LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vormfout in beukeuring?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Dirk22
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2007 13:13

Vormfout in beukeuring?

Ongelezen bericht door Dirk22 »

Wie kan mij vertellen of ik onder een bekeuring uit kan komen? Op de bon staat mijn naam namelijk verkeerd geschreven. Er staat "Menken" ipv "Menke".

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Vormfout in beukeuring?

Ongelezen bericht door SJZ »

Als het een "kennelijke verschrijving" is dan is het geen probleem, dan is de boete gewoon geldig.

Gaat u eens nadenken of dit een "kennelijke verschrijving" is of een echt foute achternaam.

Miles79
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 jan 2006 14:38

Re: Vormfout in beukeuring?

Ongelezen bericht door Miles79 »

edit
Laatst gewijzigd door Miles79 op 02 jul 2007 23:08, 2 keer totaal gewijzigd.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Vormfout in beukeuring?

Ongelezen bericht door D1RK »

Wat staat er op het kenteken?
Of was het genoteerd en een leasebak?
Als U tevens eigenaar is, vind ik het wel slordig, maar als U staande is gehouden en het is geschreven, meestal vragen ze rijbewijs, en daar staat het foutloos!

Proberen kan altijd, of het lukt weet je nooit vooraf, maar ook als het te druk is, kunnen ze wel eens boetes die niet zo hoog zijn Seponenen, omdat ze tekort tijd hebben voor dit flutbedrag!

Dus vele gaan vrijuit wegens teveel protesten tegen boetes, en niet door de fout zelf!
Maar pas als er werkelijk een fout is gemaakt, moet de agent ook reageren, de rechter moet dit en die van U lezen dus maar een uitgebreid verhaal, liefst met wetteksten die volgens U van toepassing kunnen zijn, want hoe meer leeswerk, des te eerder zullen ze zeggen, laat maar zitten, Seponeren, en de volgende!

Iemand die al regelmatig door zeer uitgebreide onzin vrijgespoken is!

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Vormfout in beukeuring?

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 21 Mei 2007 16:26 door D1RK


--------------------------------------------------------------------------------

Wat staat er op het kenteken?
Of was het genoteerd en een leasebak?
Als U tevens eigenaar is, vind ik het wel slordig, maar als U staande is gehouden en het is geschreven, meestal vragen ze rijbewijs, en daar staat het foutloos!

Proberen kan altijd, of het lukt weet je nooit vooraf, maar ook als het te druk is, kunnen ze wel eens boetes die niet zo hoog zijn Seponenen, omdat ze tekort tijd hebben voor dit flutbedrag!

Dus vele gaan vrijuit wegens teveel protesten tegen boetes, en niet door de fout zelf!
Maar pas als er werkelijk een fout is gemaakt, moet de agent ook reageren, de rechter moet dit en die van U lezen dus maar een uitgebreid verhaal, liefst met wetteksten die volgens U van toepassing kunnen zijn, want hoe meer leeswerk, des te eerder zullen ze zeggen, laat maar zitten, Seponeren, en de volgende!

Iemand die al regelmatig door zeer uitgebreide onzin vrijgespoken is!

Naar boven
Dirk als ik al die onzin van jou zo lees dan heb je
al heel wat mee gemaakt in deze wereld.
Volgens die berichten van jou moet je ook al
minstens 234 jaar zijn.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Vormfout in beukeuring?

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Bekeuring is gewoon rechtsgeldig. Nergens blijkt uit dat het hier om een grove verschrijving gaat. Je bent staandegehouden en daarbij zijn gegevens overgenomen. Het gele papiertje wat je hebt meegekregen is erg leuk, maar dat hoefde hij niet geven. Op het bureau kan het alsnog gecorrigeerd worden door er een "N" achter te plakken.

De bekeuring is pas ongeldig als er staat: Jansen ipv bijvoorbeeld Heinz.

Het betreft hier enkelt een administratie en een aankondiging. De daadwerkelijke komt via het CJIB.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Vormfout in beukeuring?

Ongelezen bericht door caruso »

D1Rk kletst zoals gewoonlijk weer eens uit zijn nek! Haalt er zaken bij die er niet toe doen!
Simpel: een verschrijving van een naam is geen reden om de zaak te seponeren of niet ontvankelijk te verklaren. Wordt ter rechtzitting gecorrigeerd en U moet gewoon betalen indien schuldig verklard! Punt!

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Vormfout in beukeuring?

Ongelezen bericht door Shine »

Wet Mulder:
Vormfouten in beschikking:

Vraag:
Ik kreeg een acceptgiro van het CJIB en daar stonden verkeerde gegevens op. Is dit een vormfout en hoef ik nu niet te betalen??

Antwoord:
Je bent bekeurd in het kader van de wet Mulder. Deze wet biedt zowel verbalisant als justitie altijd de mogelijkheid om alle soorten van schrijffouten ongedaan te maken. Je kunt dus wel bezwaar aantekenen maar je zult dan een nieuwe beschikking met de gewijzigde gegevens. Je zult alsnog moeten betalen.
Zie: http://www.infopolitie.nl/index.php?opt ... &Itemid=43

Twijfelt u dan nog kunt u de bezwaartest doen op:
http://www.verkeershandhaving.nl/?s=66&gw=bvom

Verschrijvingen zijn in iedergeval geen reden meer om de bekeuring ongedaan te krijgen.
Sowieso moet u te allen tijden eerste de bekeuring betalen. Daarna kunt u een procedure van bezwaar aantekenen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vormfout in beukeuring?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

want hoe meer leeswerk, des te eerder zullen ze zeggen, laat maar zitten, Seponeren, en de volgende!
Het werkt net zo goed de andere kant op, men gaat zich niet verdiepen in de fouten, en handhaaft de boete, flutbedrag of niet.

Als je toch regelmatig bent ''vrijgesproken'' voor dit soort zaken, haal ik uit die ene zin, dat je regelmatig in de fout gaat, en dat je ook regelmatig NIET wordt vrijgesproken.

En dat zegt echt iets over je mentaliteit.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Vormfout in beukeuring?

Ongelezen bericht door caruso »

Grappig toch, elke keer dat D1RK aangesproken wordt op zijn warrig taalgebruik en schrikbarende onkunde, het verbazingwekkend stil blijft.....

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Vormfout in beukeuring?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Heb je je eigen warrige taalgebruik in de vorige post al overgelezen Caruso?

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Vormfout in beukeuring?

Ongelezen bericht door caruso »

Daar is niets mis mee! Ik heb op school, ja die heb ik inderdaad afgemaakt, goed opgelet!
Misschien ben je zelf niet in staat om twee zinnen in één te begrijpen? Heb jouw bijdrages eens gelezen, hoogtepunten uit de Nederlandse literatuur! Oneliners zonder enig nut, en dandie eeuwige emoticons, tjonge wat een niveau!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vormfout in beukeuring?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Heb je je eigen warrige taalgebruik in de vorige post al overgelezen Caruso?
er staat 1 spelfout in..........

PS, ik zal toch niet Karr-2 aan het verdedigen zijn hier, he?

J.Vermeer
Berichten: 151
Lid geworden op: 12 jan 2006 20:16

Re: Vormfout in beukeuring?

Ongelezen bericht door J.Vermeer »

Vormfout in beukeuring?

Wat is een beu..keuring :?:

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Vormfout in beukeuring?

Ongelezen bericht door G7 »

PS, ik zal toch niet Karr-2 aan het verdedigen zijn hier, he?
Nou je het zegd Bodejosm43 :lol:

Gesloten