LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV besteelt haar clientele

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door Jolijn »

bprosman schreef:
De maandelijkse uitkering zal niet voldoende zijn om geld van opzij te zetten om op vakantie te gaan.....of te gebruiken voor een (relatief) grote aankoop.
Dat snap ik , maar ik dacht altijd dat vakantie was om uit te rusten na een (half) jaar hard werken. Maar misschien ben ik te ouderwets.
Vakantie kan ook zijn: even weg uit de dagelijkse omgeving, andere dingen doen dan de gebruikelijke enz. Dus 'gewoon' iets extra's. Iets anders dan anders, voor jezelf en/of gezin.
Als je een uitkering hebt wil dat natuurlijk niet zeggen dat je de hele dag aan het uitrusten bent.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door sephora30 »

Nou ik kan van die 700 euro niet met 2 kids op vakantie hoor :roll:

(hoeft van mij ook niet want ik heb vliegangst en heimwee :D ).

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door Jolijn »

sephora30 schreef:Nou ik kan van die 700 euro niet met 2 kids op vakantie hoor :roll:

(hoeft van mij ook niet want ik heb vliegangst en heimwee :D ).
Je hoeft natuurlijk niet perse te vliegen :roll:
Zeker kun je van €700 vakantie vieren, ligt er maar net aan hoe, wat, waar.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door Chocomelk »

sephora30 schreef:Nou ik kan van die 700 euro niet met 2 kids op vakantie hoor :roll:

(hoeft van mij ook niet want ik heb vliegangst en heimwee :D ).
Een verre reis zit er niet in nee voor 1 volwassene en 2 kinderen voor 700 euro maar je kan wel andere leuke dingen doen in de vakantie voor dat geld.
Oa een dagje strand met de trein ofzo, hartstikke leuk voor de kinderen en dat hoeft niet duur te zijn.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door bprosman »

Als je een uitkering hebt wil dat natuurlijk niet zeggen dat je de hele dag aan het uitrusten bent.
Wat dan ? :wink:
Maar je hebt gelijk... de "uitkeringsgerechtigden" die ik ken in een bepaalde buurt hier in Den Bosch hebben het razend druk. Handel in auto's, stukadoor klussen, "tuinieren op zolder" etc. je zou er bijna moe van worden.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@saphora

nou dan heb je meer als ik :oops: :oops: :oops:

@ts,ik snap ook niet hoe je afgekeurd bent?zal toch wel een reden hebben,immers tegenwoordig wordt je niet snel meer afgekeurd?? :shock:

ja idd de uitkeringen hebben verschillende data,zie lijstje wat ik neer heb gezet.

@bpbrosman
wordt niet snel boos op je..maar nu :mrgreen: :mrgreen: hey ik zit niet voor mijn lol thuis!!
uitrusten...heel de dag...ja... :twisted: :twisted: zal het je te doen geven... :wink:

en ik zeg eerlijk dat vakantiegeld maakt het bij mij niet goed.
ik wil het wel graag hebben,maar ...je snapt het wel...

@ts?nee ik stang niet! bij wordt het wel eens eerder gestort,de 21ste heb ik vaak genoeg gehad,maandelijks geld dan he...
ligt maar net aan hoe alles valt...

ik weet ook niet wat je kan doen,bellen maandag waarom?
misschien kan je gelijk iets van de week storneren zodat het gelijk weer op je rekening staat?als dan je geld er is gelijk alles weer betalen?
ik weet het ook niet hoor,zoek maar oplossing voor je??idee??

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door boef530 »

Kun je wel twisten hoe je vakantie moet vieren maar Ts heeft een grandioos probleem. De debetstand moet deze maand in gelost zijn door die twee dagen later lukt dat niet. Triest maar het is niet anders.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door Jolijn »

bprosman schreef:
Als je een uitkering hebt wil dat natuurlijk niet zeggen dat je de hele dag aan het uitrusten bent.
Wat dan ? :wink:
Maar je hebt gelijk... de "uitkeringsgerechtigden" die ik ken in een bepaalde buurt hier in Den Bosch hebben het razend druk. Handel in auto's, stukadoor klussen, "tuinieren op zolder" etc. je zou er bijna moe van worden.
Tja, je kunt natuurlijk een kleine groep mensen, die je niet persoonlijk kent ?, als standaard nemen, om je mening over te vormen.
Dat oordeelt zo lekker weg.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door bprosman »

hey ik zit niet voor mijn lol thuis!!
Als ik jouw posts een beetje gevolgd heb zit jij thuis agv (een) ziekte, dat is wat mij betreft een heel ander verhaal.
Ik heb het over de 'bouwvakkers met rugklachten' die in t weekend wel met 2 kratten bier lopen te sjouwen en nog wat andere stereotiepen.
die je niet persoonlijk kent ?,
Jawel hoor, vandaar dat ik ook durf te oordelen. Ze hebben het drukker dan ik met mijn meer dan fulltime baan.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja daar heb je gelijk in!! helemaal!!!
ik heb er hier eentje verderop....tegen mij klagen oh je weet niet wat het is om rugpijn te hebben :oops: :lol: geweldig....sta stijf van de pillen :lol:
en de nodige hulpmiddelen,maar maakt niet uit...

en even later zie ik hem hier kruiwagens vol met zand sjouwen...?????
ik zeg ik dacht dat jij rugpijn had,jaaaaaaaaa,dat wel ,maar beetje erger maken he voor uwv.....het is dat ik geen veraaier ben....

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door Jolijn »

bprosman schreef:
die je niet persoonlijk kent ?,
Jawel hoor, vandaar dat ik ook durf te oordelen. Ze hebben het drukker dan ik met mijn meer dan fulltime baan.
Nou, dan hebben ze zeker vakantiegeld verdiend. 8)


Sta wat van je meer dan fulltime baan af aan een werkeloze. :!:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door bprosman »

Sta wat van je meer dan fulltime baan af aan een werkeloze
Doe ik al... meer dan de helft wordt al automatisch ingehouden aan het einde van de maand.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door Jolijn »

bprosman schreef:
Sta wat van je meer dan fulltime baan af aan een werkeloze
Doe ik al... meer dan de helft wordt al automatisch ingehouden aan het einde van de maand.
Wat een heerlijkheid dat je dan nog genoeg overhoudt om van te leven. :D Inderdaad. kijk naar wat je hebt, niet wat je mist.

Maar ik bedoelde je baan, sta een aantal van uren af.

TsjeardAidoo
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 mei 2012 12:37

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door TsjeardAidoo »

rozemarijntje schreef:@ts,ik snap ook niet hoe je afgekeurd bent?zal toch wel een reden hebben,immers tegenwoordig wordt je niet snel meer afgekeurd?? :shock:
Ik snap het ook niet. Ik begon in 2002 een juridische procedure tegen mijn directeur, die me wilde ontslaan wegens onverenigbaarheid van karakters. Na een langdurige mediationpoging werd ik door de directeur geschorst met behoud van salaris. Twee jaar later stopte hij ineens met betalen. Ik wilde het voor de rechter laten komen, mijn advocaat vond dat dat geen kans van slagen had, in elk geval lang zou duren en ik niet ergens anders kon gaan werken om aan geld te komen omdat dat automatisch ontslag inhield, sloot een akkoord met de directeur dat als ik een afkeuringsprocedure zou aanvragen bij UWV hij tot de beslissing daarover weer zou gaan betalen. Ik deed dat omdat ik dacht ze keuren me natuurlijk niet af, de arts keurde me ook 100 procent gezond, dat ben ik ook, maar de beoordelaar besloot dat ik 100 procent afgekeurd moest worden. Kon ik niet tegen in beroep omdat ik kreeg waar ik om gevraagd had. Ik ben dus dankzij mijn advocaat slachtoffer geworden van een handjeklap tussen de ene en de andere rijksoverheidsinstantie en kreeg daar dit jaar ook nog eens onverwacht een vette rekening voor juridische bijstand over omdat de belastingdienst uitgerekend had dat ik in 2006 teveel verdiende om recht op rechtsbijstand te krijgen, dat ik in 2012 te weinig vang om het te kunnen betalen is hun zaak blijkbaar niet.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door sephora30 »

bprosman schreef: Maar je hebt gelijk... de "uitkeringsgerechtigden" die ik ken in een bepaalde buurt hier in Den Bosch hebben het razend druk. Handel in auto's, stukadoor klussen, "tuinieren op zolder" etc. je zou er bijna moe van worden.

:lol: :mrgreen:

(voel me gelukkig niet aangesproken).

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door sephora30 »

rozemarijntje schreef:@saphora

nou dan heb je meer als ik :oops: :oops: :oops:
Heb jij nog minder :shock: :cry:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

was toen de wia toch nog van kracht?dan wao ?

vind het een heel raar verhaal,eerlijk gezegd,maar goed?je weet het niet wat ze uitspoken..

en nu?zit je gezond thuis?
om eerlijk te zijn als je daaruit wilt kan je gewoon gaan solliciteren natuurlijk?
je bent niet verplicht om er in te gaan zitten en te blijven!
zeker als je kerngezond bent....
ik zelf zou hier niet mee kunnen leven en gewoon een baan zoeken....
zou er zelf heel wat voor over hebben om ook maar het minste of geringste baantje te kunnen doen...maakt niet uit wat....

je kan een herkeuring aanvragen als je da wilt....gewoon melden dat de situatie verbeterd is en je kan zo komen...

bedoel het niet verkeerd,maar vind het vaag??

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@sephora


yep!
vakantiegeld heb ik het over he!
maar jij hebt een andere uitkering toch?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door sephora30 »

Jolijn schreef:
sephora30 schreef:Nou ik kan van die 700 euro niet met 2 kids op vakantie hoor :roll:

(hoeft van mij ook niet want ik heb vliegangst en heimwee :D ).
Je hoeft natuurlijk niet perse te vliegen :roll:
Zeker kun je van €700 vakantie vieren, ligt er maar net aan hoe, wat, waar.

Vakantie betekend voor mij, vliegen, de hele dag met je ass bij het zwembad liggen, en s`avonds de hort op. In een tentje zitten op een camping hoeft van mij niet :D

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door sephora30 »

@Rozemarijntje,

Ik heb WWB, bijstand zeg maar, 1063 ntto per maand. Vak geld zal ongeveer rond de 700 liggen.

Gesloten