LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Terugvorderings termijn huursubsidie.

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
CharleyAmsterdam

Terugvorderings termijn huursubsidie.

Ongelezen bericht door CharleyAmsterdam »

Weet iemand of er een terugvorderings termijn bestaat waarin de VROM eventueel te veel betaalde huursubsidie kan of mag terug vorderen :?:
Laatst gewijzigd door CharleyAmsterdam op 17 mei 2006 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.

karr-2

Re: Terugvorderings termijn huursubsidie.

Ongelezen bericht door karr-2 »

Geen idee, ik weet dat ze bij mij ooit teruggevorderd hebben van 2 of 3 jaar eerder.

CharleyAmsterdam

Dit gaat over iets het jaar 1999 - 2000.
:roll:

Martin1976

Ongelezen bericht door Martin1976 »

algemene terugvorderingstermijn is volgens mij 5 jaar maar weet dit niet zeker

CharleyAmsterdam

Dat dacht ik ook.
Maar kan nergens terug vinden of dit ook zo is.

Joyce R

Ongelezen bericht door Joyce R »

volgens mij geldt er geen verjaringstermijn voor huursubsidie. Wij hebben dit jaar ook moeten terugbetalen over de periode 1999-2000. Bij de vraag of dit wel kon of juist was, kregen wij te horen dat vorderingen van VROM niet kunnen verjaren, net als bij belasting. De algemene verjaringstermijn van 5 jaar gaat dan dus niet op.

CharleyAmsterdam

Ik heb in januari 2006 contact met VROM gehad en het rare is dat men geen dossier van mij kon vinden. Dus men kon mij niet vertellen wat er nou aan de hand was, maar of ik wel even de acceptgiro wilde betalen. Nou voorlopig niet dus. Ik heb geprobeerd gegevens op te vragen bij ze maar die kunnen ze me niet geven omdat er geen dossier was. Er werd mij verteld de computer ziet ? dat er te veel huursubsidie was betaald in het jaar 1999-2000 en dus een acceptgiro is aan gemaakt.
Maar zonder bewijs van hun kant uit betaal ik niks.
Dus als er geen verjaringstermijn voor huursubsidie is (zo begrijp ik) ga ik maar weer het zoveelste bezwaarschift sturen. :roll:

Joyce R

Ongelezen bericht door Joyce R »

Nee, zonder bewijs zou ik dat ook niet doen, groot gelijk.
Wel vreemde gang van zaken, wel rekening sturen maar niks geen dossier...Als ze in de computer wel wat kunnen zien moet er ook een dossier zijn lijkt mij.
Leuker kunnen ze het niet maken maar wel......

CharleyAmsterdam

ze konden in computer ook niks vinden maar dat over die computer was het antwoord van die muts die ik gesproken heb.
Maar ik ga van de week maar even langs een wetswinkel kijken of die me verder kunnen helpen. Maar het is inderdaad een vreemde zaak.

markies

Ongelezen bericht door markies »

Ik heb een terugvorderingsacceptgiro over 1997-98 gekregen.
Volgens de telefoniste was er in 2001 een eerste aanmaning verstuurd.

Hierbij de verwijzing naar het VROM document over de huursubsidie. De informatie over terugbetaling vind u in hoofdsuk 9 vanaf pagina 79.

http://www.vrom.nl/get.asp?file=docs/pu ... 001&b=vrom

9.1 Controle van inkomens- en vermogensgegevens bij de
Belastingdienst
Zie voor uitvoerige informatie hierover 1.7b, 7.5.1 en 7.5.2. Het
uitgangspunt is dat huursubsidie (uiteindelijk) altijd op basis
van de juiste gecorrigeerde verzamelinkomens of de juiste
gecorrigeerde belastbare lonen wordt vastgesteld. Of dit nu
leidt tot een nabetaling of een terugvordering. Hoewel de
Huursubsidiewet erin voorziet dat de wijziging van een beschikking
tot uiterlijk vijf jaar na afloop van een subsidietijdvak
kan
plaatsvinden, worden de controles zoveel mogelijk in een vroegtijdig
stadium uitgevoerd.

Zie ook: http://www.vrom.nl/pagina.html?id=22946

4. Uitvoeringsnieuws
Stand van zaken uitvoering algemeen
De aanvraagbehandeling bij VROM loopt op zijn eind. Op 1 april 2006 wordt begonnen met de 'schoning' van alle CodeRegelingen in het systeem. Dit houdt in dat alle aanvragen of vermeende aanvragen die dan nog in het systeem zitten één voor één worden bekeken wat er mee te doen. Deze actie zal circa 2 maanden duren, zodat begin juni het systeem 'schoon' is van alle aanvragen.
De achterstand in het behandelen van de correspondentie zoals die begin januari bestond is zo goed als weggewerkt, alle correspondentie wordt binnen twee weken behandeld. Dit betekent niet in alle gevallen dat de burger ook binnen twee weken bericht krijgt, het komt nogal eens voor dat er informatie moet worden opgevraagd bij derden (bv de IND) wat de nodige tijd kost.
De achterstand bij het behandelen van de Awb's wordt ook ingelopen, maar langzaam, in april mag de burger weer binnen de termijn die er voor staat van VROM antwoord verwachten.

Project versnelde inning
In Schiedam wordt hard gewerkt aan het voorbereiden van de overdracht van het vorderingenbeheer aan de Belastingdienst. Naast het behandelen van circa 100.000 lopende betalingsregelingen, is de aandacht extra gericht op het uitzoeken van oude vorderingen die om verschillende redenen nog niet zijn afgedaan. Dit is een zeer omvangrijk probleem waarmee al jaren geworsteld wordt.
Het uitzoekwerk leidt ertoe dat ook oudere vorderingen opnieuw worden opgepakt. De ouderdom van deze vorderingen maakt dat er door klanten vragen over gesteld worden. Veel klanten kiezen er echter voor om opnieuw niet te reageren op de herhaalde verzoeken tot terugbetaling. Het is dan ook onvermijdelijk dat een aanzienlijk deel zal worden overgedragen aan de belastingdeurwaarder. Om dit te voorkomen is het belangrijk dat klanten altijd reageren, al is het om aan te geven dat zij geen mogelijkheid zien tot terugbetaling. In die gevallen zal altijd gekeken worden naar de financiële positie van de klant om hiermee rekening te kunnen houden bij de afdoening van de vordering.

heatwave

Ongelezen bericht door heatwave »

Ik heb dus van het VROM dezelfde brief gehad of ik even een bedrag wou gaan betaling uit 1997.. :?

Is er bij iemand al meer duidelijk of dit nu wel of niet verjaart na 5 jaar?

Frankkk

Ongelezen bericht door Frankkk »

Hoewel de Huursubsidiewet erin voorziet dat de wijziging van een beschikking tot uiterlijk vijf jaar na afloop van een subsidietijdvak kan plaatsvinden, worden de controles zoveel mogelijk in een vroegtijdig
stadium uitgevoerd.
Hierin wordt over vijf jaar gesproken, lijkt me dus dat je niet hoeft te betalen. Gewoon terugschrijven en hiernaar verwijzen.

Gesloten