| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] verhaalsrecht alimenatie
verhaalsrecht alimenatie
Mijn man heeft een echtscheding aangevraagd omdat hij geen werk kan vinden en wil via de bijstand kunnen studeren. Hij heeft via een echtscheidingsconvenant afstand gedaan van partneralimentatie. Nu is het zo dat de gemeente waarschijnlijk een deel van de bijsgtand bij mij zal verhalen. Ik heb een kind van 14 die niet tijdens dit huwelijk is geboren en ontvang van de vader geen kinderalimentatie. Het is te gek voor woorden dat ik dus de zowel voor mijn kind moet zorgen en voor mijn ex-echtgenoot. Ik wil graag weten hoe de gemeente de hoogte van de alimentatie bepaalt. Ook wil ik weten of ik als alleenstaande moeder hier onderuit kan. Mijn ex heeft net gedurende de echtscheidingsprocedure zijn nederlandse paspoort gekregen en heeft tijdens ons huwelijk nooit in Nederland gewerkt.
-
VioletPrue
Re: verhaalsrecht alimenatie
Ten eerste, lekkere reden om te gaan scheiden.
Hij wil zelf zijn opleiding niet betalen, dus gaat hij scheiden en nu kan de Nederlandse belastingbetaler het betalen.
Erg vaag.
Hoe de gemeente het berekend weet ik niet precies, daarvoor zou u naar het Juridisch Loket kunnen, misschien weten zij meer.
Maar er onderuit komen kunt u niet, het is wettelijk bepaald dat de gemeente dit mag doen.
Dat u een kind heeft uit een andere relatie en er geen alimentatie voor krijgt, daar heeft de gemeente geen boodschap aan.
Het komt er allemaal op neer hoe hoog uw inkomen is.
Als u bijvoorbeeld € 1400,- per maand binnenkrijgt, kunt u er vergif op innemen dat u zo'n € 200,- aan de gemeente moet afdragen.
Uw ex moet immers rondkomen van € 850,- excl. vakantiegeld per maand.
Misschien kunt u overwegen om de vader van uw kind alsnog kinderalimentatie te laten betalen.
Hij wil zelf zijn opleiding niet betalen, dus gaat hij scheiden en nu kan de Nederlandse belastingbetaler het betalen.
Erg vaag.
Hoe de gemeente het berekend weet ik niet precies, daarvoor zou u naar het Juridisch Loket kunnen, misschien weten zij meer.
Maar er onderuit komen kunt u niet, het is wettelijk bepaald dat de gemeente dit mag doen.
Dat u een kind heeft uit een andere relatie en er geen alimentatie voor krijgt, daar heeft de gemeente geen boodschap aan.
Het komt er allemaal op neer hoe hoog uw inkomen is.
Als u bijvoorbeeld € 1400,- per maand binnenkrijgt, kunt u er vergif op innemen dat u zo'n € 200,- aan de gemeente moet afdragen.
Uw ex moet immers rondkomen van € 850,- excl. vakantiegeld per maand.
Misschien kunt u overwegen om de vader van uw kind alsnog kinderalimentatie te laten betalen.
Re: verhaalsrecht alimenatie
Angie ik heb je een pb (persoonlijk bericht) gestuurd.