LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Trouwen in marokko

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
anonymousxx

Trouwen in marokko

Ongelezen bericht door anonymousxx »

Hallo allemaal

De situatie is als volgt: Ik heb de Nederlandse nationaliteit en woon in Nederland. Mijn verloofde heeft de Marokkaanse nationaliteit en woont in Marokko.

We willen binnenkort gaan trouwen in Marokko maar het is heel erg wazig voor mij welke papieren ik nou precies nodig heb.

Mijn verloofde is in Marokko gaan vragen hoe het nou precies zit met de papieren die ik nodig heb om daar te kunnen trouwen. Ze heeft een papiertje gekregen met de volgende punten.

2x een kopie van de geboorteakte *DUIDELIJK*
1x een verloving certificaat van de provincie *ONDUIDELIJK*
1x een medische certificaat uitsluitend voor de trouwen *WAZIG*
1x een kopie van de nationale ID *DUIDELIJK*

Wat wordt nou precies verwacht dat ik meeneem? Ik snap de kopie van de ID en geboorte akte.

Een medische certificaat uitsluitend om te trouwen. Gaat dit gewon om een standaard medische verklaring die je bij de huisarts kan aanvragen?

Een verloving certificaat van de provincie. Dit is onduidelijk voor mij, waar vragen ze nu precies om? Willen ze een huwelijksakte van mij of een akte waarop staat dat ik niet al getrouwd ben?

Nevyn

Re: Trouwen in marokko

Ongelezen bericht door Nevyn »

Wat zegt de ambassade?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat je de vraag in Marokko moet stellen. Hier kennen wij deze twee onduidelijke voorwaarden/papieren niet.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Blijft u in Marokko wonen nadat u getrouwd bent? Of gaat u terug naar Nederland? In dat laatste geval, waarom trouwt u dan niet in Nederland? Zal waarschijnlijk een stuk minder burocratisch zijn.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Goed gevonden, Morgan :!: Daar kan de Ts wel iets mee denk ik.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Persoonlijk denk ik dat de eerste reactie van Nevyn al volstond :wink:

Gesloten