LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] visvergunning

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
jaapels

visvergunning

Ongelezen bericht door jaapels »

Mijn man zit te vissen op Goeree Overflakkee. Hij heeft een visvergunning. Komen er 2 agenten van de regio Rotterdam Rijnmond op hem af en vragen ernaar. Hij toont de vergunning, wat blijkt.. het is een vergunning voor ander water. Wij wonen in Voorburg. Hij had het boekwerk na moeten kijken. Mijn man was in de veronderstelling dat de vergunning overal geldig was. Hij krijgt een bekeuring van 75 euro. Koopt eigenlijk meteen al een vergunning in het dorp Stellendam voor Goeree Overflakkee. Moet rond de 30 euro betalen en de zaak meteen doorsturen naar een centraal visvergunningbureau, waarop hij dat geld weer krijgt teruggestort.( moet hij nog ontvangen hoor) Want eigenlijk heb je al betaald is de reden, maar je moet nu eenmaal ook de vergunning van Goeree hebben. Hoezo burocratie???

Saifam

Re: visvergunning

Ongelezen bericht door Saifam »

Volkomen logisch. Een visvergunning die iemand toestaan in ieder water waar dan ook te vissen heeft natuurlijk geen zin. Vergunningen zijn er nu juist om gedrag te reguleren.

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Als het goed is heeft je man gelijktijdig met de vispas, want zo heet de vergunning tegenwoordig, een boekje ontvangen waar precies in aangegeven staat waar hij wel en niet mag vissen.

Dus als hij dat even doorgelezen had had hij het kunnen weten.

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op: 21 Mei 2007 20:00 Onderwerp:

Als het goed is heeft je man gelijktijdig met de vispas, want zo heet de vergunning tegenwoordig, een boekje ontvangen waar precies in aangegeven staat waar hij wel en niet mag vissen.

Dus als hij dat even doorgelezen had had hij het kunnen weten
Vispas betaal je aan de overheid.Mag je in alle openbare
wateren vissen.Boekje en vergunning moet je lid
zijn van een hengelsportver.daar staat in waar je voor
de rest mag vissen.Vispas betaal je via de vereniging
of op het postkantoor.

NAK

Doet niets af aan het feit dat betrokkene had kunnen weten waar hij wel en niet mag vissen.

Overigens hoeft men geen lidte zijn van een hengelsportvereniging om i het bezit te komen van een vispas.

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Een vispas is geen vergunning, maar een bewijs om te mogen vissen.
Voor ieder water geldt dan men een vergunning moet hebben van de houder van het visrecht. Dit kan een particulier zijn, de overheid of een vereniging. Staat ook bij de voorwaarden van de vispas. Als men lid is van een vereniging, kan men in aanmerking komen voor de grote landelijke vergunning, waarmee behoudens op enkele uitzonderingen na, overal mag worden gevist.
Met één hengel mag men vissen in alle bevlotbare en bevaarbare wateren zoals dat heet.
Wil men meer, dan is altijd een vergunning nodig.
Dan zijn er nog de polderwateren, daar kan men vissen met de daarvoor geldende vergunning als dit water met een bootje bereikbaar is.
Is dat niet het geval en vist men van de oever, dan is ook nog een vergunning nodig voor het zg. looprecht dat wil zeggen dat toestemming nodig is van de eigenaar van de grond om daar te komen.

Vr. Gr. Hans.

bot321

Geplaatst op 22 Mei 2007 08:25 door NAK

Overigens hoeft men geen lidte zijn van een hengelsportvereniging om i het bezit te komen van een vispas.
Dit beweer ik ook niet NAK.
Staat er dacht ik ook duidelijk.
En bij je vispas krijg je ook geen boekje.
Boekje krijg je bij een hengelsportver.

NAK

Ik ben niet lid van een visclub , maar heb wel een vispas mét boekje ontvangen.
Dus zeg jij het maar.

bot321

Geplaatst op 22 Mei 2007 18:39 door NAK

--------------------------------------------------------------------------------

Quote:

Ik ben niet lid van een visclub , maar heb wel een vispas mét boekje ontvangen.
Dus zeg jij het maar.
Nou dan zit ik dus fout.
Heb zelf alles via de hengelsp.ver.ontvangen ook de
vispas. Zitten ook boekjes bij maar dacht dat het allemaal
betrekking had op de hengelsp.ver. :oops: :oops: :oops:

NAK

Is niet erg.
Iedereen kan zich vergissen.

mariska666

Ongelezen bericht door mariska666 »

Mijn jongste zoon heeft volgens de meneer in de winkel nog geen vergunning nodig, hij is 5 jaar en wordt in augustus 6 jaar. Toen ik aan die man vroeg met welke leeftijd ze een vergunning moesten hebben, kon hij mij daar geen goed antwoord op geven. Wie weet dat?
BVD

NAK

Als ik me niet vergis is dat vanaf 12 jaar.

Kijk anders even op www.sportvisserijnederland.nl

Vang ze

muzelluf

Ongelezen bericht door muzelluf »

is het niet makkelijker om 1 vispas / vergunning te realiseren waar je overal mag vissen betaal dan wat meer maar dan ben je wel overal vanaf??

want ik weet niet als u ooit in zo'n boekje gekeken hebt, nou ik kan niet zeggen dat erg duidelijk is.
Als je alleen al kijkt bij de maas - waal - lek daar staat van paal ....... t/m paal ..... nou ik heb ze van me levens dagen nooit gezien en dit is maar 1 voorbeeld.

astrafreak

Ongelezen bericht door astrafreak »

Hoi ik las net over die vissergunningen .

Nou ik vis nu ook al een lange tijd maar sinds de vis pas vind ik het ook wel erg onduidelijk. ik viste altijd met een grote vergunning en een vis pas + een hengelvergunning en lid van een feneratie :) veel ja.
Nu lees je overal dat de visakte en de grote vergunning samen is maar!! geloof er niks van ,ik woon rond rotterdam en ben al enige tijd lid van feneratie zuid west nederland. Met deze vergunning mag ik vissen in schiebroek, plassen bij vlaardingen, doppeplas in nootdorp en richring den haag, in overschie en in rotterdam, maar nu heb ik gehoort dat ik niet in de waters langs het vliegveld van rotterdam mag vissen omdat dit bij feneratie groot rotterdam hoort maar ook mag ik niet in schiedam vissen omdat dit weer een andere feneratie is terwijl ik wel mag vissen rondom schiedam en het vliegveld wel mag vissen. lekker duidelijk dus allemaal. en dan nog betaal ik nu zo ongeveer elk jaar +/- 50 a 60 euro. niet dat ik het erg vind om te betalen maar als ik in schiedam wil vissen komt er dus ook weer zon 26 euro bij dat word dus 80 euro en moet ik nog een verrgunning voor groot rotterdam hebben komt er ook nog eens 26euro ofzo bij zit je aan de hondert euro en dan nog alleen voor rotterdam eigelijk dus ja als ze nu vergunningen maken per provincie bv zuid holland noord holland enzo en er dan een redelijke betaalbare prijs voor maken is het voor vele mensen wel iets makkelijker. ook voor oudere mensen zal het dan mis ook wat makkelijker zijn ik zelf ben begin 30. En de boetens zijn ook niet mis.

Tante Sjaan

Ongelezen bericht door Tante Sjaan »

Hallo,
Ik heb net even de reactie´s gelezen over zoveel begrip voor deze bureaucratie !! Het wordt zelfs verdedigd: hij had zijn visakte beter moeten lezen dan had hij precies kunnen zien waar hij niet mocht vissen... Op enkele uitzonderingen na, zijn dit allemaal ambtenaren die gereageerd hebben? Die hebben namelijk veel tijd om alle regeltjes te lezen en zijn dat ook gewend,beroepshalve Van hun baas krijgen ze daar alle tijd voor! Zeeen worden met grote boten leeg gevisd en daar zit niemand mee zolang er maar geld te verdienen is.
En kennelijk denkt de politie ook zo! Die zien alle mensen die vissen ook als een visje die zij weer binnen kunnen halen !!! Alles is tegenwoordig commercieel, ook het politie apparaat! Als ik bij de politie werkte en promotie wilde maken dan ging ik vandaag gelijk naar mijn het opperhoofd toe om voor te stellen daar ook camera´s neer te zetten. We kunnen er namelijk veel meer uithalen Wat dacht je van wildplassen? Stel dat er per dag 20 vissers zijn? 20x75 euro= 1500 euro per dag !! Wedden dat ik promotie krijg ! Ik kan bij mijn werkgever niet meer stuk. Er ligt voor mij een succesvolle carriere in verschiet in dit bananenlandje En naar buiten toe zeggen we het volgende: Het is voor de veiligheid van de burger !

Gesloten