LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UWV gaat sollicitatiebrief controleren
UWV gaat sollicitatiebrief controleren
Mag ik hieruit opmaken dat het UWV in opdracht van de
Minister van (A)Sociale Zaken de gestuurde brieven op
- inhoud - gaat controleren?
In onze Grondwet staat in Artikel 13 het navolgende geschreven
over het briefgeheim.
1. Het briefgeheim is onschendbaar, behalve, in de gevallen bij de wet
bepaald, op last van de rechter.
2. Het telefoon- en telegraafgeheim is onschendbaar, behalve, in de
gevallen bij de wet bepaald, door of met machtiging van hen die
daartoe bij de wet zijn aangewezen.
Geldt dit niet meer voor de MvSZ en/of het UWV? Of is de genoemde wet even tussen neus en lippen als 'hamerstuk' ingevoerd? Hoezo achterkamertjespolitiek ("daar deden ze toch niet meer aan")
Minister van (A)Sociale Zaken de gestuurde brieven op
- inhoud - gaat controleren?
In onze Grondwet staat in Artikel 13 het navolgende geschreven
over het briefgeheim.
1. Het briefgeheim is onschendbaar, behalve, in de gevallen bij de wet
bepaald, op last van de rechter.
2. Het telefoon- en telegraafgeheim is onschendbaar, behalve, in de
gevallen bij de wet bepaald, door of met machtiging van hen die
daartoe bij de wet zijn aangewezen.
Geldt dit niet meer voor de MvSZ en/of het UWV? Of is de genoemde wet even tussen neus en lippen als 'hamerstuk' ingevoerd? Hoezo achterkamertjespolitiek ("daar deden ze toch niet meer aan")
Re: UWV gaat sollicitatiebrief controleren
Dat is maar goed ook nu solliciteren mensen met b.v. mavo op een baan als onderwijzer. Prima idee van de Geus
En als je niet wilt dat ze je brieven controleren, prima toch dan ook geen uitkering
zoals de wet zegt behalve als de wet uitzonderingen maakt
uitkeringsinstanties mogen dus wel je sollicitatiebrieven inzien maar niet kijken welke brieven je schrijft aan je vrijer in verwegistan
uitkeringsinstanties mogen dus wel je sollicitatiebrieven inzien maar niet kijken welke brieven je schrijft aan je vrijer in verwegistan
Prima als P&O er krijg ik vaak echt brieven binnen, van mensen die gewoon niet serieus solliciteren. Met strofes van....
Van de ww mot ik solsiteren, dus ik wel die baan wel???
En het is echt niet dat er ooit zo'n brief binnenkomt, maar zeker als ik adverteer voor draaier frezer, 300 brieven waarvan zeker 20 geen serieuze sollicitaties zijn.
Je zit in de ww om weer aan het werk te komen, niet om er in te blijven
Van de ww mot ik solsiteren, dus ik wel die baan wel???
En het is echt niet dat er ooit zo'n brief binnenkomt, maar zeker als ik adverteer voor draaier frezer, 300 brieven waarvan zeker 20 geen serieuze sollicitaties zijn.
Je zit in de ww om weer aan het werk te komen, niet om er in te blijven
die zullen er best wel tussen zitten van die ongeschoolde brieven maar ik krijg ook geen reacties terwijl mijn brief perfect is ben alleen veel te duur.
zou een wet moeten komen voor werkgevers die valse advertenties plaatsen bij het cwi.
wel personeel zoeken maar toch niemand nodig hebben.
het kost mij weer een postzegel en papier maar weet van te voren al dat ik toch geen reactie krijg.
ik heb het meerdere malen getest, telefoonnr opgezocht van het bedrijf en gevraagd of het zinvol was om een open sollicitatie te doen.
reactie u kunt wel solliciteren maar wij hebben dit jaar een vacaturestop, waarom staat ie dan op werk.nl is dat om meer banen te laten zien die er gewoon niet zijn.
ik weet in ieder geval dat solliciteren geen zin heeft daar ik moet helaas wel anders wordt ik gekort.
zou een grote boete op moeten staan ik vind dit valsheid in geschrifte.
als wij als werkelozen dat doen worden we voor 100% gekort
zou een wet moeten komen voor werkgevers die valse advertenties plaatsen bij het cwi.
wel personeel zoeken maar toch niemand nodig hebben.
het kost mij weer een postzegel en papier maar weet van te voren al dat ik toch geen reactie krijg.
ik heb het meerdere malen getest, telefoonnr opgezocht van het bedrijf en gevraagd of het zinvol was om een open sollicitatie te doen.
reactie u kunt wel solliciteren maar wij hebben dit jaar een vacaturestop, waarom staat ie dan op werk.nl is dat om meer banen te laten zien die er gewoon niet zijn.
ik weet in ieder geval dat solliciteren geen zin heeft daar ik moet helaas wel anders wordt ik gekort.
zou een grote boete op moeten staan ik vind dit valsheid in geschrifte.
als wij als werkelozen dat doen worden we voor 100% gekort
Mooi als ze dan tegelijk de werkgevers eens aanpakken die geen reacties teruggeven. En werkgevers die voor een half jaar iemand een contract geven en daarna een verse goedkopere werknemer nemen. Dan gaat het misschien eens werken. De ww-wet bedoel ik.
En wat dacht je van het UWV zelf. Die meld dat je een baan onder je niveau moet nemen ook al ben je gedeeltelijk arbeidsongeschikt.
Wat moeten die mensen dan. Want aan de ene kant trekt ww aan je arm en aan de andere kant de wao.
Ook moeten mensen waar geen vacatures beschikbaar zijn open sollicitaties sturen. Wat moeten die dan doen.
en wat doen ze met mensen die via werk.nl (van CWI) waar je alleen je C.V. hoeft te sturen.
Verder gaan ze dus 500.000 brieven controleren per maand x 4= 2 miljoen brieven per maand. Wil je die allemaal controleren?
Ze kunnen het nu al niet aan,laat staan als ze dit soort dingen moeten doen.
Ja jippie wat alle werklozen zijn zeker allemaal te lui om te werken.
Terwijl er een paar jaar geleden geen werkelozen waren. Doe dit dammet in een tijd dat er weinig werkelozen zijn.
DIE MOETEN AAN HET WERK. Want 99% wil graag werken.
Misschien moeten we maar eens een ruil systeem beginnen.
Dus de mensen die nu werken. Worden een paar jaar werkeloos en wij werkelozen mogen hun baan opnemen.
Wil dan nog eens zien hoe mensen er dan tegenaan willen kijken.
NIet iedereen is heel goed in Nederlands. Laten ze die mensen eens beter helpen met het vinden naar een baan ipv alleen maar een uitkering te verstrekken en verder niets doen.
Wat moeten die mensen dan. Want aan de ene kant trekt ww aan je arm en aan de andere kant de wao.
Ook moeten mensen waar geen vacatures beschikbaar zijn open sollicitaties sturen. Wat moeten die dan doen.
en wat doen ze met mensen die via werk.nl (van CWI) waar je alleen je C.V. hoeft te sturen.
Verder gaan ze dus 500.000 brieven controleren per maand x 4= 2 miljoen brieven per maand. Wil je die allemaal controleren?
Ze kunnen het nu al niet aan,laat staan als ze dit soort dingen moeten doen.
Ja jippie wat alle werklozen zijn zeker allemaal te lui om te werken.
Terwijl er een paar jaar geleden geen werkelozen waren. Doe dit dammet in een tijd dat er weinig werkelozen zijn.
DIE MOETEN AAN HET WERK. Want 99% wil graag werken.
Misschien moeten we maar eens een ruil systeem beginnen.
Dus de mensen die nu werken. Worden een paar jaar werkeloos en wij werkelozen mogen hun baan opnemen.
Wil dan nog eens zien hoe mensen er dan tegenaan willen kijken.
NIet iedereen is heel goed in Nederlands. Laten ze die mensen eens beter helpen met het vinden naar een baan ipv alleen maar een uitkering te verstrekken en verder niets doen.
Ik vind het prima dat ze de brieven gaan controleren maar gebeurt dat al niet als je in een sollicitatie trainingsgroep zit.
Ik zit bij reintergratiebedrijf DHG en heb een mentor.
Er volgt een intake met je mentor, dan een intensieve sollicitatiegroeptraining waar je verplicht bent om te verschijnen.
En dan moet je je sollicitatiebrieven meenemen en die worden bekeken en beoordeeld en de mentor doet dan verslag aan het UWV team Rotterdam waar ik onderval.
Doe ik mijn werk niet goed dan heeft dit financiele consequenties!
Weet minister de Geus niet dat dit al gebeurd of moet hij iets nieuws bedenken om overbodige ambtenaren aan het werk te houden.
Of is de UWV W.W. de enige in het land die zo streng is?
Ik zit bij reintergratiebedrijf DHG en heb een mentor.
Er volgt een intake met je mentor, dan een intensieve sollicitatiegroeptraining waar je verplicht bent om te verschijnen.
En dan moet je je sollicitatiebrieven meenemen en die worden bekeken en beoordeeld en de mentor doet dan verslag aan het UWV team Rotterdam waar ik onderval.
Doe ik mijn werk niet goed dan heeft dit financiele consequenties!
Weet minister de Geus niet dat dit al gebeurd of moet hij iets nieuws bedenken om overbodige ambtenaren aan het werk te houden.
Of is de UWV W.W. de enige in het land die zo streng is?
Volledig gelijk!,
Sollicitatie brieven zat geschreven!,
Nu het werk nog!, dat is tenslotte het belangrijkste!.
Sollicitatie brieven zat geschreven!,
Nu het werk nog!, dat is tenslotte het belangrijkste!.
Ik vind het rot voor jullie als je zo wordt behandeld ! Het slaat nergens op maar ja wat moet je.
Maak je toch een toppie brief? Wordt je uitgenodigd op gesprek zit er dan ook zon overbetaalde sukkel van UWV bij?
het is rot en lullig voor de mensen die gewoon netjes behoorlijke brieven schrijven en zo
maar helaas zijn er dus te veel mensen die of uit onwetendheid of express hele foute brieven schrijven, dit helpt alleen maar om mensen aan het werk te helpen
het zijn sollicitatie brieven hoor
niet de gewaagde brieven van je ex vriendje
maar helaas zijn er dus te veel mensen die of uit onwetendheid of express hele foute brieven schrijven, dit helpt alleen maar om mensen aan het werk te helpen
het zijn sollicitatie brieven hoor
niet de gewaagde brieven van je ex vriendje
deze mensen die daar werken(cwi) zijn er alleen maar om hun eigen baan in stand te houden.
2e een gezin met een kostwinner wordt verplicht een baan aan te nemen voor minium loon,met een baan op 25/30 km van zijn of haar woonplaats!
ook is er veelal geen openbaar vervoer,dus aangewezen op een personenauto.
tel uit ! waarvan moet je nog eten en vaste lasten betalen en evt de kinderen kleden,vakantie ???
kortom ,ik vind dat dergelijke mensen een extra toeslag moeten hebben.
immers na enkele jaren moet er wel weer geld zijn voor een andere auto.
2e een gezin met een kostwinner wordt verplicht een baan aan te nemen voor minium loon,met een baan op 25/30 km van zijn of haar woonplaats!
ook is er veelal geen openbaar vervoer,dus aangewezen op een personenauto.
tel uit ! waarvan moet je nog eten en vaste lasten betalen en evt de kinderen kleden,vakantie ???
kortom ,ik vind dat dergelijke mensen een extra toeslag moeten hebben.
immers na enkele jaren moet er wel weer geld zijn voor een andere auto.
Meneer geluk ,extra toeslag!!!!!!!!!!!
U sstaat s'morgens maar twee uur eerder op en u gaat maar met de fiets naar het werk.Als u een extra toeslag wilt hebben ,wil ik een dubbele extra toeslag.
Ik ben iemand met een midden inkomen en wordt hard gepakt door de overheid omdat ik drie studerende kinderen heb en val net buiten de balk regeltjes,maar leef tegenwoordig wel flink onder de bijstandsnorm en moet daarvoor ook nog 9 uren per dag heel hard lichamelijk en geestelijk werken.
Ben zelf heel hard aan het nadenken of ik ook niet a'sociaal moet worden.
De groeten
U sstaat s'morgens maar twee uur eerder op en u gaat maar met de fiets naar het werk.Als u een extra toeslag wilt hebben ,wil ik een dubbele extra toeslag.
Ik ben iemand met een midden inkomen en wordt hard gepakt door de overheid omdat ik drie studerende kinderen heb en val net buiten de balk regeltjes,maar leef tegenwoordig wel flink onder de bijstandsnorm en moet daarvoor ook nog 9 uren per dag heel hard lichamelijk en geestelijk werken.
Ben zelf heel hard aan het nadenken of ik ook niet a'sociaal moet worden.
De groeten
Misschien "Tokkie" als beroep nemen in een woonwagenkamp, waar de belastingdienst geen grip op kan krijgen ???Ben zelf heel hard aan het nadenken of ik ook niet a'sociaal moet worden.
Ook hier wordt net gedaan of al die werkelozen voor de lol in de WW zitten .Het aanbod aan werk is nu éénmaal kleiner dan de vraag Dat los je niet op met dit soort maatregelen .Je haalt hier niet meer mensen mee uit de WW of andere soort uitkeringen.
Wel weer nog meer bureaucratie.
Voor een gedeeltelijke WAO`r met een WW is het nog extra moeilijk omdat die niet overal op kan solliciteren.
Voor de werkgever zijn daarvoor genoeg mogelijkheden maar vele willen door allerlei oorzaken niet.
Bij de sociale werkplaats zijn ook wachtlijsten omdat voor elke kwaal niet altijd een direkte oplossing is.
Een gevolg ook op de bezuinigen van de gesubsidieerde arbeid
Deze mensen zie je nu ook daar komen.
Men kiest dan ook tegenwoordig om liever iemand bezig te houden met allerlei integratieprojecten .(of dit geen geld kost)
De kansen worden dan wel groter voor z`on persoon maar er komt over het algemeen geen extra werk .Wel verschuiving van arbeid.
Met andere woorden in plaats van Klaas wordt nu Piet aangenomen.
Wel weer nog meer bureaucratie.
Voor een gedeeltelijke WAO`r met een WW is het nog extra moeilijk omdat die niet overal op kan solliciteren.
Voor de werkgever zijn daarvoor genoeg mogelijkheden maar vele willen door allerlei oorzaken niet.
Bij de sociale werkplaats zijn ook wachtlijsten omdat voor elke kwaal niet altijd een direkte oplossing is.
Een gevolg ook op de bezuinigen van de gesubsidieerde arbeid
Deze mensen zie je nu ook daar komen.
Men kiest dan ook tegenwoordig om liever iemand bezig te houden met allerlei integratieprojecten .(of dit geen geld kost)
De kansen worden dan wel groter voor z`on persoon maar er komt over het algemeen geen extra werk .Wel verschuiving van arbeid.
Met andere woorden in plaats van Klaas wordt nu Piet aangenomen.
Precies,mooit geschreven
: 04 Apr 2005 06:31
Waarom komt er geen PGB voor werkelozen. Dan kunnen ze hun opleiding of bureau inhuren. dat zou veel beter zijn.
Voor 5000 euro wat een reintegratie minstens kost kun je een leuke opleiding doen.
: 04 Apr 2005 06:31
Waarom komt er geen PGB voor werkelozen. Dan kunnen ze hun opleiding of bureau inhuren. dat zou veel beter zijn.
Voor 5000 euro wat een reintegratie minstens kost kun je een leuke opleiding doen.
Meneer gast, misschien helemaal niet zo een gek idee
Tuurlijk zitten we wel even met de regeltjes en zo. Maar daar zijn ze met sociale wetgeving dankzij het groepje misbruikers wel aan gewend. Mail dat idee eens naar een paar politieke partijen. Het geld wordt nu toch al uitgegeven en dan aan mensen die niets doen maar zich wel als reintegratiebedrijf uitgeven
Tuurlijk zitten we wel even met de regeltjes en zo. Maar daar zijn ze met sociale wetgeving dankzij het groepje misbruikers wel aan gewend. Mail dat idee eens naar een paar politieke partijen. Het geld wordt nu toch al uitgegeven en dan aan mensen die niets doen maar zich wel als reintegratiebedrijf uitgeven