliment voor je onderwerp. Een onderwerp waar denk ik nog wel heel veel reacties op komen en waar we denk ik regelmatig zullen afdwalen van het onderwerp of gedetailleerd zullen doordrammen en welles/nietes zullen doen.
Allereerst vind ik dat, in tegenstelling tot veel anderen op dit forum, dat de huidige regering het niet slecht doet zoals dat wordt beweerd door de tegenstanders/oppositie. Deze regering heeft moeten handelen in hele moeilijke jaren van recessie en als gevolg van jarenlang paars beleid. Ik ben het duidelijk niet eens met alle maatregelen, maar verschillende maatregelen in het sociale zekerheidsstelsel zijn gewoon noodzakelijk geweest (wao/ww).
Als ik iets zou kunnen veranderen is het het terugbrengen van fiscale faciliteiten voor de hoge inkomens. Verschillende fiscale voordelen worden voor het grootste deel opgestreken door deze hoge inkomens, denk hierbij ook aan hypotheekrente aftrek. Aan de andere kant vind ik dat het FINANCIELE verschil tussen hoge en lage inkomens er wel mag blijven, ik pleit absoluut niet voor het aanzienlijk verhogen van de uitkeringen. Het verschil tussen mensen met een uitkering en de werkende mensen mag er absoluut zijn. (svp reageer niet dat ik wel anders praat als ik een uitkering zou hebben, want ik ken het en bovendien ondersteun ik nu financieel zelfstandig iemand die een uitkering heeft).
Ik vind ook dat mensen met lage inkomens te makkelijk afreageren op degenen met een hoger/hoog inkomen. Veel verdienen klinkt bijna als een zonde. Mensen met hoge inkomens hebben doorgaans ook (veel) gestudeerd of bewust carriere gemaakt. Niet iedereen die veel verdient is corrupt of heeft bruine ellebogen. Er zijn genoeg mensen die jaren geleden geen rooie cent hadden en nu multimiljonair zijn door hard te werken en risico nemen.
Eigenlijk vind ik ook dat we veel meer zelf verantwoordelijkheid moeten nemen, ipv overal en altijd naar onze regering te wijzen. Zie elders op dit forum waar mensen op voorhand al op de regering lopen te tieren terwijl er uberhaupt nog geen beslissing is genomen.
Verder zou ik een verbod eisen van alle geestdodende programma's op tv, zoals docusoaps, de (ranzige) tmf clips en alle zogenaamde baanbrekende programma's waarmee eigenlijk bedoeld wordt dat ze de normen en waarden doorbreken. Talpa bestaat in mijn toekomst overigens ook niet meer. Bewust gevloek en discriminatie op tv wordt niet uitgezonden. Ik heb het idee dat de invloed van tv programma's groter is dan we ons zelf realiseren.
allereerst een compliment voor je onderwerp. Een onderwerp waar denk ik nog wel heel veel reacties op komen en waar we denk ik regelmatig zullen afdwalen van het onderwerp of gedetailleerd zullen doordrammen en welles/nietes zullen doen.
Allereerst vind ik dat, in tegenstelling tot veel anderen op dit forum, dat de huidige regering het niet slecht doet zoals dat wordt beweerd door de tegenstanders/oppositie. Deze regering heeft moeten handelen in hele moeilijke jaren van recessie en als gevolg van jarenlang paars beleid. Ik ben het duidelijk niet eens met alle maatregelen, maar verschillende maatregelen in het sociale zekerheidsstelsel zijn gewoon noodzakelijk geweest (wao/ww).
Als ik iets zou kunnen veranderen is het het terugbrengen van fiscale faciliteiten voor de hoge inkomens. Verschillende fiscale voordelen worden voor het grootste deel opgestreken door deze hoge inkomens, denk hierbij ook aan hypotheekrente aftrek. Aan de andere kant vind ik dat het FINANCIELE verschil tussen hoge en lage inkomens er wel mag blijven, ik pleit absoluut niet voor het aanzienlijk verhogen van de uitkeringen. Het verschil tussen mensen met een uitkering en de werkende mensen mag er absoluut zijn. (svp reageer niet dat ik wel anders praat als ik een uitkering zou hebben, want ik ken het en bovendien ondersteun ik nu financieel zelfstandig iemand die een uitkering heeft).
Ik vind ook dat mensen met lage inkomens te makkelijk afreageren op degenen met een hoger/hoog inkomen. Veel verdienen klinkt bijna als een zonde. Mensen met hoge inkomens hebben doorgaans ook (veel) gestudeerd of bewust carriere gemaakt. Niet iedereen die veel verdient is corrupt of heeft bruine ellebogen. Er zijn genoeg mensen die jaren geleden geen rooie cent hadden en nu multimiljonair zijn door hard te werken en risico nemen.
Eigenlijk vind ik ook dat we veel meer zelf verantwoordelijkheid moeten nemen, ipv overal en altijd naar onze regering te wijzen. Zie elders op dit forum waar mensen op voorhand al op de regering lopen te tieren terwijl er uberhaupt nog geen beslissing is genomen.
Verder zou ik een verbod eisen van alle geestdodende programma's op tv, zoals docusoaps, de (ranzige) tmf clips en alle zogenaamde baanbrekende programma's waarmee eigenlijk bedoeld wordt dat ze de normen en waarden doorbreken. Talpa bestaat in mijn toekomst overigens ook niet meer. Bewust gevloek en discriminatie op tv wordt niet uitgezonden. Ik heb het idee dat de invloed van tv programma's groter is dan we ons zelf realiseren.
Het schept wel ruimte voor mensen die niet zo hebberig zijn.tienepien,
Jah, das wel heel makkelijk. Je hebt de macht, je wil dat het goed gaat met iedereen in dit land en je laat de mensen met het geld wat je nodig hebt gewoon vertrekken?
De arbeiders vertrekken toch ook naar andere landen om het beter te krijgen, of om de bureaucreatie hier te ontlopen.
Natuurlijk mag er verschil zijn in beloning een beetje flauwe vraag.Zou volgens jou iedereen hetzelfde moeten verdienen, of mag er verschil zijn in beloning?
Een hoge functie met verantwoordelijheid mag best beter beloont worden.
Maar de huidige verschillen in loon slaan nergens op.
Ik vind het toch vreemd hoor, dat je over het hoofd ziet dat een regeringspartij al jaren op financien de dienst uitmaakt, en dan spreekt over jaren lang paars beleid.Pietjelien,
Vertel me eens waar was de VVD dan.(G.Zalm)
Wat bedoel je met ruimte?Het schept wel ruimte voor mensen die niet zo hebberig zijn.
Kijk, als mensen met veel geld uit je land wegtrekken, nemen ze ook een hoop geld mee natuurlijk. Geld wat jij nodig hebt om te investeren e.d.
Dat is geen flauwe vraag, dat is iets waar je over na kunt denken. Wanneer je nl. zegt dat er verschil mag zijn, kun je na gaan denken over hoe groot die verschillen mogen zijn en waar die verschillen vandaan mogen komen.Natuurlijk mag er verschil zijn in beloning een beetje flauwe vraag.
Een hoge functie met verantwoordelijheid mag best beter beloont worden.
Maar de huidige verschillen in loon slaan nergens op.
Hoe denk je daar over? Hoe groot mogen verschillen zijn (en dan niet in getallen, die zeggen niet zoveel, Zou je het aan kunnen geven in wat je zou kunnen kopen?)
Ruimte voor mensen (managers die rekening houden met de werkvloer)tienepien
Wat bedoel je met ruimte?
Hoe denk je daar over? Hoe groot mogen verschillen zijn (en dan niet in getallen, die zeggen niet zoveel, Zou je het aan kunnen geven in wat je zou kunnen kopen?)
nu maakt het niet uit of ze slecht of goed zijn, een goude handdruk krijgt men voor goed en slecht werk.
Mensen die met pakken geld de grens overgaan, kan je missen als kiespijn die hebben niet zoveel op met Nederland.
En getallen zeggen mij alles over het koopkracht plaatje.
En mijn mening is dat 4 maal modaal genoeg moet zijn, in verhouding met het minimumloon.
Tienepien, je wou graag weten hoe ik werkgelegenheid zou willen creeëren. Nou ik zou zeggen vliegenvangen, daar bedoel ik mee werk wat niets opbrengt en toch nuttig is. In 2007 komen er participatiebanen voor mensen in de bijstand, voor kanslozen dus. Ze mogen niets produceren, want dan gaat het ten koste van de mensen die wel echt werk hebben, ze mogen alleen ondersteunende activiteiten uitvoeren. Daar schiet je eigenlijk dus niets mee op.
Ik ben voor herverdeling van arbeid. De meeste mensen met een goed salaris moeten veel te hard werken. Ze zien werken ook als een straf, ook de regering ziet werken als een straf. Je komt niet in de gevangenis als je wat uitgehaald hebt, maar je krijgt werkstraf.
Mijn dochter heeft stage gelopen in de gezondheidszorg, de helft van de werknemers op die afdeling werkte op therapiebasis, dan hoeven ze wat minder hard te werken en houden ze het vol. Ze worden dus gewoon overbelast. Dus meer mensen in de gezondheidszorg. En zo zijn er talloze mensen ook in andere sectoren die overbelast worden. Dus herverdelen van arbeid. Minder werken tegen een lager salaris, dan heb je ook meer tijd voor leuke dingen. Ik voel in dat geval heel veel voor de ideeën van de SP. Ik heb altijd met veel plezier gewerkt en gun ook de andere mensen dat. Maar als je zo hoort wat er nu in de maatschappij gaande is, werken er nog maar weinig mensen met plezier en zijn ze zelfs jaloers op de mensen in de bijstand.
Maar ik ben voor de Navo, voor de Europese gemeenschap, voor kernenergie, het verstoken van olie en gas levert alleen maar milieuproblemen op. Windenergie levert alleen iets op als het waait, vandaag waait het niet dus geen stroom. Kernenergie is een schone brandstof, het levert wel kernafval op, maar daar moet wel iets voor te bedenken zijn. Over 25 jaar rijden we allemaal in een elektrische auto.
Ik ben ook voor een OV-jaarkaart, net als de studenten nu hebben, misschien dat dan het openbaar vervoer eens goed geregeld kan worden en het scheelt aanmerkelijk in de files.
Er zijn ook heel veel mensen die bang zijn dat de buitenlanders alles opeten, die moeten dan maar een bordje bij de grens zetten "Verboden voor buitenlanders", ze meteen terugsturen en ze niet jaren laten wachten en dan toch nog terugsturen.
Nog iets anders waarom worden de huizen zo duur, mijn huis is in 30 jaar 6x zo veel waard geworden, dat slaat toch nergens op. Wie steekt al dat geld in zijn zak, de inflatie is helemaal geen 600% geweest. Misschien de overheid(grond) en projectontwikkelaars?
Ik ben voor herverdeling van arbeid. De meeste mensen met een goed salaris moeten veel te hard werken. Ze zien werken ook als een straf, ook de regering ziet werken als een straf. Je komt niet in de gevangenis als je wat uitgehaald hebt, maar je krijgt werkstraf.
Mijn dochter heeft stage gelopen in de gezondheidszorg, de helft van de werknemers op die afdeling werkte op therapiebasis, dan hoeven ze wat minder hard te werken en houden ze het vol. Ze worden dus gewoon overbelast. Dus meer mensen in de gezondheidszorg. En zo zijn er talloze mensen ook in andere sectoren die overbelast worden. Dus herverdelen van arbeid. Minder werken tegen een lager salaris, dan heb je ook meer tijd voor leuke dingen. Ik voel in dat geval heel veel voor de ideeën van de SP. Ik heb altijd met veel plezier gewerkt en gun ook de andere mensen dat. Maar als je zo hoort wat er nu in de maatschappij gaande is, werken er nog maar weinig mensen met plezier en zijn ze zelfs jaloers op de mensen in de bijstand.
Maar ik ben voor de Navo, voor de Europese gemeenschap, voor kernenergie, het verstoken van olie en gas levert alleen maar milieuproblemen op. Windenergie levert alleen iets op als het waait, vandaag waait het niet dus geen stroom. Kernenergie is een schone brandstof, het levert wel kernafval op, maar daar moet wel iets voor te bedenken zijn. Over 25 jaar rijden we allemaal in een elektrische auto.
Ik ben ook voor een OV-jaarkaart, net als de studenten nu hebben, misschien dat dan het openbaar vervoer eens goed geregeld kan worden en het scheelt aanmerkelijk in de files.
Er zijn ook heel veel mensen die bang zijn dat de buitenlanders alles opeten, die moeten dan maar een bordje bij de grens zetten "Verboden voor buitenlanders", ze meteen terugsturen en ze niet jaren laten wachten en dan toch nog terugsturen.
Nog iets anders waarom worden de huizen zo duur, mijn huis is in 30 jaar 6x zo veel waard geworden, dat slaat toch nergens op. Wie steekt al dat geld in zijn zak, de inflatie is helemaal geen 600% geweest. Misschien de overheid(grond) en projectontwikkelaars?
Mijn dochter heeft stage gelopen in de gezondheidszorg, de helft van de werknemers op die afdeling werkte op therapiebasis, dan hoeven ze wat minder hard te werken en houden ze het vol. Ze worden dus gewoon overbelast. Dus meer mensen in de gezondheidszorg. En zo zijn er talloze mensen ook in andere sectoren die overbelast worden. Dus herverdelen van arbeid. Minder werken tegen een lager salaris, dan heb je ook meer tijd voor leuke dingen.
Precies 20 , 30 en 40 uurs banen waarvan meeste 40 uurs banen omgezet worden in 20 en 30 uurs banen.
Winkels open van 09.00 tot 19.00.uur
Overheidsdiensten bereikbaar tot 19.00.
Flexi arbeid. Iedereen werkt en verdiend precies genoeg.
Hmmmz.. dat klinkt als een sympatiek idee. Maar dan zouden mensen wel minder gaan verdienen. Kan dat? Zouden jou burgers dat accepteren? Hoe zou je ze zo ver kunnen krijgen dat iedereen daar tevreden mee is?
Is het huidige minimum genoeg of zou je daar wat aan gaan veranderen?
Is het huidige minimum genoeg of zou je daar wat aan gaan veranderen?
Verdienen is een ruim begrip.Door de geschetste situatie,dat er een hoop mensen overbalast zijn en eigenlijk niet meer voor 100% functioneren kun je van een gedeelte krijgen en verdienen spreken.
Op de gemiddelde werkvloer gaat door de hoge werkdruk een hoop effectieve werktijd waarin "verdiend" kan worden verloren.
Maar hier zullen de meningen over verdeeld zijn.
Het zal niet zo zeer een verplichting moeten zijn maar een keuze.
veel mensen zouden best tegen inlevering van salaris minder willen werken maar het standaard-denken van werkgevers en regelgeving van overheid laten dit niet toe.
Waarom moeten twee verdieners bij elkaar 80 uur aan werk in beslag nemen? kan een partij zijn baan niet opsplitsen in 2 maal 20 uur.Dat is toch 60 uur aan inkomen.Lijkt mij genoeg.
Als je minder verdiend ga je er ook naar leven en zal je het uiteindelijk niet meer als een gemis ervaren.
Er is nog nooit iemand dood gegaan aan een biefstuk minder in de week of een paar schoenen van 100 euro ipv 175 euro.
Van die extra wintersportvakantie of weekendje Londen of Parijs minder
kom je ook niet bij het Riagg terecht.
Op de gemiddelde werkvloer gaat door de hoge werkdruk een hoop effectieve werktijd waarin "verdiend" kan worden verloren.
Maar hier zullen de meningen over verdeeld zijn.
Het zal niet zo zeer een verplichting moeten zijn maar een keuze.
veel mensen zouden best tegen inlevering van salaris minder willen werken maar het standaard-denken van werkgevers en regelgeving van overheid laten dit niet toe.
Waarom moeten twee verdieners bij elkaar 80 uur aan werk in beslag nemen? kan een partij zijn baan niet opsplitsen in 2 maal 20 uur.Dat is toch 60 uur aan inkomen.Lijkt mij genoeg.
Als je minder verdiend ga je er ook naar leven en zal je het uiteindelijk niet meer als een gemis ervaren.
Er is nog nooit iemand dood gegaan aan een biefstuk minder in de week of een paar schoenen van 100 euro ipv 175 euro.
Van die extra wintersportvakantie of weekendje Londen of Parijs minder
kom je ook niet bij het Riagg terecht.
Mijn burgers hebben dit maar te accepteren.Zouden jou burgers dat accepteren
Solidariteit.
Een leuk item met een heel groot utopisch gehalte.
Naar mijn mening moet je dan dicht bij huis beginnen.
Met andere woorden alle forum deelnemers als eerste met de neus de goede richting op zien te krijgen en overtuigen van jouw zienswijze.
En als je daar al in slaagt komt de rest van Nederland nog eens aan de beurt.
En ook al heb je dan de absolute macht, er zullen er toch veel zijn die je tegen de haren instrijkt en die dan ondergronds gaan.
En daar zul je nimmer vat op krijgen.
Dus blijft het hebben van de absolute macht bij dag dromen.
Naar mijn mening moet je dan dicht bij huis beginnen.
Met andere woorden alle forum deelnemers als eerste met de neus de goede richting op zien te krijgen en overtuigen van jouw zienswijze.
En als je daar al in slaagt komt de rest van Nederland nog eens aan de beurt.
En ook al heb je dan de absolute macht, er zullen er toch veel zijn die je tegen de haren instrijkt en die dan ondergronds gaan.
En daar zul je nimmer vat op krijgen.
Dus blijft het hebben van de absolute macht bij dag dromen.
http://www.personeelsnet.nl/inc/indexed ... ziekte.php
Lees hier maar hoe er doorgaans omgesprongen wordt met problemen.
Praten,praten,praten.
In kaart brengen.
Bespreken.
In dosier vastleggen.
Nog eens praten.
Nog meer informatie inwinnen.
De cijfers nogmaals analyseren.
Gewoon fabriek open van 07.00 tot 1700 uur
Ploegje van 6 uur en een van 4 uur.
Probleem opgelost.
Simpel en snel.
Lees hier maar hoe er doorgaans omgesprongen wordt met problemen.
Praten,praten,praten.
In kaart brengen.
Bespreken.
In dosier vastleggen.
Nog eens praten.
Nog meer informatie inwinnen.
De cijfers nogmaals analyseren.
Gewoon fabriek open van 07.00 tot 1700 uur
Ploegje van 6 uur en een van 4 uur.
Probleem opgelost.
Simpel en snel.
Nou, alles zo doorgelezen kom ik tot de conclusie
dat zoiets als absolute macht absoluut niet mogelijk is.
dat zoiets als absolute macht absoluut niet mogelijk is.