Vier jaar geleden hebben ik en mijn partner een nieuwe - te hoge - erfafscheiding geplaatst in goed overleg met de toenmalige buurman. Reden dat deze hoger dan de toegestane 2 m was, is dat de bestaande erfafscheiding rot en oud en ook hoger dan 2 m was. Het was ons onbekend hoe lang die rotte, oude schutting er stond ivm verjaring. Onze "nieuwe" schutting is tussen de 2.03 en 2.19 cm (tuin loopt af, vandaar). Onze nieuwe schutting staat ca 20 cm uit de erfgrens. Wij vermoeden dat de oude, rotte schutting op de erfgrens staat.
Inmiddels hebben we een nieuwe buurman. De oude rotte schutting heeft hij voor de helft afgebroken. De andere helft staat er nog.
Nu hebben wij een brief van de gemeente gekregen om onze "erfafscheiding" in te korten tot 2 m. Mijn vraag: zij er uitspraken van een rechter over een gelijksoortige situatie gedaan?
Hartelijke groet
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Te hoge erfafscheiding geplaatst
-
Marietje weet het
Re: Te hoge erfafscheiding geplaatst
als je een brief van de gemeente hebt gekregen en je weet zelf ook dat die te hoog is , waarom dan niet verlagen tot de juiste hoogte? geen gedoe met ruzie met buren want dat krijg je anders zo.
-
Marietje weet het
Het punt is dat er achter onze mooie schutting een rotte oude schutting is, die te zien wordt als ik mijn schutting verlaag met 3-19 cm. Het is mij onbekend of de gemeente de buurman voor deze rotte schutting heeft aangeschreven om ook te verlagen. Daar gaat volgende week een brief de deur voor uit.
Op deze plek wil ik liever niet ingaan op een lopend meningsverschil met diverse partijen over de interpretatie van het gemeentebeleid (over een ander onderwerp) dat hieraan vooraf is gegaan en nog loopt. Dat is naar voor alle partijen, inclusief mijn buren. Helaas is er al onmin en de schutting verlagen lost deze situatie niet op.
Op deze plek wil ik liever niet ingaan op een lopend meningsverschil met diverse partijen over de interpretatie van het gemeentebeleid (over een ander onderwerp) dat hieraan vooraf is gegaan en nog loopt. Dat is naar voor alle partijen, inclusief mijn buren. Helaas is er al onmin en de schutting verlagen lost deze situatie niet op.
Ik zou zeggen, lees hier eens, misschien vind je een uitspraak:Mijn vraag: zij er uitspraken van een rechter over een gelijksoortige situatie gedaan?
http://www.eerstehulpbijrecht.nl/