LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uit elkaar, boel verdelen

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Rik1000

Uit elkaar, boel verdelen

Ongelezen bericht door Rik1000 »

Ik heb een vraag over de inboedelverdeling. Ik ben sinds twee weken weg bij mijn ex. We hebben 8 jaar samengewoond. Nu moeten we de spullen gaan verdelen. Ik heb zelf zoiets van eerlijk verdelen. Ik weet echt niet meer wie wat gekocht heeft. We zijn bij elkaar gaan wonen en alles liep goed...spullen samengedaan en af en toe wat bijgekocht enz. Ik was trouwens degene die het meeste betaalde, aangezien ik meer verdiende dan haar. Nu zit zij moeilijk te doen over de verdeling. Dat zij recht heeft op de auto bijvoorbeeld! Hoe pak je dit in vredesnaam aan? Ze doet nu al moeilijk, ik denk dat het alleen nog maar erger wordt. Daar heb ik geen zin in, maar ik ga nu ook echt niet de rekening betalen. Ben naar mijn idee al netjes geweest. We hebben trouwens geen samenlevingscontract.

Wie helpt me!

AnoniemSEMP

Re: Uit elkaar, boel verdelen

Ongelezen bericht door AnoniemSEMP »

Tja...dat is dus gewoon niet slim om niets op papier te zetten. Na 8 jaar! Zo zie je maar. Kijk eens op http://www.eindesamenwonen.nl, misschien hebben zij tips. Maar ik denk dat het neerkomt op mediation..of eventjes de boel laten rusten aangezien je nog maar 2 weken uit elkaar bent.
Sterkte

marnix

Ongelezen bericht door marnix »

Laat de ene partner de boel verdelen (op papier) en de andere eerst kiezen?

testcase

Ongelezen bericht door testcase »

Tja het is een beetje een vraag op het niveau:
Mijn huis staat in brand, ik heb geen verzekering en de brandweer kan niet bij het huis komen, wat moet ik doen

Je zal er samen uit moeten komen...

Berenice

Ongelezen bericht door Berenice »

Je zou kunnen proberen een lijst te maken van alle bezittingen en de globale waarde ervan. Persoonlijke bezittingen daargelaten natuurlijk (kleding sieraden, klokje van je moeder) en dan maar om de beurt kiezen zodat je op de zelfde waarde komt... zij de auto, jij de bank, de koelkast en de vriezer bijvoorbeeld als dat dezelfde waarde bij elkaar is... Soort CD van jou, CD van mij....

R-Estau

Ongelezen bericht door R-Estau »

Gewoon alles zelf houden Rik dat is de makkelijkste weg, je hebt bijna alles zelf betaald. Geef haar desnoods een boekenbon en een geldbedrag voor de moeite.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Alles (behalve je persoonlijke spullen) achterlaten en opnieuw beginnen. Of zit je nu echt te wachten op al die spullen met herinneringen er aan?

Als de auto dan op jouw naam staat, neem je die dan toch wel mee? Dat compenseert elkaar dan wel weer.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Als jullie zonder ruzie uit elkaar gaan, dan is het makkelijker, de boel te verdelen.
Jullie kunnen toch de waarde een beetje inschatten, en dan zeggen als voorbeeld:
Je de wasmachine en ik de droger, in deze trend.
Wat bedoel je met deze uitspraak:
Dat zij recht heeft op de auto bijvoorbeeld!

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

witte angora schreef:Alles (behalve je persoonlijke spullen) achterlaten en opnieuw beginnen. Of zit je nu echt te wachten op al die spullen met herinneringen er aan?

Als de auto dan op jouw naam staat, neem je die dan toch wel mee? Dat compenseert elkaar dan wel weer.

dit vind ik een prima idee , neem je ook je verleden niet mee!

kaarsje69

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Dingen waar jullie strijd over hebben verkopen en het geld delen.

Of letterlijk in twee hakken, zo dit deel is van mij en dat is van jou, klaar!

Ik denk dat jou ex met een groot brok woede zit en dat zij vind dat haar onrecht is aangedaan en dan ga je als vrouw idd vechten en wil je de meest dierbare dingen afpakken van de ander. Maar de verder uitleg van uit elkaar gaan, hoort niet echt thuis.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

kaarsje69 schreef: Ik denk dat jou ex met een groot brok woede zit en dat zij vind dat haar onrecht is aangedaan en dan ga je als vrouw idd vechten en wil je de meest dierbare dingen afpakken van de ander. Maar de verder uitleg van uit elkaar gaan, hoort niet echt thuis.
Nou, misschien zit jij zo in elkaar, maar om nou te beweren dat 'je als vrouw' zulke dingen doet, is mij te kort door de bocht.
Gelukkig zitten ook heel veel vrouwen niet zo in elkaar. (ik bijvoorbeeld)
Zou mooi zijn zeg!
witte angora schreef:Alles (behalve je persoonlijke spullen) achterlaten en opnieuw beginnen. Of zit je nu echt te wachten op al die spullen met herinneringen er aan?
Daar moet je ook maar net geld voor hebben.
Anders zit je én zonder huis én zonder spullen én zonder relatie.
Niet iedereen kan zo maar even een hele nieuwe inboedel kopen.

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

:D zonder relatie zitten ze al en raar maar waar.....sommige vrouwen kunnen echt heel erg zijn! :mrgreen:

ts is al sinds 2 weken weg , dus zal wel onderdak hebben!

Gesloten