LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV besteelt haar clientele

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
TsjeardAidoo
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 mei 2012 12:37

UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door TsjeardAidoo »

Eerst werd de uitbetaaldatum van de uitkering een week veschoven van de 15e naar de 23e (wat geen week maar 8 dagen zijn) onder het motto dat het beter voor ons was omdat veel werkgevers hun werknemers ook op die datum betalen en nu betalen ze het vakantiegeld niet meer gelijk met de uitkering uit maar twee dagen later dus op de 25e. Vorig jaar kreeg ik vakantiegeld plus uitkering op 13 mei, nu krijg ik dus de uitkering op woensdag de 23e en zonder enige uitleg het vakantiegeld dus 2 dagen later op vrijdag, waardoor ik wel in financieel in de problemen kom doordat ik daar niet op gerekend heb, omdat ik deze maand één werkdag niet in het rood mag staan en ik daardoor dus pas dinsdag de 28e geld van mijn rekening kan afhalen en omdat ik nu nog maar 40 cent heb en mijn eten dinsdag as. op is zit ik dus mooi een week zonder eten. En dat alleen omdat ze dan twee dagen meer rente van mijn geld kunnen vangen.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door sephora30 »

onder het motto dat het beter voor ons was omdat veel werkgevers hun werknemers ook op die datum betalen

Wat een kul argument. Mijn vriend werkt al 16 jaar bij dezelfde werkgever en krijgt al 16 jaar zijn salaris rond de 15e vd maand en vak geld in Juni :!:

rollertje
Berichten: 221
Lid geworden op: 28 nov 2004 17:06

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door rollertje »

Ik begrijp dat het heel erg vervelend is dat het UWV de uitbetaling een week opschuift. Hebben ze dan niet 8 dagen meer uitbetaald?

Wat ik niet begrijp is dat je een week zonder eetgeld zit. Je krijgt toch de 23e de normale uitkering betaalt? Dan kunje toch de 24e eetgeld opnemen? Je hoeft dan niet te wachten tot de 28e voordat je bij dat geld kunt komen?

Misschien snap ik iets niet in het verhaal wat je vertelt. Ikzelf vind het erg prettig dat ik mijn salaris op de 24e krijg uitbetaalt. Ik kan dan meteen alle rekeningen voor de 1e van de maand betalen en weet precies wat ik de rest van de maand overhou voor de dagelijkse uitgaven.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door grun »

rollertje schreef:Wat ik niet begrijp is dat je een week zonder eetgeld zit. Je krijgt toch de 23e de normale uitkering betaalt? Dan kunje toch de 24e eetgeld opnemen? Je hoeft dan niet te wachten tot de 28e voordat je bij dat geld kunt komen?
Dat is me ook niet duidelijk. TS schrijft dat hij deze maand minimaal 1 dag positief moet staan op de rekening, waarom kan dat dan niet een van de dagen in de laatste week van mei zijn?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

1 het verhaal over die datum is vorig jaar uitvoerig hier besproken...
2 hoe weet je dat het vakantie geld later komt?ik weet van niks?
3 en voor andere neeeee met die dagen zijn we niet bestolen omdat het 8 dg later gestort werd....voor meer info over dat zoek het oude topic op...

en wat de rest ik snap ook niet waar je nu zo'n punt van maakt?je gewone geld komt toch op tijd?dus?heb je toch geld om te eten?

heb even bij het uwv gekeken,dit is het rijtje voor betaaldata vakantie geld

WW 24 mei
WIA 25 mei
Wajong 25 mei
WAZO 23 mei
WAZ 23 mei
WAO 23 mei

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door boef530 »

Ts staat dusdanig in de rode cijfers dat de bank verlangt dat de rekening één werkdag op groen moet staan. (vermoedt ING) Door uitstel van het vakantiegeld gaat dat niet lukken want die groene werkdag wordt niet gehaald. Hoog tijd voor Ts om de financiële gang van zaken eens te laten doorlichten, als je het vakantiegeld al nodig hebt om de rekening aan te zuiveren om daarna weer in het rood te duiken doe je iets toch niet goed.

TsjeardAidoo
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 mei 2012 12:37

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door TsjeardAidoo »

Ze stelen wel want het maakt gewoon uit of je geld twee dagen eerder of later op je rekening staat. Waarom zouden ze anders ineens later betalen? Tot nog toe kwam het gelijk en toen ik nog salaris kreeg werd het vakantiegeld ook altijd gelijk met het salaris betaald. Bovendien hebben ze het niet laten weten maar kwam ik er pas achter toen ik op hun site keek waarom ik het loonstrookje van de vakantieuitkering nog steeds niet ontvangen heb. Ik ben verplichtingen aangegaan die ik makkelijk kon betalen toen ik nog werk had maar me nu heel weinig ruimte laten. Ik heb een oude hond die ineens een dure behandeling nodig had en de dierenarts wil handje kontantje anders helpt hij je niet en je laat je hond ook niet onnodig lijden dus je geeft geld uit dat je eigenlijk niet had. Verder heb in 2009 een rechtszaak tegen mijn werkgever gevoerd, waar ik nu pas de rekening voor kreeg en direct betalen moest. Ik heb een limiet waar je niet overheen mag maar waar de bank wel overheen gaat om de aflossing te innen. Ik heb automatisch inning van vaste lasten op de dag dat ik de uitkering krijg. Met het vakantiegeld erbij kom ik net uit het rood, maar door die twee dagen tussen het een en het ander blijf ik te diep in het rood als ik in de tussentijd geld opneem. Ik had het zo uitgerekend dat ik uit het rood kwam als het gelijk gestort werd zodat ik de 25e weer rood kon staan.
Normaal red ik het net maar met de inning van de gemeentelijke belastingen, de lokale heffingen waterschap, jaarlijkse verzekeringspremies e.d. die allemaal in het 1e kwartaal betaald moeten worden plus de genoemde onvoorziene kosten is mijn buffer als sneeuw voor de zon gesmolten.
Al met al is het gewoon een schande dat ze je niet tijdig op de hoogte stellen van deze wijziging in hun uitbetalingsregime.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door boef530 »

Eigenlijk bestaat de buffer helemaal niet, minder roodstaan is geen buffer. U komt door een latere uitbetaling van het UWV diep in de problemen, is wel iets om over na te denken. Schuldhulpverlening een optie?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door puma73 »

TsjeardAidoo schreef:Ze stelen wel want het maakt gewoon uit of je geld twee dagen eerder of later op je rekening staat. Waarom zouden ze anders ineens later betalen? Tot nog toe kwam het gelijk en toen ik nog salaris kreeg werd het vakantiegeld ook altijd gelijk met het salaris betaald. Bovendien hebben ze het niet laten weten maar kwam ik er pas achter toen ik op hun site keek waarom ik het loonstrookje van de vakantieuitkering nog steeds niet ontvangen heb. Ik ben verplichtingen aangegaan die ik makkelijk kon betalen toen ik nog werk had maar me nu heel weinig ruimte laten. Ik heb een oude hond die ineens een dure behandeling nodig had en de dierenarts wil handje kontantje anders helpt hij je niet en je laat je hond ook niet onnodig lijden dus je geeft geld uit dat je eigenlijk niet had. Verder heb in 2009 een rechtszaak tegen mijn werkgever gevoerd, waar ik nu pas de rekening voor kreeg en direct betalen moest. Ik heb een limiet waar je niet overheen mag maar waar de bank wel overheen gaat om de aflossing te innen. Ik heb automatisch inning van vaste lasten op de dag dat ik de uitkering krijg. Met het vakantiegeld erbij kom ik net uit het rood, maar door die twee dagen tussen het een en het ander blijf ik te diep in het rood als ik in de tussentijd geld opneem. Ik had het zo uitgerekend dat ik uit het rood kwam als het gelijk gestort werd zodat ik de 25e weer rood kon staan.
Normaal red ik het net maar met de inning van de gemeentelijke belastingen, de lokale heffingen waterschap, jaarlijkse verzekeringspremies e.d. die allemaal in het 1e kwartaal betaald moeten worden plus de genoemde onvoorziene kosten is mijn buffer als sneeuw voor de zon gesmolten.
Al met al is het gewoon een schande dat ze je niet tijdig op de hoogte stellen van deze wijziging in hun uitbetalingsregime.
"Ze" stelen helemaal niks. Krijgt u een cent vakantiegeld minder dan u dacht? Het komt u niet goed in uw straatje van pas en nu is het UVW de schuldige?

U bent verplichtingen aangegaan en dat het U niet goed uitkomt gaat u hier brullen dat het UVW van u steelt??

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik blijf "Uitkering" en "vakantiegeld" een moeilijk te begrijpen combinatie vinden.

TsjeardAidoo
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 mei 2012 12:37

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door TsjeardAidoo »

Nee, ik brul omdat ze zomaar twee dagen later storten zonder daar tijdig op te wijzen. Vakantiegeld is gewoon een deel van je uitkering dat niet maandelijks maar éénmaal per jaar betaald wordt.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@bpbrosman

zo onbegrijpelijk is dat niet,
wao heb je jaren hard gewerkt en premie afgedragen voor deze verzekering voor de wao,en ja als je dan ziek wordt,moet je aanspraak maken op deze uitkering(ik)
en ja dan spaar je ook vakantie geld...

ppff wat kunnen mensen toch klagen over stelen,oplichten etc etc...
u zou eigenlijk altijd rekening moeten houden dat er iets tussen kan komen..en nee dat is geen makkelijke praat het is zo.

mijn ervaring is, dat het bericht dat er meer gestort is ,dus nu het vakantie geld of als de uitkering iets verhoogd is per jan ,dan meestal pas komt als het gestort is..
er kan soms wel een week tussen zitten....

je weet toch ongeveer wat je aan vakantie geld krijgt?
dan hoef je niet perse op het strookje te wachten..

ik heb mijn geld ook wel eens de 21ste....u ook? schreeuwt u dan ook???
en ja sorry maar hier schreeuwen heeft geen zin,het wordt niet eerder gestort,dus misschien maandag even uwv bellen en u ongenoegen uiten?

TsjeardAidoo
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 mei 2012 12:37

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door TsjeardAidoo »

Je weet exact wanneer je vakantiegeld gestort wordt. Namelijk gelijk met je uitkering, tot nog toe. Daar klaag ik nu juist over. Ik kreeg altijd eerst het strookje, daar staat ook de uitbetalingsdatum op. Nu kreeg ik het niet, ging ik kijken en kwam ik erachter dat het later komt, zonder enige uitleg. Klagen dat je het eerder krijgt? Zit je te stangen soms?

TsjeardAidoo
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 mei 2012 12:37

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door TsjeardAidoo »

Bellen naar UWV heeft geen zin en verhoogt alleen je telefoonrekening maar.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door boef530 »

WIA 25 mei
Wajong 25 mei
Ts is dus geen wao,er. Ts heeft wel een probleem.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door sephora30 »

Wij wwb`rs krijgen het vak geld pas eind Juni, das nog langer wachten :-(

TsjeardAidoo
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 mei 2012 12:37

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door TsjeardAidoo »

sephora30 schreef:Wij wwb`rs krijgen het vak geld pas eind Juni, das nog langer wachten :-(
Je krijgt het eenmaal per jaar dus wanneer maakt niet zoveel uit. Als je een baan hebt wel, maar als je het hele jaar vakantie hebt niet.
Ik was rijksambtenaar, zat in de OR, heb de directeur voor de Ondernemingskamer gedaagd en daar gewonnen, waarna ik door manipulatie van hem niet herkozen werd en twee jaar later de deur uitgezet via een onderhandse regeling met het UWV waardoor ik 100% arbeidsongeschikt ben verklaard ondanks het feit dat de keuringsarts me honderd procent arbeidsgeschikt vond. Is me nog steeds een raadsel hoe dat kon.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door Jolijn »

bprosman schreef:Ik blijf "Uitkering" en "vakantiegeld" een moeilijk te begrijpen combinatie vinden.
De maandelijkse uitkering zal niet voldoende zijn om geld van opzij te zetten om op vakantie te gaan.....of te gebruiken voor een (relatief) grote aankoop.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door bprosman »

De maandelijkse uitkering zal niet voldoende zijn om geld van opzij te zetten om op vakantie te gaan.....of te gebruiken voor een (relatief) grote aankoop.
Dat snap ik , maar ik dacht altijd dat vakantie was om uit te rusten na een (half) jaar hard werken. Maar misschien ben ik te ouderwets.

TsjeardAidoo
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 mei 2012 12:37

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door TsjeardAidoo »

bprosman schreef:
De maandelijkse uitkering zal niet voldoende zijn om geld van opzij te zetten om op vakantie te gaan.....of te gebruiken voor een (relatief) grote aankoop.
Dat snap ik , maar ik dacht altijd dat vakantie was om uit te rusten na een (half) jaar hard werken. Maar misschien ben ik te ouderwets.
Vakantie wel, maar vakantiegeld niet, dat is gewoon een deel van je salaris of loon dat voor je ingehouden wordt. Wie een uitkering geniet hoeft niet uit te rusten van hard werken want dat mag niet met een uitkering.

Gesloten