LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vrachtwagens op de snelweg

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.

Vrachtwagens alleen buiten de spitsuren?

Ja
6
33%
Nee
12
67%
Ik heb geen auto
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 18

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Vrachtwagens op de snelweg

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Kan er niet een regel ingevoerd worden dat het verboden is om met een vrachtwagen op de snelweg te rijden tijdens de spitsuren? Volgens mij zijn dat de grootste veroorzakers van files. Elkaar inhalende vrachtwagens, traagrijdende vrachtwagens, de lijst is eindeloos.

Vrachtwagens mogen best op de weg, maar dan vroeg in de ochtend of later op de avond als het rustiger is op de weg.

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: Vrachtwagens op de snelweg

Ongelezen bericht door woman4life »

Ja eigenlijk is het wel irritant die vrachtwagens in de drukke uren op de weg maar nu is het wel zo dat ze anders niet op tijd kunnen leveren.
en voor hun scheelt het toch tijd als ze weer iemand inhalen.
ja soms dan erger ik me ook groen en geel eraan hoor als ik er met een slakkegang achter rijg.
maar ik geloof toch op de meeste trajecten dat er tussen bepaalde tijden niet door vrachtwagens mag worden ingehaald?
maar jah of iedereen zich daaraan houd is natuurlijk een 2e

Gast

Re: Vrachtwagens op de snelweg

Ongelezen bericht door Gast »

Als ik moet kiezen of een vrachtwagen op de snelweg of winkels waar de spullen op zijn of een stuk duurder zijn geworden, dan weet ik het wel. Grotere supermarkten krijgen meerdere keren per dag spullen aangeleverd. Bovendien worden de spullen duurder als transport in de avonduren/'s-nachts plaatsvindt ivm de personeelskosten van zowel de chauffeurs als het magazijnpersoneel. En uiteraard wordt dit doorberekend aan de consument. Laat die vrachtwagens maar lekker (rechts) rijden.

Een chauffeur

Re: Vrachtwagens op de snelweg

Ongelezen bericht door Een chauffeur »

Elkaar inhalende vrachtwagens, traagrijdende vrachtwagens, de lijst is eindeloos
Waarschijnlijk heb je iets gemist.....
Er is al een aantal jaren geleden een inhaalverboden voor vrachtwagens ingevoerd. Zij mogen tussen 06.00 en 10.00 uur en tussen 16.00 en 19.00 uur elkaar niet inhalen. :oops:

Als je dan nog roept dat je last hebt in de spits van inhalende vrachtwagens, dan weet je waarschijnlijk niet wat er met de spits bedoeld wordt!!!!!

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Vrachtwagens op de snelweg

Ongelezen bericht door topery »

Geachte Dilibert29
Het gebeurt niet vaak, maar ik ben het dit keer niet met uw stelling eens.
Nederland is voor een deel afhankelijk van het vrachtvervoer. Met name Rotterdam als doorvoerhaven heeft een aanzienlijk aandeel in de economie van dit land. Door de begrenzer kunnen ze vaak niet harder, en op de drukste wegen bestaat een inhaalverbod tijdens de drukke uren.
De oorzaak van files is naar mijn mening te veel auto's op te weinig asfalt, 16 miljoen mensen op zo'n klein oppervlak.....

Het is beter voor je humeur als je je realiseert dat je, als je achter zo'n gevaarte moet blijven hangen, relaxed van een muziekje kunt genieten :wink:

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Vrachtwagens op de snelweg

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik weet wel degelijk wat de spits is en ik weet ook dat het vrachtwagens begrenzers hebben en op bepaalde tijden niet mogen inhalen.

Maar hoeveel van de chauffeurs houden zich er ook aan? Ik heb op diverse tijden op de weg gezeten en ik ken meerdere gevallen van vrachtwagens die toch wel degelijk inhalen op tijden dat het niet mag. Een van mijn beste vrienden is vrachtwagenchauffeur en die geeft zelf toe dat er soms nog wel eens de hand gelicht wordt met de regels.

Begrenzers zijn via bepaalde trucs wel anders af te stellen of te omzeilen ook die technieken zijn bij veel chauffeurs bekend.

Ik blijf er dus bij dat het beter zou zijn voor de doorstroming en het voorkomen van files als vrachtwagens alleen in de ochtenduren of de avonduren de weg opmogen.

Gast

Re: Vrachtwagens op de snelweg

Ongelezen bericht door Gast »

huh, dilbert..., jij ging toch altijd met de trein, omdat je geen auto hebt?
Waar klets je dan in godsnaam over... :roll:

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Vrachtwagens op de snelweg

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik heb geen auto, maar wel een rijbewijs. En dus kan ik ook de auto van iemand anders meenemen als ik er toch een nodig heb.

Als ik naar school ga neem ik altijd de trein, dat is inderdaad waar.

Gast

Re: Vrachtwagens op de snelweg

Ongelezen bericht door Gast »

Ik neem aan dat je door de weeks overdag naar school gaat....
Dat doe je met de trein, dus heb je geen last van het spitsverkeer...
Ben je een keertje vrij, zou je de auto van iemand kunnen lenen, maar wat is er dan voor jou op jouw vrije dag zo intressant dat je ook nog eens in de spits moet gaan rijden en de weg dus nog drukker moet gaan maken voor mensen die of naar hun werk gaan of aan het werk zijn?
Dat begrijp ik niet.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Vrachtwagens op de snelweg

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik neem niet aan dat ik aan jou hoef uit te leggen hoe mijn dagbesteding in elkaar zit. Ja ik ga doordeweeks naar school, maar dat is geen 5 volledige dagen in de week.

Zowel mijn vriendin als ik willen zo af en toe wel eens op familiebezoek of ergens anders naar toe en dan komt het wel eens voor dat we in de auto de weg opgaan, ook tijdens de spitsuren.

Maar goed, dat was en is ook niet het punt van discussie hier.

Gast

Re: Vrachtwagens op de snelweg

Ongelezen bericht door Gast »

Jawel, want juist de "dagjesmensen" die zo nodig in de spits moeten gaan rijden zijn een groter probleem op de weg dan de vrachtwagens.
Jij wilt de vrachtwagens in de spits van de weg af hebben, terwijl die mensen voor hun brood bezig zijn.
Zij mogen van jou dus blijkbaar alleen hun beroep uitvoeren wanneer het jou het beste uitkomt.
Dat is gewoon een belachelijk iets.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Vrachtwagens op de snelweg

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Als het nou alleen een klacht van mij was, dan had je gelijk Maar er zijn zat mensen in dit land die de terreur van de vrachtwagen zat zijn.

Alleen iedereen klaagt en niemand doet er wat aan. De regeling dat vrachtwagens niet meer mogen inhalen tijdens bepaalde uren was al een stap in de goede richting. Nu alleen nog de handhaving ervan?

Gast

Re: Vrachtwagens op de snelweg

Ongelezen bericht door Gast »

Zolang dagjesmensen zoals jij in de spits van de weg af blijven, blijven die vrachtwagens netjes rechts rijden.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Vrachtwagens op de snelweg

Ongelezen bericht door topery »

Ok ik ben het weer met je eens, een aantal chauffeurs houden zich er niet aan.
Maar (en nee ik ben geen vrachtwagenchauffeur, ik verkoop zeilboten :lol: ) verplaats je eens in hun situatie....ga eens een dagje mee, dan zul je de terreur van de mobiele medemens meemaken ten opzichte van de vrachtwagens...
En als de vrachtwagens alleen buiten de spits mogen rijden, gaat dit ten koste van de economie en moeten we weer meer belasting gaan betalen wat de coalitie weer aangerekend wordt....

Berust en geniet...

aardige mevrouw

Re: Vrachtwagens op de snelweg

Ongelezen bericht door aardige mevrouw »

als ze ooit die snelheidsbegrenzer van die vrachtauto's niet hadden doorgevoerd had je lang niet zoveel van dat gezeik gehad. Ok, het is niet de bedoeling dat vrachtauto's 150 gaan rijden (wat ze overigens best kunnen & vroeger ook gedaan werd), maar de afstelling die ze nu hebben is niks om fatsoenlijk in te kunnen halen. En inderdaad: die dagjesmensen horen niet in de spits thuis, even zoals heeeeel veel andere weggebruikers. Iedereen die over vrachtauto's klaagt, moet verplicht eens een dag met een chauffeur mee! Dan nog eens zien hoe er over gedacht wordt....... :shock: P.S.: die chauffeur zit trouwens ook niet voor z'n plezier in de spits!

Henk Wijngaard

Re: Vrachtwagens op de snelweg

Ongelezen bericht door Henk Wijngaard »

En als berijders van personenwagens zich ook allemaal netjes aan de regels zouden houden - en zouden anticiperen - zouden de files ook een stuk minder zijn.
Ketting reactie weet je wel!
Iemand wil kost wat kost de 120km/h of sneller aanhouden. Snelheidsverschil met vrachtwagen erg groot. Remlichten lichten op en vervolgens gaat iedereen op de rem.
Een vooruitziende blik voorkomt al een hele hoop en de rest is voor onze officieele ordehandhavers.

Gast

Re: Vrachtwagens op de snelweg

Ongelezen bericht door Gast »

ga eens een dagje mee, dan zul je de terreur van de mobiele medemens meemaken ten opzichte van de vrachtwagens...
Oké afgesproken zeg maar wanneer !!!

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Vrachtwagens op de snelweg

Ongelezen bericht door topery »

bel een willekeurig transportbedrijf......

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Vrachtwagens op de snelweg

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Zoals ik eerder zei een van mijn beste vrienden is vrachtwagenchauffeur en ik ben een aantal malen met hem op stap geweest. Ik ben dus wel degelijk op de hoogte van de terreur die automobilisten kunnen veroorzaken door 80 te rijden op de snelweg of juist 150 te scheuren, meer belangstelling hebben voor elkaar of de buitenwereld dan de snelweg, gaan remmen voor elke auto die 3 kilometer verderop de weg opkomt etc.

Ik ken het probleem van beide kanten dus. En nee ik ben niet tegen vrachtwagens ik snap ook wel dat ze nodig zijn om voorraad te vervoeren etc. Het enige dat ik wilde bereiken was een discussie over vrachtwagens op de weg.

Gast

Re: Vrachtwagens op de snelweg

Ongelezen bericht door Gast »

Heeft geen zin want jij zou ons attenderen op de feiten, dus moet jij dit regelen !

Gesloten