LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SVB laat zich voorliegen

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Mieperdepiep

SVB laat zich voorliegen

Ongelezen bericht door Mieperdepiep »

Hallo allemaal,
Dit is mijn eerste forum topic ooit, ik moet even mijn gal kwijt.
Een maand of twee geleden ben ik bij een advocaat geweest voor advies omdat mijn ex man al sinds onze scheiding geen alimentatie betaald en de helft van de kinderbijslag ontvangt. We hadden destijds de mondelinge afspraak dat we onze dochter (toen 4 jaar) samen zouden opvoeden en we geen ruzie zouden maken, niets erger voor een kind dan een vechtscheiding die nooit ophoudt.
In de praktijk kwam het er op neer dat ze 90% van de tijd bij mij was (vond ik eerlijk gezegd geweldig) en ik 100% van de kosten droeg. (Vond ik minder leuk) Hij had ook zonder overleg de kinderbijslag aangevraagd, die volgens het echtscheidings convenant naar mij moest, en had de papieren al voor het grootste deel ingevuld. Ik zei dat dit niet de afspraak was maar kreeg met veel intimidatie en dreigementen de keus tussen de helft of helemaal niets. Ik heb getekend.

Voor de duidelijkheid, bij de scheiding kreeg hij het huis, de volledige inboedel en alle bankrekeningen, ik ben alles kwijtgeraakt wat ik in 15 jaar had opgebouwd. Ook dit ging gepaard met de nodige intimidatie want 'het was tenslotte mijn beslissing om te scheiden'.
Blijft overigens met stip op 1 de beste beslissing die ik in mijn leven heb genomen.

Nu na negen jaar ben ik hertrouwd met een schat van een man en hoewel we straatarm zijn, zijn we een gelukkig gezinnetje. Mijn dochter en hij zijn vier handen op een buik en daar ben ik dankbaar voor. Maar toch blijft het knagen, het deugt niet.

De advocaat zei dat de alimentatie via de rechter geregeld kon worden maar voor de kinderbijslag moest ik zelf naar de SVB bellen. Dat had ik in die 9 jaar al twee keer eerder geprobeerd en beide keren wilden ze er niets van weten want ik had tenslotte zelf hiervoor getekend. Toch weer gebeld en nu extra mijn best gedaan om de situatie uit te leggen. Niks co-ouderschap, niks gedeelde tijd, niks samen de kosten dragen. Kopie van het convenant opgestuurd waarin alles werd bevestigd en ze mochten de advocaat bellen.
De meneer van de SVB ( zeer vriendelijk en begrijpend) stuurde nieuwe formulieren naar mij en mijn ex waarop mijn ex doodleuk invulde dat er weldegelijk sprake was van co-ouderschap, gedeelde rekeningen en gedeelde tijd.
De SVB belde ook naar de advocaat maar daar werd gezegd dat er geen dossier van mij was, ik had na het adviesgesprek te horen gekregen wat mijn eigen bijdrage zou worden en die kon ik niet betalen dus ik had geen andere keus dan de zaak te stoppen. Dus ook daar kwam de meneer van de SVB niet verder.

Het gevolg is dus dat er niets is veranderd. Mijn ex heeft inmiddels 4500.- aan kinderbijslag in zijn zak gestoken en dat geld had ik heel goed voor mijn dochter kunnen gebruiken. Een tijdje geleden is mijn dochter weggetreiterd door haar stiefmoeder en kreeg ze van haar vader in haar gezicht geschreeuwd dat ze geen empathie in haar donder had. Ze wil er niet meer heen en ze hoeft ook niet van mij, ik zie de beschadiging die ze hebben aangericht op haar gezicht. Dat doet pijn.
Mijn dochter is een lief, mooi, intelligent meisje van bijna 14 met een waanzinnig gevoel voor humor (heeft ze van mij)

Ik probeer on topic te blijven maar het valt me zwaar, sorry!
Ik moet ook mijn hand in eigen boezem steken, het bezwaar van de SVB is dat ik zelf heb getekend en dat is waar.
Ik kan mijn handtekening van 9 jaar geleden niet ongedaan maken, wat de omstandigheden destijds ook waren.
Het doet gewoon zeer hij uiteindelijk 9000.- euro in zijn zak zal steken. Tegen de SVB liegt dat alle tijd en kosten netjes verdeeld worden en er nog mee weg komt ook. Kan de SVB dit nu echt niet stoppen?

Vriendelijke groet,
Mieperdepiep

sylvesterb

Re: SVB laat zich voorliegen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Je kunt voor de alimentatie die hij niet betaald terecht bij:

https://www.lbio.nl/alimentatie/recht-op-alimentatie

Voor het overige zou ik bij het juridische loket informatie inwinnen, ik kan me niet voorstellen dat een handtekening van 9 jaar geleden hem in staat stelt de toeslag te ontvangen, situaties kunnen veranderen (zoals u ook omschrijft dat u kinderen niet meer naar hem toe willen).

Veel succes!

Henk Toeter

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

sylvesterb schreef:Je kunt voor de alimentatie die hij niet betaald terecht bij:

https://www.lbio.nl/alimentatie/recht-op-alimentatie

Voor het overige zou ik bij het juridische loket informatie inwinnen, ik kan me niet voorstellen dat een handtekening van 9 jaar geleden hem in staat stelt de toeslag te ontvangen, situaties kunnen veranderen (zoals u ook omschrijft dat u kinderen niet meer naar hem toe willen).

Veel succes!
Dit is het juiste advies, succes.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Had je destijds geen eigen advocaat? Ik kan me haast niet voorstellen dat er een advocaat zomaar akkoord gaat met de afspraken die je hier beschrijft.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Dit is vooral een strijd tussen jou en je ex, waarbij de SVB moet uitgaan van de berichten die zij krijgen. Bij tegenstrijdige berichten zal de SVB terecht blijven uitgaan van wat er eerder was afgesproken.

Stel je voor dat de situatie andersom was geweest, dat jij de kinderbijslag e.d. kreeg en je ex brieven schreef dat het geld helemaal niet naar jou moet gaan. Dan zou je ook behoorlijk verbaasd zijn als de SVB dit zomaar zou veranderen zonder jouw instemming.

Moiseule58

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

..........
Laatst gewijzigd door Moiseule58 op 25 sep 2017 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Alimentatie, U heeft nieuwe relatie dus krijgt U niets.

De kinderen maken wel kans en als je de kinderen niet meer naar hem laat gaan dan moet het gehele bedrag naar U toe gaan.
Vaak is ander banknummer opgeven voldoende en maken ze alles over.

Gesloten