Mijn eerdere topic is niet relevant, aangezien dit een puur hypothetische vraag is. Ik had onlangs last van spelende kinderen (die niet uit de buurt komen) die via het pad in mijn tuin probeerden te komen (joost mag weten waarom). Ik grapte toen met mijn vriend dat we er een hek omheen zouden moeten zetten en alleen de buren de sleutel geven, en zo kwam ik dus op de vraag of het mág. Ik vroeg me alleen maar af hoe het zat met de wet.
Ik heb ook wel eens last van iemand die om 2 uur snachts met zijn scooter vol gas door het steegje en over mijn pad rijd, maar om daar nou een hek voor neer te zetten én 10 sleutels bij te laten maken gaat zelfs mij te ver. En dan zul je net zien dat de scooter van 1 van de buren is die ik zojuist een sleutel heb gegeven
De brandweer kan hier via 2 andere paden makkelijker komen dan mijn pad trouwens, aangezien er parkeerplekken recht voor mijn pad zijn die altijd bezet zijn.
Berndv, heel erg bedankt voor het goede antwoord! Dat klinkt ook best wel logisch haha.
Wat mij betreft mag dit topic gesloten worden, want mijn vraag is beantwoord

iedereen bedankt voor het meedenken!